English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Morten Strand
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.01.2014 17:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du misforstår diskusjonen, Willoch. Det er ikke snakk om at Rosenborg skal dumpe skadede spillere, tvert imot er det sånn sett bra at de forsøker å forlenge med en skadet/syk Strand dersom han anses som et brukbart talent som fortsatt er i framtidsplanene.

Det som er faktum er at Morten Strand, etter flere måneder ute av spill, ikke er villig til å signere ett års kontrakt med klubben som har investert i helsa hans fordi han ønsker å stikke et annet sted og spille så snart han blir frisk. Det er den illojaliteten fra det jeg oppfatter som en egoistisk, ung spiller jeg reagerer på. Når Rosenborg så får avslag på kontraktsforslag fordi spilleren vil vekk, så mener jeg det er bare rett og rimelig at han må klare seg uten spesialtilbud, som vanlige folk, til han er i stand til å finne seg en ny klubb.

Jeg tror ikke unge talenter blir skremt vekk av at klubben ikke lønner spillere som ikke vil spille for klubben. Jeg, derimot, blir litt skremt av at Rosenborg konsekvent gjør det.
josinho
Veteran

PostPosted: 20.01.2014 17:31    Post subject: Reply with quote

Med Riksvold, Stilson (og Karlsen?) borte fra RIL blir det langt lettere for Strand å få spilletid i RIL. Strand er nok mer realitetsorientert om sine egne muligheter enn de som kritiserer ham. RBK 1 er neppe hans rette kamparena i 2014.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.01.2014 17:33    Post subject: Reply with quote

Det hadde uansett ikke vært noe problem for Rosenborg og Strand å få til noe med Ranheim til sommeren, om det var det en ønsket. Forkastelig oppførsel og holdning, som i utgangspunktet burde gjort han uaktuell for noe, som helst form for kontrakt/ansettelsesforhold til Rosenborg. Utrolig hvor veik vi er og blir oppfattet i forhandlinger.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.01.2014 17:43    Post subject: Reply with quote

johnsmith wrote:
Haha. Supporterne her inne er så latterlige. Innse det. RBK er en tegneserieklubb, og er ikke lenger attraktive for spillere som ønsker å bli gode.

Der er Godset og Molde laaaangt foran. Dessverre.

Jeg ser du bruker "Hide My Ass". Det er ikke noe problem å vite hvem du er, så denne trollinga kan du legge av deg med en gang. Mer tull blir slettet og det kan du også fort bli. Her setter vi strek.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.01.2014 17:58    Post subject: Reply with quote

Lite som skjer nå ja.
Kanskje derfor det er så ampert på web-n
Surprised
Så vidt jeg husker ble Strand noe overraskende med til syden i fjor,der han også fikk spilletid.
Betegnet som en hardtarbeidende innsatsfull midtbanespiller.
Kanskje skader har satt ham noe tilbake,men at man fortsatt ser på ham som spennende en gang i fremtiden?
Kanskje vil han blomstre i Ranheim som tross alt har et samarbeide med RBK?
Hva vet jeg? Og hva vet alle andre som debatterer dette tilfellet?
meister
Senior

PostPosted: 20.01.2014 19:06    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Med Riksvold, Stilson (og Karlsen?) borte fra RIL blir det langt lettere for Strand å få spilletid i RIL. Strand er nok mer realitetsorientert om sine egne muligheter enn de som kritiserer ham. RBK 1 er neppe hans rette kamparena i 2014.

Riksvold (Byåsen), Stilson (ingen klubb) og Karlsen (Rødde) er ikke i Ranheim 2014 nei, men er ikke Strand midtbanespiller? Best som indreløper i 4-3-3 slik Ranheim spiller?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.01.2014 20:00    Post subject: Reply with quote

Strand er vel back? Eller?

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.01.2014 00:42    Post subject: Reply with quote

Om du hadde lest på forsida i fjor eller tidligere i denne tråden, så hadde du visst bedre. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.04.2014 19:52    Post subject: Reply with quote

TRONDHEIM: I snart et år har lekværingen vært satt på sidelinja av de man hittil har trodd har vært kyssesyken.

Men denne uka fastslo eksperter på St. Olavs Hospital at det ikke er det som feiler ham.

– Det medisinske støtteapparatet i RBK har lenge vært sikre på at det var kyssesyken, men ifølge gastrolegen på St. Olavs var det ikke det. Men han kunne heller ikke ut ifra prøvene vi tok si hva som feilte meg, sier Strand.

– Det er et mysterium. Ingen har så langt klart å finne ut hvorfor jeg har så høye leververdier, sier midtbanespilleren.

Les mer her:

http://www.namdalsavisa.n...270981.ece

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.05.2014 19:43    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis friskmeldt med tanke på at han er tilbake på banen?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.05.2014 18:08    Post subject: Reply with quote

Verken Strand eller RBK har fått noen avklaring på hva som feilet lekaværingen, men nye tester har vist at det ikke er farlig for Strand å spille fotball igjen.

– Han skal gjennom en runde tester etter å ha vært aktiv på banen nå om en stund. Så får vi se - og krysse fingrene - for at leververdiene er normale, sier Naustan.

– Når kommer det en avklaring rundt framtida til Strand??

– Det vet jeg ikke ennå. Nå må vi håpe at han fortsetter å kunne spille fotball, så får vi involvere a-lagstrenerne for å finne ut hva vi skal tilby ham.

– A-lagskontrakt?

– Morten kan absolutt bli en a-lagsspiller i Rosenborg, svarer Naustan med et smil.

Les mer: Tilbake på landslaget
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 31.05.2014 18:16    Post subject: Reply with quote

Med de holdningene han har vist håper jeg han aldri når opp til A-laget.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 31.05.2014 18:23    Post subject: Reply with quote

Hva slags holdninger, da?

Når det gjelder spilleren Strand har jeg aldri latt meg imponere. 1-div materiale på sikt. Kanskje.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 31.05.2014 18:28    Post subject: Reply with quote

Les igjennom denne tråden.
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 31.05.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

Hva er galt med hans holdninger? Har lest gjennom tråden mange ganger, finner ikke noe galt.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 01.06.2014 00:26    Post subject: Reply with quote

Morten Strand er pdd 2. div-materiale. Ikke noe for RIL i årets sesong. Er for øvrig ikke noe imponert av Skille heller. Disse gutta mangler det ekstra og må snart ta noen nye steg. Kanskje stresser vi for mye på at unggutter skal slå igjennom så tidlig......?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 01.06.2014 16:08    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Jeg endte opp med å forlenge kontrakten min med seks måneder. Rosenborg ønsket å binde med for ett år, men det ville jeg ikke selv, sier Strand til Namdalsavisa.

Han ønsker å vurdere sine muligheter for å spille andre steder, så fort han blir frisk.

Det der er å pisse på klubben, enkelt og greit.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 01.06.2014 16:22    Post subject: Reply with quote

Haha, det der vil jeg tro er ganske vanlig. RBK ville vel sikkert ha han ut året fordi han er blant de eldste på RBK2 og på Jr laget og de kan jo ikke bare ha 16 åringer på RBK2 og Jr laget. Men han ville vel bare forlenge ett halvt år slik at nå når han er ferdig med videregående så kan han finne ut hvor han skal spille videre mtp at han kanskje skal studere noe videre.

Vil tro dette er ganske vanlig for siste års Jr spillere som ikke har det som skal til for å ta steget opp på A-laget. Bjørnholm og Haarberg gjorde jo det samme i fjor, sikkert noen andre også og mange andre som har gjort det tidligere år, det å bare bli til juni/juli når de er siste års Jr.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2014 17:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at det er vanlig at klubber forlenger med spillere de ikke har tro på, bare for å være grei. RBK ga han kontrakt fordi de ville gi han en siste sjanse, men han ville bare skrive under for et halvt år - fordi han regnet med å bli frisk innen et halvt år. En helt jævlig holdning, men også latterlig at klubben går med på det. Å bli "brukt" av den måten av en tenåring uten noe å vise til, er rimelig flaut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.06.2014 17:34    Post subject: Reply with quote

Kan det være at vi holder på spillere lenge nok til at de er "våre egenutviklede" selv om vi ikke har tro på at de blir A-lagspillere hos oss, kun for å få en større % av fremtidige overganger?

Bare gjetter vilt her, men det er vel noen regler om antall år i en klubb i ung alder som avgjør hvor mye penger man får utbetalt senere?

Angående Strand-situasjonen så er det møkkaholdning og pinlig at klubben lar seg pisse på sånn.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.06.2014 18:05    Post subject: Reply with quote

Hedon, de gjør det ikke for å være grei, men fordi de ønsker et sterkt RBK 2, altså et som ikke rykker ned. De kan ikke miste alle sisteårsjuniorene sine ved sommeren.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 01.06.2014 19:30    Post subject: Reply with quote

Nei men strand var vel skadet i den aktuelle perioden? Sånn som jeg forstod det betaler rosenborg for at han skal komme over skaden slik at han kan dra en annen plass etterpå, men hukommelsen er litt vag.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 01.06.2014 20:10    Post subject: Reply with quote

Forstår spilleren, at han velg 6.mnd kontrakt, og forstår klubben som ønsker 1 års kontrakt.

Ser viklingen at han "bruker" RBK (2) til opptrening, slik at han får igjen sin faste landslagsplass, for landslaget er et godt ustillingsvindu, både nasjonalt og internasjonalt, og uten minst 2.div spill er vel landslagsplassen borte.

Ser også vinklingen at RBK har støttet han under skadeperioden, og at det ser illojalt ut å ikke skrive under for 1 år.

Men tradisjonelt sett så har RBK kun hatt "overårige" juniorer/1.års seniorer i U-stallen,bare hvis de har vært veldig nær en A-stall-plass, så visst ikke det blir store utskiftninger i midtbanen i A-stallen, så vil han sikkert få gå til en annen klubb,før sesongen 2015 starter.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2014 23:01    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hedon, de gjør det ikke for å være grei, men fordi de ønsker et sterkt RBK 2, altså et som ikke rykker ned. De kan ikke miste alle sisteårsjuniorene sine ved sommeren.

Hvordan skal en skadet spiller gjøre RBK2 bedre? Han signerte en kontrakt på seks måneder, og håpet at han etter den perioden var frisk nok til at han kunne finne seg en annen klubb. Det er jo helt bak mål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LaDuden
Senior

PostPosted: 02.06.2014 11:00    Post subject: Reply with quote

Tilbake på landslaget: Etter åtte måneder var Morten Strand denne uka tilbake på fotballbanen. Kontrakten hans med Rosenborg går ut etter sommeren - og Rosenborg jobber hardt nå for å få Strand til å forlenge.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb