English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.01.2014 13:31    Post subject: Reply with quote

Tipper at Om Bille gåt til Brøndby så kjører vi på med Sørloth som Backup.
Økonomiske rammer forutsetter nå at vi klarer å utvikle egene spillere selv om det ser ut som om Berntsen fases bort uansett hvor mye fotball som bor i ham.

Jeg tror at vi MÅ klare å spille inn talentene vi har i dag i roller i 4-3-3 om prosjektet skal bli en vedvarende suksess, for hele veien ligger vi på etterskudd, og det er neppe noe man kan kjøpe seg ut av på lang sikt.

Mitdsjø, Berntsen, Selnæs, Helland, Sørloth m.f. besitter alle ferdigheter som kan utvikles og utnyttes for å bygge en nytt godt RBK med kontinutet og tradisjoner.

Men det blir vell til at de selges å vi henter Gashi eller noe..sukk
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2014 13:37    Post subject: Reply with quote

Søderlund er skadeplaget, og Sørloth har de kampene jeg har sett ham vært laaaaangt unna god nok til å bekle den nøkkelrollen for Rosenborg i Tippeligaen, og langt mindre å utfordre Søderlund om plassen. Jeg mener vi MÅ ha en spiller inn der.

Jeg legger hodet på blokka her, og påstår følgende: Alexander Sørloth kommer aldri til å bli en fotballspiller som er fast på laget på noe nivå over Adecco-ligaen, han er omtrent som Michael Karlsen i potensiale. At han har et større navn enn det i Rosenborg skyldes enkelt og greit at han er sønnen til faren sin, og det klinger usedvanlig godt i RBK.

Sørloth burde lånes ut til Ranheim dersom han er for god for 2. divisjon.

edit: når det gjelder de andre fire er jeg enig, de har allerede vist seg fram på lavere og høyere nivå, og er i en alder der de må begynne å få (og utnytte) ordentlige sjanser dersom de noen gang skal slå skikkelig gjennom. De av dem som ikke nå satses på som 1. eller 2. valg i en definert rolle på A-laget bør leies ut eller selges.
toreinar
Veteran

PostPosted: 22.01.2014 13:42    Post subject: Reply with quote

Ingen kommentar til innlegget forøvrig,men siste setningen der er jeg veldig enig i.
Er man a-lagsmateriale skulle det være mulig å vise seg frem i adecco nå.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.01.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

Men riski kan da spille spiss?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2014 13:53    Post subject: Reply with quote

Men hvem skal da spille venstreving?
trondhb
Veteran

PostPosted: 22.01.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Det stemmer ikke at vi er i kontakt med ham. Det er hundre prosent feil, avkrefter Brøndbys sportssjef, Per Rud.

Han skjønner ikke hvorfor Thygesen skriver dette.

- Jeg vet ikke hvor det kommer fra, sier han.

Brøndby avviser

Æsj Sad
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.01.2014 14:24    Post subject: Reply with quote

Ikke første gang en sportsdirektør lyver da. Mest sannsynlig er Nicki Bille meget høyt opp på lista over potensielle erstattere for Makienok. Men Brøndby må jo først få bud på han og selge, før de kan innrømme at de jakter erstattere. Smile
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 22.01.2014 14:35    Post subject: Reply with quote

Esben Thoby
Journalist og forfatter til jubilæumsbog om @BrondbyIF. Jeg tweeter om bogen, klubben og fankulturen:

@TokeDK Tør ikke lægge hovedet på blokken, men som skrevet håber og tror jeg, at den er god nok Smile

@TokeDKDet er ikke en førstehåndskilde, så jeg tør ikke stille garantier Wink Men håber meget og tror, den er god nok.

@TokeDKEn lille fugl har sunget i mit øre, at #Brøndby er meget tæt på at kunne præsentere Nicki Bille. #jatak #BIF #sldk #fodbold #Vestegnen

tror det smeller snart.....
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 22.01.2014 14:46    Post subject: Reply with quote

La de prøve seg. Nicki blir i Trondheim.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Økonomiske rammer forutsetter nå at vi klarer å utvikle egene spillere selv om det ser ut som om Berntsen fases bort uansett hvor mye fotball som bor i ham.

Tar denne ut av sammenheng og tilfører at det nesten må være litt penger å oppdrive. Ryktet tilsier vel at vi la inn bud på Sanvezzo i 10-12-millionersklassen. Dette var før Riski-kjøpet, som etter sigende kostet oss 4 mill, så det bør da være mulighet for å oppdrive minst 5 mill for å erstatte Bille, om man ikke var over smertegrensa ved budet på brassen. Jeg regner også med at Bille sitter med rimelig god lønn, slik at en del utgifter blir frigjort her.

I utgangspunktet er jeg selvsagt enormt positiv til å dyrke frem mest mulig selv, men per i dag er vi langt unna å ha noen som kan erstatte Bille. Vi har knapt nok god backup, og er langt unna en rotasjonsspiller - for ikke å snakke om førstelagsspiller på spissplass fra egne rekker. Derfor er vi nå pokka nødt til å handle om Bille skal erstattes. Vi har i dag (om Bille forsvinner) kun én ren midtspiss som er i nærheten av nivået, og det er selvsagt for tynt. Vi har noen kantspillere som til nød kan trekkes inn i midten, men dette er langt fra go'-fot både for klubb og spiller.
nastynick
Rutinert

PostPosted: 22.01.2014 15:14    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
La de prøve seg. Nicki blir i Trondheim.

Kilde? SpekulasjoN?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2014 16:14    Post subject: Reply with quote

Muligens på tynn is her, men jeg tror det er et utslag av balaklava + Bille = sant! Cool
Megafritz
Veteran

PostPosted: 24.01.2014 00:23    Post subject: Reply with quote

Uten å legge for mye i det, så er det vel liten tvil om hvem som gikk seirende ut av dagens spissduell. Både i forhold til tempo, innsats og avslutningsferdigheter. Skal bli spennende å følge denne interne kampen utover vinteren.

Håper virkelig Bille blir værende.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 24.01.2014 00:51    Post subject: Reply with quote

Litt synd at RBK.no leder an med titler som "Nicki åpnet målkontoen". Frykter at enkelte har litt større problemer enn andre med å holde beina på bakken og kjølig analysere sine prestasjoner som ikke mer enn helt OK, men jeg kan jo ta feil. Kanskje har han blitt både reflektert og voksen sånn plutselig innimellom nattklubbesøk og narsissistisk selvpromotering?

"Nå har vi scoret to allerede så det er bra", uttaler Nicki Niels.
Må ikke ta helt av etter å ha scoret et mål mot slitne 1. divisjonsspillere utenfor sesong nå da. Nicki Niels kan kanskje ha godt av at noen forteller ham at dette ikke er mer enn helt minimum av hva man faktisk må forvente av en med hans lønn og posisjon i laget.

Er heller ikke overbevist om at målene våre i dag ville blitt mål mot motstand på Tippeliganivå. KBK scoret dog på en Tippeligakeeper, og med ørlite bedre avsluttere kunne de raskt ha vunnet.
Jonas
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 03:26    Post subject: Reply with quote

Virker som at Bille-til-Brøndby-ryktene kan legges død:

http://www.bt.dk/superlig...-i-sverige
EspN
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 09:40    Post subject: Reply with quote

Synes bille bør få en sesong til,er jo ikke alle som slår til på første sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

Ja han må gjerne gjøre mine ord til skamme og banke inn, etter min mening, MINST 15 mål neste sesong. Dessverre føler jeg meg sikker på at vi kommer til å se tullete oppførsel likt det vi så i fjor. Denne fyren har ikke vokst eller utviklet seg som menneske siden han kom til Rosenborg og det er veldig skylappete å tro at nå skal ting ordne seg.

Jeg beundrer vinnerskallen og hjertet Billie legger i det han gjør, men han har null kontroll på sine impulser, følelser, kall det hva du vil. Fotballen er brutal og du MÅ levere på banen skal hendelser og mindre heldige personlighetstrekk kunne aksepteres/oversees/tilgis av fans og klubb. På mange måter settes det et hakk vassere krav ovenfor slike spillere også.

Man kan snakke om at han ikke scorte mål i et lag som slet med å finne hverandre fremover og at han nok kunne hatt bedre støtte rundt seg. Samtidig må vi ikke glemme at fyren faktisk er spiss på dette laget og ansatt for å lage mål. Han har hatt mange scoringsmuligheter der han har vist en ufattelig lite ro og teknikk i sine avleveringer, spesielt i retning målet.

Det er mulig denne fyren selge mange drakter for oss, men det er den styggeste drakta i norge og det hjelper oss ikke ut i Europa. Pengene går til å dekke underskudd uansett.

Få inn en spiller med tydelig spisskompetanse og dyrk denne. Slik vil vi få 15-20 mål fra spissen vår per sesong. Frode Johnsen er vel eksemplet på dette. (NEI dette er IKKE et hint om at jeg ønsker Johnsen til RBK, er ekstremt redd for å bli assosiert med den tanken)

Jeg tror 2014 blir et år vi kan komme ajour med godset og molde da de er svekket. Jeg tror vi vil klare det, jeg har troa på RBK 2014. Bare ikke Billie..

