English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marek Sapara
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 01:39    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skulle finne på å selge Selnæs, så bør både Sapara og Bendiksen komme på plass som erstattere for dobbelt dekning på den kreative rollen på midtbanen. Håper dog ikke det, da Selnæs kan bli virkelig god i den rollen for oss. Han har også fått såpass mye spilletid at jeg ikke ser noen grunn til at Selnæs skulle ønske seg til Viking.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.12.2013 02:06    Post subject: Reply with quote

Skal ikke selge noen av de unge midtbanespillerne til noen, da må de i så fall bli en utenlandsk klubb. Eneste unntaket er nok Berntsen som uheldigvis kan forsvinne siden han ikke er fornøyd med spilletiden.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.12.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Selnæs.

Dette ryktet(som nok stemmer) oppstod allerede i sommervinduet i fjor og Viking har vel hatt lyst på han siden. Men det er irrelevant, RBK selger jo ikke et av landets største talenter som spiller fast.
Og så lenge han spiller fast så har ingen interesse av å gå til Viking.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 13:14    Post subject: Reply with quote

Ta å lei han (Selnæs) ut til Viking i 2014 sesongen så får vi virkelig se hva han er bygd av. Ikke imponert noe etter min mening og må nå starte å bli god skal det være noe fremtid i han.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 13:26    Post subject: Reply with quote

Da lurer jeg på hva som skal til for å imponere deg. Han har tatt store steg denne sesongen. Tar han like store i 2014, så vil han være klasse i TL. Dette krever dog at han blir satset på.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 14:49    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne at folk sier han har tatt så store steg?? Synes det går smått med de stegene og at for meg så ser jeg ikke helt hvordan Selnæs skal bli en stor spiller?? SKal man bli satset på så må man vise tegn til å bli en svært god spiller, og det har ikke syntes enda. Grei spiller ja. Men noen eksepsjonell spiller nei.

Så lei han gjerne ut til Viking i 2014, så får vi se hva han kan utrette der. Men ikke god nok pr idag til å spille sånn noenlunde fast på Rosenborg neste år. Ikke i nærheten heller.

Derimot bør 3'eren på midten neste år se slik ut: Jensen - Annan - Sappara.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.12.2013 14:59    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke har sett at Sælnes har tatt steg i år, og spesielt i høst da har du ikke fulgt godt nok med.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 15:06    Post subject: Reply with quote

Har sett alt av kamper og fulgt godt med skal du vite Smile Men for at man kan kalle han en fremtidig stor spiller så vil jeg si at da må man vise mere. Synes mange har for lave forventninger til hva en spiller i 18-19 års alderen skal vise i den alderen til at man kan se at det kan bli en stor spiller.... Frykter og tror at i og med det er snakk om en trønder så har det ikke så stor betydning.

Personlig så er nasjonalitet totalt uinteressant. Viktigste er å vinne og at klubben er best mulig. Hadde glatt byttet ut alt av norske spillere med utlendinger hvis det hadde betydd seriegull og mesterliga....
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 21:34    Post subject: Reply with quote

Stano_11: Siden du fremstiller deg selv som en som har litt peiling, kan du utbrodere litt hva det er du mener Selnæs ikke har vist? Hvor er det han har mangler i forhold til andre 18-19 åringer med potensiale til å bli store spillere i tippeligaen?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 22:12    Post subject: Reply with quote

Tempo, fotrapphet, arbeidskapasitet defensivt og generelt, evne til å dekke rom. Flott spiller til et utviklingslag som Sogndal og lignende men har ikke klasse nok for å eie midtbanen på et lag med ambisjon om å være nordens beste og vinne gull i Norge. Det tar mange år før han blir en Stefan Johansen, hvis han noen gang kommer dit. Sentral midtbane er en av flere plasser vi behøver reelle forsterkninger på, 62 poeng i år er å overprestere med denne stallen.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 23:19    Post subject: Reply with quote

Pechno kom meg i forkjøpet med svaret. Det han skriver er korrekt. Når han har ballen så skjer det ikke noe. Det går for sent. Hemmer spillet. Ja han har en bra venstrefot, han klarer å slå noen gode pasninger, men hvem gjør ikke det? Lei han ut i 2014 der han er "garantert" fast plass sentralt på midtbanen. La han få den tilliten så ser vi om ett år. Er han fortsatt på samme nivå så er det bare å si sorry mac, vi prøvde men dette er ikke det vi ser etter. Hvis han skulle vokse mange hakk i løpet av 2014 og vise seg skikkelig fram så ja. Men for guds skyld, ikke basser sentral midtbane i Rosenborg på han i 2014. Neste år er det gull, gull, gull som teller. Samme med 2015 og 2016...
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 25.12.2013 00:24    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg ikke vært noen stor fan av selnæs (ei heller å skrive om selnæs i tråder der han ikke hører hjemme!) men at han har tatt store steg i år kan ingen protestere på. Så blir spørsmålet om han har tatt steget inn som fast inventar i et lag som skal vinne serien og kvalle inn til Europa League.

Da han ikke en gang var inventar i troppen de første kampene levnet jeg han få sjanser denne sesongen. Det var derfor et lite sjokk da han plutselig kom inn og faktisk var den beste på midten i enkelte kamper. Flere kamper har han vært bakgrunnen for all offensiv kreativitet (hovedsaklig i form av boksåpnerpasninger på kort(!) varsel) og sånn sett imponert meg stort, spesielt ut i fra forutsetningene.

En ting det er viktig å huske på, er at eksportsolskinnshistorier som Skjelbred, Tettey og Henriksen også har hatt kamper og lengre perioder der de har slitt med å produsere noe kreativt fremover og også blitt løpt over defensivt som et resultat av en kollektiv svikt. Det er nemlig ikke bare bare å ta tak i en midtbane å dominere, spesielt som tenåring med begrenset med spilleerfaring og i et helt nytt spillemønster.

Det jeg har sett av han i år gjør meg overbevist om at han må satses videre på. Og med "satse" mener jeg spille jevnlig, ikke nødvendigvis starte hver kamp, men være inne i diskusjonen hele tiden og spille flere kamper på rad når formtoppen er inne (slik som i år).

Jeg synes ikke Selnæs var så god som folk skulle ha det til i debutsesongen, men faktum er at 2013 viste en svært eksponentiell vekstkurve hva gjelder kvaliteter og utvikling på banen. Det blir for meg helt feil å avskrive Selnæs så lenge han blir bedre og bedre. Om det så skulle stoppe fullstendig og han havner ute i kulden, så får det taes en ny evaluering når den tid kommer. Jeg håper nå hovedsaklig at han opparbeider seg en bedre akselrasjon og fotrapphet, og noterer meg i tillegg at Selnæs i høstsesongen ble mye bedre på den nevnte posisjoneringen. Han ble bedre på å lese spillet, og brøt foran ved flere anledninger i hver kamp.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 25.12.2013 00:30    Post subject: Reply with quote

Er så ufattelig uenig med dere. Selnæs har i år utviklet seg veldig. Han mister sjelden ballen, og er en av få i laget som evner å slå ballen gjennom ledd på førstetouch. Han har i tillegg en meget god dødballfot. Det defensive spillet har han forbedret seg milevis på kontra i fjor (bare se Haugesund-kampene i reprise) - og gutten har tilogmed blitt raskere. Han er mer villig til å ta med seg ballen framover enn mange av de andre - noe han har gjort med bravur flere ganger (mot Molde og viking blant annet). Hvis han får tid til å tilpasse seg, vil han bli en kanonspiller (med spilletid og trygghet vil han også ta valg raskere).

Det aller beste, er at han hater å tape. Jeg har spilt mot han, og er det noe han ikke aksepterer så er det å tape. Selv husker jeg at vi ledet 1-0 til pause mot sverresborg når han spilte der.. I andreomgang spilte de oss av banen med 10-1.
Han evner også å se hvor han selv må forbedre seg. I år har han jobbet med tempo, og forbedringer har etter hvert kommet.

Uansett, dette er tross alt en tråd om Sapara - og når det gjelder han sier jeg bare: løp og "kjøp"!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Anders
Rutinert

PostPosted: 29.01.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

Slovakiske medier melder i kveld at Sapara har bestemt seg for å skrive under for tyrkiske Gaziantepspor. Korttidskontrakt som varer ut sesongen, på grunn av usikkerhet rundt skaden. Han var utlånt til samme klubb i 2012.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.01.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

Marek Sapara, en høyre indreløper som produserer målpoeng i bøtter og spann, i motsetning til de vi har der i dag. At vi lar Demidov glippe når han frir til oss kan jeg akseptere, men å glippe på Sapara når vi har en mulighet er en ren tragedie.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 01:29    Post subject: Reply with quote

Trist, men ventet.
I fare for å fornærme noen her inne får Hoftun og co både Tommel'n ned og den lange i midten for å ikke ta imot kvalitet når det byr seg. Om noen år vil vi drømme tilbake om dagene der slike spillere ville tilby sine tjenester til oss. HMG.
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 30.01.2014 04:08    Post subject: Reply with quote

Dette er elendig logistikk av RBK.

Sier nei til Demidov, Sapara og Eggen selv om de står klare, gratis.

Det blir som at Frøken Norge spør om du vil bli med hjem og du svarer at du heller vil drikke pils med gutta.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2014 21:51    Post subject: Reply with quote

Heh. Noen som tror at vi har lyst til å betale den lønna Sapi er vant til?
Montana
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 21:57    Post subject: Reply with quote

Selvsagt tror ingen, inkludert Sapi at RBK skal betale lønna Sapi er vant til, han er fullstendig klar over at RBK ikke betaler tyrkiske lønninger.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Da var Sapara tapt for oss. Dette var nok siste sjanse for å få han tilbake på laget. Sad

http://www.adressa.no/100...415838.snd

Faen så skuffende, det må jeg bare si.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.08.2014 15:20    Post subject: Reply with quote

Heinz-Andreas Maier
Quote:
Sist onsdag ble Sapara fristilt i fra kontrakten sin i Tyrkia. Det ryktes at spilleren selv har fridd til RBK om en retur. noen som vet mer?

Sarangan Koneswaran
Quote:
@HeinzAndreasMai hvor ryktes det?

Heinz-Andreas Maier
Quote:
@sarangankones av en journalist som jobber tett på fotballen i norge
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 04.08.2014 15:21    Post subject: Reply with quote

Ser at noen skriver på twitter at lyset er tent igjen.

Oh Ah Sapara RBK

Edit: Kom på andreplass igjen.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 04.08.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Mmmmmm Sappara og Annan... Drømme drømme... Og en klassespiss. Da burde vi klart å delvis redde 2014 sesongen Smile men skjer vel neppe...
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 04.08.2014 15:26    Post subject: Reply with quote

Nei, gud bedre.......
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 04.08.2014 15:31    Post subject: Reply with quote

4 år siden Sapara dro fra RBK. Etter mye skader, lite spilletid, såvil jeg tro formen hans er begredelig nå. I tillegg er han vel 32 år å nå.
De kunne evt ha skrevet en kontrakt med han ut året, for så å evaluere etter seongslutt om det er verd å forlenge den?

Annan er kun 28 år og har flere å med fotball igjen.
Hvorfor ikke evt leie han ut sesongen, med opsjon for kjøp? Om han ennå er under kontrakt med sin klubb.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163, 164, 165  Next
Page 162 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb