English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 256, 257, 258 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 10:08    Post subject: Reply with quote

Si meg, er de immune for press i Rosenborg, eller brister demningen snart?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.05.2014 10:26    Post subject: Reply with quote

For oss supportere vil det være godt å få Perry, Wiggen og Hoftun sparket så fort som mulig, helst idag.

Men vil det være like godt eller lurt av styret akkurat nå?

- Hvor langt har styret kommet i kartleggingen av ny trener?
- Hvor langt har styret kommet i kartleggingen av ny assistent?
- Hvor langt har styret kommet i kartleggingen av ny Sportslig Leder?
- Hvilke konsekvenser skal det få for Sportslig Avdeling?
- Skal vi fortsette med lik struktur i Sport?
- Skal denne avdelingen få oppgaven med å finne ny trener?
- Blir det midlertidig løsning ut året?
- Hvem skal de midlertidige være?
- Har vi økonomi til å sparke både Perry, Wiggen og Hoftun?
- Har vi kontrakts/arbeidsrettslig grunnlag for å sparke Hoftun?
- Har vi økonomi til å betale for midlertidige ansatte?
- Har vi økonomi og kunnskap til å kartlegge nye potensielle ansatte?
- Har vi økonomi til å tilgjengeliggjøre penger til satsing for nytt regime?
- Er det gode kandidater ledige på markedet, eller må de kjøpes ut av sine kontrakter? Og har vi råd til det?

Og kanskje viktigste spørsmål:

- Har vi og styret selv tiltro til at de ansvarlige for "Prosjekt tilbake til røttene" kan stake ut riktig kurs denne gangen? Rosenborg som klubb mente dette var lurt for halvannet år siden selv om de fleste av de oppegående supportere her inne mente det kom til å kræsjlande.

Vi forenkler veldig her vi sitter å hyler, nettopp fordi det er så enkelt for oss. Det er fakta at styret må sparke Perry, de må sparke Hoftun, de bør sparke Wiggen, og litt offtopic så bør de sparke Alstad også. Men ingen i styret har sannsynligvis peiling på hvordan de skal svare/løse problemstillingene jeg har listet opp over. Det er selvsagt kritikkverdig, men sannsynligvis er det slik. Så om vi har dette i bakhodet, hva burde styret gjøre?
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 10:52    Post subject: Reply with quote

Miami 1972 Dolphins: du stiller mange relevante og viktige spørsmål. Du skulle kanskje vurdert å ta på deg oppgaven i å rydde opp på Brakka.

Det får meg til å tenke på Barry Turner, om hvordan ulykker bygges inn i organisasjoner. Han snakker om hvordan man fokuserer på feil problemer. Derfor får man heller ikke løst de rette problemene, de som forårsaker ulykkene. Jeg tror det er kanskje det de burde begynne med å gjøre i Rosenborg: fokusere på det som er problemene, årsaken til at klubben er der den er idag.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2014 11:09    Post subject: Reply with quote

Veldig godt poeng. På slutten av JJs periode var jeg så drit lei at hvem som helst virket som et bedre alternativ. Selv om Perry ikke var det beste valget, var det mye heller ham enn JJ. Hvilket jo åpenbart var å tenke helt feil.

Det er nødvendig å skifte ut noen, men det er viktig å finne erstattere som er bedre.
josinho
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 11:18    Post subject: Reply with quote

Er så hjertens enig i innholdet i det ferskeste "min mening"-artikkelen. Glimrende skrevet!!!

Uansett; Perry har havnet i en situasjon med altfor mye negativt fokus og dertil press, slik at det blir en umenneskelig oppgave for ham å lede RBKs a-lag noe særlig lenger. Det må skje et sportslig under i form av bedre prestasjoner viss han skal ha mulighet til å lede laget til høsten.
Fram til da kan laget også ha blitt slått ut i cupen og E-cupen. I serien er vi sjanseløse allerede på gull pga lang bak Molde og ingen tegn til sportslig prestasjonsforbedring.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2014 11:23    Post subject: Reply with quote

knoff2010 wrote:

jeg mener Hansen må gå, Hoftun må gå, støtteapparat må vurderes, men ikke minst er det mye spillere som må gå i seg selv, eller bli ettergått 1 og 1.

Mye tyder på at vi har enkelte spillere i gruppa som rett og slett ikke holder nivået vi ønsker. Men jeg ønsker å frede spillergruppa helt frem til vi har et system som fungerer. Da det har vært så godt som null utvikling hverken kollektivt eller individuelt, vil jeg se en nogenlunde fungerende kjede før jeg ser etter svake ledd. Det er lite som ligger til rette for at spillerne skal få vist seg fra sin beste side, og de har i grunn ikke fått en fair sjanse til å prestere.
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 11:40    Post subject: Reply with quote

De har jo ikke peiling på HVA de prøver å skape med RBK heller.

Greit nok at de jatter og roter, men det blir jo bare søl!

Klubben må erkjenne at den er ute å kjører også får det investeres i ekstern hjelp for å få rydda opp i hele sulamitten.

Skulle ønske det kom en trøndersk Oljesjeik og kjøpte opp hele dritten, sparka alt av inkompetent møl og ansatt kvalitet over hele fjøla med en felles filosofi.

Nei nå må jeg slutte å drømme.

Faktum er vell at det beste vi kan håpe på er at Tom Nordli i god gammel "renskoppidritten-mode" kan snu skuta og gi spillerne en ordentlig hjernevask, for det tror jeg vil være smart når vi får en ny langsiktig kandidat på plass. Tror spillerne er så forvirra og apatiske nå at det er som fisk på land :/
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 11:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Mye tyder på at vi har enkelte spillere i gruppa som rett og slett ikke holder nivået vi ønsker. .

Tror ikke vi har spillere som ikke holder mål egentlig, men jeg tror prestasjonene deres er en konsekvens situasjonen.
en spiller som for eksempel Berntsen som vi var positive til har sett svak ut i flere kamper, men det virket som om han tok ansvar mot 08 sist og brettet opp armene og gav F i hva benken sa.

Noe lukter her, men jeg tror ikke det er sure klær...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.05.2014 11:55    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at vi har spillere i stallen som ikke er gode nok for Rosenborg ballklub. Men det er heller ingen tvil om at disse spillerne ville prestert bedre om vi hadde hatt en trener som hadde lykkes.

Tipper NAE hadde fått både Bille og/eller Søderlund opp i kampen om toppscorertittelen i TL selv om spillerne ikke er den klassen vi kan forvente at en midtspiss skal ha i Rosenborg. Jeg tipper også at Gamboa og Skjelvik hadde sett bedre ut og generert flere målpoeng. Selv Skjelvik er langt unna nivået en back skal ha i Rosenborg ferdighetsmessig og Gamboa ikke vet hvordan han skal bevege seg på en fotballbane.

I medgang er alle gode, se bare på Molde og Godset. Ferdighetsmessig så ville ikke jeg hatt Kovacs, Sørum, Sætra, Kwarasay eller Hamoud til Rosenborg. Men de har hjulpet til å bære Godset til seriegull og foreløpig andreplass. Jeg ville heller ikke hatt Mostrøm, Singh, Agnaldo, Chukwu, Pape Pate, Toivo eller Simensen. Men de har vært med å bidra til gull i både serie og cup og nå ligger de an til å bære laget til et overlegent gull.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 11:58    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Er så hjertens enig i innholdet i det ferskeste "min mening"-artikkelen. Glimrende skrevet!!!

Jeg er ganske uenig i innholdet i den artikkelen. Når man frikjenner Hoftun for all skyld, og skyter Koteng mister jeg fullstendig troen på all seriøsitet hos artikkelforfatteren. Men det er bare meg da.
v_olden
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 11:59    Post subject: Reply with quote

Enig med Joakleis her.

Fullstendig svada hele innlegget.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 12:10    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
josinho wrote:

Jeg er ganske uenig i innholdet i den artikkelen. Når man frikjenner Hoftun for all skyld, og skyter Koteng mister jeg fullstendig troen på all seriøsitet hos artikkelforfatteren. Men det er bare meg da.
Samme her. Koteng er ikke ansvarlig for det sportslige, bare for å la den øverst sportslig ansvarlige (Hoftun) få lov til å holde på som han gjør. Om han derimot ikke snart griper inn, så er han oogså medansvarlig og bør kastes ved første anledning. Artikkelen viser en total mangel på forståelse av fordeling av roller og ansvar.

Last edited by NÃ¥erdetnok on 21.05.2014 12:16; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.05.2014 12:12    Post subject: Reply with quote

Mye svada i den artikkelen, men siden Josinho bryter brød med TotalConsult og har ryggen til Hroar Stjernen, da er det ikke rart han har Ivar Koteng som fiende.

Ivar Koteng virker som en mann som det er enkelt å ikke like, tror ikke jeg hadde likt han selv hvis jeg hadde møtt han. Ikke tror jeg han er riktig mann til å være styreleder i Rosenborg de neste 10 årene heller.

Men jeg tror at klubben har styrt seg selv så nære stupet at hvis vi kvitter oss med Koteng så faller vi utfor. Om Koteng går så er det Hoftun, Alstad, TotalConsult(og Josinho) som skal velge den nye styrelederen, det er de som velger ny trener og det er de som velger å beholde Hoftun i evigheten. For den klinsjen av en gutteklubb vil mye heller tappe klubben for ressurser så lenge ressursene havner i deres lommer enn å ta riktig valg for klubbens beste.

Den brautende, cowboystil-lederen som mulig er grisk, kun tenker penger, som kjører over folk, er nedlatende og selv vet best, han er sannsynligvis klubbens eneste redning akkurat nå.
(merk at jeg aner ikke noe om personligheten til Koteng, det er bare hva jeg har plukket opp fra kritikerne.)

Ivar Koteng er eneste som kommer til å være villig til å trekke sverd mot Hoftun, Alstad og Perry tror jeg. Om han ikke er villig så må han gå selv, da har vi ikke bruk for han. Det betyr også at klubben er ferdig på toppnivå i Norge.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 21.05.2014 12:41    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:

Tåkesvada. Forferdelig artikkel. Skrevet av noen på VK1 Trelast?

Det trekkes frem at Koteng ikke er en "god leder", noe som begrunnes i en del tåkeprat rundt "glede" og "positivitet", samt høyst spekulative insiniuasjoner om karaktermord rundt Stjernens exit. 2/10.

Deretter gås det gjennom trenerprosessene Koteng har vært involvert i med en defekt skurtresker. Resultatet er et helvetes virrvarr som ikke engang avløserhjelpen på operasjon dagsverk gidder å ta tak i nærmere. Av en eller annen grunn dras David Moyes også inn i bildet. Det påstås også at Jönsson hadde bedre resultater enn Perry, mye grunnet deltakelse i Europa, noe Perry ikke har fått prøve ennå. Det kommer først til sommeren. Perry førte også laget til andreplass, ett poeng bak vinneren. Jönsson fikk to tredjeplasser, henholdsvis 9 og 7 poeng bak. Alt dette til tross er punkt 2 det best artikulerte, om ikke begrunnede, i artikkelen. 3/10.

Det avsløres videre at Koteng ikke har peiling på fotball! Hva det her skulle innebære å ha peiling på fotball i en styrelederstilling for et selskap med budsjett i hundremillionsklassen, utdypes naturligvis ikke. Visstnok skal "peiling på fotball" vektes høyere for en styreleder enn businesserfaring, instinkt, formelle kvalifikasjoner samt midler og nettverk. Hvis det stemmer ville det kanskje vært riktig å hente inn igjen Svendsen. Jeg ser for meg at Svendsen spiller mer Fifa enn Koteng.

Hva er det som er viktig for en styreleder i en fotballklubb? Økonomi. For å gå innom Manchester United igjen - David Moyes fikk sparken på det tidspunktet hvor det var den beste økonomiske løsningen for klubben å sparke ham. Etter at håpet om CL-plass var matematisk ute. Han hadde vært på oppsigelse innad i styret og hos Ferguson i god tid før den fatale Everton-kampen. Påstanden faller for eget grep. 1/10.

Om det er èn person, som med sitt businessinstikt, erfaring, og profesjonelle nettverk kan ha stor positiv innvirkning på Rosenborg, så er det Koteng. Resten kan gjerne forsvinne. Perry, Hoftun, Wiggen, Jamtfall, Alstad, Dyrhaug, hvem som helst av disse er høyst erstattelige. Å påstå at Koteng er kjernen til problemet når man ser hva resten av disse har utrettet under forutsetningen de har hatt, både før og under Koteng, er svada på grensen til det utilregnelige.

Totalt 6/30 for innsats, men eksamen må dessverre tas opp igjen til sommeren.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 12:48    Post subject: Reply with quote

Det er Koteng som er styreleder....
Viss noen mener at Hoftun gjør en dårlig jobb og Koteng er en bra leder er det en logisk brist i det utsagnet. Da burde vel Koteng sparke Hoftun? Koteng er fornøyd med Hoftun. Koteng er fornøyd med Perry og ser sportslige forbedringer fra i fjor til i år.

Skjerp dere, folkens!!!

PS! Jeg har referanser på Kotengs væremåte/lederstil fra både finansmiljøet og byggebransjen. Disse stoler jeg på. Han er nok ikke rette mann for RBK.

Uansett er Koteng ferdig etter inneværende valgperiode og det vil virke positivt for klubben.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 12:54    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Om Koteng går så er det Hoftun, Alstad, TotalConsult(og Josinho) som skal velge den nye styrelederen

Eh, hæ? Da kan jeg berolige med deg med at du tar feil. Hvis det var denne duoen/trioen som valgte styreleder, så hadde de nok plukket en som var medgjørlig enn Koteng i utgangspunktet.

Er bortsett fra det enig med essensen i innlegget ditt.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Uansett er Koteng ferdig etter inneværende valgperiode og det vil virke positivt for klubben.

Koteng ble klappet gjennom uten protest for to nye år av et fulltallig årsmøte for under tre måneder siden. Koteng er ikke det største problemet i Rosenborg.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.05.2014 12:57    Post subject: Reply with quote

Som vanlig en del fornuftig fra Nordlie her.

Dog overrasket over at en såpass oppegående fyr (også Perry) kan bomme så fullstendig på eksemplene sine ang. tannlegen (og Nordlie rørleggeren). Det supportere i fotball kritiserer, er jo resultatet av trenerens arbeid. Det er naturligvis "ingen" som kan stå på treningsfeltet og si konkret hva treneren burde gjort annerledes i detalj på øktene. Og det er jo det som blir den korrekte sammenligning med hvordan tannlegen borer osv! For trenerens arbeid gjøres jo i all hovedsak på feltet, og der er jo ikke en gang supporterne.

Men om du kommer hjem og du fortsatt har vondt i tennene, de står skeivt (gud vet hvilken tannbehandling som er mulig), eller noe, så vil du jo klage, fordi da er resultatet av tannlegens arbeid dårlig. En må ha fagkompetanse for å vurdere prossessen (og prestasjonen på detaljnivå), men ikke prestasjonen (på allemannsnivå) og resultatet! Jeg kunne sikkert ikke stått og bedt rørleggeren legge et rør 15 centimeter lenger til høyre, men jeg hadde sikkert merka om det hadde blitt en stor lekkasje 1 uke etter arbeidet hans, og kunne da vært misfornøyd, uansett hvor lite rørleggerkompetanse jeg sitter med.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 13:18    Post subject: Reply with quote

Wow han forstår at det pipes Bare synd han ikke helt fatter hvorfor Confused

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2014 13:21    Post subject: Reply with quote

Viktige poenger, knerten.

Jeg er sannsynligvis den her inne med minst peiling på fotball.

Men det jeg ser RBK prestere for tiden skjønner selv jeg er for dårlig. Støttepasninger, kløning, lavt press... Bunnlag får upresset rusle forbi midtbanen vår.

Det er ikke sånn at den jevne supporter tror han kunne gjort det bedre selv. Det er rett og slett det at vi ser at Perry ikke gjør det godt nok.

Og det skal vi liksom ikke få lov til å mene noe om?
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 21.05.2014 13:27    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Som vanlig en del fornuftig fra Nordlie her.

Innlegget starta litt trasig, men kom seg etter hvert. Nordlie har nok mer peiling på hva en fotballtrener er enn hva en supporter er. Jeg (og Kjernen for den del) har nok en bredere definisjon av supporter enn «de som heier».
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
batigol
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 13:35    Post subject: Reply with quote

Er det noen som er å ser på treningene til RBK?
ifølge Mini trener RBK alt for lite med spill mot mål for å få inn mer kamplikt situasjoner og spill.
Trener RBK for lite? Terpes det for lite? Eggen var en mester i å terpe på hvordan laget skulle spille.

Er usikker på kvaliteten på treningene under Perry!
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 13:37    Post subject: Reply with quote

Basert på det PJH sier i det siste intervjuet kan det synes som om han er inne i en fase med selverkjennelse - er ikke uvanlig det, før man en måned eller to etterpå trekker seg.

Ting skjer! Tommel'n opp!

@Diabolic: Er det så vanskelig som det kan se ut som, å få fokus i media over fra PJH til EH? For dere har vel ikke endret syn? Wink
Johnaldinho
Junior

PostPosted: 21.05.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Er det noen som er å ser på treningene til RBK?
ifølge Mini trener RBK alt for lite med spill mot mål for å få inn mer kamplikt situasjoner og spill.
Trener RBK for lite? Terpes det for lite? Eggen var en mester i å terpe på hvordan laget skulle spille.

Er usikker på kvaliteten på treningene under Perry!

Evne til samhandling (relasjonelle ferdigheter) utvikles raskere hvis spillerne har en felles forståelse for hvordan man skal spille. Dette er grunnleggende kunnskap hos en hver fotballtrener!!!

Hver enkelt spiller vil da oppleve forutsigbarhet ved at de har færre valg og dermed øker sjansen for at de lykkes med samhandling. NAE var jo en mester i dette og jeg kan ikke forstå annet enn at en hver trener på dette nivået SKAL ha fokus på dette!!!

Dette kan selvfølgelig gjøres vha lavintensitetsøkter, men det er temmelig langt unnaa det man opplever i ett kampklima! Intensitet på treninger må derfor opp - opp - opp!!!!!

Jeg tror ikke PJH tenker på noe av dette - dessverre.....
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 14:53    Post subject: Reply with quote

– Det er utrolig små marginer til å lykkes fra det å stå og stampe, som vi gjør nå. Vi har mye fart i laget, og det må vi utnytte bedre. Vi så tendenser mot Brann og mot Stabæk, sier RBK-treneren.

RBK har pr dags dato 2 spillere med bra fart, Risku og Skjelvik.
Jeg mener de sliter veldig mye på den delen, at de ikke henger med tempomessig. Se på de beste lagene, de har tempo i neste alle posisjonene.
RBK henger ikke med. Gamsten har etterlatt seg masse rom i hver kamp pga elendig fart. De skaper for lite framover grunnet temposvake Søderlund, Jensen og Berntsen sliter på midten og Strandberg kommer aldri lengre (om han selges) enn Norden grunnen svakt tempo.
Hoftun har bevisst handlet navn og ikke tenkt på kvaliteter!!!!

RBK vil tape mot de lagene på øvre halvdel grunnet tempo.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 256, 257, 258 ... 326, 327, 328  Next
Page 257 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb