| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Forever RBK Proff
|
Posted: 12.05.2006 12:45 Post subject: |
|
|
| rontonic wrote: | | Helstad er Rosenborgs definitivt beste spiss. Han MÅ ikke bli solgt til VIF i alle fall. Måtte registrere meg her for å få sagt det. Behold Helstad, han har reddet rbk mange ganger før, og vil fortsette å score jevt og trutt om han får spille! |
er desverre ingen på forumet her som kan bestemme det, hadde folk på forumet her hatt noe å si, hadde laget vært veldig anderledes  |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 12.05.2006 17:06 Post subject: |
|
|
At Thorstein Helstad er det beste alternativet som midtspiss, er jeg nok enig i. Allikevel begynner jeg å se meg grundig lei på at hver eneste gang han ikke har startet noen kamper på rad, så begynner overgangsryktene å svirre samtidig med at Helstad insinuerer at han ikke er i RBK for å sitte på benken. Synes dette har vært tilfellet alt for mange ganger, og begynner å bli grådig lei av denne sutringa til Helstad. Jeg forstår godt at han ikke vil sitte på benken, men hvis han hadde vært litt klokere så hadde han ikke gått ut i media og sutret hver gang han ble benket. Synes det begynner å bli litt pinlig på hans vegne nå...selv om jeg støtter hans kandidatur som førstevalg som midtspiss _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 12.05.2006 17:15 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke han som går til media, det er jo media som kommer til han. Hva skal han svare da? "Benken i Rosenborg er bra nok til meg. Jeg blir i RBK uansett hvor lite jeg får spille." Hadde det vært bedre hvis han sagt "keine kommentaaaar" og tygget på en tannpirker?
At media med sin misjon "rakk-ned-på-Rosenborg" i mangel av bedre saker fokuserer på at alle spillerne skal bort med en gang de sitter på benken i en kamp er jeg selv mektig lei av, men jeg opplever det ikke som at Helstad sutrer voldsomt mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.05.2006 19:12 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Hadde det vært bedre hvis han sagt "keine kommentaaaar" og tygget på en tannpirker? |
Haha, var ved at få ølen galt i halsen  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.05.2006 19:20 Post subject: |
|
|
| hehe øl på en fredagskveld, det er vel å gå over streken. blir spennende å se mot tromsø hvordan helstad spiller. se forøvrig på signaturen min, der setter jeg pris på espen johnsens fine utspill. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.05.2006 19:46 Post subject: |
|
|
Å påstå at Helstad bare har spilt kant er tull. Helstad har startet fra midtspissposisjon og ofte byttet rolle med midtspiss underveis i kampene. Fakta er at at Iversen og Johnsen har scoret tre hver.
Jeg kaster den første brannfakkelen: Helstad til VIF, den nye Strand (Gashi) til RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 12.05.2006 20:02 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: |
Jeg kaster den første brannfakkelen: Helstad til VIF, den nye Strand (Gashi) til RBK! |
"den nye Strand" som sitter på benken i Vif?
Synes det er dårlig gjort ovenfor Strand å sammenligne han med en middels god benkesliter i vif...
DA vil jeg mye heller beholde Helstad, og heller prøve å få tak i Bernier.. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 12.05.2006 20:15 Post subject: |
|
|
Hva er dette tullet med at Gashi er en benksliter i VIF? Makan til oppdiktet tøys skal man lenge lete etter!
Gashi har vært VIF`s beste spiller i år (uten at han har fått altfor stor konkurranse, med unntak av Storbæk og Japsen) og har vist seg som en god spiller.
Det at han ikke starter absulutt hver eneste kamp for VIf har noe med at tulle-Rekdal rullerer på laget hele tiden. Likevel så er Gashi en av de som har spilt mest både i år og i de to foregående sesongene.
Men om Gashi er god nok for Rosenborg er en annen diskusjon.
Jeg syns at det vil bli meget synd hvis Helstad ble solgt, spesielt til en konkurrent i Norge, men siden han ikke ser ut til å ha nødvendig tillit hos oss så kommer han dessverre til å dra. Spørsmålet er bare når og hvor. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 12.05.2006 20:23 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | Hva er dette tullet med at Gashi er en benksliter i VIF? Makan til oppdiktet tøys skal man lenge lete etter!
Gashi har vært VIF`s beste spiller i år |
Ã… kalle han benkesliter var kansje ogdra det litt langt.. (burde kansje sagt en som ikke er fast som f.eks Grindheim og T.Holm)
Men å kalle han vif beste i år er også å dra det litt langt, både Wæhler og Jepsen har vært bedre(muligens Grindheim også..)
edit: det jeg egentlig ville frem til er at jeg mye heller vil ha Helstad enn Gashi, selv om vi har nok av angripere(vil heller han en annen midtbanespiller).. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.05.2006 23:08 Post subject: |
|
|
| Vi spiller en helt annen fotball enn Vålerenga, har for faen ingenting å si om han spiller mye eller lite i Vålerenga. Det er hva han kan prestere i Rosenborg som teller. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 13.05.2006 10:22 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Jeg kaster den første brannfakkelen: Helstad til VIF, den nye Strand (Gashi) til RBK! |
Tror du Helstad er noe særlig interessert i å spille i 1. divisjon neste år da? ;-P |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.05.2006 17:57 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Jeg kaster den første brannfakkelen: Helstad til VIF, den nye Strand (Gashi) til RBK! |
Hvorfor skal vi bytte vår kontringsspiss nr. 1 med en midtbanespiller?
Akkurat den må du forklare nærmere.
Helstad er en Brattbakk-type, han har bare litt mindre arbeidskapasitet. Helstad er forholdsvis rask, og en forholdsvis god avslutter med teknikk nok til å dra seg forbi en spiller før han skyter. Helstad er en langt bedre kontringsspiller enn Daniel Braaten, fordi han, i langt større grad enn Braaten, søker å gå rett på mål, og er en bedre avslutter.
Vi vet alle at Steffen og Frode ikke er i nærheten av å ha Helstads hurtighet.
Kone er raskere enn Steffen og Frode, men ikke rask nok til å være mannen som skal sette kontringene i mål.
Med andre ord. Forsvinner Helstad må han erstattes. Men med hvem?
Ardian Gashi kan ikke erstatte Helstad. Gashi er den som må kjøpes for å prøve å overta for Roar. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 13.05.2006 19:41 Post subject: |
|
|
| Selvsagt mener jeg ikke at Gashi skal erstatte Helstad. Det er ikke vanskeligere å forstå enn at Høgmo har sagt at vi har for mange rutinerte spillere på topp. RBk har hatt følere ute på Gashi som er trønder i flere sesonger. VIF har meldt interresse for Helstad som har sagt at han ikke er uinteressert. RBK har en rask kantspiller i Essediri og at Helstad sannsynligvis ikke kommer til å være midtspiss. Da må han ihverfall begynne å score mye igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.05.2006 19:49 Post subject: |
|
|
Vi får vel kanskje se om han finner igjen scoringsformen i kveld mot TIL, da! Blir artig å se han som midtspiss igjen. Men jeg tipper han får èn omgang til å bevise det. Iversen er vel nærmest bænkers som midtspiss, og TIL-kampen blir fort unntaket om Helstad ikke gjør en knalljobb. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Rbk-Jente91 Junior
|
Posted: 14.05.2006 12:34 Post subject: |
|
|
Visst Helstad skal selges så håper jeg for all del at det ikke blir til Vålerengen asså Hjeeelp:S Det hadde vært ille.. Ikke at jeg håper han blir solgt i det hele tatt da, men liksom, Visst det skal skje, så må det bli et ikke norsk lag!!!  _________________ Rosenborg B.K<3 *Digger dere gutta mine:) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.05.2006 12:57 Post subject: |
|
|
Tviler på at Helstad har ambisjoner om å spille i Adecco neste år, så han velger nok neppe Vålerengen  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.05.2006 10:56 Post subject: |
|
|
- Vil strekke oss langt for Helstad
- Nei, hvis Thorstein ønsker seg tilbake til HamKam, skal jeg jobben hardt for å få til det økonomiske. Føler meg ganske sikker på at flere i næringslivet vil synes det er attraktivt å få tilbake Helstad i HamKam-trøya, sier Haakonsen til HA-sporten. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 20.05.2006 12:14 Post subject: |
|
|
Helstad dro på MR-scanning av kneet sitt idag. Han var på treninga de første 15-20 minutta. Jogga litt rolig rundt i joggesko før han sa takk for seg. Humøret så derimot ut til å være på topp Satser på at det ikke er så alvorlig |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 20.05.2006 14:02 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | - Vil strekke oss langt for Helstad
- Nei, hvis Thorstein ønsker seg tilbake til HamKam, skal jeg jobben hardt for å få til det økonomiske. Føler meg ganske sikker på at flere i næringslivet vil synes det er attraktivt å få tilbake Helstad i HamKam-trøya, sier Haakonsen til HA-sporten. |
''4-5 mill'' ??
Synes vi bør få oppi 10. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.05.2006 20:12 Post subject: |
|
|
Helstad mister resten av vårsesongen pga. meniskoperasjon.
Les mer: Helstad må operere |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2006 20:18 Post subject: |
|
|
| Kjipt. Helstad har ikke vært særlig bra i år, men vi mister et alternativ på topp. Sykt så skadeutsatt vi har vært det siste året |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 20.05.2006 21:13 Post subject: |
|
|
Meget synd for gutten!
HÃ¥per han kommer sterkt tilbake! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 20.05.2006 21:22 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Kjipt. Helstad har ikke vært særlig bra i år, men vi mister et alternativ på topp. Sykt så skadeutsatt vi har vært det siste året |
Men fordelen med dette er at nå forlater han vel neppe klubben før tidligst i vinter (når Vålerengen forhåpentligvis har rykka ned og dermed er uaktuelle ) |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.05.2006 00:30 Post subject: |
|
|
Synd for Helstad og synd for RBK, og nå blir hverken Johnsen eller Helstad solgt slik at problemene med for mange spisser blir forlenget ett halvt år.
Vi blir nå veldig avhengig av å få kantspillet og innlegg til å fungere maksimalt... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 21.05.2006 01:22 Post subject: |
|
|
| Vil nesten si at dette er bra for både Helstad og RBK. RBK vil åpenbart ikke satse på Helstad. De har valgt Iversen. Helstad blir kastet inn på kanten slik at han skal få spilletid - ganske latterlig selvfølgelig. Nå slipper man å tenke på problemet. Når sommeren kommer, så kan Helstad i ro og mak finne seg en ny klubb. Hvorfor skulle han gidde å bli her? |
|
| Back to top |
|
 |
|