| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.11.2013 10:31 Post subject: |
|
|
Men Håvard Nielsen klagde jo over å være kantspiller i Engen, mente han uten tvil var best som midtspiss og ville vekk fra kant.
Nå som han har kommet seg ut, hva tilsier at han skulle dra tilbake til TL for å spille kant igjen..? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.11.2013 11:01 Post subject: |
|
|
Ville ikke sagt nei til HÃ¥vard Nielsen som spiss, heller, jeg, da. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 29.11.2013 11:51 Post subject: |
|
|
| Foruden for Esbjergs møde med Salzburg påstod Esbjergs træner Niels Frederiksen, at Salzburgs budget er fem gange større end FCKs. Har noen en ide om hvor høj lønnen til Håvard Nielsen er? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.11.2013 12:33 Post subject: |
|
|
| RBS betalte 25 millioner for han, så tipper han har en ganske fet lønn. 8-10 millioner, antakeligvis. Det er helt urealistisk å tenke i Nielsen sine baner. Han må først få et nådestøt fra Salzburg, men det ser ikke ut til at det vil skje med det første. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 29.11.2013 17:49 Post subject: |
|
|
Er bangura en Ogude type som takler stygt og får en del røde kort? Har ikke sett han så mye, og hvor høy er han? Han kan slite på defensive dødballer hvis han er lav..og er han rask? Hvordan er han generelt?
Har sett Fojut og er ikke imponert over han, rett og slett fordi han er bare en typsi TL midtstopper som ikke har noe spess ved seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.11.2013 18:22 Post subject: |
|
|
Bangura har fått 13 gule og ett rødt på 110 kamper. Ogude står med respektable 20 gule og ett rødt på 51 kamper (43 fra start).
Bangura var tidligere midtbanespiller og mange ønsket han hit den gang, men jeg ble aldri frelst. Altfor vimsete og "afrikansk" i stilen. Etter at han ble flyttet ned som midtstopper har han vært bunnsolid, og antakeligvis en av de beste i ligaen. Egentlig ganske bra på alle områder. Brukbar fart, brukbar teknikk, brukbar ballbehandling, brukbar på hodet, brukbart pasningsspill. Ingen åpenbare svakheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.11.2013 00:45 Post subject: |
|
|
Vi skal vel ha inn en ny stopper, så en som holder bra TL-nivå på bosman høres ikke så ille ut.
Jeg vil dog påstå at det er mer hensiktsmessig å finne en som kan være backup på stopperplass og høyre back. Gamboa, T-rex og Strandberg er ganske klare førstevalg, og med PVR så er ikke behovet for enda en ren stopper veldig stort.
Men den slags har aldri Hoftun vist noe som helst som antyder at han har skjønt seg på, så vi kan frykte verre ting enn Bangura. |
|
| Back to top |
|
 |
Riquelme Junior
|
Posted: 30.11.2013 17:22 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Men Håvard Nielsen klagde jo over å være kantspiller i Engen, mente han uten tvil var best som midtspiss og ville vekk fra kant.
Nå som han har kommet seg ut, hva tilsier at han skulle dra tilbake til TL for å spille kant igjen..? |
Hvor god er Nielsen egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.11.2013 17:26 Post subject: |
|
|
Veldig spennende potensialet, men ikke god nok til å spille alenespiss for RBK. Sannsynligvis god nok til å fylle en vingrolle, men er ikke helt sikker.
Men skal ikke være for bastant, har ikke sett masse av han i RBS. |
|
| Back to top |
|
 |
Riquelme Junior
|
Posted: 30.11.2013 17:48 Post subject: |
|
|
| Ble aldri imponert over ham i Vålerenga, med unntak av et par enkeltkamper. Har potensial, men virker å være fryktelig ustabil. Gjorde heller ikke særlig av seg i U21-EM. Folk jeg har snakket med mener han har potensial til å bli en Dirk Kuyt; en spiller uten spisskompetanser, men en spiller som jobber hardt og aldri gir opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 30.11.2013 22:49 Post subject: |
|
|
Bangura sammens med Reginiussen... det hadde vært noe^^
Så Annan foran de til å demme opp, og Bakenga på topp.
Gull 2014! |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 30.11.2013 23:09 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Men Håvard Nielsen klagde jo over å være kantspiller i Engen, mente han uten tvil var best som midtspiss og ville vekk fra kant. |
Men spilte ikke han kant i 4-4-2/4-4-1-1? Kan være han gjør seg veldig godt som ving. Vil nok ligne mye mer på Brattbakk enn Søderlund, for eksempel – eller Bille Nielsen.
Jeg liker ideen med Håvard Nielsen på vingplass selv, i alle fall. Sikkert utviklet seg noe siden Vålerenga, og han har imponert meg for U21-landslaget.
Kostnaden er vel en helt annen historie. |
|
| Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 01.12.2013 00:08 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | Bangura sammens med Reginiussen... det hadde vært noe^^
Så Annan foran de til å demme opp, og Bakenga på topp.
Gull 2014! |
Da kunne vi kvittet oss med Aleks og Ørlund. Jamtfall mellom stengene og svensson eller Jensen som reservekeeper.. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 01.12.2013 12:58 Post subject: |
|
|
Drømmevinduet i vinter:
Ut:
Chibuike (Belgia/Østerrike, 15 mill)
Strandberg (Russland, 13 mill)
Berntsen (Bodø, 2 mill)
Moe (Ranheim, gratis)
Høiland (Stabæk, gratis)
Inn:
Bangura (+ en stopper som er villig til å være back-up)
Høgli
Annan
Ulvestad, Barrantes eller Bendiksen
Riski
BBS
Bent Sørmo da, såklart
Fy fela! Europa here we come _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.12.2013 13:34 Post subject: |
|
|
Ut:
Chibuike (Belgia/Østerrike, 15 mill)
Strandberg (Russland, 13 mill)
Berntsen (Bodø, 2 mill)
Moe (Ranheim, gratis)
Høiland (Stabæk, gratis)
Inn:
Bangura (+ en stopper som er villig til å være back-up)
Høgli
Annan
Ulvestad, Barrantes eller Bendiksen
Riski
BBS
Bent Sørmo da, såklart
+HÃ¥vard Nielsen
Enig
Uenig |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 01.12.2013 13:38 Post subject: |
|
|
Forsåvidt enig med deg på utsiden her, men 15mill for Chibbe får vi nok ikke. Hadde det vært opptil meg så hadde vi forlenget, men det virker ikke som det er noe alternativ ifølge Hoftun's uttalelser.
Ellers, å få inn både Annan og Kind Bendiksen tviler jeg på. De tar på en måte samme plass, (avhengig av hvilken vei man snur v'en). Riski er jeg usikker på om passer inn hos oss. Han virker mer som en kantspiller i 4-4-2.
Lønnsmessig vil også Annan, Riski, BSS, Bangura og Høgli være langt over det som forsvinner på utsiden. Så tror nok ikke alle disse kommer.
Etter min mening:
Strandberg, Chibuike, Bille, Berntsen, Moe, Midtsjø, Bråthen og Høiland ut.
En stopper hvis Strandberg drar (Bangura?),
En ung reservestopper/back,
En ung spennede spiss med talent som backup hvis Bille drar.
En sentral midtbanespiller (Annan/Kind Bendiksen?)
En rendyrket ving a'la Jan Derek. Gjerne en med scoringsteft med meritter ifra 4-3-3.
Skulle gjerne gjort om 4-3-1-2 med to rene spisser, men det virker som en utopi.. Ellers ville jeg gjort om hele angrepsrekka, og sendt vekk både Bille, Mikkelsen og Søderlund men det ville ha blitt som å starte helt på nytt, igjen... Så å starte med Søderlund som en ren spiss, med to rene vinger rundt ham tror jeg blir lettere.
Itillegg kommer Midtsjø og Rønning tilbake fra langtidsskader.
Altså:
Ørlund
Skjelvik-Reginiussen-Bangura-Gamboa
Jensen-Diskerud
Kind Bendiksen
?-Søderlund-Helland/Mikkelsen
Dorsin, Mikkelsen/Helland, Svensson, Rønning, NY (stopper/back), Selnæs, NY (ung spiss)
Da blir det ikke for mye nye fjes, ikke noen helt ny formasjon, noen relasjoner ifra årets sesong ligger der, mens litt friskt blod i alle ledd er på vei inn. Pluss spillere på benken i alle ledd som også vil inn. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 01.12.2013 14:36 Post subject: |
|
|
Du har rett mtp lønn, jeg ser det nå. Listen bare vokste etterhvert som jeg satt og skrev. Det er jo så mange gode spillere der ute!
Forsåvidt enig med libido også mtp på Berntsen. Synd at han ikke har fått prøvd seg mer. Derfor hadde det kanskje vært helt greit å kvitte seg med Mix istedet, all den tid han sitter på en så kort kontrakt.
Midtsjø er et lite wild card. Aner jo ikke hva som bor i gutten etter et år på sidelinja.
Uansett, Riski, Annan og Bangura frister veldig mye. Melder ny Annan-drakt dersom han kommer! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.12.2013 16:05 Post subject: |
|
|
| Som sagt mange ganger før så vil jeg ha stabilitet i troppen og så få ut/inn som mulig. 15 mill for Chibuike er totalt urealistisk, kan maks håpe på 10 tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 01.12.2013 16:14 Post subject: |
|
|
Trioen der høres bra ut sånn i seg selv. MEN... Bangura er nok aktuell som en Strandberg-erstatter. Og så lenge ikke Strandberg er solgt, tviler jeg på om han velger oss, (og at vi kjøper han og, forsåvidt). Han har flere tilbud på bordet, og jeg regner med at alle de innebærer fast plass på laget, noe vi ikke kan tilby pr dags dato.
Riski er en knall spiller, men synes ikke han passer som en ren kant i 4-3-3. Dette er dog noe jeg bare føler, og om han kommer så blir jeg ikke misfornøyd, da regner jeg med at han selv og det sportslige utvalget har snakket sammen om hans rolle. Men helst vil jeg ha en renheklet kantspiller i 4-3-3.
Annan inn høres bra ut, kan ikke si annet. Men han selv har tydeligvis ikke hørt noe om dette, så tar det ryktet med et par klyper salt.
Kind Bendiksen inn, kanskje også en ung og spennede backup i forsvar og resten etterhvert som spillere blir solgt et nok et mer sannsynlig scenario fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 01.12.2013 16:25 Post subject: |
|
|
Jeg ser for meg følgende spillere ut:
Chibuike
Strandberg
Moe
Høiland
Berntsen
Jeg ønsker meg to nye vinger, slik at vi har dobbel dekning på begge vingplassene. En ving med erfaring og resultater og vise til og en ung og lovende. Har ikke spekulert noe særlig i navn her enda.
Jeg ønsker meg ny høyreback som kan utfordre Gamboa, og aller helst ta plassen hans. Her hadde Tom Høgli vært en fantastisk kandidat.
Vi trenger en regista-type. Her tror jeg Kind Bendiksen vil være god for oss. Hadde gjerne også sett Annan rendyrket i en slik rolle, men jeg har ikke helt troen enda på at han kommer.
Bangura hadde vært et godt bytte dersom Strandberg blir solgt. Med tanke på at han vil komme gratis, og holder godt tippeliga-nivå. Ønsker meg også enda en ny stopper for dobbel dekning på begge stopperplassene. Helst en ung og lovende stopper som tåler å være backup noen sesonger.
Inn:
Høgli
Kind Bendiksen
Bangura
(ny ving)
(ny ving)
(ny stopper)
(ny ving)/(ny ving) - Søderlund/Bille - Mikkelsen/Helland
Diskerud/Svensson - Jensen/Midtsjø
Kind Bendiksen/Selnæs
Skjelvik/Dorsin - Reginiussen/Rønning - Bangura/(ny stopper) - Høgli/Gamboa
Örlund/Lunna
Jeg spekulerer ikke så hardt i navn, da det ikke nødvendigvis er det viktigste. Hoftun kan finne på å kjøpe så mye rart uansett. Det jeg ønsker meg er tydelige definerte roller, en fast formasjon og dobbel dekning på hver posisjon slik at spillerene kan rendyrkes til sin rolle.
Det eneste som har fungert godt denne sesongen er forsvaret. Forsvaret er også det eneste stedet hvor har vært kontinuitet igjennom sesongen, alle forsvarspillerene har hatt faste roller igjennom hele sesongen. På midtbanen har alle blitt prøvd ut i alle roller, og V-en har blitt snudd fram og tilbake flere ganger. Det gjør det ekstremt vanskelig for spillerene å utvikle seg i sin egen rolle, og ikke minst å opparbeide seg relasjoner til hverandre. Dette påvirker også i stor grad evnen til å styre kamper og evnen til å bygge opp angrep.
Jeg tror at dersom vi får dette på plass, så vil vi kunne se gradvis utvikling i laget igjennom hele sesongen. Alt annet ville vært unaturlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 01.12.2013 17:22 Post subject: |
|
|
| möllenbergs wrote: | Drømmevinduet i vinter:
....
BBS
....
|
En liten forespørsel, og det gjelder ikke deg spesielt. Kanskje er det tilogmed feil å ta denne direkte i tråden. (men dette er en tråd med mange nye spillernavn og er kanskje spesielt viktig her)
Kan vi slutte med slike forkortelser av navn? Det gjør det vanskelig for folk å komme inn i tråder.
Personlig syns jeg nesten alle slike forkortelser er irriterende. Også forkortelser som EH=Erik Hoftun eller PCS Per Ciljan Skjelbred selv om disse er mer etablerte.
 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.12.2013 17:40 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Som sagt mange ganger før så vil jeg ha stabilitet i troppen og så få ut/inn som mulig. 15 mill for Chibuike er totalt urealistisk, kan maks håpe på 10 tror jeg. |
10 er også langt i overkant med tanke på at han da vil ha 11 mnd igjen av kontrakten. Se hva vi fikk for Skjelbred når han hadde 5 mnd igjen av kontrakten, var vel 2-3 mill? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.12.2013 18:10 Post subject: |
|
|
| Ja, enig. |
|