View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 23.07.2014 00:22 Post subject: |
|
|
Det er ikke ideelt men behovet for et par spillere er jo definitivt der så vi får se hva det blir ut av det. Er ikke noen stor han av låneavtaler. Håper man finner en løsning der flere med kompetanse i styret får være med i prosessen for å finne nye spillere hvis det blir slik. Hoftun hadde vel også allerede noen navn på gang før dritten traff vifta i går. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.07.2014 01:56 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Rosenborg var veldig nære signering av 2 spillere like før helgen, men har ikke spurt om hva som skjer videre nå.
Men regner med at Hoftun fortsatt jobber videre med dem. |
Andre Hansen og en mr.x tipper vi snakker om måns _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 23.07.2014 11:05 Post subject: |
|
|
Noen som har lest adressa +? Ser de skriver at Kåre får penger til spillerkjøp. Burde de ikke bruke tiden de har gitt seg selv på å reforhandle kontrakter med spillere som er på utgående istedenfor å la en middlertidig trener handle nye spillere? |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 23.07.2014 11:14 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke hvordan det ene utelukker det andre? Alle vet jo at man f.eks. trenger en høyreback, uavhenging av kontraktsituasjonen til de som er på utgående. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 23.07.2014 11:34 Post subject: |
|
|
Har ikke lest saken i Adressa, men må innrømme jeg ikke håper det blir kjøpt en eneste spiller dette vinduet. Sesongen er uansett ødelagt å det blir bare dumt å la en trener som sitter på firemånederskontrakt bestemme hvilke spillere som skal være i klubben de neste 3.5 årene (standard Hoftun kontrakt). Da er det bedre å spare pengene og gi den nye permanente treneren en god sum å handle for i vintervinduet. Vet vi er tynt besatt blant annet på høyreback og spissplass, men da får vi heller tåle at von Witry blir rundingsbøye i et par kamper og at Sørloth brenner noen store målsjanser. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 23.07.2014 11:36 Post subject: |
|
|
Brego wrote: | Noen som har lest adressa +? Ser de skriver at Kåre får penger til spillerkjøp. Burde de ikke bruke tiden de har gitt seg selv på å reforhandle kontrakter med spillere som er på utgående istedenfor å la en middlertidig trener handle nye spillere? |
De jobber nok på begge områder. Men det er ingen forandring i hvem som styrer Hoftun i samråd med hovedtrener som styrer spillerlogistikken, alt som før. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2014 12:00 Post subject: |
|
|
Enig med Ståle. Et par lån stemmer jeg for, en høyreback og kanskje en midtstopper. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.07.2014 12:02 Post subject: |
|
|
Jeg tror RBK(som vanlig) er så kortsiktig resultatfokusert at kampene mot Sligo og Molde avgjør hvor mye ressurser man bruker nå. Med tap i begge så er det ingen vits å bruke penger i høst, men seier i begge så er vi nødt til å forsterke for da er plutselig "alt" mulig. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 23.07.2014 12:05 Post subject: |
|
|
det er nå greit det, stallen vi har nå skal klare å ta 2.plassen |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 23.07.2014 12:38 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg tror RBK(som vanlig) er så kortsiktig resultatfokusert at kampene mot Sligo og Molde avgjør hvor mye ressurser man bruker nå. Med tap i begge så er det ingen vits å bruke penger i høst, men seier i begge så er vi nødt til å forsterke for da er plutselig "alt" mulig. |
Dette.
Håper d hentes minst mulig egentlig. Kun kjøpe dersom man får sjansen til å hente noe av tettey, annan eller stadsgaard sin kvalitet og høyere. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.07.2014 12:58 Post subject: |
|
|
doffen wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg tror RBK(som vanlig) er så kortsiktig resultatfokusert at kampene mot Sligo og Molde avgjør hvor mye ressurser man bruker nå. Med tap i begge så er det ingen vits å bruke penger i høst, men seier i begge så er vi nødt til å forsterke for da er plutselig "alt" mulig. |
Dette.
Håper d hentes minst mulig egentlig. Kun kjøpe dersom man får sjansen til å hente noe av tettey, annan eller stadsgaard sin kvalitet og høyere. |
Og dette.
Selv om de spillerne ikke er spiss eller høyreback så bør slike spillere hentes uansett.
Tupper lett MIX og Berntsen på hue og rævva ut mot spillere som Tettey og Annan. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.07.2014 13:17 Post subject: |
|
|
Tror også, i likhet med 1972 Miami Dolphins, at de to neste kampene kan avgjøre hvor mye som handles i dette overgangsvinduet.
Generelt tror jeg vi har mulighet for å gjøre de beste handlene i vintervinduet, når vi har "langåpent" etter de andre.
I sommer, når vi stenger før de aller fleste andre, vil det nok være for fristende for de som tror de fortjener bedre lønn og å spille på et høyere nivå, eller for klubber som ønsker høyere bud, å vente og se hva som kommer, i stedet for å akseptere vårt tilbud. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 23.07.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen med fortid i B/G, har vel også en mulighet til å bruke kontaktene sine til å hente hit N´Diaye eller Sané.
2 spillere jeg har veldig sanses for og som ville ha heve laget.
Moe er der fra før av og Berntsen vil sikkert være med på en byttehandel. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.07.2014 22:18 Post subject: |
|
|
Adressa+:
Quote: | Med ny trener inn, kan også nye spillere dukke opp. Styreleder Ivar Koteng lover Kåre Ingebrigtsen midler til å kjøpe spillere.
Koteng bekrefter at penger til spillerkjøp er tilgjengelig, men kan ikke oppgi noen konkret sum som Ingebrigtsen får til rådighet.
– Det er rom for å kjøpe spillere og det er gitt klarsignal til kjøp, sier Koteng.
At Ingebrigtsen bare er på «prøve» og kan vise seg å være ferdig etter den neste halve sesongen, bekymrer ham ikke.
–Jeg opplever Kåre som fornuftig og han kommer til å tenke før han kjøper. Dessuten har vi de siste årene utviklet et system for talentspeiding hvor det har skjedd mye bra. Det skal Erik (Hoftun) ha mye av æren for, sier Koteng.
Ingen krav fra «Bruttern»
Kåre Ingebrigtsen sier at han ikke satte noen krav om å få penger til spillerkjøp til rådighet.
–Nei, jeg har ikke stilt noen krav om det. Og den spillergruppa jeg ser utpå treningsfeltet i dag, den er veldig bra. Skal vi gjøre noe, skal vi gjøre noe som gjør oss bedre. Men hvor er de, hvem er de, hvilke posisjoner, det vet jeg ikke. Skal vi bruke penger nå, skal vi være smarte, sier «Brutter'n».
– Vi trenger ikke 40 spillere, vi trenger 16–17 som er j … gode. Nå har vi 16–17 av dem, fortsetter han.
– Men så forsvinner kanskje noen?
– Ja, og da blir det noe annet. Det er klart, da må vi gjøre noe. Vi trenger ikke bli noe færre enn det vi er nå. |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.07.2014 22:26 Post subject: |
|
|
Quote: | plever Kåre som fornuftig og han kommer til å tenke før han kjøper. Dessuten har vi de siste årene utviklet et system for talentspeiding hvor det har skjedd mye bra. Det skal Erik (Hoftun) ha mye av æren for, sier Koteng |
Jeg er kanskje urettferdig, men: Stallen er historisk svak og "de fleste" kjøpene våre har vært heller dårlig de siste årene. Er det tilfeldig, har vi ikke fått 1-3.valgene på lista i hver posisjon?
For hvis det vi har fått servert den siste tiden er de optimale resultatene av det nye speidersystemet så sier jeg skrot. For da er dette systemet: *Sjekk fødested og pass*. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 23.07.2014 22:30 Post subject: |
|
|
At treneren på prøvekontrakt skal ta seg av spillerkjøp, i en periode hvor han har mye arbeid å gjøre med å få laget til å fungere, virker ikke særlig lurt hverken kortsiktig eller langsiktig. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 23.07.2014 22:58 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Jeg er kanskje urettferdig, men: Stallen er historisk svak og "de fleste" kjøpene våre har vært heller dårlig de siste årene. |
Har de egentlig det? Vi har selvsagt sprengt banken og Hoftun må nok ta en del av skylda for dette. Uansett, antall penger brukt de siste to årene tatt i betraktning syns jeg de siste par overgangsvinduene har vært ganske bra. Også de spillerne som ikke har helt levd opp til forventningene har i utgangspunktet hatt en god tanke bak. Siden sommervinduet for to år siden har vi hentet reginiussen, mix, tarik, lunna, alas, gamboa, mike, bille, mikkelsen, søderlund, skjelvik og helland.
Nå husker jeg ikke prisene, men syns å huske at de aller fleste av disse var relativt billige. De eneste kjøpene her jeg ville kategorisert som ordentlige bomkjøp er alas og søderlund (hovedsakelig pga pris og at vi allerede hadde bille, gutten har jo forsåvidt begynt å score nå).
Hverken mikkelsen eller bille levde opp til forventningene, greit nok, men syns de var spennende kjøp da de ble gjort. Ei var de vel heller spesielt dyre? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.07.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Er det kanskje lov å håpe at Mikkelsen får det til når vi begynner å spille 4-3-3 istedenfor buss-parkering på 16 og kontringer? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.07.2014 23:14 Post subject: |
|
|
@bananskrue
Jeg syns ikke vi har vært spesielt dyktig i vinduene nei:
Vinter 2014:
Gamst
Riski
Dette mener jeg egentlig er et godt vindu, selv om prioriteringen når man har 1 høyreback og 3 langtidsskadde stoppere burde vært defensivt.
Sommer 2013:
Skjelvik
Søderlund
Helland
Skjelvik mener jeg er katastrofalt dårlig, Søderlund langt unna å holde den klassen vi burde ha. Helland burde spille fast(fordi vi har ingen bedre) men er som oftest benket. Dette er kvaliteten som burde være våre rotasjonsspillere.
Vinter 2013:
Nicki Bille
Mikkelsen
Moe
Jensen
Kun Jensen har vist seg god nok, de andre er fra dårlig til elendige signeringer.
Sommer 2012:
Eneste smellen her er Alas. Det er dog en kjempesmell
Ellers er Tarik, Tore R, Gamboa, Mix og Lunna er alt fra meget gode til ok signeringer.
Med posisjonen vi har i Norsk fotball og med de ressursene vi har så mener jeg dette er langt under hva vi kan og skal forvente. At vi syns dette er greit/bra tror jeg bare er fordi vi har vært dårlig vant så altfor lenge. Sommervinduet 2012 bør egentlig være pari i en klubb som Rosenborg, det er ikke urettferdig når man har best rykte, best sjanse for medaljer og mest penger. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 23.07.2014 23:15 Post subject: |
|
|
Første pri bør være høyreback. Deretter får man vurdere om Søderlund/Sørloth holder ut sesongen. Til slutt vil vi antakelig tjene mye på å hente en Annan type, hvertfall hvis Selnæs forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.07.2014 01:28 Post subject: |
|
|
Jeg er i utgangspunktet enig i at det hadde vært aller best å la den kommende treneren få bestemme mest mulig, men slik stallen vår ser ut nå, med flere spillere på utgående kontrakt og store hull, blir det fort voldsomt mye som må gjøres til neste vindu.
Kåre gjør det jo veldig klart at om det skal handles så skal det handles smart.
Han er RBKer through and through, og kommer til å gjøre det som er til det beste for klubben, ikke svi av masse spenn for raskest mulig suksess iløpet av sine fire måneder her. Mener nå jeg.
Har vi mulighet til å gjøre lignende kjøp som vi gjorde sommeren 2012, i de riktige posisjonene, spillere som passer inn i en artig og angrepsvillig stil, mener jeg vi bør gønne på.
I tillegg til at det kan bli veldig mye trafikk inn og ut til vinteren, så er det greit at ihvertfall halve stallen kjenner litt til klubb og spillere før sesongoppkjøringa starter... |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.07.2014 11:05 Post subject: |
|
|
Her er en interessant øvelse: ta pengebruken i de vinduene som er gjengitt over, og sammenlign den med pengebruken da "Hamrén fikk sprenge banken" for å vinne serien.
Å frikjenne Rosenborg for skyld fordi man syntes at Mikkelsen og Bille var "spennende", det tar jo vekk hele poenget med å evaluere speidingen som ble gjort. Begge har jo ettertrykkelig vist seg å være helt feil spillertyper til de rollene de ble tiltenkt. Hvem som helst kan jo finne ut på wikipedia at de har vært landslagsaktuelle tidligere.
Riski, Jensen, Regs, Tarik og Gamboa er gode signeringer. Felles for alle disse er at de overhodet ikke trenger noen prestasjon av speiderteamet for å kvalitetssikre; det handler utelukkende om pris og tilgjengelighet. Lunna og Mix har vært ok, også disse svært velkjente, mens resten har vært varierende grader av dårlige signeringer. Hvis man skal finne en rød tråd, så må jo den være at Rosenborg og Erik Hoftun overhodet ikke ønsker å bruke speiderapparatet til å finne spillere, kun kvalitetssikre navn som allerede er etablerte. Det ser jeg for meg er Erik Hoftuns forestilling om å 'play it safe'.
Nå har vi jo tydeligvis signert en mer ukjent danske, så dette er jo noe av et brudd på tendensen. Det gjenstår å se om dette er en strategiendring eller et enkeltstående tilfelle. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 24.07.2014 11:16 Post subject: |
|
|
Brannfakkel: Skjelvik er ikke en elendig signering. Synes han har mye spennende med seg, og har hatt en jevn fremgang. Karl Petter Løken eller Basma var heller ingen åpenbaring umiddelbart.
Får se hva en ny god trener får til. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.07.2014 11:21 Post subject: |
|
|
Skjelvik har jo som kjent bra fart, men han har ofte gjort mye rart.
Sånn som at han flere ganger når han løper langs linja helt umotivert mister ballen ut til innkast.
Defensivt stinker han vel heller ikke trygghet foreløpig, men kan kanskje lære litt av ToReg og Strandberg...? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|