| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
danielsk Veteran
|
Posted: 31.12.2013 04:24 Post subject: |
|
|
Ser for meg noe sånt:
Bille ut -> Bakenga/annen spiss inn.
Berntsen ut -> Kind bendiksen inn.
Høyreback inn.
Forøvrig! Miami: Klasseinnlegg!  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.12.2013 12:26 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Så bare fordi Ajax gjorde en bragd i 1995 så hvitvasker det alle klubber som mangler rutine og alder i stallen? |
Nei, men det å ha ungdom i stallen trenger ikke å være så dumt. De kan utvikle seg, i motsetning til spillere over 30, som trener steinhardt for å holde det nivået de har. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.12.2013 16:30 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...410184.snd
SE HER ERIK!
Godt nyttår alle sammen! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 31.12.2013 16:44 Post subject: |
|
|
| Er det slutt på tanken om å hente tilbake Sapara og Annan? |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 31.12.2013 17:02 Post subject: |
|
|
Perry og Hoftun er fornøyd med den stallen de har nå og etter overgangen til Riski så er det 21 spillere i stallen som er ett antall spillere Hoftun ønsker det skal være.
Skal det komme inn nytt nå, så må en ut.
Det skal ha kommet forspørsler på RBK-spillere, så kan godt hende det blir 1-2 bytter.
Så er det også snakk om å beholde flest mulig grunnet relasjoner og byggingen av "nye" RBK.
Ser for meg at Berntsen drar og enten Bille eller Chibuike. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.12.2013 17:13 Post subject: |
|
|
om det stemmer at Brøndby er keen på Bille så er det jo vinnn vinn for oss og ham slik han har vært i år.
OG om da også Mix forsvinner samt muligens Berntsen så åpner det jo for litt action på midten..
drar Chibuike også så blir det iallefall mere handling.
Mye som kan skje ifølge rykter, men velger å tro at vi fokuserer på kontinutet og at neste år blir et flott steg fremover! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 01.01.2014 16:16 Post subject: |
|
|
| Number10 wrote: | Perry og Hoftun er fornøyd med den stallen de har nå og etter overgangen til Riski så er det 21 spillere i stallen som er ett antall spillere Hoftun ønsker det skal være.
Skal det komme inn nytt nå, så må en ut.
|
Var det ikke 23 spillere han ville ha i stallen? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.01.2014 16:34 Post subject: |
|
|
| Han tenker sikker på utespillere hvor det nå er 21 når man tar med Alas. Men Alas prøver de jo å kvitte seg med så de ser på det som 20 utespillere og 3 keepere. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.01.2014 16:44 Post subject: |
|
|
| Hva med å hente Ole Soderberg fra MFK? |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 02.01.2014 01:52 Post subject: |
|
|
| Mohammed Abu burde være et alternativ siden han ikke har noe fremtid i Man City. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 02.01.2014 03:10 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Hva med å hente Ole Soderberg fra MFK? |
På tide å bli edru etter nyttårsfeiringa nå... |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 02.01.2014 08:37 Post subject: |
|
|
| Hva skal vi med reservekeeperen til vår verste motstander? |
|
| Back to top |
|
 |
Charlie Junior
|
Posted: 02.01.2014 10:50 Post subject: |
|
|
Skjønner heller ikke hvorfor vi skal hente en Molde keeper, de er vel minst like gode de vi har. (så lenge ingen av keeperne drar er det vel ikke den posisjonen som bør prioriteres) _________________ Charlie |
|
| Back to top |
|
 |
trolle Proff
|
Posted: 02.01.2014 12:49 Post subject: |
|
|
vet det er helt urealistisk, men kasper schmeichel er uten kontrakt i løpet av året. sommeren tror jeg. det hadde vært et bra alternativ for Ørlund eller?.......  |
|
| Back to top |
|
 |
Vante Junior
|
Posted: 02.01.2014 13:50 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Vollrik wrote: | | Så bare fordi Ajax gjorde en bragd i 1995 så hvitvasker det alle klubber som mangler rutine og alder i stallen? |
Nei, men det å ha ungdom i stallen trenger ikke å være så dumt. De kan utvikle seg, i motsetning til spillere over 30, som trener steinhardt for å holde det nivået de har. |
Et lag er vel best med en blanding av spillere med rutine og unge, sultne spillere. Det har jeg nemelig lært på FM
Ser mange skriver om Bakenga, er det noe realitet i dette? Hadde for min del vært en drømmesignering. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 02.01.2014 14:23 Post subject: |
|
|
| Nej, der har ikke været konkrete rygter. Men Bakenga mangler en klub der både er attraktiv og ønsker at satse på ham. Her er Rosenborg vel den mest oplagte kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 02.01.2014 14:26 Post subject: |
|
|
Men det kan se ut som om vi ikke låner spillere i Rosenborg, og det virker ikke som om hverken han eller Brügge er veldig interessert i ende kontrakten.
(Vi låner vel teknisk sett bare når det foreligger en opsjon på kjøp etterpå - som et slags prøvespill) |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 02.01.2014 14:47 Post subject: |
|
|
| Hadde ikke Esbjerg opsjon på Bakenga? Isåfall må vel Brugge være interessert i å selge? Eller er det jeg som koker kål nå? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.01.2014 15:42 Post subject: |
|
|
| Da er det bare å finne frem lista over spiller Solbakken er agent for. Fritt vilt! |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.01.2014 16:13 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Vollrik wrote: | | Så bare fordi Ajax gjorde en bragd i 1995 så hvitvasker det alle klubber som mangler rutine og alder i stallen? |
Det er ingen som sier at det å ha unge spillere i stallen uansett er dumt, og det var egentlig ikke tema heller.
Tema er hvordan spillerlogistikken i Rosenborg har vært med unge spillere. Jeg synes det er vulgært og latterlig at Hoftun har fått ros for bruk av unge spillere, når det kun har vært et resultat av slett arbeid på overgangsmarkedet og slett arbeid angående forlenging av kontrakter, som kun har ført til en syltynn spillerstall der bruk av talentene var eneste utvei.
Svensson, Selnæs og dels Midtsjø ville ikke hatt i nærheten av like mye spillertid om vi hadde hatt gode og rutinerte spillere som Annan og Sapara i stallen, og med Annan og Sapara er jeg helt sikker på at laget hadde prestert bedre, til tross for Hoftuns og enkelte av fanens trønderrunking.
Uten den nødvendige kvaliteten, rutinen og konkuransen på midtbanen, kan man nå se tendenser til at Svenssons og Midtsjøs utvikling har stagnert, noe som gjør at vi hverken får den sportlige gleden av dem som vi kunne ha fått, og/eller særlig penger ved eventuelle salg. Og hvis dagens situasjon fortsetter er det stor risiko for at Selnæs' utvikling stagnerer også. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 02.01.2014 17:39 Post subject: |
|
|
Så lenge både Søderlund og Bille er i klubben, Chibuike å kanskje, så tviler jeg på at de ønsker å hente tilbake Bakenga.
Som jeg forstod det på Hoftun, så er troppen fulltallig og det må spillere ut om nye kommer inn.
Værtfall nå som det er to klare spissvalg, så henter de nok ikke Bakenga uten at en av de drar.
Ser også ut til at Rønning ikke blir klar med det første, så egentlig burde det hentes inn en ny utfordrer på stopperplass, da det er kun Moe (som ikke holder nivået) er eneste reserven bak Reginiussen og Strandberg. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 02.01.2014 17:57 Post subject: |
|
|
| Optimale ville vel vært hvis Bille og Mix ble solgt, og Annan og Sapara kommer inn pluss en midtstopper og kanskje en reserve for Gamboa. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 02.01.2014 18:21 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | Hadde ikke Esbjerg opsjon på Bakenga? Isåfall må vel Brugge være interessert i å selge? Eller er det jeg som koker kål nå? |
Jo, Esbjerg har option på Bakenga, men de ønsker sig en ny spiller på spiss-positionen, så det virker usandsynligt, at Bakenga kommer til at forsætte i Esbjerg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 02.01.2014 22:05 Post subject: |
|
|
RBKs drømme ønskeliste:
UT:
Bille
Mix - 1 mill euro ++
Chibuike - 1 mill euro ++
INN:
Bakenga
Annan
Backup HB
HÃ¥vard Nilsen
BTW: Er ikke Bakenga så god egentlig? Hverken Cercle og Club Brugge + Esbjerg ville beholde ham. Bakenga som er så dårlig eller RBK som har så dårlige spillere/spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.01.2014 22:12 Post subject: |
|
|
Bakenga er klasse. I riktig klubb.
I TL er det såpass med tid og rom at han med full klaff fort kan ende på 20+ mål. Putta 12 på 13 starter i 2011.. |
|
| Back to top |
|
 |
|