English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 08:21    Post subject: Reply with quote

Bille føyer seg inn i en alt for lang rekke av dårlige spillerkjøp.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 08:31    Post subject: Reply with quote

Da kom det på nett,

http://www.adressa.no/100...406790.snd

http://www.nettavisen.no/...722309.ece

http://www.tv2.no/sport/f...68849.html

http://www.vg.no/sport/fo...d=10148489
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 08:42    Post subject: Reply with quote

For all del ikke selg Nicki. Jeg har stor tro på at det løsner seg for han i 2014. Han vil uansett bli husket for å sende oss til cupfinalen og det fantastiske solo raidet sitt. Vi trenger fargeklatter og ikke bare ni trist Huseklepp/Solskjær typer i norsk fotball.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 08:52    Post subject: Reply with quote

Endelig. Det betyr vel da kanskje også at brakka arbeider med en annen konkret mulighet på spissplassen.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 08:57    Post subject: Reply with quote

Sikkert Thor Hogne Aarøy. Selg heller Søderlund, vi trenger bille av den enkle grund at han trekker folk til Lerkendal.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 09:01    Post subject: Reply with quote

Føler meg rimelig sikker på at en bra spiss vil trekke mer folk enn Bille.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 09:04    Post subject: Reply with quote

Det blir bare helt feil av RBK å gjøre det på denne måten.
Verdien på han faller med en gang han er/blir satt på en transferliste, og ta vil vi tape penger.

Videre så skal Bille ha skryt for å by på seg selv, løpe/jobbe mye (for mye tidvis...) og jeg har faktisk trua på at han kan score 15+ i serien neste sesong om vi faktisk får på plass det vingspillet vi så sårt trenger.

Det at våre offensive spillere ikke har scoret like mye som vi hadde ønsket kommer jo rett og slett av mangelen på samhandling framover på banen og det er da vitterlig Perry sitt ansvar å få drillet inn!

Håper at hele denne saken svinner bort og at Bille er her neste sesong også.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
nastynick
Rutinert

PostPosted: 05.12.2013 09:18    Post subject: Reply with quote

Mitt gjett er at hvis det stemmer at han er ønsket solgt, så er det primært utenomsportslige grunner som gjør at man ønsker en avvikling.
Nå har jeg ikke informasjon eller lignende som tilsier det, ut over en generell tolkning ut fra hans adferd i løpet av inneværende år, men etter en skriftlig advarsel pga voldsutøvelse, offentlig skittentøyvask ifht samværssak, slåssing på trening, mediokre sportslige prestasjoner etc så blir regnestykket ganske åpenbart. Man får rett og slett ikke ROI på Bille og det er alt for stor risiko å ha han som spiller

En del av meg synes det er synd for man får på en eller annen forskrudd måte omsorg for fyren. Men realiteten er at man ikke kan ha spillere i klubben av velferdsårsaker. Da kan man heller spille i 2.div.
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 05.12.2013 09:42    Post subject: Reply with quote

Her kan jeg med hånda på hjertet si at det nesten utelukkende er utenomsportslige episoder som ikke har kommet frem i media som er tungen på den berømte vektskålen...
I tillegg er det slik at motstanden for å selge han internt er mindre enn den burde være, i og med at han man (etter trykk fra HS) kjøpte en erstatter for Tarik som uten tvil er best i samme posisjon som Bille...

Her bør RBK erkjenne at Søderlund var et panikkjøp, og at Tarik ble solgt for fort og for billig! (Også her etter trykk fra HS)
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 09:42    Post subject: Reply with quote

Bille >> Søderlund

Søderlund er tung og treig, og jeg har ikke tro på at han kommer til å bli noen toppspiller. Hvis noen er bomkjøp, så er det Søderlund. Jeg har fortsatt stor tro på Bille, men det forutsetter selvsagt at han holder seg borte fra cella.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2013 09:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er en fan av Bille og det er kun fornuften i meg som er enig i at et salg er bra.
Men det er på tide at Hoftun&PErry&Wiggen ser på den offensive samhandlingen, ikke enkeltspillere:

Tobias Mikkelsen
Har vært Danmarks beste ving og solgt til Bundesliga. Har hos oss vært en av ligaens dårligste vinger i år.

Nicki Bille
Dansk landslagsspiss som ikke har fungert i det hele tatt, verken som spiss eller kant. 8 mål på 30 kamper for et topplag som tar sølv.

Alexander Søderlund
Norsk landslagsspiss som har 10 og 11 mål i sine to sesonger i TL for et lag midt på tabellen gjør totalt 6 i en meget dårlig sesong der halve er for et topplag som tar sølv.

John Chibuike
Den kreative X-faktor vingen/OMS Chibuike kom som Allsvenskans desidert beste offensive mann, herjet TL fullstendig første halvsesong.
Har i år vært innbytter som enten panserspiss alene på topp, indreløper eller ving. Vår beste offensive i år, selv fra benken. Også lagets toppscorer. Fra benken.

Mix
Indreløperen/sentrale i 442 som har imponert for Stabæk i ligaen, solgt til utlandet og imponert for USAs landslag har hatt en sesong helt på det jevne. Noen spektakulære kamper, mange middels og noen katastrofalt dårlige. Flyttet rundt som sentral/anker, indreløper og OMS/spisstøttte til Bille.

Jensen
Vår beste på midten, levert fantastisk som indreleøper. Mye av sesongen "tullet til" av posisjonsbytter. Perry måtte bruke lang tid på å finne ut om han kunne dytte Jensen inn som anker/sentral eller OMS.

Svensson
"Ryddegutten" ender med flest målpoeng av midtbanespillerne våre i år med 8, bidraget fra midten er med andre ord tynt. Løftet spillet sitt fra i fjor som spådd med 3 på midten, men får en down i høst.

Extremt gode enkeltspillere sliter alle med både å imponere og å produsere målpoeng. Det er på tide at Hoftun&Perry(og mange her inne for så vidt) innser at det ikke nødvendigvis er spillmateriellet det er så mye galt med.

Vi er i en liga hvor Ola Kamara har scoret 12 på 14, 40 år gamle Frode Johnsen ble toppscorer, Malick Mane(!) og Herolind Shala(!) ender på 15 målpoeng hver og typer som Ondrasek og Kovacs kjemper om toppscorertittelen!
Det er med andre ord ikke et krav at man skal være rare fotballspilleren for å dunke inn noen scoringer her og der i TL.

Den beste signeringen dette laget kan få er offensiv samhandling, knallhard trening på angrepsspill i 3 mnd, start/stopp i spillet hver gang noe er feil. Definer rollene spillerne skal ha og tren hver dag på akkurat den rollen. Hvem er gjennomspiller, hvem er gjennomløper etc. Motsatte bevegelser, samtidige bevegelser, hvordan man skal bevegelse seg selv om man vet man ikke får ball.Hvordan skal samhandlingen mellom back-indreløper-ving være, tør å sett vingene på offsidegrensa rettvendt istedenfor feilvendt på egen halvdel.

Gi meg klassiske indreløperbevegelser i boks uten at man skal være redd for kontring imot, gi meg backer som dobler naturlig på kant, ikke som kommer nølende etter mens ving må stå i 5-10 sekunder stille å vente på overlappen. Gi meg 45 grader pasning i felt, gode innlegg og et lag som våger å være i ubalanse defensivt for å jage et vinnermål!

Ikke 5 spillere ut, 5 spillere inn i januar og et nytt 10million-underskudd for en ny medalje.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 09:55    Post subject: Reply with quote

Dette var en trist nyhet på morraskvisten. Jeg er enig med de som skriver at Bille ikke har vært god nok (les skåret nok mål), men er det ikke litt i RBK's ånd (og røtter), å ta vare på folk og bygge dem opp, framfor å gi dem en kald skulder og tupp i ræva?

Det er klart det har vært mye styr med Bille i år. En del av det er helt klart uønsket adferd. Dog er gutten tydeligvis en vinnerskalle av de sjeldne, med arbeidsmoral mange på laget burde ta etter. Jeg synes det er rart og litt leit at man ikke jobber sammen for å heve han til neste år, og i stedet tar den enkle løsningen og bytter spiss.

Det er alltid moro med nye spillere, og kanskje spesielt spisser. På den annen side er det ikke mye kontinuitet over å bytte ut nøkkelspillere hvert eneste år. Jeg er en av dem som tror kontinuitet er suksessfaktor nummer en.

Nei jeg håper noen tar til vettet og hever haka over det "akutte" problemet med en danske som slåss for mye og skårer for lite. "Tilbake til røttene" burde absolutt gjelde i hele klubbkulturen, ikke bare i et formasjonstall. I mitt hode er ikke dette klubben som vender folk som sliter litt ryggen. Jeg kunne nevne flere spillere som i media var avskrevet som ferdige, som fikk en ny vår i RBK i glansdagene.

Jeg håper med dette vi får beholde mest mulig av dagens stall gjennom vinteren. Jeg har ingen tro på å bytte ut middelmådige spillere med andre middelmådigheter. La oss også håpe de bruker vinteren på å bygge hverandre sterkere og at vi ser en sammensveiset gjeng i begynnelsen av mars.
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 05.12.2013 10:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg er en fan av Bille og det er kun fornuften i meg som er enig i at et salg er bra.
Men det er på tide at Hoftun&PErry&Wiggen ser på den offensive samhandlingen, ikke enkeltspillere:

Tobias Mikkelsen
Har vært Danmarks beste ving og solgt til Bundesliga. Har hos oss vært en av ligaens dårligste vinger i år.

Nicki Bille
Dansk landslagsspiss som ikke har fungert i det hele tatt, verken som spiss eller kant. 8 mål på 30 kamper for et topplag som tar sølv.

Alexander Søderlund
Norsk landslagsspiss som har 10 og 11 mål i sine to sesonger i TL for et lag midt på tabellen gjør totalt 6 i en meget dårlig sesong der halve er for et topplag som tar sølv.

John Chibuike
Den kreative X-faktor vingen/OMS Chibuike kom som Allsvenskans desidert beste offensive mann, herjet TL fullstendig første halvsesong.
Har i år vært innbytter som enten panserspiss alene på topp, indreløper eller ving. Vår beste offensive i år, selv fra benken. Også lagets toppscorer. Fra benken.

Mix
Indreløperen/sentrale i 442 som har imponert for Stabæk i ligaen, solgt til utlandet og imponert for USAs landslag har hatt en sesong helt på det jevne. Noen spektakulære kamper, mange middels og noen katastrofalt dårlige. Flyttet rundt som sentral/anker, indreløper og OMS/spisstøttte til Bille.

Jensen
Vår beste på midten, levert fantastisk som indreleøper. Mye av sesongen "tullet til" av posisjonsbytter. Perry måtte bruke lang tid på å finne ut om han kunne dytte Jensen inn som anker/sentral eller OMS.

Svensson
"Ryddegutten" ender med flest målpoeng av midtbanespillerne våre i år med 8, bidraget fra midten er med andre ord tynt. Løftet spillet sitt fra i fjor som spådd med 3 på midten, men får en down i høst.

Extremt gode enkeltspillere sliter alle med både å imponere og å produsere målpoeng. Det er på tide at Hoftun&Perry(og mange her inne for så vidt) innser at det ikke nødvendigvis er spillmateriellet det er så mye galt med.

Vi er i en liga hvor Ola Kamara har scoret 12 på 14, 40 år gamle Frode Johnsen ble toppscorer, Malick Mane(!) og Herolind Shala(!) ender på 15 målpoeng hver og typer som Ondrasek og Kovacs kjemper om toppscorertittelen!
Det er med andre ord ikke et krav at man skal være rare fotballspilleren for å dunke inn noen scoringer her og der i TL.

Den beste signeringen dette laget kan få er offensiv samhandling, knallhard trening på angrepsspill i 3 mnd, start/stopp i spillet hver gang noe er feil. Definer rollene spillerne skal ha og tren hver dag på akkurat den rollen. Hvem er gjennomspiller, hvem er gjennomløper etc. Motsatte bevegelser, samtidige bevegelser, hvordan man skal bevegelse seg selv om man vet man ikke får ball.Hvordan skal samhandlingen mellom back-indreløper-ving være, tør å sett vingene på offsidegrensa rettvendt istedenfor feilvendt på egen halvdel.

Gi meg klassiske indreløperbevegelser i boks uten at man skal være redd for kontring imot, gi meg backer som dobler naturlig på kant, ikke som kommer nølende etter mens ving må stå i 5-10 sekunder stille å vente på overlappen. Gi meg 45 grader pasning i felt, gode innlegg og et lag som våger å være i ubalanse defensivt for å jage et vinnermål!

Ikke 5 spillere ut, 5 spillere inn i januar og et nytt 10million-underskudd for en ny medalje.

Du setter fingeren på mye her Dolphins! Meget bra innlegg Tommel'n opp!
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 10:08    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Endelig. Det betyr vel da kanskje også at brakka arbeider med en annen konkret mulighet på spissplassen.

Ikke lur deg selv nå. Søderlund kommer til å satses på som toppspissen vår. Får vi inn en annen toppspiss så blir det en billig backup eller unge Sørloth. Det vil komme inn en ny kant dog
Back to top
hamilton
Junior

PostPosted: 05.12.2013 10:11    Post subject: Reply with quote

Som det blir skrevet, det ligger noe mer bak her, ellers hadde man ikke tatt dette drastiske grepet. Jeg vet ikke hva. På det sportslige planet hadde man nok fått han til å fungere bedre neste sesong.
Back to top
CapitalAce
Junior

PostPosted: 05.12.2013 10:14    Post subject: Reply with quote

Nicki Bille har for det første ikke vært god nok på banen. Strengt tatt. For få mål, for mange balltap og for lite evne til samspill rett og slett. Synd, for han er en kanontype hva gjelder innsats.

Så hadde det ikke vært for det utenomsportslige hadde jeg ikke hatt noen problemer med å ha ham med videre, han er jo en profil. Men med så mange episoder som det har vært rundt ham, funker det bare ikke.

Rosenborg er noe mer enn bare sportslige kvaliteter. Og hvis du skal slippe unna med hva som helst, skal du levere 20 + mål per sesong assa.

Synd, men i det store og hele bra for klubben. Sats på å få inn unge, norske offensive spillere som kan utvikle seg bak Søderlund etc. Se på Molde som henter typ Fredrik Gulbrandsen. Sånne typer trenger vi. Hva med Børven? Kan han komme og få litt tid på å utvikle seg som annenspiss kan jo han kanskje få en ny giv?

M Elyounoussi, Bakenga (jaaaa), V Berisha, Rashani, H Nielsen, De Lanlay og slike type spillere.

Så beholder vi jo Søder og Chibiuke forhåpentlig... Da kan det jo kanskje bli noe?

Tobias Mikkelsen har fått mye tyn, også av meg, men bør få bli. Som andre skriver bør det være mulig å få noe mer ut av ham.

Men om Perry klarer det... Idk.
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 10:16    Post subject: Reply with quote

hamilton wrote:
Som det blir skrevet, det ligger noe mer bak her, ellers hadde man ikke tatt dette drastiske grepet. Jeg vet ikke hva. På det sportslige planet hadde man nok fått han til å fungere bedre neste sesong.

Hvorfor må det ligge noe mer bak enn det han allerede har gjort av dumme ting? Jeg har hørt at han ble listet allerede da han hadde denne byturen.

Last edited by attach on 05.12.2013 10:17; edited 2 times in total
Back to top
AJ
Proff

PostPosted: 05.12.2013 10:17    Post subject: Reply with quote

Strålende nyhet! Får vel ikke mye for ham,men tror ikke markedsverdien ville steget uansett.
Back to top
CapitalAce
Junior

PostPosted: 05.12.2013 10:18    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
hamilton wrote:

Hvorfor må det ligge noe mer bak enn det han allerede har gjort av dumme ting?

Greia er at det som ligger bak er såpass alvorlig at for eksempel Adressa etter ryktene har droppet å skrive om det. Kanskje ikke helt lovbrudd, men likevel... Og blind vold i seg selv erke særlig kult det heller. Forskjell på Myggen som lå drita full på gata i Køben og dret seg ut, og på en som fyker rundt og sparker folk eller whatnot...
hamilton
Junior

PostPosted: 05.12.2013 10:20    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
hamilton wrote:

Hvorfor må det ligge noe mer bak enn det han allerede har gjort av dumme ting? Jeg har hørt at han ble listet allerede da han hadde denne byturen.

Har vel hatt spillere som har vært på Lille London før, ikke endt med glattcelle, men likevel.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Nå tydde Bille til vold, da. Det forandrer saken. Uansett rart hvis det ikke skulle være årsaken da jeg hørte han ble listet rett etter den episoden, ikke nå i etterkant.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Syne så huske at klubben skrøt av en grundig ansettelsesprosess med intervjuer etc før Bille kom jeg. Gikk ikke så bra det heller tydeligvis, eller var de mistenksomme til han men tok en sjanse i mangel på bedre options?

Uansett er dette mer enn greit for meg så lenge de skaffer en erstatter i fremre rekke. Avslutteregenskapene til Bille er for dårlig.
Back to top
hamilton
Junior

PostPosted: 05.12.2013 10:35    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Nå tydde Bille til vold, da. Det forandrer saken. Uansett rart hvis det ikke skulle være årsaken da jeg hørte han ble listet rett etter den episoden, ikke nå i etterkant.

Ja, det er godt mulig han ble listet allerede da. Godt gjort å holde det internt i så fall, eller har du visst det lenge?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 10:37    Post subject: Reply with quote

Hvis vi henter en bedre spiss er jeg for. Dessverre har jeg heller liten tiltro til det Sad
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 05.12.2013 11:25    Post subject: Reply with quote

Word!

1972 Miami Dolphins wrote:

Tobias Mikkelsen

Nicki Bille

Alexander Søderlund

John Chibuike

Mix

Jensen

Svensson

Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 129, 130, 131  Next
Page 87 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb