English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 340, 341, 342 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 22:32    Post subject: Reply with quote

Kitwalker: Jeg kunne nok løst det med et smilefjes eller no, men jeg følte ikke at noe smilefjes passer i noen som helst sammenheng i dag : (

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2014 22:46    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Skjønner poenget ditt, men svaret er fortsatt nei. Hvem er så lite stolt at man møter opp bare for å få lønnsslippen i full visshet om at du er uønsket?

Hva het han kjakan som ble kjøpt av Chelsea i den aller verste fotballjappetida, fikk gigantisk lønn, ble aldri brukt - og takket høflig nei hver gang det dukket opp mulighet for en overgang?

Han satt vel på benken eller tribunen i et par år, han, og ble søkkrik.
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 05.06.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Winston Bogarde? 11 kamper på 4 år og 400000 i uka i lønn...
PerO
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 22:53    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Like bastant som alltid du Per0.
Her skal du få er regnestykke av meg og det gjelder spillerne:
La oss si at de i snitt tjener 2,5 mil pr. år og troppen består av båd hospitanter og lign. tar du disse og ganger opp med 25 får du tallet 62500000,- Og daer det fryktelig mye i gjen for å drifte stadion og lønne adm og slike ting. Så at Erik Hoftun tjener i overkant av fem mil stemmer faktisk!!

Jeg skriver "virker veldig usansynlig", og det er etter din terminologi, veldig bastant.

Selv ser du på tallene fra klubben, stikker fingeren i været, gjetter på lønna til Hoftun, og fastslår at slik er det....

Foreslår at du slår opp betydningen av bastant. Din formulering er bastant, fordi du hevder det er fakta. Min er ikke bastant, fordi jeg tviler, uten å angi hva fakta er.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2014 22:57    Post subject: Reply with quote

Tværrliggern wrote:
Winston Bogarde? 11 kamper på 4 år og 400000 i uka i lønn...

Ha ha ja, han var det.

Jeg må dessverre innrømme at jeg hadde gjort det samme.
PerO
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hva om du hadde en stilling du var underkvalifisert for, hvor avgang hadde gitt deg en lønnsreduksjon på 90 % fordi du aldri hadde klart å få noe sånt på ny?

Fortsatt er det beste å si ja til avgang, og håpe på å få en best mulig jobb etterpå.

Hvis man sier nei, og styret går offentlig ut med at han er uønsket, men ikke vil gå, er han uansett ferdig med enhver lederstilling. Det tar ikke Hoftun eller Perry sjansen på.

Vil styret kaste noen av dem, så forsvinner de. Det kan bli krangel om størrelsen på etterlønna, men det er også det eneste.
Back to top
coder
Junior

PostPosted: 05.06.2014 23:24    Post subject: Reply with quote

Det er alt for mange kokker på Lerkendal nå.
At Koteng går ut i media og informerer om at noe må gjøres; "kanskje spille volleyball" er jo helt bak mål.
Han er styreleder, NULL peiling på fotball/idrett.
Han er ansatt i styret for å sørge for at han har de riktige folkene i de riktige posisjonene.
NÃ¥r Hoftun til de grader ikke leverer hva man kan forvente, er det helt utrolig at ingen nevner hans stilling.
Å være sportsdirektør i RBK er i utg.punktet en gave av en jobb. Man skal selge inn norges største klubb, mestvinnende klubb, landets beste publikum og han har den største pengesekken i Norge til å forhandle med.
Hoftun er for politisk korrekt til denne jobben, her trenger man en med glimt i øyet, is i magen og et klart forhold til hvilke spillere som passer i hvilke systemer og posisjoner
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/2014/06...rt/5675593

"Erik Hoftun har hatt sportslig leder-jobben i Rosenborg siden sommeren 2008 og har vært gjennom flere trenerendringer. Perry-skiftet har vært den tydeligste stilendringen - men Hoftun hevder han ikke føler det som et prestisjeprosjekt selv om han var med på å ansette Per Joar Hansen."

Var med på å ansatte? Var det ikke den kandidaten du fant som var best egnet til å overta trenerjobben og anbefalte han som nr. 1 for styret? Var med? Snakk om forsøk på å pulverisere ansvar
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:13    Post subject: Reply with quote

Konrad:

Nå må du ikke forveksle det å lede en prosess, med det å finne, velge og ta den endelige avgjørelsen alene. En slik prosess bør ikke ha vært et sololøp fra Hoftun.

En prosess med å ansette trener, kan, og bør innebære at klubbens ressurser, og om nødvendig eksterne ressurser brukes for å finne riktig kandidat.

Hvis klubben har en nogenlunde profesjonell gjennomføring av prosessen, så har ikke Hoftun valgt Perry, men han har ledet arbeidet hvor klubbens ressurser har lagt frem et forslag til styret, med en anbefaling, ikke bare fra Hoftun, men fra flere ressurspersoner. Så har styret valgt å følge anbefalingen-
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.06.2014 11:16    Post subject: Reply with quote

Prosessene i klubben er det lite grunn til å sette lit til, PerO.

Men jeg har forstått det samme som Konrad, at styret grunnet manglende sportlig kompetanse (den gang) satte sin lit til Hoftun. At Bratseth, Hansen og Eggen ga tommel opp, gjør det ikke lettere å si nei. Men Hoftun hadde slik jeg har sfortsått det ansvaret for å finne og instille ny hovedtrener, selv om han kanskje ikke var alene med jobben.
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:30    Post subject: Reply with quote

Zorac:

Jeg har heller ikke store tilliten til at prosessene i noen fotballklubber, er fullstendig profesjonelle. Men jeg tror heller ikke, slik det ofte fremstilles her, at det er en person som har valgt og bestemt hvem som skulle bli trener, og at styret bare har sagt ja, og skrevet under kontrakten.

Når et styre skal ansette og avsette trenere, regner jeg med at de, som tross alt er profesjonelle styremedlemmer, forventer en saksfremleggelse slik de er vant til fra næringslivet. Da får de et dokument som viser hvem som er vurdert, hvordan kandidatene er vurdert av klubbens fagpersonell, og så er det som oftest et sammendrag med en konklusjon fra den som har ledet arbeidet.

Hoftuns ansvar i denne prosessen, er da å få frem gode nok kandidater, få kandidatene vurdert av de beste fagpersonene klubben har tilgang til, og tilrettelegge for at styret skal ta den korrekte avgjørelsen.

Bare styret, vet hvordan Hoftun gjennomførte denne jobben. Det kan være alt fra tilnærmet sololøp hvor han kun anbefalte en kandidat, til at det ble gitt flere gode alternativer, og styret fikk selv velge ut fra argumentasjonen.

Klubben burde forøvrig endre på denne organiseringen. Enten manager ansatt av styret, eller SD, som får det totale ansvaret for å ansette/avsette treneren. Da hadde det blitt klare ansvarslinjer.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:33    Post subject: Reply with quote

@PerO
Mini wrote:
Dersom dette prosjektet mislykkes totalt, er jeg sikker på at også Erik (Hoftun) - som har solgt dette inn til styret - gjør seg opp sine tanker.

http://www.tv2.no/2014/06...rt/5671413

Regner med at Mini har bedre oversikt enn oss.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:42    Post subject: Reply with quote

Skeptix:

Helt sikkert.

Men når styret vurderer og Hoftun er skikket, så vil prosessene rundt ansettelsen, hans vurdering av både JJ og Perry underveis, antagelig telle mye mer enn et eventuelt feilvalg.

Å ansette noen er risikofyllt, og trener er kanskje noe av det veste. Dette vet de profesjonelle styremedlemmene, for de har gjort det selv mange ganger. Så en feilavgjørelse, godtas nok lett, hvis prosessene rundt har medført at styret føler de har hatt et veldig godt beslutningsgrunnlag.

Har det derimot vært et tilnærmet sololøp, da vil nok Hoftun ligge tynt an...
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:42    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig har Hoftun hjelp i utvelgelsen av trenerkandidater. Men tilslutter er det vel Hoftun som innstiller beste kandidat for styret? Hvorfor skal vi ellers ha en sportslig leder, om han ikke har det øverste ansvaret for sportslige beslutninger som treneransettelser, spillerlogistikk osv?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 11:48    Post subject: Reply with quote

Konrad:

I de fleste tilfeller kommer en slik sak med en klar anbefaling.

Men jeg har selv vært med på å legge frem saker for et styre, hvor 3 teknologier kunne anbefales, men de hadde noe forskjellige egenskaper, så det ble opp til styret å velge hvilke egenskaper de ville prioritere.

Slik kan en trenersak også være, at det finnes mer enn en kandidat som kan anbefales for styret, men hvor egenskapene er litt forskjellige.

Derfor sier jeg at det kun er styret som vet om Hoftun gjorde en god eller dårlig jobb i forbindelse med ansettelsen. Det eneste vi vet, er at det ble gjort et feilvalg. Men tilliten til en leder avgjøres sjeldent av et feilvalg. Den avgjøres av jobben som er gjort med valget.
Back to top
Gauder
Junior

PostPosted: 06.06.2014 12:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
At Bratseth, Hansen og Eggen ga tommel opp, gjør det ikke lettere å si nei.

Inntil videre velger jeg å tro at Eggen ga tommel opp av lojalitet til klubben.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:13    Post subject: Reply with quote

At Bratseth har gitt tommelen opp for Perry er i beste fall en myte som er skapt i etterkant av ansettelsen.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:13    Post subject: Reply with quote

En kan vel gå såpass langt som å si at bare det å anbefale PJH var ett feilsteg av Hoftun.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:21    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
At Bratseth har gitt tommelen opp for Perry er i beste fall en myte som er skapt i etterkant av ansettelsen.

Da er det i så fall en myte bevisst skapt av adressa/Hansen/Bratseth.

Adressa hadde en artikkel, hvor det ble hevdet at Hansen/Bratseth sa at de to, pluss Eggen hadde diskutert trenerbyttet da de skjønte at JJ kom til å få sparken. NAE hadde da pekt på Perry, og de to andre var enige.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:22    Post subject: Reply with quote

Gauder wrote:
Inntil videre velger jeg å tro at Eggen ga tommel opp av lojalitet til klubben.

Tror ikke det ville hatt så mye å sagt om han ga tommel ned, og det vet han selv. Det virker som Eggen blir avfeid som gammeldags/usaklig/grinete/etc når han er uenig, og at meningene hans internt i klubben først blir vektlagt når han er enig i noe.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
En kan vel gå såpass langt som å si at bare det å anbefale PJH var ett feilsteg av Hoftun.

Den kan man ikke krangle imot. Etterpåklokskap er en meget presis vitenskap Very Happy

Det som kanskje er mer skremmende, er at de fleste av oss her inne, og antagelig andre supportere også, faktisk hadde mer rett enn fagfolket i klubben.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Er ikke den historien der for lengst tilbakevist av NAE sjøl, PerO?
PerO
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:26    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Er ikke den historien der for lengst tilbakevist av NAE sjøl, PerO?

Det har jeg ikke sett. Det jeg har sett, er at det ikke var noen kontakt mellom klubben og NAE i forbindelse med prosessen. Siste kontakt var vel en samtale mellom Koteng og NAE på sommeren. NAE var jo på Hawai, og ikke tilgjengelig under prosessen.

Jeg har fortsatt ikke sett noen fra eldregruppen tilbakevise det som sto i intervjuet med Bratseth/Hansen. Men det skal presiseres, at dette var uformelle samtaler, og jeg vet ikke om disse samtalene noensinne ble videreformidlet til Hoftun og/eller styret.

Men hvis Hoftun har ledet prosessen, uten å ta en samtale med personligheter som Bratseth og Hansen, som var i miljøet, da er vel det i seg selv et bevis på dårlig gjennomført jobb, og grunnlag for sparken.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Om folk ikke tjener ditt eller datt, hvor er det blitt av tett opp mot 200 mil pr. år da, o folk ikke tjener. Så jeg lrer fælt på hvem som er på bærtur og gjerne kunne tatt opp matten på skaolen.

Og om 2,5 isnitt så sa jeg la oss si. Jeg og skjønner at jeg tok kraftig i. Men da blir jo regnestykket enda grellere eller??
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 06.06.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

At en gammel trener gir sin "blessing" til arvtageren er det ikke gitt at det fungerer. Se på Fergie/Moyes. Hva Bratseth, Hansen eller Eggen har sagt i forbindelse med dette får være deres sak. De ble nok naturligvis spurt, men det er IKKE deres mening som bør ligge til grunn for at man ansetter ny trener. De har strengt tatt ikke grunnlag til å vite hvem som er det beste valget for en klubb (Utenom kanskje Bratseth)

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 340, 341, 342 ... 405, 406, 407  Next
Page 341 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb