View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.04.2014 22:29 Post subject: |
|
|
Så det handler egentlig ikke om hva du mener om Hansens trenergjerninger i Rosenborg, altså. Finner det litt merksnodig, men ære være deg for at du orker.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.04.2014 22:33 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Nåh. Det handler vel mer om at det er for mange som klager i utgangspunktet. Blir for mye klaging for meg, jeg har aversjoner mot å henge meg på klagekor. |
Har også lagt merke til at det er noen som ustanselig klager på de som ønsker å ta klubben tilbake til gamle høyder. Det denne klubben fremfor alt trenger nå er å komme seg tilbake til røtter'n. Dem ekte røtter'n vel å merke. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.04.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen, som du åpenbart sikter til, har ikke helse til å gå på en runde til. Han klarer knapt, etter egne uttalelser, å sitte på benken i cupkampen mot RBK. Triste greier.
Om du ikke tenkte på Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 14.04.2014 22:47 Post subject: |
|
|
Jeg tipper han tenker på de samme røttene som de aller fleste av oss, bortsett fra de ansvarlige i klubben (som jeg ikke vet hva tenker på) og et samlet Medie-Norge (som tenker på 4-3-3). |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.04.2014 22:53 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Nåh. Det handler vel mer om at det er for mange som klager i utgangspunktet. Blir for mye klaging for meg, jeg har aversjoner mot å henge meg på klagekor.
Men utgangspunktet er pragmatisk. Jeg anser mulighetene til å fjerne Hoftun som mikroskopiske, og mulighetene til å bytte ut Perry som minimale. Heller ikke ser jeg noen tegn til at noen har tenkt til å foreta seg noe som helst annet enn å prate på Internett.
Så hva gjenstår da? Jo. Den pragmatiske varianten. Å ta utgangspunkt i at Perry er vår trener, uansett hva man kan mene om hans kvaliteter. Hva kan reelt sett føre til en bedring? Mer tid til øving. Det er et faktum. |
Jeg er nok redd du har rett, men jeg er ikke nødvendigvis enig at det er slik at en blir bedre på noe bare fordi en får mer tid. I mange tilfeller når det er noe, som en ikke behersker veldig godt vil jeg heller si at det blir verre med tiden. En mister motivasjon, en blir motløs og når en jobber med andre vil en miste mer og mer tillit over tid. Hvis det er noe en behersker godt vil ting bli bedre med tid (kontinuitet) hvis ikke er det bare å utsette det, som egentlig er uungåelig. Samt at en kaster bort tid, som kunne vært brukt av noen, som er mer produktive. Om vi så gir Per Joar Hansen 50 år, som trener for Rosenborg så vil jeg våge påstanden at det snarer kommer til å bli verre med tiden enn det kommer til bli bedre.
Når det er sagt, så er det viktig at når skal bytte trener neste gang er forberedt slik at vi ikke gjør lignende feil, som vi har gjort tidligere. Å ikke legge planen for skifte av sportslig ledelse allerede nå vil være grov tjenesteforsømelse av klubbens styre. For avgangen er uungåelig og spørsmål er ikke om, men heller når.
Videre selv om muligheten for å få fjernet Hoftun og Per Hansen er mikroskopiske er det fremdeles en mulighet hvis en viser at en er misfornøyd eller det, som styret bør frykte enda mer nemmelig likegyldighet. For selv Koteng & Co kan ikke ignorere om det forsvinner 5000 - 10000 personer fra Lerkendal i løpet av året. For fortsetter det slik, som denne sesongen har begynt kommer det til å bli resultatet. For når supporterne ikke lenger har tro/håp på det en driver med er sluttresultatet likegyldighet. - Et eksempel kan være Roy Hodgson, som var definitivt ferdig i Liverpool i det øyeblikket det forsvar 10000 tilskuere fra Anfield. Det samme kommer Per Joar Hansen og Erik Hoftun også til å være.
For min egen del merker jeg at jeg knapt orker å følge med under kampene og det å faktisk få dem med meg er mer og mer et pliktløp og ikke noe jeg gjør fordi det er så fryktelig givende for meg. Jeg blir mer og mer likegyldig. Det er ikke noe å ha troen på lenger så jeg gir litt faen. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 14.04.2014 23:01 Post subject: |
|
|
Det er mye klaging nå, mye fortjent, men alikevell; Hvis vi ser på sitasjonen vår så er det ikke så mye som kan komme ut av å gi Perry fyken.
En av de største utfordringene våre er jo at vi begynner å få et stygt rykte på oss. Vi brenner igjennom trenere som om de skulle vært bliig fyringsved. Det er ikke akkurat en tillitsfaktor når vi skal ut å rekrutere igjen. Snart er vi Norges Cardiff og ingen trener med vettet i behold tørr komme hit.
Gir vi Perry fyken nå så vet vi at Hoftun(eller hvem det nå er i styre og stell som får jobben) ikke kommer til å gjennomføre den ansettelsesprosessen vi ønsker. Da er det bedre å gi Perry tid, kanskje(jeg tror ikke det) han kommer til å gjennomføre et mirakel og plutselig får det til å sitte. I motsatt fall så viser vi at vi er villig til å gi den mest inkompetente trener tid til å få til noe. Jeg tenker at så lenge vi ikke ligger ann til å rykke ned så får Perry bare sitte, så får vi heller røske tak i resten av organisasjonen og sørge for at den er kapabel til å skaffe oss en ny trener til neste sesong.
Spørsmålet er bare hvordan man skal få til det. Ikke vet jeg, sjansen for at internettsinnet klarer å mønstre sammen en handlingskraftig aksjon er minimal. Kameraderiet sitter for tykt i klubben til at vi kan forvente store endringer uten at vi støter på en form for krise.
Så kanskje vi bare skal la Perry sitte så lenge at han viser at han er totalt inkompetent og det samme gjelder de som ansatte han? Å ansette en kriseløser som Nordlie, eller å skrape sammen den første og beste treneren med Rosenborgbakgrunn kommer iallefall ikke til å hjelpe. Da sitter vi fortsatt tilbake med kaffekameratene og samme råte i organisasjonen som før. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 14.04.2014 23:16 Post subject: |
|
|
Det meste må skiftes ut: styret, valgkomité, Hoftun, Alstad og Hansen.
Alle disse har sviktet brutalt, med unntak av de nyinnmeldte i styret, som vel enda ikke har rukket å få muligheten til å gjøre noe.
Om styret gjør grep og kaster Hoftun/Hansen, og igangsetter en reell grundig prosess for å ansette nye folk skal de få tillit på nytt. Men det må handles! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.04.2014 00:05 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Har også lagt merke til at det er noen som ustanselig klager på de som ønsker å ta klubben tilbake til gamle høyder. |
Å "ønske å ta klubben tilbake til gamle høyder" innebærer en aktiv handling.
Det eneste jeg ser er folk som "ønsker at klubben var tilbake til gamle høyder." Det er noe annet.
Jeg klager på at folk sitter her og syter uten å ha en eneste ide om praktisk handling. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4068 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 15.04.2014 00:18 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Blir Hansen fra meg fra nå av. |
 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.04.2014 00:30 Post subject: |
|
|
Haavarl: En eneste ide om praktisk handling? Joda.
1. Klubbens sentrale styrende organer må midlertidig ansette noen eksterne mennesker (sånne fins) for å ansette en ny sportslig leder, som har som eneste tellende kvalifisering å være den utvilsomt best kvalifiserte til rollen i Tippeligaen/Skandinavia. Erik Hoftun kan de kvitte seg med på dagen, han vil neppe savnes i overgangsperioden.
2. Per Joar Hansen kan ikke få fortsette i jobben, da er det bedre å la Wiggen få hovedansvaret mens den nye sportslige lederen gjør de grepene han (eller hun) mener er nødvendig for å finne en passende erstatter. Kvaliteten på denne jobben blir svenneprøven til den nye sportslige lederen, som må kunne dokumentere en ordentlig, grundig prosess. Dersom det inkluderer å gi Wiggen foten, så er det greit.
3. Den nye hovedtreneren til Rosenborg Ballklub, ansatt på grunn av sitt gode rykte, lovende resultater og utvilsomme kompetanse på og tilhørighet til en offensiv og kollektivt orientert spillestil (røttene våre) får utarbeide en langsiktig plan for hvordan dagens tropp på sikt skal transformeres til sitt ideelle mesterlag, i samråd med ny sportslig leder, som så tar over ansvaret for gjennomføring av logistikken i det daglige.
4. Jobben på treningsfeltet med å skape et nytt lag i trenerens bilde starter fra dag 1.
Dersom det du mente var: hva kan vi som supportere gjøre, bortsett fra å syte på internett?
5. Ikke møte opp på kamp, siden en massiv og offisiell boikott sannsynligvis er det eneste argumentet Brakka forstår. Denne boikotten må instigeres av supporterorganisasjonene for å bli stor nok (hjelper erfaringsmessig ikke om jeg informerer kjentfolk om min boikott).
6. Eventuelt møte opp på kamp, men da med en kollektiv og tydelig beskjed om hva supporterne egentlig mener om spesielt Hoftun og Perrys jobb. Stille protest, banner, you name it. (Jeg er gjerne med på dette, men vil føle meg litt usynlig med mitt eget private lille banner, se punkt 5)
7. Bestille en bushel hvite lommetørklær fra Kina, og sende emissærer over hele stadion med 1000 tørklær hver (Hoftun hadde nok trodd det var positivt ment, dog. Jeg har ikke penger til å legge ut, og kjenner ikke 19 andre som hadde delt ut lommetørklær med meg).
8. Kollektivt melde seg inn i klubben, kreve ekstraordinært årsmøte, kaste alt som kastes kan, og erstatte de med rettenkende individer (urealistisk på minst fire nivåer, men dersom det rette initiativet kom, så hadde jeg vært med. Se ellers punkt 5).
Var dette sju ideer som du teller, eller? Har du noen andre ideer enn den du nå følger med å sitte i sofaen/stå på tribunen og senke forventningene helt til du blir fornøyd? Den er nemlig såpass enkelt gjennomførbar på egen hånd at du neppe bør skryte så høyt av prestasjonen din selv om du åpenbart har god progresjon. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 15.04.2014 00:41 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Konesseur wrote: | Har også lagt merke til at det er noen som ustanselig klager på de som ønsker å ta klubben tilbake til gamle høyder. |
Å "ønske å ta klubben tilbake til gamle høyder" innebærer en aktiv handling.
Det eneste jeg ser er folk som "ønsker at klubben var tilbake til gamle høyder." Det er noe annet.
Jeg klager på at folk sitter her og syter uten å ha en eneste ide om praktisk handling. |
Enig med haavarl, og glad han sier det han sier. Det er for mye prat her inne. Mye tomme ord. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.04.2014 01:00 Post subject: |
|
|
Tomme ord, Øystein?
Rasjonelt, spør du meg. Synes egentlig strikken har blitt tøyd veldig langt i ønske om at ting skal fungere. Når det nå viser seg at ting ikke fungerer, uansett hvor lang tid det tar, er jeg ganske så sikker på at de tomme ordene (hvor får du det fra egentlig?) blir meningsfylte etterhvert. Om da ikke ting endrer seg over natten, da. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.04.2014 01:04 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Haavarl: En eneste ide om praktisk handling? Joda. |
Adskillig bedre.
1-4 spiller ikke så stor rolle. Mengder av gode ideer til hva klubben selv kunne gjort, men lite tyder på at klubben kommer til å gjøre så mye.
5-8 er relevant.
5: For min del er boikott uaktuelt. (Med mine 8 kamper i året er jeg en irrelevant supporter, riktignok.) I mine øyne er supporterne de som møter opp selv når den vanlige publikummer ikke gidder mer. I medgang og motgang og alt det der.
6. God ide. Trengs ikke mange mennesker til å lage et enkelt tekstbanner.
7. Vil sikkert tolkes som en stilig tifo ...
8. Melde seg inn i klubben er alltid en god ide. Det er medlemmene som har tale- og stemmerett.
Kaste alt som kastes kan er urealistisk på mange nivåer. Eller, lett å kaste styret, men da vil det være bra vanskelig å finne kompetente folk som har lyst til å sitte der. "Unge supportere kuppet årsmøtet" vil også gi ganske massiv negativ PR-effekt.
Men medlemmets talerett kan brukes. Dersom et høyt antall medlemmer opptrer sammen, må klubben som medlemsklubb ta hensyn til det. Om det nå enten er å forfatte et felles brev til styret, å stå samlet bak kritiske henvendelser på medlemsmøtet, å "lekke til pressen" eller slike ting.
Quote: | Har du noen andre ideer enn den du nå følger med å sitte i sofaen/stå på tribunen og senke forventningene helt til du blir fornøyd? |
Hovedideen min er å terge folk til å forsøke å gjøre noe konkret istedenfor å bare klage.
Det eneste praktiske jeg selv har kommet frem til hittil er å bidra i en diskusjon rundt medlemsmøtet 3. juni. Etter min mening et sted å starte. Engasjementet i tråden er litt måtelig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.04.2014 01:20 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | zaphod81 wrote: | Har du noen andre ideer enn den du nå følger med å sitte i sofaen/stå på tribunen og senke forventningene helt til du blir fornøyd? |
Hovedideen min er å terge folk til å forsøke å gjøre noe konkret istedenfor å bare klage.
|
Ikke akkurat lett å bli klok på deg, haavarl. Men det er vel sikkert også hensikten, vil jeg tro.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 15.04.2014 01:27 Post subject: |
|
|
Ikke lett å bli klok på? Han prøver vel bare å være litt konstruktiv, samtidig som han oppfordrer andre til å være konstruktive. Som en av få brukere her inne. Veldig unødvendig/ufortjent at folk reagerer slik på det:
Quote: | Var dette sju ideer som du teller, eller? Har du noen andre ideer enn den du nå følger med å sitte i sofaen/stå på tribunen og senke forventningene helt til du blir fornøyd? Den er nemlig såpass enkelt gjennomførbar på egen hånd at du neppe bør skryte så høyt av prestasjonen din selv om du åpenbart har god progresjon. |
Fokuser heller sinne/irritasjon/nedlatenhet mot de som fortjener det. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.04.2014 01:47 Post subject: |
|
|
Hvis du tolker mitt innlegg som sinne/irritasjon/nedlatenhet, sveininge, så tror jeg du skal tenke deg om to ganger. Tror du ikke at jeg skjønner hva haavarl snakker om? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 15.04.2014 01:50 Post subject: |
|
|
Var det deg jeg siterte? Kanskje du skal tenke deg om to ganger selv.  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.04.2014 01:59 Post subject: |
|
|
Vel, du svarte jo delvis på mitt innlegg og delvis på zaphods. Regnet med at du da snakket til oss begge. Var ikke så enkelt å tyde. Uansett ingen sure miner herfra. Og ja, vi burde alle tenke oss om - minst - to ganger før man poster et innlegg. Selv om det ikke er så enkelt innimellom.
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.04.2014 09:23 Post subject: |
|
|
Føler nesten jeg må understreke at den siste biten virkelig ikke var vondt ment eller veldig personlig rettet, det var mer et generelt spark til de flere som syter om syting og mangel på "konstruktivitet" uten å foreslå noe som helst sjøl annet enn "å støtte klubben i tykt og tynt" og å (grøss) "være realistiske", med en argumentasjon som hadde fått Per Hansen til å gi stående applaus.
Haavarl: jeg hadde jo helt glemt at du driver og drar i gang grillerunde på medlemsmøtet, og derfor traff jo den kommentaren usedvanlig dårlig på akkurat deg Beklager! _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.04.2014 09:35 Post subject: |
|
|
Det er helt utopisk at man skal organisere seg gjennom dette forumet, det kan man bare glemme. Klaginga her dreier seg om å få utløp for frustrasjon, og uten anonymiteten så forstummer det meste av kritikken og man håper at noen andre tar jobben med å stå frem med kritikken. Helt klassisk. Dessuten er vel de kritiske her kun enig med hverandre i at "det bestående" bør fjernes, hvis man skulle diskutere reelle alternativer så er man helt sikkert uenig i det meste. Også veldig klassisk. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 15.04.2014 09:54 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | sitte i sofaen/stå på tribunen og senke forventningene helt til du blir fornøyd |
Dette er sentralt. Selv om "klagingen" på dette forumet og andre steder ikke hjelper på kort sikt, bidrar det i alle fall til at vi ikke glemmer hvor lista ligger og skal ligge for RBK. Den dagen vi gir etter for Hoftuns brennende ønske om å justere ambisjonene ned til et nivå som passer hans kompetanse og komfortsone, den dagen har vi tapt. At det går ut over humør og vår egen livskvalitet i en helt annen grad enn om vi hadde valgt fornektelse og naiv optimisme, får vi nesten bare leve med, dersom vi ønsker å kalle oss ekte supportere. |
|
Back to top |
|
 |
mondorosenborgbk Junior

|
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 15.04.2014 21:39 Post subject: |
|
|
Sånn apropos supportermakt er jeg usikker på hva jeg mener om Kjernens "pipefrie sone," og betingelsesløse støtte uan-faen-sett hva som foregår på banen.
I de fleste store klubber er det kultur for ærlige og klare tilbakemeldinger fra tribunen, det er et uttrykk for engasjement, og uendelig mye bedre enn å slutte å møte opp. Vi kan ikke la Hoftun/Perry få lulle seg inn i forestillingen om at folk er fornøyde. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.04.2014 23:16 Post subject: |
|
|
Vi støtter laget i 2 x 45, tilleggsminutter og eventuelle ekstraomganger. En del av den støtten er å ikke pipe. Det treffer ikke Perry og Hoftun noe særlig om vi piper på Svensson, Bille og Dorsin. Og er det noe vi vil, så er det at våre elleve skal gjøre sitt ypperste. Da hjelper vi dem ved å synge, kauke, klappe og hoppe, og motarbeider dem ved å pipe.
Eventuelle budskap rettet mot klubben fremføres bedre på andre måter.
På kamp, typisk ved å bruke tekstbannere. I mer alvorlige tilfeller ved organisert stillhet, noe som vel ikke er gjort siden Real Madrid-kampen i 2005. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 16.04.2014 09:46 Post subject: |
|
|
Kan noen fortelle meg hva all denne skiftingen på lag/formasjon er godt for?
Først skulle Søder være spiss og Bille kant, så en kamp ut i sesongen bestemte de seg for å skifte det. Så skal V`en på midten snus, gjerne i pausen på en kamp. Som om det kun er hvilken vei den står som er problemet.
Så skal Chibbe bli indreløper i vinter, så funker ikke det, så er det benk. Så er det startplass på laget til 3 serierunde.
Så får Mikkelsen plassen til Bille på kanten. Når Mikkelsen da spiller dårlig, så skal faktisk Søder inn på den plassen.
Skal vi få noe ut av disse spillerne våre og skal de få i gang den savnede samhandlingen så må trenerne ivertfall i all hovedsak bestemme seg for hvilken formasjon/spillere de vil bruke i ulike situasjoner. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
|