English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 215, 216, 217  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nastynick
Rutinert

PostPosted: 29.11.2013 11:20    Post subject: Reply with quote

Jeg fryder meg ikke.
Norsk fotball trenger et stabilt VIF som drives på en god måte. Rent sportslig unner jeg selvfølgelig klubben minst mulig suksess, men norsk fotball trenger Vålerenga som klubb.
Tragisk sak.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Både enig og uenig. Først og fremst trenger vi stabile lag i toppen, uavhengig om det er VIF, Rosenborg, Strømsgodset eller Moss. Det er selvsagt naturlig at hovedstaden og landets klart største by er representert, men vi har en av landene i verden med dårligst hovedstatsfotball. Det er eingen selvfølge at VIF er den Oslo-klubben som styrer, selv om VIF-fansen liker å tro det. Gammel historie, men for en del tiår siden var det Lyn som var Oslos storklubb, og VIF var fint lite å skryte av.

Hva er det med Oslo som gjør at klubbene her ikke klarer å håndtere penger? Lyn gikk konkurs, Stabæk (selv om det på papiret ikke er Oslo-klubb) reddet stumpene med skippertak, stadionskifte, salg av alle profiler osv, og nå er også VIF i sumpa så det ryker etter.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2013 12:28    Post subject: Reply with quote

Jeg fryder meg over at VIF sliter, rett og slett pga deres heslige fremtreden i alle medier for et par sesonger siden - der de fremstilte seg selv som et skoleeksempel på hvordan en klubb skulle drives. De hadde liksom på mirakuløst vis klart å styre klubben til en overskuddsklubb og det var ikke måte på hvor mange som hadde noe å lære fra dem. Esten & Co i norske medier var ikke vanskelig å be når de skulle hive seg på hyllesten.

Så viser det seg altså at hele driften var en eneste stor bløff.

Håper de klarer seg, men at de har fått seg en smell midt i trynet koser jeg meg bare med. Noe av grunnen til dette er jo deres voldsomme trang til å overby oss på avdankede spillere som Kone, Pall og Stoor. Disse tre alene har vel kostet dem over 20 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Escudos
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 12:38    Post subject: Reply with quote

Snakker om Oslo-fotball.

Et sterkt rykte indikerer at Lyn er skikkelig ute å kjøre igjen økonomisk. Hvis det er noen klubber i Oslo som kan rykke opp til Adecco innen rimelig tid er det KFUM. De driver svært bra, stor klubb som satser på egenproduserte spillere. Er alltid gode i aldersbestemte klasser, selv om de ikke som Lyn, Stabæk, Vålerenga, Skeid, henter spillere helt nede i 12-årsklassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

KFUM er vel en klubb (forening) som er ganske så tydelig i sitt breddeperspektiv, så jeg tror ikke at de har store planer om å slå seg til i Adecco? Det koster å rykke opp.

Vålerengas posisjon som største klubb i Oslo skyldes vel i stor grad at ingen andre Osloklubber har vært dyktigere... men de må være forsiktige, det kan fort komme en dag der Vålerenga rykker ned, klarer ikke å returnere og en annen Oslo-klubb tar over. En fotballklubb har ingen gudebenådet rett til å spille i toppdivisjonen.
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 14:15    Post subject: Reply with quote

Hvordan har Lyn klart å rote det til igjen så raskt? Har ingen lært noen ting av hva som skjedde for noen år siden?

Hvis enga rykker ned er det jo trist for hovedstaden sin del, men så dårlig styrt de er, er det vel for det beste at de går konk, da kanskje de klarer å se noen av sine feil, men jeg tviler på at nok av de som ikke holder styring på klubben forlater skuta til at det skjer, hvis de da prøver å gjøre som Lyn har gjort skjer nok det samme der, rykker opp, rykker opp, forstår ikke at det er ikke bare å pøse ut penger når de kommer til andre div, og kan lukte adeccoligaen og opprykk til TL igjen, dermed og roter det til igjen.

For KFUM sin del så er vel sikkert det beste å holde seg i andre div, opprykk til første virker som at det kan ødelegge klubber som da blir litt stormansgale.
Back to top
Looney
Senior

PostPosted: 29.11.2013 15:12    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Snakker om Oslo-fotball.

Et sterkt rykte indikerer at Lyn er skikkelig ute å kjøre igjen økonomisk. Hvis det er noen klubber i Oslo som kan rykke opp til Adecco innen rimelig tid er det KFUM. De driver svært bra, stor klubb som satser på egenproduserte spillere. Er alltid gode i aldersbestemte klasser, selv om de ikke som Lyn, Stabæk, Vålerenga, Skeid, henter spillere helt nede i 12-årsklassen.

Slik jeg har oppfattet det så skilles Lyn Toppfotball ut i en egen klubb fra 01 januar. Det sies at de da starter med 0 i gjeld, men trolig også uten all verdens egenkapital. Så det blir kanskje ikke så lett å satse fra første dag, men det er ikke nødvendigvis det samme som å ha økonomiske problemer.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 01:08    Post subject: Reply with quote

Det ryktet er det ikke hold i, Escudos. Riktig som Looney sier: 0 i gjeld og 0 i egenkapital fra første januar. Håper de rykker opp. Lyn hører hjemme på toppnivå.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 01:22    Post subject: Reply with quote

Jeg håper egentlig at VIF ydmykes til de grader, ned i Adecco, tvunget til å bygge alt sammen opp igjen, sten for sten. Og så kan vi håpe de kan bli en stabil tittelutfordrer som drives sunt.

Men de folka som sitter og surrer nå? De fortjener gapestokken.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.12.2013 14:19    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/b...67011.html

Børven på vei til Nordsjælland. Smart valg av Børven, og et smart kjøp av dem.

- Torgeir Børven
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 14:53    Post subject: Reply with quote

Enig, en gevinst for både Nordsjælland og Børven, hvis der er holdt i rygtet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.12.2013 15:21    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se for meg at han spiller seg til fast plass på FCN. En begrenset spiss, ganske uforståelig at han har puttet såpass, men sier noe om TL.

Lanserer herved Børven til FCN som en fremtidig kjempeflopp!

Så får jeg heller legge meg langflat om han lykkes.

Kan vi med det håpe at Joshua John er på vei til oss? Razz
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 15:56    Post subject: Reply with quote

Udefra kan det se mærkeligt ud at ønske sig af med Gytkjær og så hente Børven indenfor samme år. Men FCN's situation her i slutningen af året er en ganske anden end den var i starten af året. Der har været stor udskiftning i stallen og de er blevet ramt af den danske ligastruktur med 12 lag i en sæson, hvor ingen lag er betydeligt dårligere end de andre.
Possession-spillet er begyndt at fungere igen, men igen i går scorer de sølle 1 mål på 22 sjanser i en kamp, hvor de har ballen klart mest. FCN spiller ofte med "falsk 9'er", men trænger flere spillere end Nordstrand i den klassiske spiss-rolle. Jeg tror det er den position Børven vil blive købt som alternativ til og det har derfor ikke nogen betydning for Joshua John, der spiller venstrekant på laget.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 02.12.2013 16:53    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Kan ikke se for meg at han spiller seg til fast plass på FCN. En begrenset spiss, ganske uforståelig at han har puttet såpass, men sier noe om TL.

Har sett en del av Børvens scoringer, men lite ellers. Men ut i fra det lille jeg har sett synes jeg ikke det er overraskende at han har et bra målsnitt. Fremstår som en meget god skytter/avslutter som også virker veldig direkte og kald når han kommer i scoringsposisjon. Det er målteft over Bergkamp-light mot LSK hjemme og utsideavslutningen mot Brann borte i år. Ser ikke mange andre spillere i TL gjøre sånt. I situasjonen hvor Børven scoret mot Brann ville en mer begrenset spiss begynt å drible seg bort i forsøket på å legge ballen til rette for et innside/vristskudd med høyre, eller bare bommet. Børven er lur og velger heller å score.

Men for all del, hvem som helst kan fremstå som Messi på Youtube, mulig Børven er rævva.

Uansett, nå har vi hentet to spisser på èn sesong. Skal vi hente enda en mener jeg vi må vi ha inn en klar èner. Børven virker som en spennende spiller, men har er ingen garantert sukess.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.12.2013 17:15    Post subject: Reply with quote

Og dermed RBK-spiller i 2015 Cool

- Torgeir Børven
Back to top
Riquelme
Junior

PostPosted: 02.12.2013 19:24    Post subject: Reply with quote

Så får jeg heller legge meg langflat om han lykkes.

Kan vi med det håpe at Joshua John er på vei til oss? Razz

Enig. Aldri latt meg imponere av Børven, heller ikke i Odd Grenland. Han har veldig få styrker i spillet sitt, og virker å være en så til de grader medgangsspiller. Børven er et litt typisk Vålerenga-kjøp; en enorm hypet spillet som lever på navnet sitt. Hadde folk tatt tid til å scoute Børven, hadde man sett at dette er en begrenset spiller. Husker jeg så Børven i en aldersbestemt landskamp mot ganske okey internasjonal motstand. Gud bedre som han ble avslørt. Jeg tipper 6 mål på 24 kamper for Børven i Danmark. 4 av målene kommer i de 3 første kampene. I 2015 spiller han i Lillestrøm eller Sandnes Ulf.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.12.2013 19:37    Post subject: Reply with quote

Tror Børvens noe svake VIF-opphold like mye kan knyttes til VIF-syndromet der mange spillere, særlig offensive, ikke slår til i drakta.

Finnes også mange eksempler på dette i RBK, for den del.

Børven kan godt bli en stor suksess i Nordsjælland, som virker å ha vært flinke til å få mye ut av spillere tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 19:40    Post subject: Reply with quote

Børven er som Kamara. Alle kan se at det er en begrenset spiller, og når han først skårer, så er det gjerne to eller tre i slengen. Da blir ikke statistikken så gæern heller..
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.12.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Tror Børvens noe svake VIF-opphold like mye kan knyttes til VIF-syndromet der mange spillere, særlig offensive, ikke slår til i drakta.

Eventuelt Rekdal-syndromet. Toppscorerne med Rekdal som hovedtrener er

VIF
2001: Kjetil Rekdal 11 mål (1. divisjon)
2002: David Hanssen 7 mål
2003: Freddy dos Santos 10 mål
2004: Freddu dos Santos 8 mål
2005: Morten Berre 9 mål
2013: Morten Berre 10 mål

Aalesund
2009: Tor Hogne Aarøy 6 mål
2010: Tor Hogne Aarøy 12 mål
2011: Demar Phillips 7 mål
2012: Michael Barrantes 9 mål
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sveininge
Rutinert

PostPosted: 02.12.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Løgn. Se på målene hans i TL: http://www.altomfotball.n...nId=223662

35 mål spredt utover rundt 30 kamper?

Edit

@ libido
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 05.12.2013 16:06    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...69177.html

Børven til Twente i stede?

- Torgeir Børven
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 19:50    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde sansen for Børven når han var i Odd, men når han dro til Vålerenga så forsvant den sansen ganske kjapt. Mulig det har noe med hvilken klubb han dro til.. Rolling Eyes
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 20:42    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Jeg fryder meg ikke.
Norsk fotball trenger et stabilt VIF som drives på en god måte. Rent sportslig unner jeg selvfølgelig klubben minst mulig suksess, men norsk fotball trenger Vålerenga som klubb.
Tragisk sak.

Hvorfor trenger norsk fotball enga? Det kan ikke være fordi klubben har stor fanskare og skaper entusiasme på sør-østlandet. Knapt en klubb i Norge som har større avvik mellom antall solgte billetter og faktisk oppmøte. Det har vært alt fra 2.500 til 6.000 som har møtt opp for å se "Oslos stolthet" i deres 100 års jubileum. Engasjementet rundt klubben der er på samme nivå som Ålesund. Samtidig har det blitt pumpet inn store midler inn i klubben som har vært i utakt med både interesse og ikke minst sportslig resultat siden 80-tallet.

Nei, la de rykke ned og bygge noe bærekraftig fra bunnen av (ikke at jeg tror det skaper entusiasme i Oslo anyways)
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Nå er du litt grei med dem. Eller slem mot AaFK. De har et mye større engasjement enn Vålerenga for tiden, selv om interessen også i Ålesund har vært litt dalende. Enga har ligget mellom 2500-5000 reelle tilskuere siste halvdel av sesongen, og da er vi nede på Sogndal-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
torrax
Junior

PostPosted: 06.12.2013 09:55    Post subject: Reply with quote

VÃ¥lerenga blir nok en gang "reddet" av en av sine onkler:

http://www.dn.no/forsiden...730012.ece
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 215, 216, 217  Next
Page 109 of 217

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb