English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Bodø/Glimt?
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mikkel Diskerud
4%
 4%  [ 7 ]
Mike Jensen
2%
 2%  [ 3 ]
Daniel Berntsen
4%
 4%  [ 7 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 2 ]
Morten Gamst Pedersen
80%
 80%  [ 114 ]
Total Votes : 142

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 14:47    Post subject: Reply with quote

Hva var forresten greia med at omtrent det eneste ropet man kunne høre fra Aspmyra i går var "Hate, hate, hate RBK". Er det slik at dere hater alle, eller er det noe vi har gjort dere de årene dere har kavet nedi Adecco?

Forventer å høre slike ting mange steder, men trodde da helt oppriktig ikke at Bodø-folket hadde noe hatforhold til Rosenborg. Så mange spillere, millioner og til tider kunstig åndedrett vi har gitt dere de siste tjue årene...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 14:53    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg ble litt negativt overrasket over hvor defensiv tilnærming til kampen dere viste i første omgang, men det er kanskje naturlig med tanke på at dere er nyopprykket og vi er en tung gullkandidat. Allikevel viste dere at dere matchet oss, og vel så det, når dere giret opp. Også på slutten av kampen, hvor vi historisk sett har vist godt nivå og utholdenhet, var dere helt på høyden.

Vi hadde to glimt av noe som lignet relasjoner, samspill, og raske kombinasjoner i går, og begge endte i mål. Utover dette hadde vi mye ball, men skapte svært lite. Det er nok dette folket er forbanna på - vi er jevngode med motstanderen i sjansestatistikken til tross for voldsomt ballinnehav, på grunn av at angrepsspillet ikke fungerer. Med de to fine og effektive innslagene i går (hvor Gamst var en svært viktig del av begge), slet vi voldsomt med å bryte gjennom etabledrt forsvar, noe vi har gjort siden Jönssons dager.

EDIT: Denne var svar på Aspmyras innlegg nederst på forrige side.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 22.04.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
... slet vi voldsomt med å bryte gjennom etablert forsvar, noe vi har gjort siden Jönssons dager.

NÃ¥ har vi vel slitt mot etablert forsvar siden Eggen ga seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 15:37    Post subject: Reply with quote

Det er så. Men under for eksempel Hamrén klarte vi å male dem i stykker med vinnermentalitet, innsats og attityd, som var mantraet den gangen. Dette resulterte i hvertfall til at vi vant nok kamper (i tillegg til defensive vinnerskaller som sørget for at vi knapt tapte en kamp i seriesammenheng) til å ta gull med glans. Kanskje ikke voldsomt sexy, men det fungerte i hvertfall på et vis. Mange klagde den gang også, meg selv inkludert tidvis, men jeg tror flere av disse i dag billedlig talt ville gitt høyrehånda for å komme tilbake dit.

Hamrén hadde ihvertfall en klar plan og filosofi, Rosenborgsk eller ikke, som han implementerte med hell. Det har vi ikke vært i nærheten av siden. (Eggens vikariat regner jeg i "Hamén-perioden.)
Henri
Legende

PostPosted: 22.04.2014 15:47    Post subject: Reply with quote

Skal heller ikke undervurdere at Prica var mange, mange hakk over Bille og Søderlund.
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 22.04.2014 15:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hva var forresten greia med at omtrent det eneste ropet man kunne høre fra Aspmyra i går var "Hate, hate, hate RBK".

Hvis dette var det eneste du hørte, må du vaske ørene. Men å si at RBK hates, er vel ikke veldig kontroversielt?
Til tider morsom kamp, men er skuffet over Glimt bortsett fra de første og siste 15. Tidlig scoring, og et RBK som ville presse høyt, burde ført til flere store sjanser på kontringer. Dårlig intensitet og presisjon fra vår side. Ellers skjønner jeg frustrasjonen her inne. Jeg klarer ikke å se hvilken idé som ligger bak formasjonen og spillet til RBK.
Når det gjelder sjanser, så sier VG følgende:
Bodø/Glimt Rosenborg
38% Ballbesittelse 62%
17 Avslutninger 14
8 Avslutninger på mål 6
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.04.2014 15:56    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder sjanser, så sier VG 6-4 favør RBK.
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 22.04.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

Beklager, du har rett. Glimt med flere avslutninger, mens RBK vant sjansestatistikken.
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 16:39    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Men å si at RBK hates, er vel ikke veldig kontroversielt?

Ikke så rart at dere har utviklet mindreverdighetskomplekser gjennom årene, men jeg synes likevel at det er litt overraskende at vi hates, all den tid, i hvert fall, trøndere ser på Bodø/Glimt og nordlendinger generelt som sin nærmeste "allierte" her til lands. Visste ikke at forholdet var så betent den andre veien, for å si det sånn.
Back to top
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 22.04.2014 17:05    Post subject: Reply with quote

according to me, the worst vs Bodo is Bille Nielsen. We cannot have this kind of players, we need someone can help the team!

New post:
http://mondorosenborgbk.b...nborg.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
glimt
Senior

PostPosted: 22.04.2014 17:10    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Ikke så rart at dere har utviklet mindreverdighetskomplekser gjennom årene, men jeg synes likevel at det er litt overraskende at vi hates, all den tid, i hvert fall, trøndere ser på Bodø/Glimt og nordlendinger generelt som sin nærmeste "allierte" her til lands. Visste ikke at forholdet var så betent den andre veien, for å si det sånn.

Tror bare du skal senke skuldrene og ta det med et smil. Det er sånn supportere synger til lag som kommer på besøk. Rolling Eyes Det skjer vel fort på Lerkendal også.
Over og ut herfra. Snakkes til høsten.
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 17:20    Post subject: Reply with quote

Det stikker altså ikke så dypt, men slike gjentatte hatrop er da stort sett forbeholdt drittklubber som Lillestrøm, Molde og TIL. Da kan en vel heller konkludere med at oppfinnsomheten ikke er den aller største på Aspmyra.
Back to top
sparky
Junior

PostPosted: 22.04.2014 19:47    Post subject: Reply with quote

Det er ikke noe spesielt hatforhold mellom Glimt og RBK. Heller en slags blandelse av irritasjon, takknemmelig og lettelse over de ulike spiller- og ledelsesutvekslingene over de siste tiårene. Ingen av oss Glimtsupportere liker at Daniel Berntsen løp rundt i hvitt og sort i går, men for den prisen vi fikk kan vi ikke klage så altfor mye. The list goes on... Det er tette bånd ihvertfall, men tror ikke noen hater Rosenborg.

Når det er sagt kom "Hate RBK"-sangen frem etter at de tilreisende trønderne kom ned noen ufine bemerkninger mot de gulkledte supporterne og spillerne og da startet det. Vi kunne se og høre både homo-rop og andre lite diskrete håndbevegelser og det som verre var etter at hele stadion buet mot en eller annen RBK-spiller (sikkert Gamsten, ingen liker han) eller dommeren, og da kommer gjerne slikt i retur. Satt rett bak bortesupporterne og syns ikke det var noe kontroversielt det glimtsupporterne holdt på med all den tid bortefansen begynte å egge opp hjemmepublikummet.

Men slikt er bare gøy syns jeg, da blir det litt temperatur på banen og på tribunen. Det var bra lyd i bortesupporterne i går, så ta det som et kompliment når Glimtsupporterne synger om noen andre enn TIL.

Last edited by sparky on 22.04.2014 19:52; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 19:49    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Hvis dette var det eneste du hørte, må du vaske ørene. Men å si at RBK hates, er vel ikke veldig kontroversielt?

Det var det eneste jeg klarte å høre via TV'en, ja. Det som "runget" nok til å overdøve alle trommene deres.

Men kan jeg spørre hvorfor RBK er et hatlag for Glimt-fansen? Er det bare fordi alle andre hater oss dere føler at dere også må gjøre det, eller er det noe helt konkret dere misliker med alle millionene og spillerne vi har sendt oppover?

Quote:
Det skjer vel fort på Lerkendal også.

Haha, om du tror Kjernen vil synge at vi hater Bodø-Glimt, så får du deg en overraskelse. Vi forbeholder slike ting til de vi faktisk "hater". Er ikke noe vi (eller noen andre, såvidt jeg vet) synger bare fordi det står et lag til på banen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 22.04.2014 20:35    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på høydepunktene etter kampen da jeg kun fikk fulgt den på en svært ustabil stream, og følte jeg måtte påpeke hvor fantastisk unødvendig 1-0 målet til glimt var, og at det overraskende nok ser ut som Reggie må ta det på sin kappe så feilplassert som han er. Han opphever offsiden to ganger, først når ballen stusses igjennom til Trond Olsen, og så når den spilles igjennom til Laajab.
Det er vel i utgangspunktet Tore som skal sette linja, men må ha skjedd noe rart her siden de 3 andre ligger ganske snorrette og setter glimt-spillerne i offside.

[img]http://imgur.com/1rULmws[/img]

[img]http://imgur.com/yfTGFyG[/img]

Mye av det samme skjer i glimtforsvaret på våre mål óg så kan vel generelt karakteriseres som en dårlig forsvarskamp fra begge lag.

For å se det positive i det burde det være nokså lett å luke bort.

edit: Ser jeg ikke får bildene til å funke så spesielt interesserte får copy paste!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 21:17    Post subject: Reply with quote

Hvis det faktisk er Tore som skal sette linja, så er det vitterlig de tre andre som står feil, teknisk sett, på linje eller ei.
gisp!
Legende

PostPosted: 22.04.2014 21:27    Post subject: Reply with quote

zinedinestrand postet disse:

zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

Hahaha. Vel, det er åpning for tvil her, i alle fall. Men jeg er tilbøyelig til å mene at der Tore setter linja er den mest fornuftige plassen: de andre tre ligger jo selvmordshøyt mot Glimts hurtige angrepsspillere, og man må jo ta Tores posisjonering med i betraktning når man ser hvor de gule står.

Uansett: dersom Tore setter linja hver gang, da er det tre andre RBK-spillere på feil side av mannen sin her.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.04.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

Fast "regel" i soneforsvar er at stopperen på ballsida (her Tore) setter linja.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.04.2014 22:37    Post subject: Reply with quote

sang som passa fint i går:

''flyan ska te ørland!''

På 5 år hadde man glemt for gudforjævlig kaldt det er der. Skal aldri på aspmyra igjen uten full vinterbekledning (inkludert balaclava).
Aspmyra
Proff

PostPosted: 23.04.2014 00:51    Post subject: Reply with quote

Saken i Bodø for tiden er at det er to supporterklubber, ikke spør hvorfor. Men jeg sto med den originale supporterklubben og vi sang ingen sanger om at vi hatet RBK. Så er ihvertfall det på det rene, hva den andre gruppen gjorde får dem stå for selv.

Kaldt på den åpne stadion til Glimt, du må tulle? Jeg sto i drakt uten noen form for superundik. Wink
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 23.04.2014 01:03    Post subject: Reply with quote

Ja da sover rett og slett alle tre like tungt! Men som sagt, får tro vi klarer å luke bort sånne juniorfeil. Nummeret før Londak får hockey-målgivende.
Back to top
Ben
Junior

PostPosted: 23.04.2014 01:45    Post subject: Lenge siden Reply with quote

Har ikke sett RBK på en god stund nå, og når man får ting på litt avstand ser man hvor mye RBK har å jobbe med.

For det første, RBK hadde et hav av rom på midten, uten at midtbanespillerene tør å vende opp og rette snuta mot mål.

For det andre, forsvarspillere som lar langballer sprette unødvendig før de får halvveis kontroll over ballen burde ikke få plass på laget til RBK.

For det tredje, balltempoet minner mer om landslaget for kvinner eller Barcelona i slow motion. Ambisjonen om CL har i mine øyne aldri vært lengere unna.

For det fjerde, hvordan kan Perry være fornøyd med dette, når han for et år siden argumenterte hvorfor det å spille mot gode lag i vintermånedene skulle øke nivået til RBK.

Til slutt vil jeg bare si jeg håper på bedre forestilling nest kamp og at jeg aldri vil stoppe å støtte RBK uansett hvor på tabellen de måtte befinne seg, men jeg ble sjokkert.
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 23.04.2014 13:54    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Fast "regel" i soneforsvar er at stopperen på ballsida (her Tore) setter linja.

en fast regel er vel at så lenge det er press på ballfører så står alle opp i mann, da kan ikke en mann falle 10 meter lenger ned...

hadde hele rekka falt tilbake der tore er så hadde det jo vært hav av mellomrom for hele angrepsrekka til glimt.

det er viktig å falle av uten press på ballfører, men like viktig å stå opp når det er press på ballfører.

mulig det er tore som setter/styrer linja. men hvis han prøver å sette den der så er det mangel på forståelse, eller på beskjed fra PJ som muligens har bedt dem om å falle av tidlig. men man kan uansett ikke kjøre eget løp når man har 3 andre i rekka og forholde seg til, uansett hva slags gale beskjeder PJ gir dem:)

men nå er vel ikke forsvaret det største problemet vi har akkurat!!
gisp!
Legende

PostPosted: 23.04.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

Nei, det har du helt rett i. Det største problemet er ikke på banen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb