| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2014 19:40 Post subject: |
|
|
Direktelink: Foppall episode 76
Hamrén har vært intervjuet før landslagssamlinga. Han har takket nei til div. trenertilbud:
– Jag hade ett antal förfrågningar under VM-kvalet också men då jag tackade nej precis som efter.
Var det från utländska klubblag eller andra landslag?
– Jag har fått förfrågningar om både och.
Läs mera: ”De onda krafterna ska inte få vinna...” |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.05.2014 20:02 Post subject: |
|
|
| Jeg hadde ikke fått med meg at Alexander Hovdevik ble Tiller-spiller i fjor høst. Spiller nå for Melhus/Tiller alias Rødde i 2. divisjon, og var således burvokter i 3-1-seier over RBK2. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.05.2014 20:40 Post subject: |
|
|
"Rambo" er ikke registrert med statistikk på NFFs fotball.no.
Trond Børge Henriksen har null og niks på FIKS, mens Erlend André Øien er forært legendens karriere.
Øien er vel, eller har i alle fall vært, aktiv på ledersiden i klubben Trond, og det er vel eks RBK-ere som Brattbakk og Bragstad også. Imponerende meritter for RBK blant Trond-lederne altså, selv om noen i NFF kjapt retter opp slik at id-en til "Rambo" knyttes til Rosenborgkarrieren. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
andnilse Junior
|
Posted: 29.05.2014 16:06 Post subject: |
|
|
| Nå som vi spiller en slags 4-4-1-1, ville Dockal igjen være aktuell eller er det helt på jordet å tenke en retur? Så vidt jeg har forstått var det ikke helt "regnbuer og blomster" å dra tilbake til Tsjekkia.. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.05.2014 16:14 Post subject: |
|
|
Skal skrives i "Hvor er de nå?" tråden siden det er en tidligere spiller
Hvordan vet du hvordan han har det i Tsjekkia? Noen forbindelser? Han spiller jo i hvert fall bra der med 1 mål og 20 (!) assist på 24 kamper for seriemester Sparta Praha.
Tviler på at en retur hadde vært aktuelt selv om RBK hadde hatt lyst, var jo ikke akkurat blid det siste halvåret i klubben Dockal. |
|
| Back to top |
|
 |
andnilse Junior
|
Posted: 29.05.2014 16:30 Post subject: |
|
|
| tenkte mer på slutten av hans tid i RBK. Rosenborg kunne vært muligheten hans videre ut i Europa tror jeg, til en større klubb enn Sparta Praha. Visste ikke at han hadde såpass mange assist, bekrefter bare hvor dumt det var å selge han. Trist. |
|
| Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 29.05.2014 16:41 Post subject: |
|
|
Hva er det som tilsier at å returnere til en dysfunksjonell middelhavsfarer i TL skal øke sjansen for å bli snappet opp av en større klubb, fremfor spill i den suverene Tjekkiske seriemesteren, som skal ut i CL-kvalik?
Borek har nok kastet bort nok av karrieren på RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 30.05.2014 12:01 Post subject: |
|
|
| Lustig har forlenget med Celtic. 3 år. |
|
| Back to top |
|
 |
andnilse Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.05.2014 15:39 Post subject: |
|
|
| Kontrakten med Esbjerg går ut om én mnd, kontrakten med Club Brügge varer til 2017. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2014 20:02 Post subject: |
|
|
Året var 2005. Både Samuelsen og Tettey slet med å få spilletid i sine klubber, henholdsvis Viking og Rosenborg. De var unge og de var spillesugne. Skeid lå dårlig an i 1. divisjon. Klubben var ute på leiemarkedet. Inn kom de to førstnevnte. Begge unge lovende spillere som var et stykke unna fast plass på sine lag.
Deres innsats for Skeid den sesongen var ikke nok til at laget unngikk nedrykk til 2. divisjon.
Det er lenge siden. Alexander Tettey spilte fem kamper på høsten og har enten fortrengt eller glemt.
- Rykket vi ned? Gjorde vi? Det husker jeg ikke, sier Tettey.
Les mer: Sammen igjen, ni år etter nedrykket
Grunnen til at han ikke husker det, er jo at han bare var i Oslo noen uker den sommeren:
- Jeg følte meg veldig trygg, og fikk mye sjøltillit. Å spille i 1. divisjon er ikke det samme som å spille Tippeliga, men nesten like vanskelig. Oppholdet gjorde meg veldig godt, og jeg følte meg klar for å prøve meg i Rosenborg igjen.
Han trengte ikke vente lenge på å få sjansen. Like før fristen gikk ut for påmelding av spillere til Champions League, valgte Per-Mathias Høgmo å hente Tettey hjem til Trondheim.
- Jeg var glad for det fordi jeg var veldig ivrig på at han skulle få vise seg fram for Per-Mathias. Jeg hadde stor tro på Alex, forteller Trond Henriksen.
Les mer: Skeid-spill gjorde susen |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.06.2014 06:51 Post subject: |
|
|
Sverre Brandhaug er Kong Sverre i "Slaget på Testiklestad" som skal fremføres på Sverresborg folkemuseum.
Han var eneste aktuelle kandidat til rollen i spelparodimusikalkomedien, til tross for at at han manglet skuespillererfaring fra banen. TV-Adressa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2014 23:21 Post subject: |
|
|
Tørum blir Arendal-trener.
Regner med at jobben lar seg kombinere med de få U23-landskampene som Norge spiller i året. Han har vel hatt sivil jobb ved siden av hele tida fram til nå? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.06.2014 00:43 Post subject: |
|
|
Følger opp for å se hvor dårlig spilleren Hoftun hentet egentlig er.
Jaime Alas har ikke fått spille veldig mye på andre nivå i Mexico. Trenden er den samme som han opplevde i San Jose. Når han først har fått spille har han knapt fått fullføre hele kamper, men gjerne blitt byttet ut et stykke ut i andre omgang. I Mexico har han fått spille omtrent hver tredje kamp og har i snitt spilt en time hver kamp han har sluppet til. Klubben hans endte nest sist i divisjonen i høstsesongen, tredje sist i vårsesongen og nest sist på en nedrykkstabell som bygger på en ratio fra de tre siste sesongene for de lagene som har vært så lenge i divisjonen. (Ikke spør meg hvordan det fungerer og hvorfor det er slik. Mer på Wikiside om sesongen.)
Nå er forøvrig laget hans, Club de Fútbol Ballenas Galeana Morelos, nedlagt. Det ble kunngjort på en pressekonferanse mandag at klubbeieren har solgt franchisen etter å ha mislyktes i å få støtte fra de lokale myndighetene til å hjelpe klubben med stadionleie, strømregninger og gjeld.
Laget flytter til en annen by, omtrent fem timer kjøring (pluss bompenger) fra der de er nå.
Kommer sikkert en notis på engelsk etterhvert, for de som er avhengige av Google translate for å få med seg spansken, som jeg er.
Artikler: "Anuncian venta de Ballenas del Galeana a Guanajuato"
"Se van Ballenas Galeana de Morelos, ahora jugaran en Irapuato"
Club de Fútbol Ballenas Galeana Morelos
Treneren er blitt assistent i et annet lag. Det sto, i følge min oversetter, noe om at spillerne var fristilt et eller annet sted, men vet ikke om de er i de linkene jeg tok vare på for å legge inn her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 04.06.2014 17:32 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Han har vel hatt sivil jobb ved siden av hele tida fram til nå? |
Han og familien ble boende i Kristiansand og han har vært leder for Spicheren treningssenter i Kristiansand siden han sluttet i Start.
Sørlandets største og forøvrig et bra treningssenter med et nydelig anlegg.
Virker som ett scoop for Arendal Fotball. De har nok fått det til pga tilgjengelighet og lokasjonen til Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2014 23:20 Post subject: |
|
|
| Ser at han tenker å kombinere Arendal, U23-landslaget og sivil jobb resten av året. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.06.2014 23:08 Post subject: |
|
|
Trenerlegendens Kvik klarte ikke å slå Bjørgan
- Det ble et tøft og jevnt oppgjør. En artig fotballkamp og et publikum med masse engasjement. Jeg synes vi var det beste laget, men Bjørgan kjempet godt og bakerst hadde de en god keeper. Det var vår tøffeste kamp så langt i år, sa trenerlegenden Bjørn Hansen etter møtet med Bjørgan i Bessaker.
Morsomt og litt rørende at både Eggen og Hansen fortsatt holder koken. Det er forresten helt utrolig at så store kapasiteter holder på såpass langt nede i divisjonene når nivået på trenerfronten er lavere enn på lenge i toppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.06.2014 18:17 Post subject: |
|
|
| Ole Kristian Langås med scoring i sin første kamp fra start for Sandnes Ulf. Hadde bare 2 innhopp før han fikk starte i dag pga Rubio må stå over pga karantene. Langås scoret 14 mål for Ull/Kisa i forrige sesong og virket da å være en som ofte tar sjansene sine når han får dem, noe han gjorde nå for Sandnes Ulf. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.06.2014 16:05 Post subject: |
|
|
Øyvind Storflor er 35 år i dag. Blir det kake til kaffen, knerten  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.06.2014 21:34 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Øyvind Storflor er 35 år i dag. Blir det kake til kaffen, knerten  |
Feiret med å være banens dårligste spiller mot LSK (basert på den halvannen omgang jeg så). Bremsekloss i alle Godset-angrep. Som å se han i gamle dager. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.06.2014 23:26 Post subject: |
|
|
| Tettey i VM-studio på NRK! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.06.2014 23:42 Post subject: |
|
|
| Tettey-studio. Han er different class. Verdens kuleste mann - med grei margin. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.06.2014 08:29 Post subject: |
|
|
Avslørte også at han skal bli pappa i sommer, så sender gratulasjoner den veien  |
|
| Back to top |
|
 |
|