| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.01.2014 16:02 Post subject: |
|
|
Drømmen er jo at han lånes ut til Brann til sommeren, spiller seg i form, for så å erstatte Strandberg som blir solgt i sommer. Høhø  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.01.2014 17:15 Post subject: |
|
|
| Vi må jo gå for Demidov. Strandberg har jo kun 1,5 år igjen av kontrakten samt at Demi er bedre. Vi kan kvitte oss med per og brede. Eventuelt beholde Per hvis Stefan drar. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.01.2014 17:55 Post subject: |
|
|
Desverre kan jeg ikke si at jeg er overrasket...
Satt egentlig å ventet på at en Demidov som ikke får spille for Anzi skulle finne seg en Norsk klubb å være på lån eller skrive korttidskontrakt med.
Og vel vitende om at RBK kanskje ikke er like mye på hugget etter gode og korrekte signeringer...så er jeg desverre ikke overrasket:( |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 16.01.2014 17:58 Post subject: |
|
|
Nå vet man jo aldri med godeste Hoftun, men tar det at vi ikke er med i kampen om Demi som et signal på at det per nu ikke foreligger noen konkrete bud på Strandberg; og da kan man være aldri så føre var så lenge Brann hiver seg på nå. Reginiussen, Strandberg og Demidov på midtstopperplass er overkill i dagens RBK så lenge det mest aktuelle salgsobjektet Strandberg fortsatt er her. For øvrig spent på nivået til Demi om dagen, begynner å bli lenge siden han spilte fast førstelagsfotball. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 16.01.2014 18:09 Post subject: |
|
|
Det blir 1 år i brann, deretter gratis til RBK neste sesong; økonomi og troppstørrelse akkurat nå tilsier at det er for risikabelt å signere han. Tipper dette blir utfallet. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.01.2014 20:25 Post subject: |
|
|
Daniel Mojsov (26) har fått beskjed om at han kan finne seg ny klubb.
Rikard Norling ønsker ikke å satse på Branns makedonske midtstopper Daniel Mojsov. I dag var Mojsov i møte med Brann-ledelsen og ble fortalt at han ikke vil bli satset på.
– Sånn er fotball. Finner jeg en ny klubb får jeg dra, hvis ikke blir jeg her og kjemper om en plass på laget, sier Daniel Mojsov til BA.
Brann-stallen teller for tiden fem rene midtstopperstoppere; Markus Jonsson, Simen Wangberg, Henrik Gjesdal, Jonas Grønner og Daniel Mojsov.
I tillegg kan allsidige Erlend Hanstveit bekle både stopperplass og venstreback. At flere må ut er på det rene - ikke minst siden dagens Vadim Demidov-forhandlinger også avslørte at Brann er på stopperjakt.
BA: Mojsov trolig ferdig i Brann
Vil tro supporterne av Brann synes det er mye positivt som skjer for tiden. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.01.2014 20:54 Post subject: |
|
|
Brann blir nok gode neste år. Jeg har stor tro på Norling og når laget også blir forsterket blir det bra.
For øvrig er ikke jeg noen stor tilhenger av Demidov og vurderer Strandberg som en bedre spiller. Jeg tror det er bedre for RBK å forlenge med Strandberg, enn å hente Demidov.
Etter min mening er Demidov for slurvete og han er heller ikke spesielt god på hodet. Holdingen til Demidov var jeg heller ikke glad i. Det var nesten slik at det var bingo hver gang han var i en duell om det ble straffe eller gult kort. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.01.2014 21:00 Post subject: |
|
|
| Nå nedvurderer du Demidov veldig synes jeg, jeg vurderer Demidov og Strandberg som jevngode, men Strandberg er vesentlig yngre så sånn sett vil jeg heller beholde Strandberg enn å få inn Demidov. Men at Demidov er en voldsom forsterkning for Brann er det ikke tvil om. Med en bra midtbanespiller inn nå så kan Brann bli veldig bra neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 16.01.2014 21:34 Post subject: |
|
|
| Jeg ble stor fan av Demidovmed en gang han kom til Rosenborg. Han tok nivået umiddelbart og spilte med stor selvtillitt. Da samme gjaldt for landslaget. En god og spillende midtstopper som jeg absolutt hadde likt å se i vår drakt igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.01.2014 21:45 Post subject: |
|
|
| Haha, Brann faktisk. For et ambisjonsnivå. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.01.2014 22:18 Post subject: |
|
|
Henning,
jeg skrev da ikke at Demidov ikke er god? Jeg skrev bare at jeg vurderer Strandberg som bedre - først og fremst pga duellspillet.
Strandberg er veldig god til å posisjonere seg og å rydde unna. Demidov har en litt lei tendens til å være litt på etterskudd/sløv i defensiv posisjonering og må rydde unna med dytting/holding.
Begge er vinnerskaller og begge har en litt oppskrytt pasningsfot. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.01.2014 10:42 Post subject: |
|
|
Rikard Norling och hans Brann kämpar hårt för att kunna köpa loss Jakob Orlov från Gefle. Nu har klubben höjt sitt bud på anfallaren till 5,5 miljoner kronor. Men även det erbjudandet har förkastats.
– Allt har sitt pris, men han har kontrakt med oss och vi vill ha honom kvar, säger Gefles ordförande Leif Lindstrand.
Tidigare har FotbollDirekt.se avslöjat att Brann lagt ett bud i 3-4-miljonersklassen på Gefles anfallare Jakob Orlov. Det tackade den allsvenska klubben nej till.
Men Rikard Norling ger sig inte. Han vill ha Orlov till Norge.
Enligt uppgifter till FotbollDirekt.se har nämligen Brann höjt sitt bud på anfallaren till omkring 5,5 miljoner kronor. Men även det förslaget har Gefle förkastat.
fotbolldirekt.se
Ser vi opptakten til 2007 all over again? Trodde SKB nettopp hadde begynt å bli kvitt bakrusen, jeg ... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.01.2014 12:45 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Henning,
jeg skrev da ikke at Demidov ikke er god? Jeg skrev bare at jeg vurderer Strandberg som bedre - først og fremst pga duellspillet.
Strandberg er veldig god til å posisjonere seg og å rydde unna. Demidov har en litt lei tendens til å være litt på etterskudd/sløv i defensiv posisjonering og må rydde unna med dytting/holding.
Begge er vinnerskaller og begge har en litt oppskrytt pasningsfot. |
Det kan hende du har rett TomH men personlig ser jeg Demidov som en spiller paa et nivaa over Strandberg. I tillegg er han en vinnerskalle av dimensjoner og en ressurspersjon som kan heve nivaaet paa lagkameratene i en lang stoerre grad en det jeg tror Strandberg kan. Jeg har sett en del RBK treninger de siste aarene og den tiden Demidov var i klubben var han den suverent beste spilleren paa hver trening jeg saa. Baade offensivt og defensivt dominerte han og jeg overdriver ikke naar jeg sier at det virket som om det var 'man vs boys'. Innsatsen hans var alltid paa topp og han pisket opp intensiteten mer enn det Hamren/Henriksen gjorde fra sidelinjen - ja jeg ble faktisk litt bekymret for hva som ville skje med treningskvaliteten den dagen Demidov forsvant for han virket som en veldig viktig bidragsyter. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.01.2014 15:43 Post subject: |
|
|
I går gikk valgkomiteen ut med sin innstilling til nytt styre i sportsklubben. Rolf Barmen, som er foreslått som ny styreformann, fortalte litt om sine ambisjoner til BA.
| Quote: | | Jeg mener vi ikke kan akseptere å bli blant de seks til åtte - Brann må ta medalje og komme til cupfinale hvert år! |
Han legger ikke lista lavt for seg selv, men på den annen side er det vel bare en selvfølge han konstaterer på bergensk vis. For hans egen del håper jeg virkelig han har tenkt litt lenger enn á la "Jeg har en idé om at vi raskt skal bli best og ha flest på tribunene. Dette vil sikkert administrasjonen fikse."
| Quote: | – Alle som har følgt meg de siste 15 årene vet at jeg er veldig offensiv. Alle vet at når jeg har overtatt noe, så pleier det å gå bra, og jeg får raske resultat. Det kan være at dette er vanskeligere enn det jeg har prøvd meg på tidligere, men det vil tiden vise.
– Du er selvsikker?
– Ja, og en annen ting jeg er opptatt av, og det vil jeg ha frem hvis det er mulig; det er publikum som er generator for sponsorinntekter. Jeg har hele tiden vært opptatt av at vi må få publikum på lektene, på Stadion. Jeg er glad for alle billettene vi selger, men det aller viktigste er at vi får folk på Stadion. Det er de som er kundene våre.
– Derfor må vi gjøre alt vi kan for å få flere tilskuere og skape den optimismen som gjør at folk kommer. Så er spørsmålet, hvordan skal vi klare det? Vi skal være publikumsorientert, og så er min erfaring at administrasjonen ofte finner gode måter å gjøre det på.
FRIR TIL PUBLIKUM
– Vil du gjøre organisatoriske grep?
– Det er for tidlig å si. Det er administrasjonen og Roald (Bruun-Hanssen) som må svare på det. Men jeg håper å få styret med på at vi skal være publikumsorientert. Vi må telle hoder som er på Stadion. Det er de vi lever av, trafikk avler trafikk. Et av målene må være å få en «fyllingsgrad» på Stadion som ligger helt i tet i Norge, enten det er 60, 70 eller 80 prosent. |
Forstår jo at han eventuelt ikke vil offentliggjøre hele planen, men noe mer må han vel ha å fare med. Ser også at han av en eller annen grunn velger å fokusere på fyllingsgrad på stadion, og ikke tilskuertall. Er det bare en tungeglipp tro? Fyllingsgrad er jo en sentral måleindikator i kraftbransjen han kommer fra
På antall tilskuere har de jo vært en klar toer bak RBK i mange år, men ser man heller på fyllingsgrad havner de kjapt bak lag med langt lavere kapasitet som f.eks Godset, AaFK, Molde, S08 ...
Edit: Brann hadde en fyllingsgrad på 65,6% i 2013. Det var sjette best i TL. FKH hadde rundt 90%, basert på kapasiteten de startet sesongen med. Godset hadde 87%. Dermed er et av målene hans lett å tallfeste. 90% av stadion skulle bli rett i overkant av 15 500 tilskuere. Det har de faktisk klart å overgå fire sesonger på rad, i perioden 2006-2009(wiki), men mye vann har rent gjennom magasinene siden da.
Egentlig har jeg litt sansen for jordnære og beskjedne bergensere.
| Quote: | | – Det ser jeg på som en stor tillitserklæring. Jeg har blitt forespurt om å ta vervet som jeg anser som verdens viktigste og det viktigste i Bergen. Det er en stor ære, sier Rolf Barmen til BA. |
Litt artig at administrerende direktør i Fjordkraft sier noe sånt også:
| Quote: | Barmen synes det er spennende at den tidligere skiskytterstjernen Liv Grete Skjelbreid Poirée kan bli med på laget.
– Det synes jeg er veldig spennende. Hun er et strålende menneske i seg selv og gir mye energi. |  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.01.2014 21:36 Post subject: |
|
|
Den nåværende lederen Mette Nora Sætre ble innstilt som nestleder, og hun reagerte på valget av Barmen fordi han er far til A-lagsspiller Kristoffer Barmen.
Også Arne Selvik, styreekspert og forsker ved NHH, synes valgkomiteen har gjort et underlig valg.
- I idrettslag er det vel ikke ualminnelig med foreldre i styre og stell, men spesielt heldig er det ikke. Ikke fordi jeg tror styrelederen vil blande seg opp i disposisjoner han ikke har noe med, men fordi andre kan tenke at han gjør det. Det er ikke noe juridisk eller etisk galt ved dette, men omdømmemessig er det ikke spesielt klokt.
(...)
Leder i valgkomiteen i Rosenborg, Knut Efskin, sier de ville vært varsomme med å innstille faren til en spiller som styreleder.
- Jeg kan ikke utelukke at vi kunne gjort det, men det er tvilsomt. Vi måtte i hvert fall ha vurdert grundig om det kunne blitt et problem. Ved slike forhold er veldig viktig at man er bevisst på hva man gjør. Selv om far og sønn er klar på at dette er greit, er det omverdenen og dere i media som avgjør hvor belastende det blir, sier Efskin.
Les mer: - Uklokt å innstille Barmen som leder
Litt rart at Efskin ikke uoppfordret nevnte far og sønn Sørloth i denne sammenheng? |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 19.01.2014 15:23 Post subject: |
|
|
Det er nå klart at engelskmannen Simon Hollyhead (41) blir med Rikard Norling fra Malmø til Brann.
Simon Hollyhead har har vært i Bergen og sett på forholdene i Brann denne helgen. Det endte med enighet om kontrakt som assistenttrener under Rikard Norling.
Hollyhead har sin spisskompetanse innenfor fysisk trening og er også dyktig på treningsplanlegging. Han kommer fra en tilsvarende jobb i Malmø.
- Vi er glade for at det lar seg gjøre å hente Simon til Bergen. Malmø har vist smidighet i dialogen, slik at han kan bli med på turen til Gran Canaria allerede kommende uke, forteller daglig leder Roald Bruun-Hanssen til Brann.no.
Hollyhead har undertegnet en treårig avtale, samme lengde som hovedtrener Norling.
http://www.brann.no/news/...-assistent
Hassan El Fakiri får ny rolle i Brann. 36-åringen blir spillende hjelpetrener under Rikard Norling.
Rikard Norling har bestemt seg for å gi Hassan El Fakiri (36) mer ansvar i Brann. Før dagens trening ble spillerne informert om at El Fakiri får en rolle som spillende hjelpetrener i klubben.
- Hassan sin oppgave vil være å bidra til å utvikle spillestilen til Brann sammen med Tomi Markovski og resten av trenerteamet. Han skal samtidig jobbe for at spillerne våre utvikler seg ferdighetsmessig og som lagspillere innenfor vår spillestil. Hassan vil delta i kampledelsen dersom han sitter på benken, men også i forkant av kampene skal han bidra med innspill siden han har en unik kunnskap om Brann og norsk fotball, sier Rikard Norling til Brann.no.
http://www.brann.no/lates...elpetrener |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 22.01.2014 14:31 Post subject: |
|
|
I tv2 sin artikkel om Orlov skriver de også at det bare skal være detaljer igjen før Demidov er Brann-spiller !!
http://www.tv2.no/2014/01...t_H_RDsSUk |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.01.2014 14:36 Post subject: |
|
|
Ryktene går her i Bergen om at Demidov er tilstede og presenteres i morgen. Trist.
Frykter det plutselig blir Strandberg-salg som ender med PVR/Moe på rotasjon om plassen han etterlater seg for oss.
Forøvrig synes jeg 4 millioner høres ut som uvettig pengebruk for en spiss som scorte bare 8 mål i allsvenskan i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.01.2014 14:47 Post subject: |
|
|
| Virker som økonomien har bedret seg raskt i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 22.01.2014 15:12 Post subject: |
|
|
| Orlov og Demidov trolig på plass i morgen. Da er det etterhvert naturlig med medaljeambisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.01.2014 15:16 Post subject: |
|
|
| Hva er det med Orlov som gjør det naturlig med medaljeambisjoner? 8 mål i Allsvenskan? Pusic scorte vel 9 mål for dere i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 22.01.2014 15:18 Post subject: |
|
|
Han hadde jo også veldig mange assist noe som gir en målpoeng-total som er rimelig høy.
Det som gjør ham til en spennende signering er at han har vært på toppen av Norlings ønskeliste fra dag en. Det er det sannsyneligvis en god grunn til. Det er tydelig at han ser for seg Orlov som en viktig brikke i laget han ønsker å bygge.
Vi husker da Skarsfjord skulle hente sine første spillere. Da var det også flere mer eller mindre ukjente spillere uten all verdens å vise til som sto øverst på ønskelisten. De viste seg jo å være veldig gode.
Nytter ikke så se seg blind på bare tall. Riski scoret bare ti mål i fjor og det er da stor positivitet til ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.01.2014 15:23 Post subject: |
|
|
Av egen erfaring er det ofte klokt å avvente spillere fra antatt dårligere lag og/eller har status i naboland før man rydder plass i medaljeskapet. Vi har hatt flere spillere hos oss som har vært gode i lag godt nede på tabellen i egen liga og som har bevist ett og annet i nabolandene uten at det har vært suksess hver gang. Langt derifra. Dere har vel også et par svin på skogen i denne sammenheng, som Djemba-Nyrén (tok det freestyle - beklager eventuelle skrivefeil).
Demidov er en soleklar forsterkning, men Orlov har vist for lite til å være særlig bråkjekk rund, slik jeg ser det. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|