English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

Jasså, han har en egen "leir"? ... Og hvem er det? Wannabe- venner? Vil tro de forholder seg objektivt til det hele ja...
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

irie wrote:
da har jeg fått inside fra strandberg leieren!

men han er fly forbanna for måten det her blir fremstilt, og at det er total kommunikasjons svikt mellom ledd i rbk som er årsaken til at ikke alle er informert om situasjonen.

familie situasjonen er visst nok veldig alvorlig...

Rosenborg skriver i sin pressemelding...

"Vi har gitt klart uttrykk for hva som er vår oppfatning av hans beslutning om ikke å spille kampen mandag kveld. Stefan Strandberg er derfor ikke aktuell til kampen mot Start torsdag."

http://www.rbk.no/news/ar...strandberg

"NISO ble kontaktet av Stefan Strandberg tirsdag og fikk vite mer av bakgrunnen for hvorfor Rosenborg-stopperen valgte å droppe Lillestrøm-kampen."

"Dette er kinkig sak for oss, men vi ville i utgangspunktet ikke ha rådet ham til å stå over kampen om han hadde kommet til oss i forkant. En spiller skal ha veldig god grunn for ikke å spille kamp eller møte på trening."

http://www.vg.no/sport/fo.../23227252/

Han får ikke mye støtte fra noen hold. Spent på hva som plutselig to timer før kamp ble så alvorlig at han ikke maktet å spille kampen.

Last edited by Iziba Jaja on 10.06.2014 23:12; edited 2 times in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er kvalm...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

Jeg haaper vi ikke har en sak der noe alvorlig i naer familie - som den det gjelder ikke oensker skal komme ut i offentligheten - har blitt formidlet til riktig person i klubben, med oenske om at dette holdes internt, som saa ikke har formidlet dette videre til f.eks. PJH og Koteng (i den grad dette var noedvendig).

Folks helsetilstand kan forverres fra dag til dag, og enkelte sykdommer kan man oenske skal forbli blant de naermeste. Det er leit om kaoset i Rosenborg og ledere med manglende doemmekraft presser frem fortrolig informasjon.

Men vi faar se. Saken er naa uansett der at ledelsen i klubben boer gaa i seg selv i forhold til hvordan man opptrer i media, og Strandberg har spilt sin siste kamp for klubben og blir solgt.

Ettersom det er investorene som eier spilleren blir det kanskje lite igjen til Rosenborg ved et salg. Det skal bli interessant aa se hvem som blir erstatteren, om ikke investorene troer til med nye midler? Brede Moe?
Back to top
Blåhval
Junior

PostPosted: 10.06.2014 23:16    Post subject: Reply with quote

Spent på hva som plutselig to timer før kamp ble så alvorlig at han ikke maktet å spille kampen.[/quote]

Uten at jeg vet noe mere en noen andre her, men viss det er snakk om en sykdomssituasjon hos noen i "Strandberg-leiren", så kan jo denne sykdomssituasjonen ha forverret seg i dagene frem mot kamp.

At Strandberg på Fredag sa i fra om at han ikke følte seg 100% klar til å spille mentalt, kan ha blitt tolket av ledelse/trenere som at han var usikker men mest sannsynlig kunne spille. Viss da denne sykdomssituasjonen forverret seg Søndagskveld eller Mandag, slik at Strandberg sa bestemt nei 2 timer før kamp er mulig.

Hele denne situasjonen skriker dårlig kommunikasjon og frustrasjon.
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 10.06.2014 23:21    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Jasså, han har en egen "leir"? ... Og hvem er det? Wannabe- venner? Vil tro de forholder seg objektivt til det hele ja...

eeeh har vel ingenting med om de holder seg objektive å gjøre?? inlegget mitt var ikke: jeg har fått info om strandberg, han er best, ingen protest...
sidney
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:38    Post subject: Reply with quote

Om dette utelukkende hadde dreiet seg om sykdom i familien eller noe slikt, og han faktisk hadde sagt fra til klubben, hadde det jo ikke vært noen sak??

Saken er den at han selv bekrefter at dårlig kommunikasjon rundt ønsket om klubb-bytte også var en faktor, og den er uspiselig! Om det var familiekrisa som var utslagsgivende, kunne han ventet med det andre til møtet i dag.

Uansett - han ønsker opplagt ikke å være rbk'er og vi ønsker å bli kvitt han. Loose - win!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:39    Post subject: Reply with quote

Velger fortsatt å tro/heie på Strandberg til det motsatte er bevist. Denne saken har så absolutt 2 sider. Flere her inne burde roe ned hat-engasjementet og drittslengingen til Strandberg kommer med en uttalelse.
dags
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

Når du ikke en gang får uforbeholden støtte fra NISO, da har du en dårlig sak. Det er vel nesten på linje med at ektefellen din vitner mot deg i en rettsak.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Joda, men det handlet vel isolert sett om at han ikke spilte kampen? Hvem vet hva som trigget Strandberg til å gå til det skrittet?
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Det er et forbanna privilegium å ta på seg Rosenborg-drakta. For min del trenger han aldri sette sine føtter i Trondheim igjen.
sidney
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:46    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Velger fortsatt å tro/heie på Strandberg til det motsatte er bevist. Denne saken har så absolutt 2 sider. Flere her inne burde roe ned hat-engasjementet og drittslengingen til Strandberg kommer med en uttalelse.

Saken er den at han selv bekrefter at dårlig kommunikasjon rundt ønsket om klubb-bytte også var en faktor, og den er uspiselig! Om det var familiekrisa som var utslagsgivende, kunne han ventet med det andre til møtet i dag.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 23:48    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Slutt nå med å gjøre Koteng og Perry til syndebukker i dette. Det de har gjort er ingenting mot det Strandberg driver med.

Du klarer ikke skille to saker Hjelde. Strandbergs oppførsel er en, og der er det få som finner særlig mye positivt å si om Strandberg annet enn at de mer rasjonelle brukerne av forumet avventer de mest bastante uttalelsene til realitetene i saken er offentliggjort, noe de neppe vil bli fullt ut.

Den andre saken som er minst like graverende er personalhåndteringen fra særlig Perry og Koteng. Deres oppførsel i denne saken, uavhengig av hvor berettiget du mener det er, skader klubben langt mer enn det en tilfeldig spiller klarer. Hvilken signaleffekt gir dette utad? Skremmende mangel på profesjonalitet, personalbehandling i affekt etc. Perry og Koteng er ikke syndebukker, men de er langt større idioter enn det Strandberg klarer selv på en dårlig dag, og det må få konsekvenser om klubben vil bevege seg i rett retning. Hvis ikke er det bare å skrive over stadion til Ranheim. For om få år vil de glatt passere RBK om disse får fortsette å ødelegge klubben som i dag..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:52    Post subject: Reply with quote

Enig i at han burde spilt kampen, Chuck Bass. Ser i hvert fall slik ut pdd. Men det ligger mer bak avgjørelsen til Strandberg, føler jeg.

Et møte som ble utsatt til i dag, ja. Som sagt tidligere, kan dette ha vært tungen på vektskålen for Strandbergs del, sidney. Og hvis det stemmer at han for tiden har større problemer i livet sitt, synes jeg det blir vel hardt å dømme fyren før han har hevdet sin uskyld.

Edit: Veldig enig med deg, HeXX! Tommel'n opp!
dags
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 23:56    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Joda, men det handlet vel isolert sett om at han ikke spilte kampen? Hvem vet hva som trigget Strandberg til å gå til det skrittet?

Hvis han hadde hatt noe som i det hele tatt lignet på et gyldig grunn ville vel NISO kastet det de hadde av advokater etter Rosenborg. Dette tror jeg ikke noe på i det hele tatt.

Jeg er for å kaste både Hoftun, Koteng og Hansen, men å gi dem skylden for å ha planlagt denne skandalen for å flytte fokus vekk fra seg er en konspirasjonsteori av verste sort.
hello
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 00:01    Post subject: Reply with quote

Når Joachim Walltin står på Rosenborg sin side her, så er bare å pensjonere alle konspirasjonsteorier om at Koteng og co har gjort Strandberg noe urett. NISO går ikke stille i dørene om en spiller blir dårlig behandlet.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 00:03    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg sier da ikke at dette er planlagt av ledelsen. Jeg mener vi bør avvente til vi får høre Strandbergs mening i saken(e), dags. I hvert fall dårlig gjort å lynsje noen før man vet hva som egentlig har skjedd.

Man er uskyldig til motsatte er bevist, eller?
Robin
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 00:19    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

Fullstendig enig. NISO hadde jo fått vite mer om årsakene av Strandberg og ville riktignok ikke rådet ham til å stå over kampen, men det er det da bare han selv som faktisk kan svare på: om han var frisk nok eller ikke (altså mentalt til stede).

Det voldsomme og plutselige hatet mot Strandberg synes jeg er ufint, vi vet jo ikke noe om årsaken og jeg tar ingenting som kommer fra ledelsen for god fisk.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 00:23    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Når Joachim Walltin står på Rosenborg sin side her, så er bare å pensjonere alle konspirasjonsteorier om at Koteng og co har gjort Strandberg noe urett. NISO går ikke stille i dørene om en spiller blir dårlig behandlet.

Støtter NISO Rosenborg her? Det har jeg ikke lest noe sted. Da leser du noe mellom linjene som ikke jeg er i stand til å se. Det eneste jeg kan "tolke" dithen er at de ikke ville rådet ham til å la være å spille.

dags wrote:
Når du ikke en gang får uforbeholden støtte fra NISO, da har du en dårlig sak. Det er vel nesten på linje med at ektefellen din vitner mot deg i en rettsak.

Jeg tolker det ikke som at NISO ikke støtter Strandberg. De har fått vite noe og ville ikke rådet ham til å la være å spille, det er vel det de har sagt sist. De sier jo også at det er en kinkig situasjon, det ligger altså noe bak.

Alt tyder på at det er noe familiært slik jeg ser det i alle fall. En personlig tragedie. Sykdom. Et eller annet.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 00:34    Post subject: Reply with quote

Hvis det var så alvorlig er det i såfall merkelig at han først streiker, for så å oppholde seg på Lerkendal før, under og etter kamp. Med tanke på NISO kommentarene ser jeg ikke annet enn at Strandberg her har en syltynn sak. Det er sjelden NISO ikke uforbeholdent tar parti med spilleren.

Edit:
Hadde det vært alvorlig sydom/tragedie som ligger bak, ville vel neppe Walltin sagt at han ville rådet han til å spille heller
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 00:40    Post subject: Reply with quote

Når Koteng gikk ut å sa det var fordi de ikke hadde skaffet ny klubb ser jeg for meg at det kan skyldes en noe opphetet diskusjon mellom de to. Noe en ung mann slenger ut i frustrasjon? Forsvarer ikke Strandberg, men ser også at Koteng trolig kan terge på seg gråstein med sin brautende væremåte. Er nok flere faktorer inne i bildet. Noen spilleren ikke ønsker å offentliggjøre og noen klubben ikke vil vedkjenne seg.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 00:57    Post subject: Reply with quote

Strandberg har en sak uten positive sider:

- sto over kamp.
- var på Lerkendal under kamp.
- har forandret historien sin , eller tilpasset den.
- NISO støtter ikke hans valg om å stå over kamp.
- NISO ber han forklare seg offentlig.

Hadde Strandberg holdt seg unna Lerkendal på kampdagen, så hadde det vært litt troverdig i det minste.

Hvor mange ganger jeg har ønsket at noe informasjon fra ledelsen på min jobb hadde kommet i forkant, i stedet for i etterkant, har jeg ikke tall på. Men jeg har da møtt på jobb, selv om jeg var litt irritert dagen før.

Min konklusjon er at Stefan Strandberg er lite voksen. Håper det er en tyrkisk eller russisk klubb som ønsker å kjøpe han, hvor det er en tyrann av en eier.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 01:35    Post subject: Reply with quote

Det blir litt krampaktig Messi, all den tid vi ikke vet nok. Ikke det at jeg har behov for å støtte Strandberg, men lista di kan lett plukkes fra hverandre.

Ja, han stod over. Men vi vet ikke hvorfor, og i hvilken grad han hadde varslet dette på forhånd/hatt mulighet til å varsle på forhånd. Uklokt og nok til oppsigelse? Det er avhengig av hvordan han har varslet, til hvem og om denne infoen har kommet fram til rette mottaker.

Han var på kamp, men det er ikke et argument nå. Om bestefaren lå for døden i Miami er det ikke sikkert han ville dratt dit uansett. Det forhindrer ikke at de fleste med en hvis empatisk evne blir preget av slikt. Vi vet ingenting om hva som ligger bak, annet enn ryktene om familiære årsaker.

Han har stort sett gitt samme forklaring. At det kommer enkelte nye detaljer er naturlig. Da sliter RBK mer med sin kommunikasjon utad.

Niso ville ikke anbefalt det, men det sier lite om hvordan de ellers forholder seg til saken.

Offentliggjøring betyr åpenhet og dermed slutt på spekulasjonene som bla rir rbkweb. Er ikke nødvendigvis en kritikk av Strandberg, men en vurdering av at årsaksforhold tåler offentliggjøring.

Etc etc.

For alt vi vet kan Strandberg fortsatt ha alt på det tørre, og da vil de unyanserte kritikerne her framstå i et relativt dårlig lys. Jeg er selv av den oppfatning at det var uklokt å stå over, men det er fortsatt mulig å oppføre seg som folk og ikke som en gjennomsnittlig moldesupporter når en diskuterer saken.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 01:41    Post subject: Reply with quote

Har ikke fulgt med på Nora Mørk,men tar en spansk en.
Nora har funnet ut at babe,n er lite intelektuell.
Hun varsler et mulig brudd om han ikke kommer asap til hennes nye land.
Stor og dum ser ingen annen utvei enn å gjøre seg uspiselig for deretter å bli solgt på billigsalg.
RÃ¥dgiveren har vist kvalme tendenser opp til flere ganger mot RBK tidligere.

PS!
Avfeier fortsatt ingen av dem som vil holde en åpning mot full kritikk av Strandbergs motpart.
Time will show or not.
hello
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 02:08    Post subject: Reply with quote

Hahaha.

Nora Mørk er på landslagssamling i Sør-Korea og har vært det de siste to ukene. Hun har dessuten signert treårskontrakt med Larvik. Så den teorien er ganske død.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 133, 134, 135  Next
Page 79 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb