| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.11.2013 21:16 Post subject: |
|
|
Deila gir hele laget 2 mnd ferie, de skal holde seg igang med egentrening...
Det høres fryktelig dumt ut i mine ører. Kombinert med sannsynlig stor utskifting i troppen, metthetsfølelsen og deres egne uttalelser som "det blir mye enklere for oss å gjenskape denne suksessen" så spår jeg et Godset fullstendig ute av medaljekampen neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
Posted: 12.11.2013 23:11 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Deila gir hele laget 2 mnd ferie, de skal holde seg igang med egentrening...
fullstendig ute av medaljekampen neste år. |
Noe Deila gjorde i fjor også |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.11.2013 23:16 Post subject: |
|
|
| Du mistet visst masse av posten min i et forsøk på å gjøre et poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.11.2013 23:36 Post subject: |
|
|
| Vanskelig å spå Godset for neste sesong allerede nå. Mye står og faller på hva som skjer med lånebataljonen dems, og hvorvidt spillere som Vilsvik og Johansen blir solgt. Jeg tror dog, som Miami, at det er tvilsomt at de greier en liknende poengfangst neste sesong. Skulle jeg tippet her og nå så står gullet i 2014 mellom RBK og Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.11.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Sitter med samme følelse. Det var nå eller aldri for Godset. Skal jævlig mye til for at de skal kunne kopiere 2013 neste år. Dét skjer ikke! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.11.2013 22:04 Post subject: |
|
|
Godset skal jo bare banke united i CL neste år..Svever de like høyt neste år kommer de til og slite i tippeligaen  |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 13.11.2013 22:21 Post subject: |
|
|
| Hvordan Godset gjør det neste sesong er jo kanskje mer usikkert og spennende enn hvordan Rosenborg gjør det, siden jeg ser det som sikkert at vi er i toppen også neste sesong, men om vi spiller bra er en annen sak. Mens Godset spiller sannsynelig med samme angrepsvillige stil neste år, men om de får beholdt/erstattet godt nok til å kjempe om gullet neste år, er et stort spørsmålstegn til neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.11.2013 21:58 Post subject: |
|
|
http://dt.no/pluss/nekter...-1.8165391
Telefonen til Rosenborgs tidligere suksesstrener ringer. Det er Drammens Tidende som ønsker å vite hvordan Eggen i sin tid klarte å føre RBK til 14 seriemesterskap, samt flere sterke prestasjoner i Mesterligaen.
RBK får Eggens råd
Men den kunnskapen vil ikke Nils Arne Eggen dele med Godset, som neste sesong skal ut i kvalifisering til Champions League. I hvert fall ikke via Drammens Tidende.
– Skal jeg gi noen råd, så blir det til Rosenborg og ikke til Strømsgodset, sier RBK-legenden, og legger til:
– Jeg vil jo at Strømsgodset blir en god nummer to (bak Rosenborg).
Så opplyser Nils Arne Eggen at han befinner seg på sitt feriested i Spania, men særlig mer informasjon er det ikke å få ut av den karismatiske trønderen.
– Hvis Ronny Deila lurer på noe, så må han kontakte meg, og ikke Drammens Tidende, er noen av de siste ordene fra Norges mestvinnende fotballtrener. Eggen har ved flere anledninger fortalt hvor begeistret han er over SIFs spillestill. Selv om han lenge trodde at Rosenborg ville gå seirende ut av årets gullkamp, mener han det var helt fortjent at Godset vant til slutt.
Har lært mye av RBK
Etter at SIF hadde sikret seriegullet, røpet trener Ronny Deila litt om hvordan klubben har tenkt til å videreutvikle laget neste sesong.
Å kvalifisere til et gruppespill i Europa er helt klart et stort mål for drammenserne. På det området var Nils Arne Eggen en mester. Deila har tidligere uttalt at
han har lært mye av Eggen og RBKs storhetstid, så kanskje ringer han sin trønderske inspirasjonskilde.
Forhåpentligvis får han da bedre svar enn Drammens Tidende fikk. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2013 00:28 Post subject: |
|
|
| Overraskende hvor hemmelighetsfull Eggen plutselig har blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 27.11.2013 02:42 Post subject: |
|
|
De tre spilllerne de nevner er jo ikke engang de mest aktuelle for utlandet, både Johansne og Vilsvik har nok flere klubber interessert i seg enn de 3 andre. Larsen Kwarasey drar nok men jeg tror ikke Madsen og Horn drar, Madsen er nok mest aktuell men jeg tror det ikke er så stor interesse for han eller Horn.
Ser også at de innlånte Man city spillernes utlånsavtaler er ferdig, kan nok skje at de kommer tilbake men jeg tviler litt på det. Abdi er jo ferdig i City og kan finne seg en ny klubb i januar, Boateng spilte jo veldig bra og scoret en del mål så han vil de nok låne ut til en litt større liga mens Nuhu vel ikke har vært noe fast innslag og kan vel kanskje ha lyst til å prøve noe nytt og spesielt hvis de andre Ghaneserne ikke skal tilbake til Godset.
Blir mange spillere å erstatte for Godset i vinter, noe som er grunn til at jeg har sagt flere ganger at de ikke kommer til å være med å kjempe om gullet neste år, blir nok mellom RBK og Molde neste år. Tror ikke Godset blir noe stabilt topplag som kjemper om tittelen hvert år men de kan nok være med å kjempe bak RBK og Molde. Og forhåpentligvis snart bare RBK ettersom jeg både håper og tror at Solskjær snart drar. Han har vært i Molde 3 sesonger nå og hvis han har tenkt til å bli en topp trener/manager så er vel snart tiden inne for å prøve seg et steg opp i en litt større liga. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.11.2013 15:53 Post subject: |
|
|
Ja, det er ikke utenkelig at Rosenborg bobler opp til gull på billigsalg neste år fordi de andre to gullfavorittene blir vesentlig svekket i vinter. I så fall kan det gå mot et historisk lavt nivå på vår hjemlige serie.
Men: jeg mener fortsatt at den viktigste suksessfaktoren hos Godset de siste årene har vært hvordan de har klart å erstatte nøkkelspillere slik at alle glemmer de som dro. Jeg forventer at Johansen, Kamara, Abdi og Vilsvik forsvinner, kanskje også Larsen, men jeg er også litt spent på hvem som fyller skoene deres, for det har vært en snarvei til sportslig suksess de siste årene. Kommer Cramer tilbake fra Sverige og spiller seg inn i landslagsdiskusjon? Henter de Bendiksen, eller kommer det en reserve i troppen rekende inn i laget? Slår Hamoud igjennom for fullt i Vilsviks fravær? Lehne Olsen? Noen av de lovende juniorene? Hva med Thomas Sørum?
Jeg tror jo også de kan gå på en liten nedtur - det er jo bare å bruke oddsen - men jeg tror også systemet de jobber etter vil begrense størrelsen på nedturen veldig mye. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 27.11.2013 16:21 Post subject: |
|
|
Godset mister sannsynligvis flere gode spillere. Men de har en bred og sterk tropp, og det er trolig de samme folkene som skal styre klubben neste sesong. De har vist at de evner å trylle med spillerlogistikken. Tror ikke Godset vinner to på rad, men ser det som sannsynligvis at de kommer til å være topp 3 med Rosenborg og Molde.
Tror for eksempel ikke savnet av Kamara vil bli så stort. Han vil ikke nok uansett ikke evnet å holde den svært sterke målstatistikken sin gående, men trolig falt ned til et mer normalt nivå. En spiller som Diomande ligger jo også i toppen på mål pr. spilleminutter, Kocavs har ekstremferdigheter og Sørum har tidligere vært en av de giftigste i TL.
Johansen blir nok det største tapet. Men de har jo lenge vært klar over at han forsvinner en dag, så det har de hatt god tid til å forberede seg på.
I tillegg har de noen spennende spillere som ikke har fått vist seg skikkelig frem, men som får sin sjanse nå.
Der vi gikk på en smell når vi mistet flere sentrale brikker uten noen plan for å erstatte dem, forundrer det meg ikke om det går bedre i Drammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.11.2013 17:02 Post subject: |
|
|
| Det kommer vel også inn en haug med sannsynligvis gode City-spillere for å erstatte mange av de som forsvinner. Men jeg tror også at neste år blir en nedtur for Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.11.2013 01:38 Post subject: |
|
|
Tror Godset sine største utfordringer er disse:
-De kan neppe regne med å disponere en bedre stall enn de har gjort i år, både når det gjelder bredde og kvalitet. Jeg regner med at Johansen, Storflor og Kovacs ikke kommer til å spille for de noe særlig lengre, og jeg ser ikke hvordan et lag med Godset's ressurser kan finne erstattere på samme nivå.
-RBK og Molde har bedre spillere og flere ressurser, i tillegg til et enormt mye større forbedringspotensiale spillemessig.
I det øyeblikket vi, med vårt forsvar, mestrer spill mot etablert og maler i stykker alle som legger seg bakpå så ser jeg ikke hvordan Godset kan matche økningen i poengfangsten vi vil få der. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.11.2013 01:54 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss,vi må nok opp på et ballinnhav på 65-70% mot de som murer igjen.
Dvs at vi kan ikke være like gjerrige som dem og stresse med hurtig fremoverrettet spill og høyt press til kreftene tar slutt.
De må males i stykker og vi må ha mere krefter enn dem de siste 30.
Ikke omvendt som i år. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.12.2013 18:12 Post subject: |
|
|
| Roma faktisk. Kommer raskt tilbake til Norge da tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Riquelme Junior
|
Posted: 02.12.2013 19:19 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Roma er et litt for stort hopp for unge Johansen, men når det er sagt tror jeg Serie A er en liga som passer han bedre enn mange andre ligaer nede på kontinentet. En middels klubb i Italia tror jeg skulle passe han ganske bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.12.2013 00:47 Post subject: |
|
|
Blir vel som med koblingen mellom Forren og AC Milan for noen år tilbake. Er jo ti ganger så mange speidere for utenlandske klubber som tar turen innom Norge enn det er norske spillere i utenlandske klubber.
Chievo er nok mer i rette sjiktet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.12.2013 12:19 Post subject: |
|
|
| Johansen bør satse på midtsjiktet i Nederland og ikke Roma som er en fotballstorhet. Angående Godsets spådde nedtur neste år: da havner gullet ikke nødvendigvis hos oss, men likegodt kan det gå til Røkke.... |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 04.12.2013 12:27 Post subject: |
|
|
| Johansen, Keita, Kamara og Ibra ut av laget? De skal stå på hardt for tette de hullene. |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 10.12.2013 04:11 Post subject: |
|
|
Godset ute etter Tromsøs Ruben Kristiansen. Blir spennende å se om Tromsø krever like store astronomiske summer fra Godset som overfor oss når vi er interessert i en av deres spillere.
http://www.nordlys.no/spo...035147.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.12.2013 04:21 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Johansen, Keita, Kamara og Ibra ut av laget? De skal stå på hardt for tette de hullene. |
I tillegg så er jo Boateng ferdig på lån, leverte såpass bra blant annet mange mål fra midtbanen så han kommer nok til å prøve seg i en større klubb neste sesong. Adam Larsen Kwarasey forsvinner nok også, prøver nok og finne seg en litt større klubb slik at han muligens blir Ghana sin førstekeeper til VM. Flere andre spillere som muligens kan forsvinne også men de nevnte er nok de som det er størst sannsynlighet for.
Når det gjelder Kristiansen så kommer nok Tromsø til å kreve så mye at Godset ikke har råd  |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
Posted: 10.12.2013 11:26 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: |
I tillegg så er jo Boateng ferdig på lån, leverte såpass bra blant annet mange mål fra midtbanen så han kommer nok til å prøve seg i en større klubb neste sesong. |
Kan være at Nana forsvinner men det blir først til sommeren for han er på lån fram til sommeren 2014.
Så får vi se hva som skjer etter det. Tipper han blir ut neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
|