View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
strandli Junior
|
Posted: 22.07.2014 16:57 Post subject: |
|
|
Hvis det mot formodning skulle være mulig å få inn en merritert trener til RBK og gjort suksess.
Hvor lenge hadde han blitt i klubben?
1 år? 2år?
Da hadde vi hatt samme leksa igjen med ny trener. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 22.07.2014 16:57 Post subject: |
|
|
For en lovende sør-amerikansk trener med et ønske om å komme seg til Europa, kan et opphold i en klubb med lange tradisjoner i Champions League (og ambisjoner om å komme dit igjen) være ganske så forlokkende. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 22.07.2014 16:59 Post subject: |
|
|
strandli wrote: | Hvis det mot formodning skulle være mulig å få inn en merritert trener til RBK og gjort suksess.
Hvor lenge hadde han blitt i klubben?
1 år? 2år?
Da hadde vi hatt samme leksa igjen med ny trener. |
Er det å ha en suksessfull trener som blir ønsket av andre klubber verre enn å ha en trener ingen ønsker?
Jeg skjønner ikke problemet. Blir litt som å klage på at været ikke bestandig er slik du ønsker det skal være. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 17:03 Post subject: |
|
|
En trener som i løpet av to år blir interessant for andre og større klubber vil gjøre RBK attraktiv for andre up-and-coming trenere. Samtidig er det slik at hvis vi henter den riktige typen nå kan vedkommende være med på å bygge et fundament for videre drift. Ref Solskjær og Molde _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 22.07.2014 17:05 Post subject: |
|
|
Riktig, STRANDerGUD.
Suksess avler suksess. |
|
Back to top |
|
 |
strandli Junior
|
Posted: 22.07.2014 17:10 Post subject: |
|
|
Hvordan bygger man suksess da?
Kontinuitet,kvalitet,trygghet og talentutvikling.
Ansettelse av utenlandsk trener vil kanskje bare matche 2 av disse tingene.
Gjør han suksess så forsvinner han og kontinuiteten blir borte.
Kvalitet kommer ofte til suksess.
Han vil forsterke laget med SINE spillere som han kjenner først og talentutviklinga blir borte.
Oppe i alt dette kommer tryggheten som følges av kontinuitet og kvalitet.
Alle klubber med stor suksess over mange år i England har hatt samme manager i en mannsalder eller har gigainvestorer i bakhånd til å kjøpe hva de vil.
Hvilke utenlandske trenere kan gi oss det vi vil ha over flere år og ikke bare kortenkt.
Nok av jobber her i verden som har overkvalifiserte søkere.
De blir som regel ikke ansatt.
1 enkel grunn er at de blir ikke lenge og nye folk må inn etter kort tid.
NAE bygde RBK på sine kvaliteter og kontinuitet.
Er ikke sikkert han hadde vært god i Premier League av den grunn. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 22.07.2014 17:11 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/tv/...style=null
- Vi spiller opp mot smertegrensen
Kåre "Bruttern" Ingebrigtsen vil ha mer fotball og høyere intensitet på treningene. Adressa.no var med på hans første trening for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 22.07.2014 17:18 Post subject: |
|
|
strandli wrote: | Hvordan bygger man suksess da?
Kontinuitet,kvalitet,trygghet og talentutvikling.
Ansettelse av utenlandsk trener vil kanskje bare matche 2 av disse tingene.
|
Kvalitet i alle ledd er også en form for kontinuitet. For meg gir det ingen mening å ha en trener i klubben ingen andre klubber misunner oss. Vi lever i et langt mer globalisert samfunn nå enn for 15 år siden, men har man kvalitetsledere i klubben, takler de utfordringen å finne gode erstattere hvis noen forsvinner.
At en utenlandsk trener skal være dårligere enn en nordmann på punktene du har listet opp kjøper jeg ikke. Det er opp til de som ansetter å finne noen som oppfyller ønskede kriterier.
Og angående talentutvikling tror jeg klubben kan ha spesielt mye å ta til seg gjennom ansettelsen av en sør-amerikaner. De er på generelt grunnlag spesielt flinke på akkurat det området. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 17:26 Post subject: |
|
|
strandli wrote: | Han vil forsterke laget med SINE spillere som han kjenner først og talentutviklinga blir borte. |
Dette synes jeg er bare håpløst å påstå. Fordi en trener med sitt nettverk vil tiltrekke seg spillere han foretrekker betyr ikke at det går på bekostning av talentutvikling. Tvert imot er jeg sikker på at hvis en ny mann kan hente inn kvalitetsspillere, vil også våre talenter utvikles ved at de får trene og spille sammen med gode spillere.
Dessuten kan noen utenfra komme med innspill og råd i forhold til hvordan andre kulturer driver frem talenter. Norge er på ingen måte best på talentutvikling, så en ny input der ser jeg på som utelukkende positivt i så måte _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 22.07.2014 17:33 Post subject: |
|
|
Borden wrote: | For en lovende sør-amerikansk trener med et ønske om å komme seg til Europa, kan et opphold i en klubb med lange tradisjoner i Champions League (og ambisjoner om å komme dit igjen) være ganske så forlokkende. |
Sør-amerikansk trener i Norge? Om vi så fikk Scolari til å jobbe gratis som trener hadde jeg takket nei.
Jeg blir overrasket om det ikke blir en norsk trener. Blir det en trener utenfor Skandinavia blir jeg sjokkert.
Over til Kåre: Er ørlite grann med positiv etter treningen. Tror summen av at Kåre er en person spillerne kan like i tillegg til at majoriteten er lettet over at Perry er ute kan gi veldig positive effekter på kort sikt. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 22.07.2014 17:37 Post subject: |
|
|
Det er i det minste kjekt at vi ikke lenger skal satse på å vinne fotballkamper ved å være best på å roe ned bakover. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 22.07.2014 17:58 Post subject: |
|
|
strandli wrote: |
Alle klubber med stor suksess over mange år i England har hatt samme manager i en mannsalder eller har gigainvestorer i bakhånd til å kjøpe hva de vil.
Hvilke utenlandske trenere kan gi oss det vi vil ha over flere år og ikke bare kortenkt.
|
Hvor mange av de trenerne du referer til er det som er Engelske da?
Finner man rett person så er det mulig å få han til å bli en stund, det kan gjerne være en del av kravspesifikasjonen, altså noen som er villige til å bruke tid.
Forøvrig, skaffer man en Norsk/Skandinavisk manager som gjør det bra, er det en automatikk i at de blir lenge da? Ref: Sollied, Hareide, Hamren...
Drømmen er såklart en ny trener som Eggen, men de skal du lete lenge etter. Akkurat som de unge spillerne vi får opp nå til dags (Tettey, PCS, Bakenga, Henriksen osv.) har det mye travlere med å dra ut, så ser man det samme hos trenere. Hvis du tror vi finner en fantastisk dyktig trener som vil tilbringe resten av karriæren i RBK så lever du i en drømmeverden.
Jeg tar heller en sabla god og talenfull trener som vokser seg for god for klubben enn en nye runde med assistentens assitents assitent som trener. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 18:03 Post subject: |
|
|
En annen ting er at de eneste klubbene som har hatt managere lenge er ManUtd og Arsenal. ManUtd hadde unikummet Ferguson, og Arsenal har Wenger som får mye ut av lite når salgene av de beste har rammet dem.
Utover det har alle klubber i toppen i england skiftet managere vel så ofte som RBK så det argumentet henger ikke på greip. Ikke er MaUtd og Arsenal driftet av investorer som pumper inn penger heller. '
Det er uansett uvesentlig hvor den nye treneren kommer ifra så lenge han har de kvalitetene vi er ute etter. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.07.2014 18:07 Post subject: |
|
|
LateBarter wrote: | Messi wrote: |
Hoftun var også mer inne mot laget (etter styre/Koteng ordre), etter juni-møte. Det var derfor kjemien surnet mellom Hoftun og Hansen, den siste måneden. |
Kult at du kan avsløre noe som allerede ble kjent for noen timer siden! Sånne kilder skulle vi også hatt! |
Det har vært kjent i siden juni. Aldri vært på trening på Lerkendal? |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 22.07.2014 18:48 Post subject: |
|
|
Noen må jo jobbe mens du er på kaffeslabberas med Hoftun og kompani. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 19:02 Post subject: |
|
|
Håper klubben evaluerer Messi sin rolle i denne nedturen også. Virker som han har hatt mye å gjøre med det som skjer der så han må jo også da evalueres _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.07.2014 19:08 Post subject: |
|
|
Absolutt.
Kanskje Miami burde vurdere et Messi-bilde under avantaren sin, nå som Perry-bildet er borte, eller hva syns du, Miami?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.07.2014 19:23 Post subject: |
|
|
Tiden vil vise hvor dyktig Kåre er, men enig med Brady: kjenner endelig jeg gleder meg litt til kamp igjen. Kåre utstråler mye mer entusiasme og offensiv innstilling enn Perry. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.07.2014 20:46 Post subject: |
|
|
Ikke glem at de faktisk trener på fotball, spillere mot spillere i stedet for spillere mot kjegler. Har stor tro på at vi får se forbedring i løpet av Brutterns tid her. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 22.07.2014 20:53 Post subject: |
|
|
Synes dette lover veldig bra! Intensiv angrepstrening som blir terpet. Spill på storbane med en intensitet "som skal makse smerteterskelen". Minner meg mye om NAE. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.07.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke forstå annet enn at vi blir bedre i høst, av den enkle grunn at vi nå trener hovedsaklig fotball. Vi bli neppe fantastiske, både pga tid og en nøktern tvil til Brutter'ns evner, men et lag som bruker tid på å spille sammen blir bedre enn et lag som ikke gjør det. Enkel matematikk/bilologi/kjemi, kall det hva du vil.
At vi kan risikere å få en trener som er så god at han forsvinner fort, må vi leve med. Vi er i et segment i fotballverdnen som fungerer som springbrett, og større og rikere klubber vil alltid ha det vi har som er bra. Det samme gjelder spillere; de beste har vi i praksis bare til låns. Om slike ressurser styrker oss sportslig under oppholdet og i tillegg legger igjen brukbart med klingende mynt, skal vi egentlig være glad til De spillerne og trenerne vi eventuelt blir sittende med over lang tid er de som ikke er gode nok for større oppgaver (eller ved ekstreme tilfeller som Eggen som rett og slett ikke ønsker å flytte på seg eller ta på seg større oppgaver), og da må man spørre seg om de er gode nok for oss også. Vi må gå etter det aller ypperste vi klarer å få tak i, og disse bør være gode nok til å lokke større klubber på banen. Dette gjelder trenere, kjøpte spillere, og egenutviklede talenter. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 22.07.2014 21:05 Post subject: |
|
|
Dette tror jeg vil skje kommende år i RBK:
Kåre I får brukbare resultater, og får litt skikk på angrepsspillet.
Styret blir så vanvittig imponert, de gir han 4 års kontrakt.
Motbakken kommer igjen, og nok en trener blir sparket.
La meg ta feil |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 22.07.2014 21:11 Post subject: |
|
|
Hvis (og det er et stort hvis) Ingebrigtsen får videre forlengelse, er jeg 100% sikker på at den kontrakten vil inneholde en klausul som gjør at det vil koste klubben minimalt å kvitte seg med han om det skulle gå skeis. |
|
Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 22.07.2014 22:16 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Hvis (og det er et stort hvis) Ingebrigtsen får videre forlengelse, er jeg 100% sikker på at den kontrakten vil inneholde en klausul som gjør at det vil koste klubben minimalt å kvitte seg med han om det skulle gå skeis. |
Greit nok det, det er ikke det som er (hoved) problemet.
Utfordringen er at da har ikke laget utviklet seg, og prossesen må starte på nytt.
Jeg er veldig skeptisk til utvelgelsen av ny trener, og mener styret har tatt og tar for lett på oppgaven.
Det er snart skåle tomt for tidligere rbkspillere med trenerutdannelse. Kanskje like så greit... |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.07.2014 22:47 Post subject: |
|
|
Nei da, fremdeles noen uprøvde eks-RBK-spillere med UEFA pro-lisens: Bergdølmo, Bergersen, Bjørnebye, Halvorsen.
I tillegg har vi et par på lønnslista med UEFA pro-lisens som ikke har prøvd seg som hovedtrener i RBK, så det er fremdeles muligheter. Håper dog på en kravspesifikasjon der dialekt og det å ha spilt med eller mot sportslig leder ikke er kriterier som veier tungt.
For øvrig har jeg tro på at Kåre Hedley Ingebrigtsen på kun kort tid kan frigjøre spilleglede og en hittil underkuet offensiv tankegang. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|