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Men etter forrige treningskamp fikk jeg ikke akkurat mye trua på Søderlund heller, Bille var bedre i sine 45 minutter etter min mening, og som vanlig den eneste som gav full spiker også på overtid av overtiden når alle andre har sluttet å løpe.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønnner ikke hvorfor det ikke jobbes intens med å jobbe med det Bilel er svak på...

Hadde jeg vært ansvarlig for det offensivet i RBK hadde jeg tatt Bille tilside og trent på et par ting:

- Avslutning på få tuch (Mottak/tilrettelegging - skudd)
- Bevegelser i og rundt boksen avhengig av hvor ballen er
- Avslutningsteknikk generelt.

Utifra det jeg har lært av mine opplevelser på banen er dette ting det skulel være mulig å forbedre og samtidig øke effektiviteten og kvaliteten samt verdi på en spiller som Bille betraktelig.

Han er ofte for ubesluttsom med ballen der han nesten MÅ ta den berømte overstegsfinta si, gå rundt og avslutte. Tanken er god den, bare at ofte hadde han vært tjent med et godt mottak evt skuddfinte før rask avslutning (der presisjon må forbedres)

Hans posisjonering rundt boksen så bedre ut på Torsdag enn i fjor så håper de har tanker med å jobbe med det iallefall.

Håper Bille blir mere klinisk i år og dermed putter en god del mere enn i fjor, en det forutsetter at det jobbes på de punktene han er svake på, tror jeg da.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 15:28    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Jeg skjønnner ikke hvorfor det ikke jobbes intens med å jobbe med det Bilel er svak på...

Hadde jeg vært ansvarlig for det offensivet i RBK hadde jeg tatt Bille tilside og trent på et par ting:

- Avslutning på få tuch (Mottak/tilrettelegging - skudd)
- Bevegelser i og rundt boksen avhengig av hvor ballen er
- Avslutningsteknikk generelt.

Du får ta med deg tavle og kritt nedover og lære han det på en liten halvtime. Lykkes du er du mangemillionær på kort tid.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2014 16:15    Post subject: Reply with quote

Jeg legger sjelden mye i oppkjøringskamper, i hvertfall så tidlig i oppkjøringa, men jeg synes Bille var langt flinkere til å holde seg i området han burde i går enn tidligere. Scorte et veldig fint mål på gjennomløp og god avslutning, og en god redning/litt for svak avslutning fra å stå med et mål og en assist på årets første omgang.

Bille har mye ved seg som spiller, men let's face it, hadde han hatt god scoringsrate i tillegg til fysikk, innsats og grei fart, hadde han aldri vært hos oss.

Jeg er også ganske sikker på at Bille hadde vært toppscorer for oss i fjor, om han ikke var alle andre steder enn i boks på angrep og overganger. Gang på gang så jeg ham halsende etter på overganger da han av ukjente grunner sto på midtbanen da overgangen begynte.

Bille er en ustabil avslutter, og det er ikke gjort i en håndvending å instruere i ro, blikk, og teknikk i avslutningene. Men det bør gå an å instruere bevegelser og hvor han skal være under angrep, og da vil det bli noen mål selv om det skulle være fem utenfor for hvert mål.
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.01.2014 16:19    Post subject: Reply with quote

Akkurat det jeg sikter til Zorac Tommel'n opp!

@Sløvsekken - Hehe, hadde vært litt av en drøm ^^

Jeg så bedring jeg også så jeg håper og tror han vil utvikle de svake sidene av spillet sitt i år.
Back to top
P
Senior

PostPosted: 31.01.2014 01:53    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../31567403/

"Og når han blir bedt om å kommentere et passivt lag som ikke tar tak i en Nicki Bille Nielsen som i perioder bare diller og ser ut som om han spiller for seg selv, rister han bare på hodet.

Og sier at det er et tema."

Virker ikke særlig fornøyd med Bille, Per Joar.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 02:00    Post subject: Reply with quote

Det der skjønte jeg lite av. At Billes "dilling" er et tema?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.01.2014 02:10    Post subject: Reply with quote

Bille på kant funker dårlig. Han bør bare være et alternativ som midtspiss. I dag var han tilbake i "gammelt slag", synes jeg. Mye feilplassert, blir utfordret og avslørt på teknikk, og er vel heit i hodet i dueller og påfølgende munnhuggeri.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 129, 130, 131  Next
Page 97 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb