| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.06.2006 21:15 Post subject: |
|
|
Tja sidst vi var i Royal League var jeg nu på et par kampe. Passer fint for os som er studerende og ikke har råd til og rejse til hver kamp i Norge at vi kan tage ture til Malmö eller bare ind i Parken og se kampene. Derudover er Royal League en perfekt træningsturnering.
Men nok off-topic fra min side. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 05.06.2006 21:15 Post subject: Re: Tv2's reportere - fra BERGEN |
|
|
| Langlaufer wrote: | Er det bare meg eller er tv2's reportere med i Bataljonen, blir nemlig mektig provosert av å se på tv2 når brann spiller. Med øyvind alskaer og davy wathne ved roret. De er jo helt håpløse. Maken til brannkomentatorer skal du lete lenge etter. Jeg blir sur og provosert hver gang alsaker åpner kjeften. han babler jo bare piss for brann hele tida!!!
Dette er de værste komentatorene i historien, man skulle tro at hele NORGE holdt med Brann når de spiller!! :X :X :X |
Ikke enig _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 05.06.2006 21:16 Post subject: Re: Tv2's reportere - fra BERGEN |
|
|
| Langlaufer wrote: | Er det bare meg eller er tv2's reportere med i Bataljonen, blir nemlig mektig provosert av å se på tv2 når brann spiller. Med øyvind alskaer og davy wathne ved roret. De er jo helt håpløse. Maken til brannkomentatorer skal du lete lenge etter. Jeg blir sur og provosert hver gang alsaker åpner kjeften. han babler jo bare piss for brann hele tida!!!
Dette er de værste komentatorene i historien, man skulle tro at hele NORGE holdt med Brann når de spiller!! :X :X :X |
Joda, irriterer meg over det jeg også... Syns liksom ikke det passer seg å sette en bergenser til å kommentere Brann. Bergensere(Brannsupportere) klarer ikke å være objektive i forhold til Brann. Og det er jo opplagt at både Wathne og Alsaker er Branntilhengere...  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 05.06.2006 21:20 Post subject: |
|
|
Nei, etter en bra førsteomgang, så var kampen totalt sett en nedtur...
Men er det ikke på tide å tenke nytt og annerledes, særlig med en spillerstallen vi har idag. Skal vi kjøre 4-3-3 er vi NØDT til å skaffe oss to knallgode vinger som kan fore Ivers/F.Johnsen...
Men dagens spillerstall burde RBK legge om til 4-4-2 eller 4-2-3-1, og brukte typene på rett måte. Synes RBK er for opptatt av fortiden, og skal man føre 4-3-3 videre må man hente inn Trond Sollied og det skjer vel neppe med det første. Jeg vil helst foretrekke at RBK brukte sommeren til å drille seg sikkelig inn i 4-2-3-1 formasjon, og allerde nå prøve å kjøre inn et yngre lag for å gi de matching...
Mitt forslag er å drillet inn dette laget:
------------------------------ Hitchfeld --------------------------
----- Russel ---- Koppinen/Riseth --- Kvarme ------ Dorsin ---
----------------- Strand/Tettey ---- Skjelbred-------------------
------- Essidiri ------- Iversen/F.Johnsen -------Braaten--------
-------------------------- Helstad/Kone------------------------------ |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 05.06.2006 21:25 Post subject: |
|
|
| RBKdesi wrote: |
Mitt forslag er å drillet inn dette laget:
------------------------------ Hitchfeld --------------------------
----- Russel ---- Koppinen/Riseth --- Kvarme ------ Dorsin ---
----------------- Strand/Tettey ---- Skjelbred-------------------
------- Essidiri ------- Iversen/F.Johnsen -------Braaten--------
-------------------------- Helstad/Kone------------------------------ |
Dette heter vel å drille inn en formasjon. Med fire enten/eller i startoppstillingen kan det vel neppe kalles å drille inn et lag.
Nåvel, dette var vel også rimelig off-topic |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 05.06.2006 21:28 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Balder wrote: | | Er fjerdeplass en nedtur? |
JA! |
Sist jeg sjekket tabellen var fjerdeplass bedre en sjuende plass...
Rosenborg kan ikke spille stabilt som tidligere før i 2007 eller kanskje 2008-sesongen. Generasjonsskifte. Det må bygges opp på nytt. Slik er det bare. Aksepter det! _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.06.2006 21:28 Post subject: Re: Tv2's reportere - fra BERGEN |
|
|
| Langlaufer wrote: | | Er det bare meg eller er tv2's reportere med i Bataljonen, blir nemlig mektig provosert av å se på tv2 når brann spiller. Med øyvind alskaer og davy wathne ved roret. De er jo helt håpløse. Maken til brannkomentatorer skal du lete lenge etter. Jeg blir sur og provosert hver gang alsaker åpner kjeften. han babler jo bare piss for brann hele tida!!! |
Komentatorer avgjør ikke fotballkamper, jeg hadde ikke klart å være nøytral i en slik kamp.. Skru av lyden, hvis det ødelegger kampen for deg og skru på Radio Adressa, det gjør jeg.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 05.06.2006 21:30 Post subject: |
|
|
Dette heter vel å drille inn en formasjon. Med fire enten/eller i startoppstillingen kan det vel neppe kalles å drille inn et lag.
Nåvel, dette var vel også rimelig off-topic[/quote]
Mente selvsagt formasjon med eksisterende spillere i stallen |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 05.06.2006 21:38 Post subject: Re: Tv2's reportere - fra BERGEN |
|
|
De er kjøpt og betalt! Seriøst! Det er en del av jobben deres.
PS! Det er ikke tull engang!
Last edited by Kjetil Rekdal on 05.06.2006 21:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.06.2006 21:38 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Synes egentlig ikke Skjelbred har været så god. De bedste har været Basma, Solli, Dorsin og Johnsen.
Klart den bedste første omgang vi har spillet i år. |
Hva? Regner du ikke med Berg blant disse etter førsteomgangen? Dorsin var forresten veldig feig framover utover i kampen. Signaliserte at han ikke ville ha ballen, var passiv og defensiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.06.2006 21:41 Post subject: |
|
|
Tror næppe at TV lyver så meget som du lægger op til i dine posts attach. I det tilfælde jeg tager fejl, hvilket jeg tvivler på, var Berg middelmådig mens Dorsin var god, på TV. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.06.2006 21:47 Post subject: |
|
|
[quote="Balder"Rosenborg kan ikke spille stabilt som tidligere før i 2007 eller kanskje 2008-sesongen. Generasjonsskifte. Det må bygges opp på nytt. Slik er det bare. Aksepter det![/quote]
Ja, jeg ser vi er i full gang med dette generasjonsskifte
Ørjan Berg 37
Roar Strand 36?
Frode Johnsen 31
Riseth 33?
Kvarme 33? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.06.2006 21:47 Post subject: |
|
|
Trist å lese postene deres nå, ja. Tror jeg må logge meg ut for ikveld..  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.06.2006 21:48 Post subject: |
|
|
Sandheden slår hårdt, ja.... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.06.2006 21:50 Post subject: |
|
|
Hehe, nei, jeg er så hellig overbevist om at Berg gjorde en god kamp at jeg ikke får ro i kroppen når jeg leser meningene deres om innsatsen hans. Derfor bør jeg logge ut og roe meg ned.  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.06.2006 21:52 Post subject: |
|
|
Berg gjorde mye som var SKIKKELIG dårlig også attach. Pasningene hans lukta Solli lang vei til tider. Pasningene hans var faktisk under enhver kritikk i deler av kampen, og da mener jeg også horrible lomper av noen tverrsoverpasninger i upressede situasjoner. Styrken som gjør at Berg er vanvittig mye bedre enn Solli ligger i brytningene hans, og evnen til å bruke få toucher tidvis. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.06.2006 21:54 Post subject: |
|
|
Jeg synes nu også Berg gjorde en ok kamp, selv om jeg også synes han var heldig med ikke at få sit andet gule kort. Men den bedste synes jeg langt fra han var. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 05.06.2006 22:09 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | Ja, jeg ser vi er i full gang med dette generasjonsskifte
Ørjan Berg 37
Roar Strand 36?
Frode Johnsen 31
Riseth 33?
Kvarme 33? |
Sa jeg at den var i full gang? Uansett er følgende allerede borte:
Skammelsrud, Hoftun, Brattbakk.
Spesielt etter Skammelsrud ble det et vakuum.
Vi kan jo alltid bare hive ut disse spillerne du nevnte, kan vi ikke?
Eller kanskje det hadde vært lurt med erstattere? Som Tettey, Skjelbred og Koppinen. Eller vi kan kjøpe inn en haug med spillere som ikke er inne i RBKs spill. Da går alt sikkert mye bedre.
Nei, det jobbes mye med generasjonsskiftet, men det er mye som må gjøres før folk ser utskiftingen. Du tror vel ikke at Rosenborg stiller med samme stall etter sommervinduet?
Dette hører vel til en annen tråd. Du kan quote dette inn i den rette tråden om du vil svare. _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.06.2006 22:24 Post subject: |
|
|
Her diskuteres det vidt om:
-Hvem som spilte bra
-Hvem som ikke spilte bra
-Bergs gule kort
-Dommeren
-RBKs formasjon og drillling av den.
Men det er en ting jeg savner. Og det er den tingen JEG merket meg i dag. Den tingen som gledet meg mest av alt. For i dag betydde resultatet null og niks for meg. Men hva var det som betydde noe da, tro? Jo, det var følgende: At Rosenborg faktisk er like god som de beste lagene i Tippeligaen. Vi er på ingen måte frakjørt av Lillestrøm og Brann. Vi er minst like gode, om ikke bedre, enn de. Akkurat det viste vi i dag. Vi overkjørte til tider lederen av Tippeligaen. RBK har ikke falt av lasset. Og det er gledelig. Fortryllende gledelig, faktisk. Kanskje er jeg den eneste som tenker på dette, men det betyr masse for meg: RBK er fortsatt et bra lag, og minst like gode som alle de beste lagene i Tippeligaen. RBK er ikke noe bunnlag. Det fikk vi, i hvert fall jeg, bevist i dag! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.06.2006 22:30 Post subject: |
|
|
| ser ikke bort ifra at vi stiller samme stall etter pausen ja! |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 05.06.2006 22:53 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Her diskuteres det vidt om:
-Hvem som spilte bra
-Hvem som ikke spilte bra
-Bergs gule kort
-Dommeren
-RBKs formasjon og drillling av den.
Men det er en ting jeg savner. Og det er den tingen JEG merket meg i dag. Den tingen som gledet meg mest av alt. For i dag betydde resultatet null og niks for meg. Men hva var det som betydde noe da, tro? Jo, det var følgende: At Rosenborg faktisk er like god som de beste lagene i Tippeligaen. Vi er på ingen måte frakjørt av Lillestrøm og Brann. Vi er minst like gode, om ikke bedre, enn de. Akkurat det viste vi i dag. Vi overkjørte til tider lederen av Tippeligaen. RBK har ikke falt av lasset. Og det er gledelig. Fortryllende gledelig, faktisk. Kanskje er jeg den eneste som tenker på dette, men det betyr masse for meg: RBK er fortsatt et bra lag, og minst like gode som alle de beste lagene i Tippeligaen. RBK er ikke noe bunnlag. Det fikk vi, i hvert fall jeg, bevist i dag! |
Er med på denne posten! Når det løsner for Rosenborg blir det gøy, selv om man ikke kan vente i all evighet da. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 05.06.2006 22:55 Post subject: |
|
|
Det var godt å se et RBK lag som ga jernet fra start. Men målteften der framme er jo elendig. Fislete avslutninger. Skjønner ikke hvorfor ikke vår afrikanske løve får komme innpå på slutten. Han har da i det minste fart og teknikk til å skape litt hurlumhei på topp, mot et brann forsvar som åpenbart er best når vi pumper ballene inn. Innleggene detter med snø på, og kommer først når alle står stille inne i boksen, syns vi kaster vekk veldig mange muligheter på dette.
Berg gjorde endel rare ting, men syns han fikser den sentrale rollen best av de vi har til rådighet nå. Sier jo sitt det, 37 år og 57 spilleminutter før kampen idag. Stallen skriker etter en type som ikke bare vil, men kan være general på midten. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.06.2006 23:16 Post subject: |
|
|
Ørjan Berg var i mine øyne mye bedre før pause enn etter, men det gjaldt forsåvidt de fleste. Forøvrig var det vel ikke noe å si på Berg sitt gule kort, og han var vel heller heldig som ikke fikk et til.
Første omgangen var bra, andre omgangen var dårlig, men Brann var ikke noe bedre de. Ikke at det bør være noen stor trøst, det sier mer om nivået på Tippeligaen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 05.06.2006 23:20 Post subject: |
|
|
| En kjapp sak - var det Riseth eller Johnsen som ble skadet på slutten? |
|
| Back to top |