English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 275, 276, 277 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 05:52    Post subject: Reply with quote

lerka wrote:
Han er faktiskt nødt til å se det vi andre ser.

Det er ikke jeg så sikker på. Jeg tror Hoftun og de andre egentlig sitter og ser "Miraklet i Milano" hver eneste gang de ser RBK. Og de ser ikke Perry. De ser Nils Arne Eggen anno 1996/97. Og de ser ikke RBK som ligger på en 7. plass i serien. Neida, de ser RBK som leder serien med 11 poeng når det gjenstår 1 seriekamp. Og mot Ranheim igår?! Ja, da så de cupfinalen fra 1990 hvor RBK knuste dårligere motstand hele 5-0.

Poenget mitt er vel: hvilke virkelighet lever de egentlig i?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 06:56    Post subject: Reply with quote

Helvikrunner:

Du må ikke la deg lure til å tro at ledelsen i en fotballklubb ikke ser problemer, selv om de forsvarer treneren 100%. Ledelsen skal støtte treneren og laget, helt frem til den dagen de offisielt foretar en evaluering, eller sparker treneren.

Som oftest når en trener må gå i sesong, er alternativet omtrent ferdig forhandlet Smile
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 07:17    Post subject: Reply with quote

Hva tror du kommer ut av dagen idag da?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 07:24    Post subject: Reply with quote

Det som skjer internt og det som blir sagt offentlig er ofte 2 forskjellige ting. Det ville vært håpløst uprofesjonelt om Koteng hadde gått ut og slaktet treneren offentlig i hytt og pine. Han er nok veldig klar over at dette ikke er godt nok. Om styret er såpass at de innrømmer at denne ansettelsen var et feiltrinn gjenstår å se. Koteng har vist at han ikke går av veien for å sende folk på dør tidligere, men han kan ikke sparke Perry og/eller Hoftun på egenhånd.

Dessverre er ansettelsen av Perry en prestisjesak, etter at bekymrede supportere ble avfeid som intetvitende etter kritikken mot ansettelsen. Vi får bare håpe styret er såpass at de kan innrømme at dette var et feiltrinn slik at endring kan skje raskest mulig.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 07:27    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:

Det er vanskelig å si. Jeg håper ikke de sparker treneren, uten å være kommet et stykke på vei med enten en midlertidig eller permanent løsning.

Skal jeg prøve å gjette, så sitter Perry frem til ferien, mens de jobber parrallelt med å finne en løsning.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2014 07:37    Post subject: Reply with quote

frank
Proff

PostPosted: 05.06.2014 07:41    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Roooolig, roooolig Smile
Messi
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 07:46    Post subject: Reply with quote

Hvis Hansen skal gå, bør det skje nå, sånn at en ny trener får litt tid til å se spillergruppen og bruke VM-pausen til samhandling, før overgangsvinduet åpner.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 07:52    Post subject: Reply with quote

haavarl Tommel'n opp!
Back to top
Troillanpåtopp
Proff

PostPosted: 05.06.2014 07:55    Post subject: Reply with quote

Noen her som har inngående peiling på klubbens økonomi? Hva vil det koste å fyre Perry? Har vi råd til Sollied-kaliber? Blir det noe overgangsvindu egentlig? Må si jeg er svært bekymret mtp økonomi og sportslige resultater.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:26    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Ranheim var vel et greit bevis på at penger ikke vinner fotballkamper.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:29    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
hellvikrunner wrote:

Det er vanskelig å si. Jeg håper ikke de sparker treneren, uten å være kommet et stykke på vei med enten en midlertidig eller permanent løsning.

Skal jeg prøve å gjette, så sitter Perry frem til ferien, mens de jobber parrallelt med å finne en løsning.

Dette er nok det mest sannsynlige, ja. Det er vel to seriekamper til i juni, og disse får vel Perry lede. Så er det slutt, og han kan dra på en lang uspesifisert sydenferie.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:34    Post subject: Reply with quote

De må ikke sparke Perry uten at Kong hoftun også må gå.
I forhold til Per Joar vil jeg frikjenne han totalt. Dette er ene og alene Hoftuns skyld. Det er han som først må ut av dørene på Lerkendal.

Per Joar har gjort og gjør så godt han kan han.Han er faktisk ikke en bedre trener enn dette. Så vekk med Hoftun. Han har for fanken fått prøve i sju år nå. Hvor lenge skal denne mannen få lov til å ballere med Rosenborg Ballklubb. Jeg bare spør? Crying or Very sad
Back to top
Valldemar
Junior

PostPosted: 05.06.2014 09:03    Post subject: Reply with quote

Vi må bort fra røttene og det ASAP.

Vi har Norges beste midtbane, og landslagspillere som deltar i VM som sitter altfor ofte på benken.

Jeg er hellig overbevist at vi hadde vunnet langt mere fotballkamper om vi hadde benyttet 5 mann på midten, og 1 på topp.

Det trenger ikke bli "defensivt" i så måte.
Når det gjelder spissene våre Bille og Søderlund, så er de så dårlige at vi kan tåle å ha begge to på benken til fordel for enten Chibbe eller Riku på topp.

Vi har en tropp hvor vi kan ha 5 på midten, og likevel benke både Mikkelsen og Berntsen.

Mener også det er feil å legge all skyld på Perry, når han ikke får spille den fotballen han vil.

Sku gjerne sett Mix og Sælnes i startoppstillingen i samtlige kamper, sammen med Gamst og Mike. Riku bør være i startelver han også i samtlige kamper, endten på midten eller på topp.

Da har vi et godt utvalg for den siste plassen på topp eller midten:
Chibbe på topp og Riku på midten.
Riku på topp og en av disse på midten: Svennson, Helland, Mikkelsen eller Berntsen. Så kan både Bille og Søder starte på benken for min del.

Begge 2 kan være gode bytter, om man skulle ønske mer hodestyrke, eller mer "kriging" i dueller og jaging av baller.
(For øvrig det eneste Bille er bra på.)

Vi trenger en "goalgetter" og det har både Bille og Søder bevist at de ikke er. Her tror jeg at Chibbe og Riku er langt bedre rustet om de hadde fått litt tid som spiss, selv om de ikke er de sterkeste på hodet.

Med en slik oppstilling, så trenger vi ikke basere oss på en midtspiss på 2 tonn som oppspillspunkt. Da har vi en midtbane som er pasningssikker i Sælnes og Gamst. Mix er også en av få på dagens lag som faktisk beveger seg og skaper rom.

Det bør bli langt verre for motstander å tre gjennom vår midtbane med en slik startoppstilling. Både Mix og Jensen er gode på ballgjenvinning.

Litt hissige sidebacker i tillegg, så vil vi kunne få mye rom til den som skal putte målene.

Hadde man gitt et slikt prosjekt litt tid, så er jeg overbevist at det kunne blitt mange kreative angrep.

Måten vi spiller fotball på i dag, er som å lese en åpen bok, og selv de dårligste lagene klarer å lese hvilke trekk som kommer lang, lang tid i forveien.

Alternativt, så kunne vi også spilt en 4-4-1-1 formasjon, med Chibbe bak midtspiss som oppspillspunkt. Mix passer også utmerket bak midtspiss da han har god bevegelse og vil kunne få mange pasninger i dette rommet.
Back to top
Robert
Junior

PostPosted: 05.06.2014 09:13    Post subject: Reply with quote

Det som gjorde sterkest inntrykk på meg under kampen i går, var på slutten hvor kameraet zoomet inn noen på tribunen til Ultras Nidaros. Der stod det noen med et ganske stort banner, og teksten "AVGÅ!" (husker ikke om Hoftun eller Per Hansen var nevnt)

Dette ordet sa alt. Jeg har fulgt RBK tett i 30 år nå. Og nå er RBK snart satt 30 år tilbake i tid på alle områder: Prestasjoner, spillestil og økonomi. Hvis ikke noe drastisk skjer kjapt, så er jeg redd toget snart går.

Jeg kunne tenkt meg en slags markering på rkbweb i forkant av dagens styremøte. Hvis mulig så stenger moderator alle trådene for innlegg med unntak av "Hoftun" og "Per Joar Hansen".

Deretter skriver medlemmene som vil innlegg i disse to trådene. Og da brukes kun teksten "AVGÅ!!".

Kanskje er det håp om at en journalist eller noen i RBK systemet sveiper innom i forkant av dagens styremøte. Uansett er det etter min mening på sin plass å ha en eller annen slags felles markering mot galskapen.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 09:17    Post subject: Reply with quote

Robert wrote:
Det som gjorde sterkest inntrykk på meg under kampen i går, var på slutten hvor kameraet zoomet inn noen på tribunen til Ultras Nidaros. Der stod det noen med et ganske stort banner, og teksten "AVGÅ!" (husker ikke om Hoftun eller Per Hansen var nevnt)

Dette ordet sa alt. Jeg har fulgt RBK tett i 30 år nå. Og nå er RBK snart satt 30 år tilbake i tid på alle områder: Prestasjoner, spillestil og økonomi. Hvis ikke noe drastisk skjer kjapt, så er jeg redd toget snart går.

Jeg kunne tenkt meg en slags markering på rkbweb i forkant av dagens styremøte. Hvis mulig så stenger moderator alle trådene for innlegg med unntak av "Hoftun" og "Per Joar Hansen".

Deretter skriver medlemmene som vil innlegg i disse to trådene. Og da brukes kun teksten "AVGÅ!!".

Kanskje er det håp om at en journalist eller noen i RBK systemet sveiper innom i forkant av dagens styremøte. Uansett er det etter min mening på sin plass å ha en eller annen slags felles markering mot galskapen.

hæ?
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 05.06.2014 10:06    Post subject: Reply with quote

Noe av det som forundrer meg er hvordan det er mulig at 2-3 RBK-spillere ligger med krampe etter 85 minutter, mens Ranheims spillere løp i 2x45 og 2x15 uten så mye som en krampetendens. Her er det ett lag som har fotball som jobb, og ett lag som jobber i en vanlig jobb 8-16, for så å spille fotball etterpå.
Rosenborg framstår som et middelmådig førstedivisjonslag.
Jeg ble rett og slett flau av å sitte på Lerkendal i går.
Det satt suportere i rosenborgskjorte og heiet på Ranheim. Dette inkludert meg selv. Ikke fordi Ranheim spilte blendende god fotball nødvendigvis, men fordi dem spilte så til de grader bedre fotball enn RBK. I alle fall om man tar høyde for budsjettforskjellene.
I intervjuet etter kampen klarte Perry IGJEN å prate om at det var bare å komme seg opp på hesten igjen. Det ER KANSKJE PÅ TIDE, å heller trene på litt fotball i stedet for de forbanna ridetimene.. Jeg bare spør!!
Jeg har tidvis vært til dels likegyldig til RBK denne sesongen. Og det er i grunn bare trist. Nå har det heldig vis gått over til å bli forbanna. Virkelig forbanna!!
Som suporter og medlem av Rosenborg Ballklub mener jeg at nok er nok.
Og det er styret sin forbanna jobb å ta ansvar i dag! Nå er det virkelig på tide å svinge øksa!! Og det holder ikke å kutte treet litt opp på stammen, for her må man ta opp hele rota!

Last edited by cbas10an on 05.06.2014 11:01; edited 1 time in total
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 10:12    Post subject: Reply with quote

Gårsdagens kamp er nok det pinligste øyeblikket i Geir Håvard Hjeldes trenerkarriere. Jeg er imidlertid svært usikker på om han er klar over det selv.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 10:51    Post subject: Reply with quote

Ekstra spesielt blir det jo når man tenker på hva som ble presentert fra PJH på medlemsmøtet dagen før. Det eneste positive var at den fysiske kapasiteten til RBK hadde økt fra tidligere år. Rolling Eyes
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

Hadde det enda bare vært i går vi hadde vist hele verdenat vi er et middelmådig trent fotballag så hadde det vært greit det. Men historien er en helt annen! Rosenborg er en klunn som ikke har spilt 90 min. med god fotball på godt og vel 3-4 år snart. Og da bør den som leder elendigheta (og ikke kom med dette styretllet Per0) ikke være så fryktelig ærekjær og sitte på ren grådighet. For om Hoftun ikke går nå, så er det ikke flisa av kjærlighet til Rbk, men kun grådighet og ærgjerrighet dette handler om!

HÃ¥ Ha det fint Kong Erik. En kjempegod midtstopper men en elendig SD!
By,by. Jeg kommer ikke til å savne deg som Sd i klubben i mitt hjerte!! Confused
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:09    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...6u2vjPoh8c

favoritt sangen til Perry dette.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Robert wrote:

På RBKweb kan alle uttrykke sine meninger om Rosenborg, uansett hvilken side de står på. Det er ikke vår oppgave å tvinge frem en felles front på den ene siden.

Tror nok media har fått med seg misnøyen her inne for lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Achtung
Senior

PostPosted: 05.06.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

Liker hvordan de gjør det i Spania når de har fått nok av treneren. Frem med hvite lommetørkler. Veldig effektivt visuelt når hele stadion vinker med hvite lommetørkler.

10.000 trøndere som vinker i hvitt mot LSK, er en beskjed Perry og Hoftun umulig kunne oversett. Noen som kjøper inn lommetørkler (tørkeruller will do) og deler ut før kampen?
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:44    Post subject: Reply with quote

Her kommer Perry fra timelangt oppvaskmøte

http://www.tv2.no/2014/06...rg/5672358
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
smogli
Proff

PostPosted: 05.06.2014 11:49    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det viktige nå er at vi klarer å komme oss opp på hesten igjen fortest mulig.

Very Happy
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 275, 276, 277 ... 326, 327, 328  Next
Page 276 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb