English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 71, 72, 73  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 17.07.2014 12:19    Post subject: Reply with quote

Miami Dolohins:

De tingene du nevner i innlegget ditt er jo halt åpenbare kortsiktige tiltak for å unngå konkurs. Disse er vi vel alle enige om var helt nødvendig og det skulle bare mangle at dette ble gjort. Jeg snakker om de langsiktige tiltakene som å ansette folk med kompetanse som får mye ut av lite samt sparke folk som ikke holder mål. Disse er også nødvendige tiltak hvis det skal unngå konkurs. Dette har vi foreløbig sett lite til.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.07.2014 12:44    Post subject: Reply with quote

Ingen er uenig i at det må til, men fordi du har bestemt deg for å være negativ så marginaliserer du viktigheten av det som er gjort. Husk at mange styrer, styreledere, daglige ldere og SDere i mange mange år ikke utførte den jobben som Koteng har gjort.

Viktigere å redde klubben fra konkurs enn å sparke en middelmådig keepertrener eller ansette en god SD.

Men nå er kluben reddet fra umiddelbart konkurs, da er det opprydningen i Sportslig Avdeling som MÅ stå øverst på lista.

Kort oppsummert så mener jeg følgende må gjøres:

spark/fjern følgende:

Hoftun
Alstad
Perry
Wiggen
Hjelde
Jamtfall

Splitt opp arbeidsoppgavene som Hoftun sitter med idag og fordel ut på flere ansatte/nye ansatte. Ny SD velger hovedtrener, han velger selv sitt team. SD i samråd med styret ansetter tidligere rådgiver/agent m/juristbakgrunn til å ta seg av forhandlinger på klubbens vegne. Ny speider ansettes.

Det trenger ikke bli særlig dyrere enn det er idag fordi hoftuns lønn er høy, ny SD trenger ikke å få 2+mill i årslønn, ny hovedtrener trenger ikke samme lønn som vi har ligget på tidlgiere 4+ mill og lønnen til Alstad forsvinner da vi ikke trenger en falsk ledertittel som skal på papiret passe på 3-4 ansatte men egentlig kun skal støtte Hoftun.

Meget kort oppsummert(jeg har skrevet mer detaljert tidligere), men dette mener jeg er optimal løsning.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.07.2014 13:44    Post subject: Reply with quote

Tror vi er ganske enige, Miami. Som jeg skrev i forrige innlegg så er de kortsiktige tiltakene helt nødvendige og åpenbare tiltak. Enhver leder med IQ på nivå med en skostørrelse burde gjort de tiltakene som til nå er gjort, de er ikke noe man skal rose ledelsen for, men faktisk forvente. Det å sparke sterke kamerater i gutteklubben er det vanskeligste og det er her vi ikke har sett noen tegn til aktivitet, men så langt virker det som styre og stell er feige. 90% av forumet er negativ og det har man god grunn til, klubben råtner bort .
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 20:10    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Les posten min PerO. Hoftun har ikke gjort den ansettelsen riktig eller med riktig tankegang, det føler jeg meg ekstremt sikker på. Han har fucka opp valt han har tatt i siden han ble ansatt for over 7 år siden. Selv du MÅ slutte å forsvare eller bortforklare hans totale mageplask nærmest ukentlig.

Nå forutsetter du at klubbens styre, sitter å lyver når de kommuniserer tankegangen bak klubbens strategi, og ansettelsen av Perry. Har du noen dekning for det?

Hoftun har vært med på to treneransettelser, og begge har vært mislykket. Den ene JJ, var kommunisert at de ønsket en trener som kunne videreføre Hamrens spillestil, men i en litt mer offensiv versjon.

Så ble det kommunisert tilbake til røttene, og Perry ble ansatt.

Intet av det jeg skriver her, eller det jeg skrev over, er et forsvar av Hoftun som du hevder. Han har jo enda ikke vært med på en vellyket treneransettelse.

Poenget jeg prøver å få frem, er at strategien bak ansettelsen av JJ, er feil for klubben, mens strategien som blir kommunisert i forbindelse med ansettelsen av Perry er riktig, etter min mening.

Så kan du godt legge all skyld på Hoftun, men det er faktisk et styre med i denne prosessen, som både er med å bestemme strategier, og gjør det endelige valget. Så det er mange som må dele skylda for disse ansettelsene.

Han ødelegger klubben! Fortsetter dette i samme spor så sitter vi alle i"Hvor var de nå" -tråden og diskuterer klubben vår som engang var i Tippeligaen.

Er det virkelig nødvendig at en saklig og meget god debbatant som deg slenger ut slik pisspreik. Det er for øyeblikket ikke noe, som tyder på at klubben er i et slikt fall. Spørsmålet i RBK er mer om de faller til topp7, i stedet for topp 3. De har fallt fra den desiderte toppen, men det gjorde de før Hoftun kom inn, selv om styret kjøpte et par seriegull under Hamren.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 20:20    Post subject: Reply with quote

Ingen er uenig i at det må til, men fordi du har bestemt deg for å være negativ så marginaliserer du viktigheten av det som er gjort. Husk at mange styrer, styreledere, daglige ldere og SDere i mange mange år ikke utførte den jobben som Koteng har gjort.

Viktigere å redde klubben fra konkurs enn å sparke en middelmådig keepertrener eller ansette en god SD.

Men nå er kluben reddet fra umiddelbart konkurs, da er det opprydningen i Sportslig Avdeling som MÅ stå øverst på lista.

Kort oppsummert så mener jeg følgende må gjøres:

spark/fjern følgende:

Hoftun
Alstad
Perry
Wiggen
Hjelde
Jamtfall

Splitt opp arbeidsoppgavene som Hoftun sitter med idag og fordel ut på flere ansatte/nye ansatte. Ny SD velger hovedtrener, han velger selv sitt team. SD i samråd med styret ansetter tidligere rådgiver/agent m/juristbakgrunn til å ta seg av forhandlinger på klubbens vegne. Ny speider ansettes.

Det trenger ikke bli særlig dyrere enn det er idag fordi hoftuns lønn er høy, ny SD trenger ikke å få 2+mill i årslønn, ny hovedtrener trenger ikke samme lønn som vi har ligget på tidlgiere 4+ mill og lønnen til Alstad forsvinner da vi ikke trenger en falsk ledertittel som skal på papiret passe på 3-4 ansatte men egentlig kun skal støtte Hoftun.

Meget kort oppsummert(jeg har skrevet mer detaljert tidligere), men dette mener jeg er optimal løsning.

Koteng bør være på den samme lista. Har ingenting å gjøre som styreleder i en fotballklubb.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 20:22    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO må gjerne forsvare Hoftun til the bitter end, men du må nok langt pokker ut på landet før noen kjøper at Hoftun har bedret seg etter Skutle/Svendsen og at Perry alene er problemet foruten "overordnede problemer".

Har ikke Hoftun forbedret seg?

Klubben har endret strategi fra å hente trenere kun basert på suksess (Hamren/JJ) til å prøve å hente trener med offensiv tankegang( Perry - dog mislykket)

Klubben har sluttet å holde på spillere det kommer gode bud på, av kortsiktig sportslig tankegang.

Som et resultat av punktet over, har det blitt tegnet lengre kontrakter, som øker sjansen for å få igjen gode penger for spillerne. Fra 3-3,5 år er vi nå oppe i opptil maksgrensen som er 5 år.

Også som et resultat av endret salgsstrategi, så er det lettere å få forlenget kontrakter med spillerne. De som nå nekter, har andre årsaker enn at de ikke blir solgt ved gode bud.

Det blir kjøpt spillere tidligere i vinduene. Dette er såklart også avhengig av når styret frigir midler til kjøp, og kan være et resultat av nytt styre, heller enn Hoftun.

Ved det siste kjøpet av en danske viser Hoftun at han har lagt om litt, fra kun å prøve å kjøpe spillere som forsterker stallen nå, til også å kjøpe talenter for fremtiden.

Med unntak av Søderlund, så virker det som Hoftun har forstått at han ikke kan overbetale for norske spillere, men heller gå videre til billigere og bedre utendinger.

Jeg mener dette er forbedringer, selv om det ikke må tolkes som skryt av at alt er bra, for det er det på ingen måte enda.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 20:28    Post subject: Reply with quote

Dette blir ikke riktig i min bok PerO. Det var flere/mange her inne som gjennom å analysere trenerhistorien til Per Joar Hansen slo kategorisk fast at han var ekstremt langt unna det RBK står for.
...

Jeg var også en av kritikerne som ikke ville ha Perry. Hvorfor ikke fagfolkene i klubben (flere enn bare Hoftun) ikke så det samme som supporterne, det er en gåte.

Jeg tror ikke på teorien om kompisansettelse. Jeg vet faktisk ikke om Hoftun og Perry var kompiser en gang. Har aldri sett, eller hørt om dem sammen før ansettelsen.

Jeg tror heller klubben var blendet av U21 suksessen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 20:34    Post subject: Reply with quote

Dette er et meget fornuftig forslag til omorganisering.

Sikrer at SD kan stå for kontinuitet over lengre tid.

Tydeliggjør ansvarsforholdene, ikke slik som i dag hvor både SD og Hovedtrener er ansatt av styret, og SD dermed ikke kan styre hovedtrener.

Om Hoftun da må forsvinne, er ikke dette nødvendigvis negativt uansett om han gjør en god eller dårlig jobb. Etter så mange år, vil nytt blod og nye tanker uansett være positivt.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ orker jeg ikke mer! Crying or Very sad

Noen som har mailadressen til Koteng ?

Må få sendt han en mail og be han om å gjøre jobben sin og redde klubben før det er for sent!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Nei, han er kontinuerlig middelmådig og bør gjøre alle en tjeneste og si opp reise bort i et år for så å returnere som stopper-helt mens vi alle glemmer hvilken tragedie han har påført Rosenborg.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 00:46    Post subject: Reply with quote

Angående økonomi og Koteng. Lurer på om tanker på potensielle inntektstap i Europa vil gå rundt i hodet hans i dagene som kommer.

Det er nå eller aldri han har sjansen til å rette opp feilansettelsene i sportslig avdeling. Om ikke han skjønner det sportslige vil jeg tro han skjønner hva inntektstap innebærer.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 01:54    Post subject: Reply with quote

Det spørs om de har budsjettert med europa eller ikke. Dersom de har ansett europa-penger som en bonus er det ikke sikkert de foretar seg noe drastisk.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 10:10    Post subject: Reply with quote

Det er ikke budsjettert med premiepenger fra Europa Cup deltakelse, mener jeg å erindre fra årsmøtet.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 10:27    Post subject: Reply with quote

Nei, ikke budsjettert med noe annet enn en kvalikrunde. Alt annet er bonus, vel kunne vært bonus.
Montana
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 13:03    Post subject: Reply with quote

Nå Ivar. Tenkt å stå fram som leder snart? Erkjenne situasjonen, fortelle i åpenhet med RBK verdier hva som foregår og hvordan det løses? Tenkt å ta grep? Eller skal du sitte der i stillhet og se på at alle som bryr/brydde seg lider?
Back to top
Supernils
Proff

PostPosted: 18.07.2014 14:17    Post subject: Reply with quote

Sitat fra Koteng i VGs sak om herverket på treningsfeltet:

– Jeg svarer ikke på om folk sitter trygt eller ikke. Min jobb er å vurdere om jeg er fornøyd med jobben som har blitt gjort, og det er jeg ikke, konstaterer han overfor VG.

– Hva gjør styret nå?

– Vi sitter ikke med hendene i fanget. Løsningen skal formidles internt før den formidles i media.

Kanskje lov å få et ørlite håp om at ting kan skje nå?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 15:03    Post subject: Reply with quote

Nei
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO wrote:

Nei, han er kontinuerlig middelmådig

Nei, han er mye verre enn det han var.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.07.2014 15:06    Post subject: Reply with quote

Reaksjonen fra Koteng tyder på at noe er i emning, han er som vanlig ute av stand til å skjule hva han mener følelsesmessig.

Og skjer det ikke denne uka så er det uansett bare 9 dager til med pining før vi er kvitt Perry, på disse 9 dagene skal vi ryke borte mot Sligo og bli most av Molde i serien slik at gullet er definitivt borte.

Det som er synd er at den sannsynlige grunnen til at ingenting er gjort enda er at styret ikke har peiling på hvem som skal erstatte Perry. Om de da tvinges til noe nå så frykter jeg en ny hodeløs ansettelse. :S
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.07.2014 15:12    Post subject: Reply with quote

Ser ikke poenget med å sparke Hansen om Hoftun får bli, da bør vi heller fortsette med Hansen så vi sparer de pengene det koster å sparke han.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 18.07.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

Supernils wrote:
Sitat fra Koteng i VGs sak om herverket på treningsfeltet:

– Jeg svarer ikke på om folk sitter trygt eller ikke. Min jobb er å vurdere om jeg er fornøyd med jobben som har blitt gjort, og det er jeg ikke, konstaterer han overfor VG.

– Hva gjør styret nå?

– Vi sitter ikke med hendene i fanget. Løsningen skal formidles internt før den formidles i media.

Kanskje lov å få et ørlite håp om at ting kan skje nå?

Det der tror jeg er et varsku om endringer. Det er nok nå.
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 17:08    Post subject: Reply with quote

Litt offtopic, men finner en banal humor i at Koteng uttaler "Løsningen skal formidles internt før den formidles i media. " bare uker etter at han var en av de første til å starte en offentlig heksejakt i media.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.07.2014 17:32    Post subject: Reply with quote

Hehe finner også litt humor i at Koteng(ifølge seg selv) allerede har løsningen på dette problemet. Bra han velger å fomidle den løsningen da, hadde han gjort det for et par mnd siden så kunne sesongen sett bedre ut Cool
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2014 19:45    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Klubben har endret strategi fra å hente trenere kun basert på suksess (Hamren/JJ) til å prøve å hente trener med offensiv tankegang( Perry - dog mislykket)

Klubben endret strategi fra å hente trenere basert på bevist kompetanse (Hamrén) til å hente trenere kun basert på mental tilgjengelighet/omdømme i media (Jönsson) og videre til å kjøre total kompisansettelse (Perry). Dersom Perry representerte et ærlig forsøk på å hente en trener med offensiv tankegang er samtlige involverte kunnskapsløse eller tilbakestående. De fleste visste på det tidspunktet at Perry er en defensivt orientert trener. Dersom de ble "blendet" av "U21-suksessen" gjelder pkt. 2: Tilbakestående. Selv en overfladisk kikk bak resultatene - ja, til og med PÅ resultatene - var nok til å slå av den lampa.

Når det gjelder resten av Hoftuns mirakuløse forbedringer vil jeg påstå at enhver antydning til "å ha lært" etterfølges av en handling som viser at alt er ved det gamle. Han får plutselig skryt for å hente en ung danske, men det er bare måneder siden han hentet inn Gamst Pedersen for å agere som frelser. Og hvem kan glemme Iversens relativt nylige gjenoppstandelse som burgermonster på høy lønn? Innkjøpet av en dansk Paradise Hotel-deltaker uten verken selvbeherskelse, spilleforståelse eller målteft? Selv en blind høne kan finne korn, sies det, og høna Hoftun er særdeles blind.
2mas
Sjef

PostPosted: 18.07.2014 20:06    Post subject: Reply with quote

Foreslår videre diskusjon i trådene om Hoftun, Perry og Rosenborg 2014.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 71, 72, 73  Next
Page 21 of 73

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb