English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.12.2013 14:26    Post subject: Reply with quote

Strand: jeg forstår resonnementet ditt, og jeg er ikke uenig i det, jeg mener bare at det for det første benyttes på feil spiller (altså en høyreback som ikke er høyreback), og for det andre blir feil å tenke at dette er kostnadsreduksjon. Alt vi legger inn i Nordvik, det være seg "lav" lønn, sign-onfee, løpende utgifter osv. er en ren utgiftspost, all den tid han ikke noen gang er tiltenkt en sentral rolle, aldri kan selges for penger, og ikke bringer noe med seg til gruppa og treningsfeltet som hever kvaliteten på resten. Bruker vi de samme midlene på en ung spiller får vi nok et litt mer usikkert kort (skjønt det spørs i tilfellet Nordvik), men også muligheten til å utvikle en førstelagsspiller eller et salgsobjekt. Min mening er at vi må utvikle eget eller handle ungt og rimelig til sånne roller i troppen dersom vi skal få orden på spillerlogistikken.

Dersom en eldre norsk spiller skal være aktuell for den typen rolle i Rosenborg må han

a) være tilstrekkelig imponert over klubbens status til å akseptere backup-rolle for en beskjeden lønn
b) være tilstrekkelig god til å spille på et akseptabelt nivå fra dag 2
c) spille i riktig posisjon og
d) være tilgjengelig.
e) Egentlig bør han også bidra med noe ekstra i gruppa, slik Høiland med sin erfaring nok kan sies å ha gjort.

Disse finnes det ikke mange av tilgjengelig, og etter min mening tilfredsstiller Nordvik maks tre av de fem kriteriene.
v_olden
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 14:43    Post subject: Reply with quote

Nordvik har ifølge nifs.no spilt 7821 minutter tippeligafotball hvilket tilsvarer 86,9 fulle kamper. I tillegg kommer noen cupkamper og et lite utlån til Haugesund i 1.divisjon i 2007.

Til å være backup er jeg ikke så negativ som jeg trodde jeg skulle være når jeg først leste navnet hans. Men da må han være billig i drift og minimal SOF.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 14:51    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Som jeg skrev. Dette tror jeg er teorier vi har laget oss fordi det passer oss bedre. Hvis utenlandske klubber gjør en grundig speiderjobb burde de valgt Tore 10/10 ganger over strandberg. Da ser de også at hans utenlandshistorikk inneholder skader og ikke dårligere prestasjoner.

En teori at Strandberg er væsentlig yngre og har kortere kontrakt?
Gør udenlanske klubber et grundigt spejderarbejde vil de blandt andet vide at Tore spillede +30 kamper for OB i sæsonen 11/12 inden han kom til Rosenborg. Udenlandshistorikken er både skader og dårlige præstationer. Hvis jeg var en Bundesligaklub, så vil jeg have begge dele med i mine overvejelser.
Der er mange faktorer, men kort sagt handler det om at udenlandske klubber får mest for deres penge ved at byde på Strandberg frem for Reginiussen.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 15:25    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hedon wrote:
Ã…h herregud, begynner dere med Nordvik igjen...

Jeg blir helt sliten. En av TLs dårligste spillere over en femårsperiode, men enkelte vil til stadighet ha han tilbake hit. Det er fuckings umulig å forstå.

Hadde det vært så ille i en ren "stallspiller"-rolle? Om Brede Moe drar er det jo ganske så tynt både på stopperplass og høyreback.

Nordvik har aldri vært, er ikke, og vil aldri bli - god nok for Rosenborg.
Takk for oppmerksomheten.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Ser Torgeir Børven kan være på vei til Nordsjælland. Hva tror dere om ham? Blir overrasket om ikke både Bakenga og Børven står på Hoftuns liste i vinter (hvor Mush bør være førstevalg). TB er i alle fall en veldig intelligent spiller og god avslutter som ganske sikkert vil score flere mål flere mål enn det Bille har gjort. Ikke det beste målsnittet for VIF, men han har tross alt ikke hatt det beste laget rundt seg heller. Potensialet er definitivt der.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Det vil overraske meg stort hvis Hoftun og co bruker energi på Torgeir Børven. Jeg vil bli like overrasket hvis de ikke prøver hardt med Bakenga. Når det gjelder Nordvik: herregud, nei takk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.12.2013 15:38    Post subject: Reply with quote

Hmm, tar jeg så feil angående Børven? Føler målsnittet er langt over hva en spiller som han burde hatt. Ser nesten ikke noe potensial og vil aldri tro han får suksess utenfor TL. Tipper kjempeflopp i FCN og håper ikke Hoftun henter han.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 15:47    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som bommer, men det lukter i alle fall mye mer mål av ham enn Bille og Søderlund. Han beveger seg klokt og er god til å avslutte både med føtter og hodet. En skrev tilfedigvis nettopp dette på twitter:

Quote:
Andreas Flasnes ‏@AndreasFlasnes 10m

Børven har som 21-åring dunket inn 35 mål, på 100 kamper. Mesteparten i Odd som spiss i 4-3-3. Sterk på hode og i boks. Går for underpris.

Snittet er ikke så verst med tanke på hvilke lag han har spilt for, og dersom han er billig er det ikke særlig stor risiko heller. Dessverre tror jeg han har relativt høy lønn i VIF, uten at jeg vet hvor viktig det er for ham å beholde den.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.12.2013 15:56    Post subject: Reply with quote

Jeg havde ikke sagt nej til Børven hvis vi kan få ham til en fornuftig pris. Ung spiller med fornuftigt scoringsrate samt en meget god forståelse af 4-3-3 gennem hans tid i Odd.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Henri
Legende

PostPosted: 02.12.2013 16:00    Post subject: Reply with quote

Kjøpene av Bille og Søderlund tilser vel at Perry vil ha mer luftstyrke på spissplass enn det Børven kan bidra med. Men det er basert på en antagelse om at det er klar logikk bak innkjøpene og det er kanskje en urealistisk antagelse.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 17:13    Post subject: Reply with quote

Er nå egentlig Bille en bedre hodespiller enn Børven?

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 17:51    Post subject: Reply with quote

Syns hodestyrken i laget er litt overvurdert. Vi er ikke spesielt farlige på dødball, og har vel knapt scoret på corner i år.
Rexalor
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 17:53    Post subject: Reply with quote

Stopperne våre har vel skåret på hodet, er det noen andre som med ferdigheter har brukt hodet til å skåre?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.12.2013 18:10    Post subject: Reply with quote

Ja. Bille er vesentlig bedre enn Børven i lufta. Aldri i livet om Børven hadde scoret det målet Bille scoret mot VIF i cupen.
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 02.12.2013 18:21    Post subject: Reply with quote

Hva med Ondrasek i Tromsø?
Elg
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 22:44    Post subject: Reply with quote

Fra twitter:

Samuel Eto'o, en quête d'un dernier challenge, signe à Rosenborg

Samuel Eto'o looking for one last challenge signing for Rosenborg

Tro det eller ei Wink

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
OzzeyH
Proff

PostPosted: 02.12.2013 23:14    Post subject: Reply with quote

Bille i byttehandel mot eto?Razz
Back to top
El Agentos
Junior

PostPosted: 02.12.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Asså, mye viss vass her..

Andreas Nordvik - Har vært en katastrofe for Ålesund i år de gangene han fikk prøve seg, han har vel ikke ett eneste vellykket minutt på banen. Blir han hentet hjem til RBK nå så er det intet annet enn skandale.

Torgeir Børven - Er helt klart bedre enn Bille på hodet, MEN det er kun om han får gå opp uten duell. Veldig flink til å styre ballen på mål med hodet, men havner han i duell, så er han helt fortapt, og der er Bille mye mye bedre. Om ikke Bille får satt så mange baller mot mål, så skaper han langt mer kaos og uforutsigbare 2.baller. Børven sin styrke er helt klart smarte bevegelser på stikkere og i bakrom, men der er han langt fra god nok for RBK, der er Bakenga flere hakk mer spennende. I mitt hodet så er Børven langt fra god nok for RBK. Ser man på statestikken fra Odd, så er ikke det så hakke gale, men Odd er et lag som får mere bakrom og legger spillet mye opp rundt den ene spissen, mens han i RBK blir mer enn brikke blant 11. Der lag ligger lavere på RBK, så er ikke Børven god nok.

En spiller som derimot hadde tatt en spissrolle i 4-3-3 sinnsykt bra er TL beste spiss Leke James. http://www.youtube.com/wa...a0sZuIbCgc
Han hadde nok kostet litt penger, men han vil være verd vær ei krone!
http://www.aafk.no/player...rID/225122
Leke James er kun 21 år, han er rå sterk feilvendt, god på hodet, rask, smart, og en brukbar avslutter. Hans svakeste side er avslutter egenskapene, men det er ikke værre enn at han her bedre enn de fleste i TL på det området. Grunnen til at han "Kun" har 10 mål i år er fordi han han har hatt den tilretteleggende rolla for Hammed Allah som har vært den som har truet bakrom, mens han har vært den møtende. Men som alene spiss i 4-3-3 så hadde han vært et monster for RBK. Om de hadde fått han for 10 mill, så hadde de fått igjen det x 2,5 -3,5 i løpet av 1 - 2 sesonger. OG mer mine ord, han går i løpet av 1-2 år til en stor utenlandsk klubb. RBK har ikke en dag mindre å miste om de skal kaste seg inn i kampen, det kan faktisk allerede vært for seint da flere Franske klubber har vært på CLS å speidet på han.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.12.2013 01:28    Post subject: Reply with quote

Kan jeg få klikke meg inn på RBKweb uten å måtte lese om Andreas Nordvik og Torgeir Børven i en overgangstråd?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.12.2013 01:35    Post subject: Reply with quote

Hamed-Allah har både betydelig flere mål og målgivende enn Leke. Er ikke han bedre enn Leke James?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.12.2013 02:41    Post subject: Reply with quote

Helt sikkert, men nå kostet han jo 8-10 millioner også da. Hva tror du da Aalesund vil kreve for han av en Norsk klubb? Vi snakker minst 20 mill.

- Torgeir Børven
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.12.2013 10:35    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Kan jeg få klikke meg inn på RBKweb uten å måtte lese om Andreas Nordvik og Torgeir Børven i en overgangstråd?

Very Happy
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2013 11:07    Post subject: Reply with quote

DelPiero wrote:
Hva med Ondrasek i Tromsø?

Takk, men nei takk. Kanskje TLs kjedeligste spiss, og det sier ikke lite.

Har ingen spisskompetanse, og mangler mye for å være en god spiss. Grei fysikk, men lite ellers. Ikke spesielt rask, lite teknisk, og ingen spesielt god avslutter med hverken hode eller bein. Han er en av disse typiske spissene som leverer (i perioder) i Tromsø, men sannsynligvis aldri hadde lykkes i noe annet lag i ligaen, med mulig unntak av Aalesund.

Vi må sikte langt høyere.
Messi
Veteran

PostPosted: 03.12.2013 12:00    Post subject: Reply with quote

Hvis man bare skal se etter forsterkninger i Norge, så er min ønskeliste : Stoor eller Høgli,Bangura,Kind Bendiksen og Ondrášek.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 03.12.2013 13:11    Post subject: Reply with quote

Skal du liste opp middelmådige spillere som du ønsker deg sees det med fordel på om du tar med begrunnelse.

Verken Høgli, Stoor eller Ondrasek er forsterkninger sett oppimot det spillematerialet vi har på plassene deres. Backplass er vi ferdighetsmessig godt forspent, vi trenger en til backup der. Tviler på at Høgli vil ha den rollen.

Stoor sier seg selv, mannen leverte varene for oss på slutten men har siden ikke prestert overhodet. Ondrasek har, som tidligere nevnt, fysikken på sin side. Det er omtrent alt. Vi trenger ikke enda en stor sterk spiss, vi har allerede Søderlund og Bille som fyller den kvoten. Vi trenger en Chibuike/Tarik-type. En tekniker med godt driv som forserer ledd og kan behandle kula.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 147, 148, 149  Next
Page 42 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb