English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Riku Riski
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.12.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Perry:

- Ja, det gjør vi jo. Vi ser på både prestasjon og potensial. Prestasjonen er at han har gjort 20 mål på 55 kamper i Hønefoss, og det er meget sterkt. I tillegg er han innblandet i veldig mange assists.

Unngår han bevisst å svare på spørsmålet eller vet han ikke bedre ? Trond Olsen hadde også bra statistikk i Glimt, uten at det gjorde han mindre hjelpesløs i RBK når han stort sett møtte lag med 10 mann bak ballen til enhver tid. Spørsmålet er om Riski innehar nærteknikk og hurtighet/presisjon til å skape problemer mot etablert, ikke hvor mange mål han kontret inn i Hønefoss. Personlig har jeg ikke sett han nok til å konkludere bastant, men jeg har mine tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.12.2013 22:58    Post subject: Reply with quote

Får ta med dette også da så syns jeg han svarer godt for seg:

Quote:
Men det jeg har merket meg med Riku, er at han hele tida under spillet lever med i kampene. Han er en spiller som alltid har blikkontakt og som orienterer seg, sånn at ballfører har mulighet til å "stikke" ham gjennom. Jeg ser i Riku at han har relasjonell kompetanse: Han er flink til å utløse pasninger.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.12.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

En annen sak er hvilket lag han settes inn i. Han møter som nevnt av flere mindre bakrom i denne klubben, men han blir også del av en offensiv gruppe som hittil ikke har prestert. Vi har på papiret mange gode offensive spillere, men kun Tarik og tidvis Chibuike imponerte denne sesongen, og begge disse to er typer som er i stand til å gjøre ting på egen hånd.

Jeg skal gi Riski en fair sjanse, så håper jeg at det legges til rette for at han kan blomstre - noe jeg dessverre er noe pessimistisk til. Vi har ikke offensivt spill eller plan som bærer frem det kollektive, noe veldig mange bærer preg av. Mikkelsen skulle eksempelvis være en klassespiller som på papiret burde passet perfekt inn i "tilbake til røttene"-4-3-3, kanskje mest av alle våre spillere i hvertfall offensivt, men han er også den som kanskje lider mest under mangelen på samhandling.

Jeg er ikke overlykkelig over signeringa, men jeg tror Riskis suksess avhenger like mye av Perrys ledelse som egne evner. Om han blir en flopp kan det være formildende omstendigheter. Vi ser nok relativt fort hva som bor i ham, men jeg håper ikke han blir nok en spiller med nedadgående kurve gjennom sin første sesong etter overgang til oss.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 01:59    Post subject: Reply with quote

Jeg liker denne signeringen. Har troen på at Riski blir en hit i rbk. En rask ving som også kan spille spiss ved behov. Toppers Smile
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 02:19    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...Us7YUiR21A liten analyse av ham.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 31.12.2013 02:30    Post subject: Reply with quote

20 mål og 10 assist på 55 kamper hos Hønefoss er veldig bra, håper han kan komme inn å fylle rollen som Tarik etterlot seg etter at han dro til Hoffenheim.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 02:44    Post subject: Reply with quote

Tror dette kan bli veldig bra! Håper han også har eller vil utvikle en god innleggsfot, slik at vi har en real trussel på kant.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 03:52    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
20 mål og 10 assist på 55 kamper hos Hønefoss er veldig bra, håper han kan komme inn å fylle rollen som Tarik etterlot seg etter at han dro til Hoffenheim.

38 på 150 ikke like bra.
Kjapt henta fra Wikipedia over hele karrieren hans. Jeg er litt skeptisk på om vi har hentet enda en spiller som er god, men som ikke putter nok.

Likevel, jeg håper og er spent! Smile
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 04:17    Post subject: Reply with quote

Pff. Blir bare tullete å bruke statistikk på den måten, iallefall når den går fra han var 17 år gammel. 7 år har mye å si i fotballverdenen. Det som skjedde mellom han var 17 og 21 er irrelevant all den tid han har levert i tippeligaen de siste to årene.
Back to top
Charlie
Junior

PostPosted: 31.12.2013 12:30    Post subject: Reply with quote

Det blir spennende å se om Risku passer inn i laget, alltid vanskelig å si på forhånd. Virker som en hardtarbeidende spiller med ok målteft og teknikk. Spørsmålet er om han klarer å tilpasse seg at det blir mindre bakrom.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

To spørsmål om denne spilleren: Hvem forer Riski med baller? Og er han kjøpt inn for å være et ettmannsangrep? Ellers tenkte jeg med en gang jeg registrerte interessen at dette kunne være en ok signering. Men det blir jo mye opp til Perrys kampplan om dette skal bli en ok signering for klubben. For det er ikke ok om vi skal spille så defansivt og at Riski putter 10-12, men ingen andre så og si skårer. Men det blir straks mer ok om han putter noe mindre, men at resten av midtbane og angrepsspillere putter mer.

Lykke til i Rosenborg R.R. MÃ¥tte du bli en kjempehitt.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

Har trålet nettet etter stats på hvor god han er i avslutningsposisjon. Ikke funnet en pøkk. Noen som vet/har tall på sjanser/mål osv?
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 31.12.2013 13:48    Post subject: Reply with quote

Spennende signering i mine øyne. Ung, jagende og har ikke avslutningsvegring som mange av våre angripere. Virker som han avslutter meget godt med begge bein. Mange gode avslutninger med venstrefoten ser ut til å ha skapt noe forvirring rundt hans foretrukne avslutningsfot. At han tar straffe med høyre legger den ballen død. Fint med en ny spiller som er vant til å ta straffespark Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 31.12.2013 14:00    Post subject: Reply with quote

Ringerikes Blad:

- Når en av landets største klubber viser interesse, er det naturlig at Riku ønsker å spille der. Det var heller ikke aktuelt for ham å forlenge kontrakten med oss utover 2014, sier Walstad.

Dermed ble det også en god løsning for HBK å selge Riski nå. Med ett år igjen av kontrakten, måtte trønderne betale godt for å sikre seg den målfarlige finnen.

- Vi er enige med Rosenborg om ikke å offentliggjøre kjøpesummen. Men vi kan si at det er en kompensasjon som gjenspeiler markedsprisen på en spiller som har scoret 20 mål i eliteserien på to sesonger, sier Walstad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vingback
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi tippe? 4-5? Hoftun pleier være gavmild når det gjelder angripere hentet innenfor landets grenser.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 31.12.2013 18:21    Post subject: Reply with quote

Rundt 2-2,5 mill tipper jeg,
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 31.12.2013 22:08    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Har trålet nettet etter stats på hvor god han er i avslutningsposisjon. Ikke funnet en pøkk. Noen som vet/har tall på sjanser/mål osv?

På de klippene jeg har funnet og etter det jeg har hørt fra Hønefoss så er Riku en avslutter av rang, han har såpass ro i seg at han setter sjansene langt oftere enn han bommer, det er kanskje hans beste egenskap, avsluttninger(ved siden av tempo i beina, god uten ball og evne til å finne bakrom og mellomrom).
Normalt sett så skal en spiller som Riku ha 15 ++ i antall mål i løpet av en sesong hos et lag som RBK, også som ving.
Jeg syns også vi kan forvente det og, han er kjøpt inn for å score mål.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 31.12.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

Det jeg er mest spent på, er om han er i stand til å passere motstandere. Har han dribleegenskaper og finteregister?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.01.2014 02:06    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke svare på om han har gode drible-og finterepertoar. Men det som er sikkert er at han er svært hurtig.

Hvis vi kan sammenligne med en spiller som Trond Olsen så trudde de fleste at han var både rask og hadde gode ferdigheter. Vi vet alle at det har han ingen av delene av.

Med finnen så vet vi at han er kjapp, lynkjapp.

Godt Nyttår til alle, forresten
RBK
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.01.2014 06:15    Post subject: Reply with quote

Han er ikke lynkjapp sammenlignet med Trond Olsen. Tipper han taper en løpsduell med Olsen, uten at noen av dem er virkelig lynkjappe.

Det er rimelig urealistisk å mene at Riski skal putte 15 som ving for RBK, det skjer høyst sannsynlig ikke. Når hadde vi sist en ving som putta 15 egentlig? Når hadde vi sist en spiss som scora over 15? Gjetter bestesesongen til Prica?

Blir dumt å legge lista for høyt. Er han i nærheten av 10 mål fra kant og bidrar med assist og godt spill fremover så må man være mer enn fornøyd. 15 scoringer fra ving er på viddene å kreve, da er man nesten nødt til å bli skuffa Smile
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.01.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen har aldri vært rask, det er en myte. Riski er rask da han løper fra både stoppere og backer, med og uten ball.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.01.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

Merkelig utsagn.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.01.2014 15:25    Post subject: Reply with quote

Det er det ikke. Trond Olsen løp fra alle i Adeccoligaen og i TL for et lavtliggende Bodø/Glimt utnyttet han trege stoppere som f.eks. Hoftun, men han sleit ellers med å komme seg rundt på kanten mot backene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.01.2014 15:33    Post subject: Reply with quote

Du sa han ikke hadde fart, jeg sa det er ikke riktig. Du mener at Olsen har fart er en myte, jeg mener det ikke er det.
Trond Olsen begrensede ferdigheter og ikke spesielt god til å føre ball i fart. Men at han ikke har fart er feil, han er rask. Da altså uten ball. Han er ingen 100metersløper, men det er ikke Riski heller.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.01.2014 15:37    Post subject: Reply with quote

Nei. Olsen er ikke spesielt rask, det hadde jeg trodd du har fått med deg all den tid han har spilt i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 22, 23, 24  Next
Page 6 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb