English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 15:03    Post subject: Reply with quote

Vi får sende Berntsen i retur og prøve å presse prisen ned.
Back to top
View user's profile Send private message
El Agentos
Junior

PostPosted: 30.07.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

Du som nevner Akeem Latifu må slutte å røyke sokkene dine. Han er kanskje den dårligste høyrebacken i TL. Han er håpløs defensivt.. 1v1 i beste fall OK, men alt av duellspill og spesielt i feltet så er han fullstendig krise. Folk går inn og bak han uten at han skjønner hva som skjer. Offensivt så er han også begrenset.. Kommer oppover, men det låser seg stort sett. Styr unna! med stort utropstegn.

Kontraktsløs Fredrik Ulvestad fra nyttår av hadde vært en smart signering, men kan fort være at han havner i Molde etter sesongen. Ønsker seg helst ut, kan fort bli en Dansk klubb også.

Synes ikke RBK skal gi opp Daniel Berntsen, han har mye i seg og ville nok blomstret stort med mer tillit.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 15:57    Post subject: Reply with quote

Enig i at Berntsen ikke skal dra herfra, han er en veldig spennende spiller når han får til det han ønsker. Godt driv med ball, fin pasningsfot og brae skudd.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.07.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

Lagt merke til at Berntsen (for) ofte stopper opp helt før han utfordrer en mot en rundt sekstenmeteren. Han bruker såpass med tid at forsvaret er helt i balanse og alle bevegelser er ferdig i og rundt boks før det kommer pasning/innlegg.

Nå skal jeg ikke være for kritisk, det er snakk om et ungt talent og spillere som har lyst til å utfordre en mot en er noe man egentlig må dyrke! Men jeg syns det er for mye tidssløsing og for lite produkt ut av Berntsen foreløpig.

At han er et stort talent har man sett jevnlig siden han kom, problemet er at han ikke har hatt forventet utvikling. Om vi kan bytte han mot Ndiaye + penger så skal vi selvsagt gjøre det, men vi skal ikke "gi" han bort for vekslepenger til for eks Godset.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 17:14    Post subject: Reply with quote

Inn så jeg gjerne Åsen og Aas billig fra Ranheim, Hansen gratis fra Odd, Sané for evt Strandberg, Ndiaye for Berntsen (bytte+penger), Midtsjø hjem, ny hø. back og spiss dekkes m penger fra Søder(i wish)/Gamboa/invest! Klart bedre å selge Mix for 2-3 mill nå fremfor å la han gå gratis om 6 mnd, samt at det bør gå å få en del mill for Selnæs og Mikkelsen... Ørlund går vel kanskje gratis nå!?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.07.2014 17:22    Post subject: Reply with quote

Åsen, Aas og Sane syns jeg vi foreløpig burde hoppe over, ingen klar styrkelse av elleveren med noen av dem. Bare dumt å signere spillere som kanskje ikke er gode nok og som ny trener sannsynligvis ikke vil bruke.

Fokuser på klassespillere, et par skikkelige kanoner. Et det av typen "for gode for ligaen" så vil ny trener være fornøyd uansett, ingen sier nei til en spiss som putter 20+ kasser pr sesong. En som klager på for lite spilletid og kun scorer 6 blir derimot fort mislikt.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 17:52    Post subject: Reply with quote

Enig. Alt som kjøpes inn som førstelagsmateriale må være kvalitet. Da blir det for spedt med de ranheim-spillerne
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 30.07.2014 18:17    Post subject: Reply with quote

Å låne AAs fra Ranheim resten av sesongen kunne vært en mulighet, han er vel bedre enn Søderlund?
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 18:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror både Aas og Åsen styrker laget for en billig penge! Stallen er for spinkel- både når det gjelder muligheten for å endre som følge av kampbilde og når det gjelder slitasje/skader! Videre har jeg åpnet for å hente en klassespiss m midler fra evt salg og investor! Sané skal jeg innrømme er et mer usikkert kort (jeg har ikke fulgt B/G godt nok, men mener å ha hørt mye bra) for egen del.. Ny hø. back bør være en klasse over Skjelvik, men offensive tendenser, tempo m og uten ball er et must.. Midtsjø er i mine øyne mer å satse på enn Selnæs og Berntsen og Hansen har jeg tro på (så fremt ikke Jamtfall får ødelagt han også).....
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 18:27    Post subject: Reply with quote

1960 wrote:
Å låne AAs fra Ranheim resten av sesongen kunne vært en mulighet, han er vel bedre enn Søderlund?

Enig! Søderlund er dessverre helt jævla føkkings skandale!!! Utrolig at han i det hele tatt ble vurdert.. Spesielt prisen tatt i betraktning!
Jakob
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 18:29    Post subject: Reply with quote

Torbjørnsen er med til Tyrkia. Da blir det en av spissene til Karabukspor.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 18:30    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Aas er bedre enn Søderlund.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 18:39    Post subject: Reply with quote

Er jeg den eneste som syns Andre Hansen er for ustabil og at han ikke burde komme til RBK? Gjør ofte store feil... Burde virkelig se etter noen andre keepere. Ung, norsk, jaja...hva så? Vi har ikke tid til sånt, vi klarer såvidt å komme på topp 3 i Tippeligaen, vi trenger sårt mange spillere. Litt kjip situasjon å være i for RBK nå...uten ordentlig trener eller stall...
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Mannen er knappe 23 år, har masse tid til å vokse seg bedre.
hello
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 19:11    Post subject: Reply with quote

Han blir 25 år i desember.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 19:26    Post subject: Reply with quote

Etter den logikken er mannen 40 juni neste år! Styr unna!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 19:31    Post subject: Reply with quote

Javel? Er det ulogisk å si a han fyller 25 år i desember?

Leste forøvrig en plass jeg ikke husker akkurat nå at Hansen er på fjerdeplass i redningsprosent blant målvaktene i Tippeligaen med 75%. Lista ble toppet av Austbø(80%), Nyland og Kwarasey(76%).

Har trua på han, liker typen og vi får han i en alder målvakter nærmer seg toppen.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 19:53    Post subject: Reply with quote

Leste at han var på topp av lista.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 20:20    Post subject: Reply with quote

Jakob wrote:
Torbjørnsen er med til Tyrkia. Da blir det en av spissene til Karabukspor.

Nå som Bille er solgt kunne det kanskje vært på sin plass med en spiss hvis navn ifølge Google Translate betyr HEDRE EDRU Wink
Back to top
norodd
Junior

PostPosted: 30.07.2014 22:21    Post subject: Reply with quote

Synes Stabæks spiss Fredrik Brustad virker rask og teknisk god. Han søkte rom og var stadig en trussel for VIFs forsvar i gårdagens kamp. Er redd vi får øynene opp for han på søndag. Brustad er 188cm høy og 25år.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 30.07.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

Skal det hentes fra Ranheim, må det være Åsen. Aas er bare en fysisk svakere versjon av Søderlund (kanskje hakket bedre på avslutninger og relasjonsbygging med lagspillere).

Synes De Lanlay er spennende, og han passer også svært godt inn i 4-3-3. Badou er fantastisk, og vi bør se på muligheten til å hente han. Ville hevet kvaliteten i midtbaneleddet med flere hakk. Da kunne vi også flyttet mix ned som sentral, hvilket vil fjerne mange av de farlige balltapene vi får med selnæs sin ufattelig trege spillestil. Jonas er perfekt som HB.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bye
Veteran

PostPosted: 31.07.2014 01:45    Post subject: Reply with quote

Men. Er det i det hele tatt noen som er linket, etter at sportslig avdeling skal ha brukt de siste dagene på å se på spillere?
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 31.07.2014 02:05    Post subject: Reply with quote

Her kommer en solid dose kålrabi, men tidligere Liverpool-talent Krisztian Nemeth ble nettopp løst fra kontrakten sin med Roda JC. Nå vet jeg fint lite om spilleren, annet enn at han var sett på som et kjempetalent for mange herrens år siden. Han har ikke sett ut som en målmaskin så langt i karrieren sin, men 8 mål på 19 kamper (as of 20. januar) i Eresdivisie sist sesong er ikke halvgæli, og Tippeligaen er ikke _så_ mye bedre (heh.) Bør ikke være for uoppnåelig heller å lokke en Eresdivise-reject til Lerkendal. Men igjen, for alt jeg vet er han en tyngre og mer klumsete utgave av Søderlund (kom egentlig på ham fordi jeg leste på Wikipedia om ungarsk landslagsfotball, as you do.) Noen som har fulgt med på ham og kan si om jeg er helt ute og sykler her?
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2014 10:57    Post subject: Reply with quote

Toft Søderlund + 3-5 millioner for Vidar Örn Kjartansson, jeg tror vif hadde sagt ja takk til det.

Og vi må gjøre noe med kontraktene til Morgenstar Pålssønn Diskerud og Ole Kristian Selnæs.

Vil de ikke forlenge er det bare å selge, vi kan ikke tape ett par millioner på de. Han sover, mr. sportslige leder.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2014 12:15    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Toft Søderlund + 3-5 millioner for Vidar Örn Kjartansson, jeg tror vif hadde sagt ja takk til det.

Er du seriøs? VIF selger ikke for under 15 mill - det kan du være helt sikker på. Søderlund vil ikke redusere denne prisen i det hele tatt, da han koster så mye å eie at det uansett ikke vil være aktuelt for noen norske klubber å kjøpe han under nåværende kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 147, 148, 149  Next
Page 125 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb