| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 07.11.2013 15:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Number10 wrote: | | Produksjonsmessig så er Gullet ska´hjæm mye bedre. Bombefly høres veldig billig og hjemmesnekret ut. |
Jada, og en Picasso ser billig og hjemmesnekret ut sammenlignet med et verk av Magne Sandøy.
Uten sammenligninger forøvrig. | Hahahaha  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.11.2013 15:41 Post subject: |
|
|
| Jeg var positivt innstilt, men må innrømme at jeg ble litt skuffa over Bombefly. Synes ikke teksten var veldig oppfinnsom, for å si det sånn. Den offisielle styrer jeg unna så lenge som mulig, blir flau bare av å tenke på den. |
|
| Back to top |
|
 |
Silkysmooth Junior
|
Posted: 07.11.2013 15:43 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | De fjernet den fra rbk.no? |
Var nok ikke meningen at den skulle ligge ute for allmennheten før den "slippes" i shoppen i dag.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.11.2013 15:50 Post subject: |
|
|
| Number10 wrote: | Gullet ska´hjæm e 1000 ganger bedre både når det gjelder melodi og allsang.
Teksten på Bombefly er litt sprekere, men selve kvaliteten når det kommer til en sang hvor alle kan synge på, så holder den ikke mål. |
Tro meg, Bombefly funker utmerket som allsang. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.11.2013 16:00 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | Nei, har jo Wimp. Men kanskje på tide i investere i Spotify! |
Trenger da ikke investere, gratisversjonen er helt grei å bruke den, så lenge du bare hører på et par-tre sanger i slengen (ellers blir du en smule lei reklamen, etter hvert). _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.11.2013 16:13 Post subject: |
|
|
Eller kjøp låta på Itunes og gi godeste Shitrich et par velfortjente kroner  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 16:25 Post subject: |
|
|
Ja, skal ta en titt, tr0ndern. Takk for tipset. Og jeg trenger egentlig et alternativ til Wimp da den struper alt på maskinen min. (Trenger vel strengt tatt en ny maskin ).
Men fikk da hørt låta til Shitrich, og må si jeg ble positivt overrasket over hvor bra den var. Ingen fordommer der i gården, hehe. Snakk om å gi faen! Det eneste jeg eventuelt skulle kicke litt på, er det gjennomgående riffet som ligger i bunn. Syntes ikke det var spesielt bra. Hadde gjort seg med et litt saftigere og røffere uttrykk som nok hadde passet låta mye bedre. Ellers enig i at låta kommer til å skape allsang. Perfekt tenningslåt!
Gullet ska' hjæm derimot, var lite innovativ. Noe som sikkert heller ikke var meningen. Intetsigende og utrolig kjedelig fra begynnelse til slutt og med stjålet tekstlinje fra Brann og Bergen. Slitsomt! Sitter igjen med inntrykket av å hørt den 100 ganger før. Får litt sånn danseband-feeling over den. Intet nytt under sola, med andre ord - bare det gamle trauste som skjer gjennom hele låta. Og når det da topper seg med Gullet ska' hjæm-frasen, blir det bare nok for min del. Flaut og skuffende på en gang. Skulle aldri vært skrevet og utgitt! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.11.2013 16:27 Post subject: |
|
|
Synes "Gullet ska hjæm" ble bedre når man får hørt den noen ganger..
Bombefly var kul den også.
Men synes det var konge at de gamle fikk lage RBK låt.
Sie Gubba sin var jo katastrofal dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 16:44 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Synes "Gullet ska hjæm" ble bedre når man får hørt den noen ganger.. |
Klart det - det er jo bare den «stjålne» teksten som er forandret i forhold til tidligere hits. (Som for øvrig er sjefslåter den dag i dag!).
Er faktisk ikke sikker på om den var bedre enn Sie Gubba sin, heller.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 07.11.2013 17:02 Post subject: |
|
|
| Dag Ingebrigtsen på NRK Nett-TV wrote: | | Æ har aldri hørt "gullet ska hem" all heder og ære te bergenseran for å ha en så god idé. |
_________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 07.11.2013 17:14 Post subject: |
|
|
| Klarte ikke se ferdig videoen av "gullet ska hjem". Ble for flau, tok meg selv i å holde for øynene å fnise som en liten jente. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 07.11.2013 17:14 Post subject: |
|
|
"Gullet ska hjem" er en dårlig sang til å være trønderrock. Men fortstår ikke skepsisen folk har mot denne sjangeren. Har vært på flere konserter dette året, men trønderfesten med DDE har vært den beste.
Men tilbake til tema. "Bombefly" er den klart beste sangen av de to. "Gullet ska hjem" er rett og slett for dårlig trønderrock. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 07.11.2013 17:34 Post subject: |
|
|
| Huff ble ordentlig skjermflau her jeg satt nå. Synes faktisk Billes rop var det eneste kule med hele videoen og sangen. Er så lei av de sangene der. Kunne de ikke brukt penger på en sang fra Nullskattesnylterne eller noe annet litt freshere? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.11.2013 18:13 Post subject: |
|
|
| Det der var ikke spesielt bra nei.. ikke mye "ti tusen troll" over det. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 07.11.2013 18:18 Post subject: |
|
|
Shitrich på twitter:
shitrich BROMSTAD @shitrich7045 1m
FOR Å SI DET MILDT...DET BLÆS OPP TE EN HELVETES STORM NO #BOMBEFLY #RBKNO #FÅR #ALDRI #FJERNA #LÅTA |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.11.2013 18:19 Post subject: |
|
|
Jo mer jeg hører på den, jo mer liker jeg den. Ser ikke helt hva som er som er så flaut, dette er da en oppskriftsmessig cuplåt fra Ingebrigtsen og Flakne. Ser for meg at den også vil være en slager blant de yngre supporterne, det er en knallidé å la Bille ha et solorop.
Refrenget er faktisk veldig catchy etterhvert, jeg har nynnet på det i en time nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 18:33 Post subject: |
|
|
I og for seg, er det ikke låta som er pinlig. Det er tekstlinjen (tittelen og refrenget) Gullet ska' hjæm eller som det rettmessig heter Gullet ska' hem som gjør det så utrolig flaut. Hadde sikkert vært en enkel sak og skrevet om akkurat det «budskapet» og gjort det til noe eget. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.11.2013 18:36 Post subject: |
|
|
| Mtp historien til RBK er det lett å bli nostalgisk, men trenger ikke snekre låt som hører hjemme på 90-tallet for det.. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 18:39 Post subject: |
|
|
Hehe, nei, tilbake til røttene for enhver pris, er vel ikke akkurat alltid til det beste, Macha!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 07.11.2013 18:44 Post subject: |
|
|
Må vel si at "Gullet ska hjem" var temmelig oppskriftsmessige greier, men i forhold til den beste trønderrocken var denne med bomull i ørene. Er uansett milevis mer schwung over denne enn Sie Gubba sin, men det er ingen ny "Rosenborgsangen" eller "10000 troll". Er begge disse to "offisielle" cupfinalelåter, eller er det kun "Gullet ska hjem"?
$hitrich derimot gir noe bakoversveis og er innovativ (innen sjangeren "cupfinalelåt") men kanskje mer vulgær enn det som behøves. Ikke min favorittsjanger heller, men hører jo at den er kvalitet innenfor det den prøver på.
Så har vi "All som itj e trøndera e dom" som også er såpass lite politisk korrekt at den heller aldri kan få offisiell velsignelse. Syns denne også var liv laga, eller hadde livets rett for å si det på en annen måte, selv om den ikke vil bli noen slager.
I morgen legges "Vi e bæst!" ut. Vet ikke hvor denne legger seg på politisk korrekt-skalaen, men det blir spennende å høre
Da har vi to offisielle og tre uoffisielle låter for årets cupfinale. Hvor mange har Molde? Får satse på at det er et omen - 5 mål mot Molde. 2 korrekte mål og 3 diskutable Det burde holde. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.11.2013 18:45 Post subject: |
|
|
| Men alle skjønner vel at Bombefly aldri kunne vært en offisiell cupfinalelåt? |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 07.11.2013 18:47 Post subject: |
|
|
| ja |
|
| Back to top |
|
 |
kaihelvette Junior
|
Posted: 07.11.2013 19:02 Post subject: |
|
|
Alle er nok inneforstått med at "Bombefly" ikke egner seg som offisiell låt, men det har aldri vært hensikten heller. Vi ønsket å lage en knallhard låt for å fyre opp supporterne før cupfinalen. Den skal skape tenning, ikke videre refleksjon over ordbruk og symbolikk. Vi driter i om RBK offisielt prøver å stenge låta og denne threaden. Låta er til dere supportere, ikke administrasjonen!!!
LÃ¥ta finner du her:
Spotify:http://open.spotify.com/track/2do0MTo0XhtwhvtVaokKuY
Itunes: https://itunes.apple.com/...4&l=nb
Støtt opp og spre låta!! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 19:06 Post subject: |
|
|
| Ivar wrote: | | Dag Ingebrigtsen på NRK Nett-TV wrote: | | Æ har aldri hørt "gullet ska hem" all heder og ære te bergenseran for å ha en så god idé. |
|
Dette tror jeg rett og slett er en hvit løgn av Ingebrigtsen.
For de av dere som heller ikke har hørt om dette:
BT 08.okt. 2007: Historien om et fenomen: «Gullet ska hem»
| Quote: | Glem Ove Thue og Den 12. Mann. Alejandro Fujentes og James Blunt. Sett strek over hele VG-listen og Hit 40. Radio, tv, ringetoner, fildeling og mp3. Høstens hit i Bergen heter «Gullet ska hem» og er spredt på folkemunne.
Låten har ikke bare runget på tribuner, puber, lekeplasser og taxikøer den siste tiden. På rekordtid har uttrykket «Gullet ska hem» blitt den mest hardtslående enlinjeren på denne siden av Hamlet. Den pryder T-skjorter, skjerf og andre effekter, bannere er hengt opp (blant annet på Forum Kino!), aviser har kuppet uttrykket og sportssjefen i Brann har kåret det til sitt favorittuttrykk
Til og med Regjeringen har kastet seg på bølgen. bt.no er kjent med at Norges forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen har et Brann-skjerf med påskriften «Gullet ska hem» hengende på kontoret.
Kort fortalt: «Gullet ska hem» er et fenomen. |
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.11.2013 19:16 Post subject: |
|
|
Jeg liker Bombefly jeg. Jeg bare staterer det åpenbare her, da mange virker å slakte Flakne/Ingebrigtsen-låta i motsetning til Bombefly på bakgrunn av tekstene. Den offisielle låten skal være for alle, også yngre RBK-fans, i tillegg til de eldre.
Jeg liker den nye Flakne/Ingebrigtsen-låta mer for hver gang jeg hører den, og det er positivt. Ser og hører for meg å synge med på den etter cupfinalegull. |
|
| Back to top |
|
 |
|