English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
coder
Junior

PostPosted: 09.06.2014 11:30    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Mini, faktisk. Hvis du er opptatt av CV - hvordan ser hans ut? Ti år med pisspreik og en gjennomført våsete rolle i TV2-sirkuset? Den dagen han blir SD, gir jeg offisielt opp klubben.

Enig! Mini ved forhandlingsbordet, det lukter svidd
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 11:35    Post subject: Reply with quote

Davy Wathne som assistent da vel.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 11:38    Post subject: Reply with quote

Ser det er mye diskusjon rundt hvem som skal ta over etter Per Joar Hansen som trener for Rosenborg, samtidig som (nesten) alle også vil fjerne Erik Hoftun som Sportsdirektør.

Slik jeg ser det er det viktig at dette gjøres i riktig rekkefølge. Altså, først må vi ansette en ny sportsdirektør, deretter må den nye sportsdirektøren lede prosessen med å finne ny trener. Vi kan gjerne sparke PJH umiddelbart, og innsette en midlertidig trener ut sesongen, men den nye permanente treneren må ansettes av ny SD.

Så vidt jeg husker ble Tor Kristian Karlsen ansatt som SD i Fredrikstad bare uker etter at vi ansatte Erik Hoftun. Husker jeg tenkte "hvorfor i helvete ansatte ikke vi TKK" på det tidspunktet. Nå endte ikke det godt for TKK i Fredrikstad og han fikk vel sparken etter uenighet med treneren (Grønhagen). Nå gikk det jo ikke bra med FFK i ettertid så mulig de gjorde feil valg der. Er ikke helt sikker på status på TKK for øyeblikket, men har vel vært innvolvert både i Zenit og Monaco i ettertid. Hadde han vært en mulig kandidat som ny SD i Rosenborg?
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 11:42    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg bare kunne tro på at styret ønsker å kvitte seg med Hoftun.
Virker som om det er viktigere å ha en jovial og folkelig kar med god kjennskap til kaffe enn en drivende dyktig og visjonær sd.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 12:49    Post subject: Reply with quote

Sjansen for at gutteklubben grøftkjøring ansetter noen som kan utfordre dem på det faglige er ikkeeksisterende. De kommer til å ruge på kremjobbene sine til klubben eller de selv går i grava.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 09.06.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Hvem er det egentlig som trener Stjørdals-Blink? Har prøvd å finne svar på nettet uten hell. De har ihvertfall 9 seiere på 9 kamper og 34-1 i målforskjell. Kanskje vi skal få tak i treneren deres Smile

Tok forresten feil, 34-1 er målprotokollen på hjemmebane, samlet har de 50-2.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 18:28    Post subject: Reply with quote

Pft, tenk på prøve å skjule unna 50% av alle baklengsmålene da. Skamme deg skulle du Wink
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 20:00    Post subject: Reply with quote

Av norske trenere tror jeg det kun er TS som tar stor nok plass til å få skuta på rett kjøl... Med det mener jeg, som beskrevet før, at RBK og spillerene vi skal ha i stallen vår krever en erfaren, sterk og kravstor trener som har pondus nok til å kreve det som kreves fra sportslig- ikke en som logrer fordi han har vært heldig nok til å få en jobb han ikke fortjener eller har begreper om å mestre.. At det kommer fra meg er en liten revolusjon, siden jeg knapt kan fordra fyren! Poenget er vel at han er den eneste av potensielt kapable trenere dagens styre kan dra opp av hatten.. Jeg har null tiltro til at sportslig har oversikt eller kløkt nok til å finne en bedre egnet trener (da tenker jeg på sportslig erfaring og potensiell suksess, ikke alkohol og annet utenomsportslig) enn TS. Er ellers enig i at det ideelle hadde vært om ny og visjonær SD kom inn med nye tanker og connections først, for så å finne en trener som passer. Siden det ikke kommer til å skje, er TS mitt førstevalg for tiden... Sykt nok! Kan jo ikke passe bedre heller- dette er desperate tider hvor han vil bli vår frelser om han lykkes!
ode
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 20:36    Post subject: Reply with quote

Det ryktes at Tom Nordlie står øverst på lista som Hansens erstatter.
Herre, la oss slippe.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 20:40    Post subject: Reply with quote

Som en kortsiktig erstatning kunne kanskje Nordlie få røsket opp i ting ut sesongen f.eks. Men han er vel ikke interessert i å gå etter kort tid uten å få sparken.

Men ok, sett at det blir ham. Jeg kjenner ham ikke utover et overfladisk bilde i media.

Han virker som han forsøker å få til sånn fotball vi vil spille. Han tar tilsynelatende ikke dritt fra noen, og vil sannsynligvis kreve innsats fra spillerne for å få være på laget. Han kan være en slitasje på folk rundt seg, men det var Eggen også.

Dette er et oppriktig spørsmål, fordi jeg ikke vet - utover det med slitasje, hva er nedsidene med Nordlie?
ode
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 20:53    Post subject: Reply with quote

Han har vel aldri vunnet noe, men har reddet lag fra nedrykk.
Som kortsiktig løsning kan det fungere, men som du sier sliter han ut omgivelsene på kort tid.
Det er jo tydelig at han sikler etter trenerjobben i RBK, og det kan jo være positivt.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 20:54    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie = Drillo. Like ensidig fokusert på det defensive, like skråsikker på fortreffeligheten til den norske fotballtenkningen, like lite villig til å ta til seg inntrykk utenfra. Det ville i så fall vært nok et brudd på det der med artig og angrepsvillig fotball, samtidig som det nok en gang viser den sedvanlige mangelen på vilje til å tenke utenfor den latterlig trange boksen RBK-lederne har sine kollektive hoder i.

Oppsiden er at han sannsynligvis ville gjort laget bedre trent, og at han trolig er faglig dyktigere enn Per Hansen, men hva gjør det når vi plutselig måtte gått for typer som Hæstad og Midttun Lie for å opprettholde den ønskede løpskraften i alle posisjoner?

Da kan vi i så fall bare rive i stykker alle drømmer om et RBK-lag det går an å være stolte av i enda to år. Det er klart, det medfører jo en mulighet for seriegull på et tidspunkt - alle RBK-trenere det satses på har den muligheten - men sannsynlig er det ikke. Da får nestemann (faen vet hvem det skulle være, Hansen igjen?) ikke bare et middelmådig Tippeligalag å begynne jobben med, men et gampelag ribbet for tekniske ferdigheter.

Hvilke muligheter har vi for å påvirke klubben til å ikke la Erik Hoftun få vise sin manglende kompetanse ved nok en treneransettelse? Demonstrasjoner ved Brakka? Supporteraksjoner mot Tom Nordlie før han i det hele tatt er ansatt (noe som ironisk nok ikke kommer til å skje nettopp fordi Rosenborg kun fokuserer på store navn)?
nastynick
Rutinert

PostPosted: 18.06.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som plasserer ut slike rykter????
trondhb
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 21:52    Post subject: Reply with quote

Fra Wikipedia:

Quote:
Hans trenerfilosofi er at man skal være «kontrollert sinnssyk».[1] Nordlie mener at man skal legge opp til å ha mange pasningsalternativer, men samtidig ha fokus på oppgavene sine. Etter sølvsesongen i Start fikk Nordlies trenerfilosofi anerkjennelse gjennom blant annet at han ble tildelt Kniksenprisen som beste trener i 2005. Nordlie vektlegger spill i 4-3-3 hvor kantspillet i angrepet er viktig. Han vektlegger også fysisk trening og at spillerne skal være godt trent.

Ikke akkurat overraskende i tilfelle Nordlie er førstevalget. Tipper de neste på lista er Jan Halvor Halvorsen og Trond Nordsteien.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 21:55    Post subject: Reply with quote

Både når det gjelder spillere, trenere og sportslig ledelse/styre hadde det vært bra om vi klarte å samle ryktene skikkelig, og holde oversikt over troverdigheten på dem. Med forumet her, twitter og diverse andre nettsteder + avisene så er det lett å rote sammen det noen legger ut på pur f med det som sies av folk som har truffet før.

Jeg vet ikke nok til å være uenig i det zaphod sier - men ser det ikke som usannsynlig at Nordlie står på en relativt kort liste over kandidater i tilfelle tiltakslista skulle ryke.

Hva kan vi gjøre? Det eneste jeg vet om er å bruke kjeften på alle mulige måter. Ikke at det funka sist, og det hjelper vel ikke å spille "Hva var det vi sa?"-kortet når Prosjekt Perry en gang overtenner og selv styret må innrømme at det er dødt. Men likevel, vi må si ifra.

Den beste måten å gjøre det på, er vel fortsatt å melde oss inn i styret. Og da vi skal ikke se bort ifra at vi trenger 1-2 personer som kan argumentere for seg i det virkelige liv, og ikke bare er tøffe bak en PC-skjerm. Hadde supporterne utgjort så mange medlemmer i klubben at vi kunne begynne å stille med styremedlemmer hadde det jo vært som en våt drøm.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 21:57    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Han har vel aldri vunnet noe, men har reddet lag fra nedrykk.

Wikipedia: Oppturer
Opprykk til eliteserien med Odd Grenland og Start
Gjenreiste den gamle storhet Sandefjord
Sølv i eliteserien med Start og vinner av Kniksenprisen
Cupmesterskap med Lillestrøm
Ansatt på høsten som redningsmann og berget Viking og Kongsvinger fra nedrykk, sterkt delaktig i Kongsvingers opprykk til eliteserien året etter.

Gode resultater de første 1-2 årene. Start opprykk 2004 / sølv 2005 er isolert sett råbra, mener å huske de spilte temmelig offensiv fotball også. 2006 gikk derimot så dårlig at han måtte slutte.

Last edited by haavarl on 18.06.2014 21:58; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Det ryktes at Tom Nordlie står øverst på lista som Hansens erstatter.
Herre, la oss slippe.

Læg ned alt!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
danielsk
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 22:05    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig står Nordlie på lista. Norsk, 4-3-3, har kommet med konstruktiv kritikk og treffende "analyser" av dagens RBK i media. Denne klubben er ufattelig begrenset hva gjelder å sondere trenermarkedet.

Ansettelsen av Hamren framstår kun som ren flaks. Siden de ikke hadde noen reelle alternativer kunne de like gjerne prate med han svenske fyren Torbjørnsen tipset om.

Bortsett fra Hamren og Eggens vikariat har vi hatt følgende trenerkapasiteter de siste 10 årene: Ola by Riise, Per Joar Hansen, Per-Mathias Høgmo, Knut Tørum, Trond Henriksen, Jan Jönsson, Per Joar Hansen.

Sier jo alt om hvor elendige klubben er på dette området.
Back to top
Adde
Rutinert

PostPosted: 18.06.2014 22:05    Post subject: Reply with quote

Nå er vi halvveis i ferien hvor mange, blant andre Adressa, hevdet at Perry, som satt på oppsigelse skulle erstattes. Er det fortsatt realistisk?

Last edited by Adde on 18.06.2014 22:07; edited 1 time in total
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

gi han kontrakt ut sesongen, hvis han får det til så blir han tilbudt lengre kontrakt
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 22:08    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Hvem er det som plasserer ut slike rykter????

Ikke et førstehånds info, men jeg har ubetinget tillit til min informant.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.06.2014 22:44    Post subject: Reply with quote

Nordli er ikke mitt førstevalg, men det er dels fordi Sollied står der, og dels fordi jeg mener jeg ikke burde kunne vite hva som er førstevalget mitt. Noen burde plukke noe genialt jeg ikke vet om.

Sett bort ifra det:

Kanskje er jeg alene, jeg har for så vidt skjønt det når jeg har luftet det tidligere, men: Jeg har sansen for Nordli! Han står for 4-3-3, han har studert NAE nøye, hans hovedoppgave var "Rosenborgs indreløper - bevegelse"(e.l.), han står i motsetning til hva folk prøver å si her inne for offensiv fotball, ikke defensiv! Og jeg vil gjerne se han i en toppklubb med ressurser. Han har stort sett presset kvalitet ut av en stein som inneholder ingenting og har hatt null grenser, da blir det trøbbel etterhvert.

Vi har grenser, vi har egen fysisk trener, vi har et opplegg.(Selv om mye er jalla). Men viktigst: Vi er en toppklubb og vi har et vilt bra spillmateriell.

Jeg tror Nordli hadde gjort det knallbra i RBK. Kanskje ikke videre i CL, kanskje til og med ikke CL. Men han hadde hentet gull og sendt oss til siste CL-kvalikkrunde, og for de som kjenner økonomien i det så er det bare å juble.

Å hente Tom Nordli og ikke fjerne Hoftun er selvsagt idiotisk. Det er kanskje heller ikke riktig ansettelse. Men å hente Tom Nordli tror jeg gir oss gull neste år, kanskje til og med i år.

Han spiller offensiv 4-3-3(uansett hva Borden vil komme med nå), han verdsetter angrep høyere enn forsvar og i tillegg til å ha studert NAE hele sin karriere så er han spesielt opptatt av indreløperrollen som NAE dyrket frem. Han er knallhardt, han krever innsats og hard jobbing på trening og han er meget dyktig teoretiskm uten at jeg aner om han er noe trenergeni.
Jeg sier ja, selv om jeg kanskje er alene Cool

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 18.06.2014 22:47; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 22:45    Post subject: Reply with quote

Slett ikke overraskende, dessverre. Disse "gode prosessene" i klubben viser eventyrlyst og kreativitet som ei skiferhelle.

Husker jeg ikke feil sa rytene for en del år siden at Nordlie ble vurdert da, men at en del spillere blankt nektet. Nordlie er nok av det bedre vi kan få med norsk pass, men det blir litt som å prøve seg på den største fisken i en andedam ved sjøen.

Hvor fanden er ambisjonene?
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2014 23:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke totalt avvisende til Nordlie, så du er ikke helt alene der Miami, men jeg er veldig usikker.

Et ikke retorisk spørsmål: Har han noen gang fått trene et lag over tid med tilstrekkelige ressurser og gode forutsetninger? Etter hva jeg kan huske har han stort sett trent jallalag eller klubber som har ligget nede med brukket rygg.

Nå kunne en eminent trener gjort gull av gråstein, men det kan også ha vært uheldige omstendigheter i tillegg til hans slitasje på omgivelsene som har hindret han fra å lykkes helt.

Jeg vet ikke. Det er uansett et navn som bør stå på en eller annen liste.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 18.06.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Miamis vurdering og det ville gledet meg om det hadde slått til. På kort sikt tror jeg TN kunne vært gull for oss, men historien viser at hans suksess er av begrenset verdi. Men kanskje det er greit? Det vi nå trenger er en boost som gir oss trua på at vi kan regjere i TL og hevde oss i Europa med "artig og angrepsvillig" fotball. Men er TN rette mann? Jeg er usikker.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 779, 780, 781  Next
Page 82 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb