English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 20:26    Post subject: Reply with quote

"Smigrende og artig at seriemesteren følger med på meg", kommenterer Berntsen.

Synes denne kommentaren gir et lite pekepinn på hvordan realiteten i Norsk fotball har blitt, og om Godset beholder Deila og ikke mister halve troppen har jeg ingen problem med å forstå en evt overgang dit for Berntsen.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 20:43    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Hva om vi bare oppfører oss som Godset? Det er klart vi kan nekte salg til vår argeste konkurrent.

Her samstilles Godset sin motvilje å selge helt sentrale spillere (Johansen/Vilsvik) med å selge et talent som har fått 11 kamper denne sesongen hvorav bare 6 fra start?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.12.2013 21:06    Post subject: Reply with quote

Hoftun sier dette om Berntsens framtid i RBK:
Quote:
- Jeg sier som vi alltid sier i slike saker: Alle våre spillere er RBK-spillere inntil de eventuelt er solgt.

Det du alltid sier(og alltid burde si) i slike saker er: Ingen kommentar.

Enten gjør du det krystallklart at spilleren ikke skal noe sted, eller så sier du ingen kommentar. Det svaret der lyser da bare "vi er åpne for salg".

Skuffende, hadde håpet på sesonglangt utlån til Bodø glimt e.l.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 21:47    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Det Miami sa. Og hvor skal Godset få penger fra? Vi ga 3 mill, ikke faen om han er verdt mindre i dag. ( Selv med lite spilletid )

Er han ønsket, er han verd det vi ga for ham og litt til. Syns vi burde la ham gå. Tviholder vi på han for å være tverre, setter vi et dårlig eksempel som andre spillere og agenter biter seg merke i.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kent
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 21:51    Post subject: Reply with quote

Berntsen er den midtbanespilleren i RBK med høyest ferdighetsregister og størst potensiale med sitt internasjonale snitt.

Er jo dermed selvsagt at han passer bedre hos Godset og Deila enn hos Perry.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 04.12.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
Rånny wrote:
Det Miami sa. Og hvor skal Godset få penger fra? Vi ga 3 mill, ikke faen om han er verdt mindre i dag. ( Selv med lite spilletid )

Er han ønsket, er han verd det vi ga for ham og litt til. Syns vi burde la ham gå. Tviholder vi på han for å være tverre, setter vi et dårlig eksempel som andre spillere og agenter biter seg merke i.

Spillerne er her for klubben, ikke vice versa. Hvis mantraet er kontinuitet må vi slutte å tenke som plattformklubb.
Misnøye kan ikke resultere i at man selger automatisk; spillerne er priviligerte som får betalt for å spille på rbk. De som ikke vil hit pga videresalg vil jeg i utgangspunktet ikke ha da de ikke har motivasjonen som kreves for å bli gode rbk'ere
EGA
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 23:49    Post subject: Reply with quote

Som jeg tolker det vil Berntsen bort, det samme vil nok Chibbe.
Triste greier, vi mister de med x faktor. Dette ser jeg mørkt på framover.
Mens Svensson, som et godt eksempel på det stikk motsatte, får ubegrenset tillit.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 01:58    Post subject: Reply with quote

Hvis hoftun lover å slutte om berntsen hjelper strømsgodset til nok engang å havne over rosenborg på tabellen skal han få lov til å selge han.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.12.2013 03:45    Post subject: Reply with quote

Dårlig for RBK om de selger han til Godset men det er nok bra for Berntsen. De hentet jo både Johansen og Konradsen fra B/G så overrasker meg ikke om han blir enda en suksess spiller i Godset med bakgrunn fra B/G.

De burde heller låne han ut til en klubb i TL der han kan spille fast og så utvikler han seg forhåpentligvis nok til å komme tilbake å ta plassen til Mix når han nok forsvinner i løpet av neste år.
Back to top
El Agentos
Junior

PostPosted: 05.12.2013 06:32    Post subject: Reply with quote

Om RBK selger Berntsen billig eller nærmest gir han vekk til Strømsgodset så vil det være en skandale! Helt enig i at Berntsen er en av de på dagens RBK lag med størst ferdighets register.

Grunnen til at Berntsen ville slått til i Godset er deres tilnærming til å gå i angrep. RBK går hurtig i angrep hele tiden, mens godset kun kjører overgang/kontring når ubalansen er stor nok. Den felles forståelsen av ubalanse, når kontre og når roe ned har Deila klart å formidle bedre enn noen andre i Norge. I den type fotball Godset spiller, med at de roer ned og starter etablert mye oftere vil helt klart gjør at Berntsen kommer mye bedre til sin rett. Synes det synd at ikke RBK kan hive seg på den bølgen, da jeg tror Mike Jensen, Mix, og Jonas Svensson helt klart hadde kommet bedre ut av det på den måten, da de alle er gode ballspillere. Vi har to hurtige og gjennombruddshissig backer som lett kunne kommet oftere på overlapp også.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 09:05    Post subject: Reply with quote

Berntsen skal ingen steder, basta!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 05.12.2013 09:24    Post subject: Reply with quote

Flott! Jeg har ventet på denne. Selg billig- vi har jo Svensson. Mama mia, jeg gir opp Sad(((((((
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 10:16    Post subject: Reply with quote

Agentos: Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 10:34    Post subject: Reply with quote

Siden vi ikke bruker Berntsen så er det heller ingen vits i å tviholde på han.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 05.12.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Siden vi ikke bruker Berntsen så er det heller ingen vits i å tviholde på han.

Problemet med resonnementet ditt, er at Berntsen burde ha spilt på bekostning av Svensson.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2013 12:08    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at han holder et dårligere nivå jevnt over enn Svensson så er jeg overholde ikke enig. Men kanskje burde han spilt mer for å utvikle seg til å bli bedre, ferdighetsregisteret tyder på at han kanskje har større potensial enn Svensson.

De fleste talenter som ikke spiller er i supporteres øyne omtrent alltid mye bedre enn de som er på banen. Forbannelse.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 12:37    Post subject: Reply with quote

Svensson vs Berntsen er en vekting av kortsiktige kontra langsiktige mål. Rent kortsiktig var det riktig å kjøre med en spiller man vet hvor man har, men langsiktig kunne det betalt seg mer å satse på en spiller med høyere tak i både utvikling og potensial.

Svensson holdt pr. i år et jevnt og solid nivå, mens Berntsen sto for svingninger både over Svenssons beste nivå og Svenssons dårligste.

Så skal det sies at det ikke er et rent oppgjør mellom Svensson og Berntsen. Det er ingen tvil om at Mix hadde hatt godt av litt ekstra benkeslit denne sesongen.

Forøvrig er det vel ikke slik at vi som mener han burde fått langt mer spilletid sier at han skulle spilt fast, men han burde absolutt fått flere sjanser både fra start og i innhopp fra benk.
Han fikk sjansen i 2-3 kamper på rad, og så ble han benket uten spilletid i 5-6 på rad. Da er det ikke så rart at Berntsen begynner å tenke at Rosenborg kanskje ikke er den rette plassen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2013 12:51    Post subject: Reply with quote

Han burde fått flere spilleminutter, det er jeg enig i. Og som jeg skriver så tror jeg at potensialet til Berntsen er høyere enn Svensson sitt, men helt sikker er jeg ikke.
Svensson har løftet seg jevnt hvert eneste år og har gjort det samme i år også. I sin beste form så har han blitt hyllet som RBKs egen Gattusso og han er kun 20 år gammel. Men folk glemmer fort. En lite down i høst og plutselig er det en skandale at ikke "klassetalentet" Berntsen har spilt istedenfor "bryggesjaueren" Svensson.

Poenget mitt er ikke at jeg ikke vil beholde Berntsen eller at jeg mener Svensson blir Norges neste stjerne. Jeg mener bare at Svensson holder et jevnt over mye høyere nivå enn hva Berntsen har vist frem hittil og at avgjørelsen om at Svensson spiller på bekostning av Berntsen har vært riktig.

Og han har jo fått spille, bare ikke masse. men 530 minutter i serien tilsvarer drøye 6 fulle kamper og 1.098 minutter totalt i år tilsvarer 12 fulle kamper. Det er endel for et ungt talent i en storklubb med knallharde resultatkrav.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 13:03    Post subject: Reply with quote

Han har fått spille litt, men svært sporadisk. Da blir det ikke store muligheten til å etablere seg på et visst nivå.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 14:02    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Med tanke på at han holder et dårligere nivå jevnt over enn Svensson så er jeg overholde ikke enig. Men kanskje burde han spilt mer for å utvikle seg til å bli bedre, ferdighetsregisteret tyder på at han kanskje har større potensial enn Svensson.

De fleste talenter som ikke spiller er i supporteres øyne omtrent alltid mye bedre enn de som er på banen. Forbannelse.

Så du kampene som Berntsen var med i sommer? Han var tidvis mye bedre enn jeg noen gang har sett svensson. Ingen tvil om at trenerteamet skulle tatt større sjanser med Berntsen, og latt han spille mye mer. Og jeg er ikke sikker på at Berntsen er en type som må låses i en fast posissjon. Med tillit kan han nok spille i flere posisjoner. Så talentfull er han faktisk! Og for en avslutter. Ikke selg.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 14:18    Post subject: Reply with quote

Ertsaas skrev: Problemet med resonnementet ditt, er at Berntsen burde ha spilt på bekostning av Svensson.

Poenget mitt er at det hjelper ikke at han burde spilt heller, så lenge han faktisk ikke får spille. Så lenge han ikke blir brukt er han utelukkende en utgiftspost uansett hvor talentfull han er.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 14:35    Post subject: Reply with quote

Fra twitter:

Quote:
@Kraaakenes: Daniel Berntsen vil nok herje i Godset. Godt kjøp.

Mmm...skeptisk.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 14:56    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er ikke dette en avveining mellom Berntsen og Svensson, det er et spørsmål om gjenkjennelige roller på midtbanen.

Disse to er veldig ulike spillere, og burde brukes til ulike oppgaver i laget. Svensson ser jeg på som en mer eller mindre direkte konkurrent til Mike, mens Berntsen er en mer offensiv og skapende type som burde ha helt andre oppgaver på banen. Det har han da også hatt, men trenerne våre tør ikke satse på tekniske og skapende ferdigheter framfor løpskapasitet på midtbanen, og da blir ikke unge Daniel B noe satsningsobjekt, enkelt og greit.

Etter min mening burde han helt klart beholdes som en playmaker-type indreløper i et litt mer ballholdende (eller egentlig mindre tut-og-kjør) etablert angrepsspill, men kanskje ha en mer erfaren "stjerne"-konkurrent i playmakerrollen?

Berntsen/? - Selnæs/Mix - Mike/Svensson

er for meg en langt bedre balansert midtbane enn den forsvarstunge varianten Perry foretrekker. Men siden tankegangen er som den er, så er det nok riktig for alle å selge Berntsen nå.
danielsk
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 15:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med mye av det zaphod81 skriver, men jeg liker ikke tanken på at Mix og Selnæs skal spille om samme plass. Jeg synes den plassen på midtbanen bør være en tydelig regista-rolle, og der ville jeg heller sett en type ala Kind Bendiksen enn Mix.

Dersom Berntsen blir kan han gjerne brukes i en playmaker/indreløper-rolle som zaphod81 nevner. Da kan vi spille med en såkalt "double pivot", og være langt mer ballbesittende og kontrollerende:

Berntsen/Mix - Kind Bendiksen/Selnæs - Jensen/Svensson

For kampbilder som krever mer direkte spill så har vi da også mulighet til å spille to angrepsvillige indreløpere sammen med en regista:

Svensson/Mix - Kind Bendiksen/Selnæs - Jensen
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 15:40    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Ertsaas skrev: Problemet med resonnementet ditt, er at Berntsen burde ha spilt på bekostning av Svensson.

Poenget mitt er at det hjelper ikke at han burde spilt heller, så lenge han faktisk ikke får spille. Så lenge han ikke blir brukt er han utelukkende en utgiftspost uansett hvor talentfull han er.

Skal vi selge alle som ikke får spille da?

Zeman
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 44, 45, 46  Next
Page 31 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb