English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 797, 798, 799  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Geir Bøgseth
Junior

PostPosted: 23.07.2014 09:59    Post subject: Reply with quote

Går mot fire måneder med Bruttern før Fagermo tar over roret og gjør RBK til CL klubb igjen:
http://www.ta.no/sporten/...488297.ece
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:03    Post subject: Reply with quote

Det har versert rykter om at RBK var i kontakt med Sollied først for så å kontakte Fagermo.

Fagermo er for all del en god trener, men ikke RBK sin neste trener. Det er godt mulig at styret pt. anser han som den beste kandidaten, men når de skal lage kravspesifikasjonen for ny trener så håper jeg at Fagermo ikke oppfyller kravene.

Det er ikke den verste ansettelsen en kunne gjort, og han er nr. 2 i Norge bak Sollied etter min mening. Dessverre er ikke nr. 2 godt nok!
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:05    Post subject: Reply with quote

Jaja, det var den fire til fem måneders-prosessen. Blir ikke forundret om de allerede har innstilt seg på Fagermo etter sesongen. Så går Bruttern inn i en assistentrolle.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

Nå har styret god tid på å finne en ny trener og da syns jeg de skal bruke den tiden skikkelig.

Koteng & CO har sagt at de vil gå ut bredt, da forventer jeg at de mener det og da finner man andre, og forhåpentligvis, bedre kandidater enn Fagermo.

Men jada, det er helt greit å ha Fagermo som én av kandidatene.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 23.07.2014 10:21    Post subject: Reply with quote

Om styret er så korttenkt nok en gang så bør de finne seg noe annet å gjøre...

MFK ble en toppklubb pga at OGS hadde erfaring og mentalitet fra United med seg til Molde. En manager holdning med eget treningsteam, egne tanker rundt kosthold, holdninger etc. Dette gjør at MFK også i år fremstår som et profesjonelt lag på alle områder. Jeg tilegner fortsatt suksessen til MFK OSG og ikke Skullerud.

Vi trenger også noen med en sterk tanke om hvordan man skal drive alt knyttet til laget, en trener/manager som vet at for å få suksess så må alt i tilknytning til laget fungere profesjonelt. Pr i dag må man da til utlandet for å finne noen som har gått i lære i en helproff klubb. Jeg tror det er mange juveler der ute som jobber som assistent eller reservelagstrenere som kan være interessert i å komme oppover i systemet, men om de på Brakka evner å tenke i de baner tviler jeg på. Her er det vel mer snakk om å få noen som kan tilpasse seg at "i RBK så spiser vi leverpostei på brødskiva" mentaliteten til de som "vet best".

Forøvrig skal det bli interessant å se om vi får 4 måneder med synsing og utspørring i media om hvem som er interessert i å ta over RBK.
http://www.nettavisen.no/...68040.html

Om alle middelmådige TL trenere skal spørres om de ønsker å ta over RBK så blir jeg smårar. Razz
martibs
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:22    Post subject: Reply with quote

Det kan jo være en god start på en fire måneders prosess å faktisk spørre en kandidat om det er interessant for ham i det hele tatt. Betyr ikke nødvendigvis at prosessen stopper der.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:22    Post subject: Reply with quote

Neiånei, dette blir Jönsson og Perry all over!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:26    Post subject: Reply with quote

Mer som 4-5 minutters prosess. . .

Koteng: Du Erik, no bli det pæs igjæn, kordan løs vi de her?

Hoftun: Du kainj start med å hent mæ en kopp kaffe

Koteng går å hente kaffe, blir borte i circa 2minutter før han er tilbake igjen.

Hoftun: Ivar, no bli du gla.

Koteng: Gla? de e da væll du som bli gla som fekk kaffe!

Hoftun supe av kaffen "suuuup"

Hoftun: Ja, æ bli jo de, takk takk, E de her Kjeldberg forræstn? smake lissom litt sånn rart...

Koteng: De e Instant Kåffe Erik. Vi må effektiviser vettu. Men du sa at Æ vart gla??

Hoftun: Jaja, du vil itj tru det,mænatt no har æ spara oss my pæng!

Koteng: Spara oss my pæng?

Hoftun: Ja, mens du heinta kaffen så kom å på ei genial løsning.

Koteng: 4realbro?

Hoftun: Ja asså vi ringe ten Kåre, hainj e jo RBK'er, åsså ringe vi Fagermo, ferr Odd har jo spælt 4-3-3 i aille år oinjer hainj!

Koteng: Dæven, der spart du nånn årsverk ja Erik, men æ tøsj itj reng ten Fagermo fer hainj verke så brysk.

Hoftun: Relax Ivar, Hoftun Fix ....
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 23.07.2014 10:27    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er Sollied absolutt så bra? Ble sparket i Olympiakos, Heereveen, Al-Alhi, Gent. Gjorde det også dårlig i Tyrkia. Skjønner ikke hvorfor folk ser på han som en frelser.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:32    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Det kan jo være en god start på en fire måneders prosess å faktisk spørre en kandidat om det er interessant for ham i det hele tatt. Betyr ikke nødvendigvis at prosessen stopper der.

Det ligner i alle fall veldig på såkalte prosesser vi har sett før, hvor man plukker første og beste navn fra et utvalg som begrenser seg til gamle kjente og fotballsendingene på TV2. Deretter tilpasses kravspesifikasjonene til personen man har funnet, og alle klapper hverandre fornøyd på skuldrene. "Det e itj akkurat nå storarbeid å ansett trener"
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:33    Post subject: Reply with quote

nå må ikke folk sluke det media serverer.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:34    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:

Det er sant nok det, men hvis klubben begynner å bestemme seg for navn på forhånd, kan det fort påvirke utformingen av kravspesifikasjonen, slik at den ubevisst blir skreddersydd til typer som Fagermo eller Kåre.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

Vedder en god slant penger på at Fagermo blir ny RBK trener.

Edit: sett mer over resultatene, det er Perry takter over det.

Last edited by JanneB on 23.07.2014 10:44; edited 1 time in total
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 10:41    Post subject: Reply with quote

Fagermo er krise. Fremstår som usympatisk og med mindreverdighetskomplekser hver eneste gang det går han imot. I tillegg har han nesten ingenting å vise til son trener.de fleste sesongene i Odd har vært preget av form og flyt i rykk og napp. Gjerne 13. plass halvveis før 5-6 strake berger sesongen.
Styr unna! (det tror jeg for øvrig vi gjør også Smile)
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 11:24    Post subject: Reply with quote

Hvis dette stemmer bør det mobiliseres maksimalt fram mot årsmøtet for å få Koteng og resten av styret så langt vekk fra Lerkendal som overhodet mulig, og sørge for at de aldri vender tilbake...
Svovel
Proff

PostPosted: 23.07.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Stresser ikke ennå. Den saken der så ut som den var basert på Krokens "innsideinfo".
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 11:36    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Hvorfor er Sollied absolutt så bra? Ble sparket i Olympiakos, Heereveen, Al-Alhi, Gent. Gjorde det også dårlig i Tyrkia. Skjønner ikke hvorfor folk ser på han som en frelser.

knerten_10 forklarer det bra:

knerten_10 wrote:
Gjorde litt research rundt Sollied, og tror ikke jeg har skjønt før nå hvor dyktig den mannen faktisk er. Norges suverent mest meritterte klubbtrener internasjonalt gjennom tidene. Titler i 4(!) ulike land. Det er jo helt ekstremt hva den mannen har oppnådd!

* Det fyren gjorde med Glimt er jo en like stor prestasjon som det NAE gjorde med Moss (ettersom NAE ikke konkurrerte med seg selv Smile ): rykka opp og ble nummer 2 året etter!
* Gull med Rosenborg og CL-deltakelse
* 2 gull og 3. 2. plasser med Brügge (for litt perspektiv: Brügge har ikke vunnet serien siden Sollied forlot dem!)
* The double med Olympiakos (leda serien da han fikk sparken, men mislyktes i CL med dem)
* Tok Heerenveens første tittel på 39 år da han leda dem til cupgull.
* Berga Lierse fra nedrykk

Mitt største håp for RBK er at vi får se Trond Sollied som trener her over lang tid. Mannen virker intelligent, slu, som en vinnertype, kan fotball og spiller det attraktivt. Om han har problemer: hjelp han med å fikse dem og deal with it. Har vi noen måte vi kan få Sollied til å føle seg ønska i RBK på?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 11:46    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Mitt største håp for RBK er at vi får se Trond Sollied som trener her over lang tid. Mannen virker intelligent, slu, som en vinnertype, kan fotball og spiller det attraktivt. Om han har problemer: hjelp han med å fikse dem og deal with it. Har vi noen måte vi kan få Sollied til å føle seg ønska i RBK på?

FÃ¥r starte en kampanje.

Dessverre tror jeg det ikke nytter. Når Koteng sier at han ikke er aktuell så er han ikke aktuell. Det jeg finner rart er at ingen aviser har fått han til å prate ett ord om RBK siden desember 2012.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.07.2014 11:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt skeptisk til Fagermo, men han har gjort det bra i Odd, det skal han ha. Det er imidlertid noe helt annet å være Rosenborg-trener, jeg vil ha noen som har vunnet noe eller noen som erfaringer fra større klubber enn oss. Ble han ikke upopulær i Godset da han var der? Googla litt, men fant ikke noe så kanskje det er feil.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 11:56    Post subject: Reply with quote

Dersom Fagermo eller annen middelmådighet blir vår neste trener tipper jeg det blir opptøyer og regelrett håndgemeng utenfor brakka innen sølvguttene synger.
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 11:58    Post subject: Reply with quote

@quentez. Super godt indlæg med en god, overskuelig grafisk fremstilling. Det bør dog overvejes, om indikatorerne er de rigtige og oversigten siger naturligvis heller ikke noget om, hvilke spillermateriale træneren har haft til rådighed. Eksempelvis er Hjulmands præstation med FCN enorm på trods af meget lavt pointgennemsnit. Roland Nilsson og Ariel Jacobs er derimod nogle af de mest udskældte toptræner i Danmark uden nogen form for flot offensivt spil.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.07.2014 12:04    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Dersom Fagermo eller annen middelmådighet blir vår neste trener tipper jeg det blir opptøyer og regelrett håndgemeng utenfor brakka innen sølvguttene synger.

Må være du som står for det da i så fall
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 23.07.2014 12:05    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
@quentez. Super godt indlæg med en god, overskuelig grafisk fremstilling. Det bør dog overvejes, om indikatorerne er de rigtige og oversigten siger naturligvis heller ikke noget om, hvilke spillermateriale træneren har haft til rådighed. Eksempelvis er Hjulmands præstation med FCN enorm på trods af meget lavt pointgennemsnit. Roland Nilsson og Ariel Jacobs er derimod nogle af de mest udskældte toptræner i Danmark uden nogen form for flot offensivt spil.

Jacobs fikk også sparken i Valenciennes, så han er ledig. Men han er nok langt fra aktuell RBK
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.07.2014 12:07    Post subject: Reply with quote

Fagermo kunne kanskje fungert, men det er voldsom gambling i mine øyne.

Han har fått mye ut av lite i klubber han har vært, men har ingen erfaring med en klubb som RBK, hvor presset er i en helt annen klasse enn Odd, og hvor spillerne har større ego. I Odd styrer han som han vil, og folk klager ikke så lenge de er på trygg grunn. Taktisk kan han gjøre som han vil, uten at det blir noe oppstyr. På Lerkendal blir du pepet av banen om det ikke er prestert god offensiv fotball.

At han er usympatisk ovenfor motstandere driter jeg egentlig i så lenge det presteres godt på banen og han opptrer anstendig ovenfor eget lag og supportere Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.07.2014 12:19    Post subject: Reply with quote

Jeg likte også innlegget ditt, quentez, men jeg er uenig i premisset. Dersom vi skal begrense oss til trenere som har vunnet noe blir utvalget veldig smått, og ofte urealistisk for oss. Sånn sett kan det være bedre for oss med de som blir nummer to, men som burde ha blitt nummer sju ut ifra ressursene. Men jeg liker det faktum at det trekkes fram noen konkrete aktuelle navn fra andre europeiske ligaer som kan undersøkes nærmere.

Først og fremst må det arbeidet som gjøres også begrunnes i kriterier som er vanskeligere å google, slik som spillestil, treningsmetoder, "man management", personlighetstype osv. Dette er ikke gjort på fjorten dager, det er flere måneders jobb for profesjonelle som bruker nettverket og verktøyene sine.

Det siste er det springende punktet. Rosenborg må være villige til å oppsøke hjelp for å løse denne ansettelsen. Det handler ikke bare om tidsbruk, men om hvem som står for arbeidet; dersom man gjør som forrige gang og bestemmer seg for en trener helt i starten, for så å kjøre en skinnprosess i to uker, så hjelper det ikke akkurat at skinnprosessen blir tidoblet. Både formell og uformell hjelp må tas i bruk, hvis Sollied ikke er aktuell som trener har han antagelig oversikt nok over Nederland/Belgia til å foreslå noen som kan undersøkes videre. For eksempel.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 797, 798, 799  Next
Page 100 of 799

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb