| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 20.05.2006 21:46 Post subject: |
|
|
Jeg håper seriøst at det er ironisk ment, frodo. For det er nemlig det største sprøytet jeg har hørt!
Det at Hareide og Høgmo er enige med deg ville ikke jeg ha skrytt så mye av, man kan jo ikke si at det går så ekstremt bra med verken Rosenborg eller Norge for tiden. Hareide er godt i rute til å bli blant de dårligste landslagstrenerne i historien, mens Høgmo fortsetter med psykologispillet sitt. Vi får bare håpe at det begynner å funke snart.
For det andre så er ikke Solli ung lenger. Han var ung da han ble hentet til klubben for tre år siden, selv om han til og med da ikke var blant de yngste spillerne i TL. Solli er 25 år, dvs like gammel som Gerrard, og det er ganske mange år siden jeg hørte noen kalle Gerrard for ung. Det å tro at Solli om 5år blir like god som Gerrard&co er utrolig naivt, for å ikke si dumt.
Solli har helt klart potensialet til å bli en god spiller i norsk målestokk, men noen Skammelsrud blir han aldri. Imidlertidig så tror jeg at Solli bør bytte lag for å komme seg videre i karrieren. Han passer rett og slett ikke i systemet vårt. Det er godt mulig at jeg tar feil, men et lag som spiller ballen over midtbanen istedet for gjennom ville nok ha passet Jan Gunnar mye bedre.
Forøvrig blir det spennende å se hva Høgmo kommer frem når han skal evaluere Solli etter vårsesongen. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.05.2006 23:02 Post subject: |
|
|
| "Oi, æ ga han vist ny kontlakt. Jaja, da fål æ bale satse på ham fol å ikke se dum ut" |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 20.05.2006 23:23 Post subject: |
|
|
Frodo  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 20.05.2006 23:46 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | "Oi, æ ga han vist ny kontlakt. Jaja, da fål æ bale satse på ham fol å ikke se dum ut" |
Du, som tidligere påpekt her på forumet: Høgmo sier ikke "l" i stedet for "r". Han sier "g".
Dermed blir det:
"Oi, æ ga han vist ny kontgakt. Jaja, da fåg æ bage satse på ham fog å ikke se dum ut" |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.05.2006 00:47 Post subject: |
|
|
Stemmer nok bedre det.. Er ikke så flink på diverse innavls-dialekter fra Indre Troms  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 20:02 Post subject: |
|
|
Mener Høgmo sagde at Solli må præstere i år. Hans spil bør få konsekvenser til sommeren. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.05.2006 20:15 Post subject: |
|
|
Hvorfor fikk han da ny kontrakt?  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 21.05.2006 20:19 Post subject: |
|
|
Solli er en grei squadplayer. Jeg føler meg trygg på at Høgmo setter Solli ut av laget til sommeren dersom han fortsetter slik. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 20:56 Post subject: |
|
|
| Håper du får tresmak i ræva, Solli! |
|
| Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 21.05.2006 21:04 Post subject: |
|
|
| Håper Høgmo står i døra ut av garderoben på Ullevaal i kveld og tar fra Solli klippekortet. Selv ikke han kan se noen grunn til å bruke Solli og ikke Tettey som sentral midtbane i de neste kampene! Sett Solli på plassen ved siden av Espen Johnsen heeeelt til venstre på benken! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 21:08 Post subject: |
|
|
| Og gi han en tannpirker. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 21.05.2006 21:14 Post subject: |
|
|
Tror Solli bør finne seg et annet lag, for å komme seg videre i karierren, som jeg sa tidligere om Solli, han står i fare for å bli en "ny" Winsnes om han blir RBK. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.05.2006 21:25 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Og gi han en tannpirker. |
roflmao.. Også må han svare ''ingen kommentar'' mens det ser ut som han snuser med sitron |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 21:39 Post subject: |
|
|
Noen som har sett ETT bra trekk fra Solli siste 5 kampene? Da tenker jeg ikke på når en upressa 20-meterspasning treffer en gang i mellom. Tragisk at Solli i det hele tatt er i lagopstillinga til et tippeliga-lag.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 21.05.2006 21:42 Post subject: |
|
|
Maradona, Winsnes er en mye bedre spiller enn Solli. Han har engasjement, ståpåvilje, fotballforståelse og pasningsfot. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.05.2006 21:42 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Noen som har sett ETT bra trekk fra Solli siste 5 kampene? Da tenker jeg ikke på når en upressa 20-meterspasning treffer en gang i mellom. Tragisk at Solli i det hele tatt er i lagopstillinga til et tippeliga-lag.. |
Han hadde en fin gjennombruddspassning til tettey i mellomrommet i første omgang.. noe mer har jeg ikke merket meg på de kampene han har spilt. |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 21.05.2006 21:50 Post subject: |
|
|
det som er tragisk er at supportere kan si så mye skit samtidig.. det er sant at solli spiller ræva altfor ofte, og at han burde fått smakt benken mye mer. men nå har det seg sånn at høgmo er trener for klubben, og han er ingen idiot. så kanskje ser han noe i solli dere "eksperter" ikke gjør.. det kan jo faktisk hende at han har noe fottbalfaglige kunnskaper..
jeg er ikke noen fan av solli, men jeg er heller ikke fan av supportere som bryter ned spillere! solli gjør mye dårlig, men dersom du ikke kan si at han ikke gjør noe som helst bra er det du som har et problem. det er feil å gi enkeltspillere skylda hver gang laget spiller dårlig. "å gjøre hverandre gode" er det noe som heter, det er faen ikke mange som har fjort det med medspillerne sine i årets sesong! er rimelig sikker på at høgmo har en plan med solli, som med de andre spillerne.. var ikke så lenge siden folk ville "begrave frode johnsen ved o'martins på lerkendal", og se steget han har tatt denne sesongen.. med høgmo sin hjelp.. solli og høgmo har ikke jobbet sammen så lenge.. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 21:54 Post subject: |
|
|
Ja lad os give en 3-4 år, så slår han MÅSKE til. Nej, Solli har haft rigelig med chancer, nu er det på tide og finde en spiller som er god nok til den vigtigste plass på laget. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.05.2006 21:55 Post subject: |
|
|
Hva med Tettey, Harald? _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 21:57 Post subject: |
|
|
Tettey tror jeg kan blive god, ja. Men jeg er af den opfatning at sådan en plads kræver rutine, og passer bedst til ældre spillere. Men der er selvfølgelig undtagelser, han kunne jo få pladsen ud sesongen og så kunne man se hvor god han er blevet til næste sesong. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2006 21:59 Post subject: |
|
|
| kikki wrote: | det som er tragisk er at supportere kan si så mye skit samtidig.. det er sant at solli spiller ræva altfor ofte, og at han burde fått smakt benken mye mer. men nå har det seg sånn at høgmo er trener for klubben, og han er ingen idiot. så kanskje ser han noe i solli dere "eksperter" ikke gjør.. det kan jo faktisk hende at han har noe fottbalfaglige kunnskaper..
jeg er ikke noen fan av solli, men jeg er heller ikke fan av supportere som bryter ned spillere! solli gjør mye dårlig, men dersom du ikke kan si at han ikke gjør noe som helst bra er det du som har et problem. det er feil å gi enkeltspillere skylda hver gang laget spiller dårlig. "å gjøre hverandre gode" er det noe som heter, det er faen ikke mange som har fjort det med medspillerne sine i årets sesong! er rimelig sikker på at høgmo har en plan med solli, som med de andre spillerne.. var ikke så lenge siden folk ville "begrave frode johnsen ved o'martins på lerkendal", og se steget han har tatt denne sesongen.. med høgmo sin hjelp.. solli og høgmo har ikke jobbet sammen så lenge.. |
Det er ikke mange som skylder kun på Solli for RBKs nederlag. Men mange, inkludert meg, mener at når Solli innehar en så viktig rolle på laget som han har for øyeblikket, så må man kunne forvente mer av mannen. Tror det er sunt at Solli får slite benken litt, sånn at han merker kjøret og prøver å kjempe seg tilbake til førsteelleveren. Mange spillere blir bedre av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:00 Post subject: |
|
|
Solli har jo en del meget gode kvalitetet, det skal det ikke være tvil om. Men han har to store problemer som taler imot ham.
1) Kvalitene hans passer dårlig sammen med det han er mindre god på i de posisjonene han er mest aktuell for hos RBK (sentral midtbane eller indreløper). Han er f.eks. god til å gå med ballen og passere spillere med ballen i bena, men det er ikke spesielt kompatibelt med at indreløperne og vingene til RBK ikke får ballen før løpene er ferdig. Rytmen i angrepsspillet blir dermed brutt.
2) Han er altfor ustabil, og har langt flere dårlige dager enn gode dager.
Selv om den ene av disse to faktorene skulle endre seg (da tenker jeg på stabiliteten), vil han fortsatt slite med faktor 1. Derfor har vi dessverre ikke bruk for ham i RBK. Jeg tror han vil passe best som høyrekant i et defensivt 4-4-2 lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 21.05.2006 22:01 Post subject: |
|
|
Men han ble aldri noen fast spiller, han var en "stand-in" i 10 år.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2006 22:07 Post subject: Re: Jan Gunnar Solli |
|
|
18.04.06
| knerten_10 wrote: | | Tidligere har Jan Gunnar Solli vært en spiller som slår mange feilpasninger, slurver med ball, har vanskeligheter for å ta avgjørelser osv. Dette så jeg ikke noe til i går. Jeg synes Solli har vokst enormt, og er helt sikker på at han blir en profil både i RBK og på landslaget som et midtbaneanker der Skamelsrud slapp. Han har absolutt alle kvalitetene som skal til. Eller? |
Kunne jeg bare sagt det samme nå... Menmen, vi får håpe at det bedres igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 21.05.2006 22:10 Post subject: |
|
|
jeg kan garantere at solli blir bedre etter sommeren etter mer samarbeid med per mathias, så får vi se om det holder. frode ble ikke bedre han eller før per mathias kom på banen.. når du skal lære å takle en så viktig rolle og leve opp til gamle rbk-storheterer det viktig å få tid. det har jo ikke bare vært lett da, skifte av trenere, uro innad i klubben og triste resultater forrige sesong. tror dere han bli bedre av all kritikken? men det er viktig at folk blir irritert og, det viser bare hvor store forventninger folk har..
og så er det folk her som er veldig flinke til å dra ting ut av proposisjoner. ja, jeg tenker på deg harald. ærlig talt, jeg har aldri tenkt på 3-4 år.. men hva med 3-4 måneder.. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
|