English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Cupfinalesang 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ace
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 15:30    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Number10 wrote:
Produksjonsmessig så er Gullet ska´hjæm mye bedre. Bombefly høres veldig billig og hjemmesnekret ut.

Jada, og en Picasso ser billig og hjemmesnekret ut sammenlignet med et verk av Magne Sandøy.

Uten sammenligninger forøvrig.
Hahahaha Very Happy Tommel'n opp!
Henri
Legende

PostPosted: 07.11.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

Jeg var positivt innstilt, men må innrømme at jeg ble litt skuffa over Bombefly. Synes ikke teksten var veldig oppfinnsom, for å si det sånn. Den offisielle styrer jeg unna så lenge som mulig, blir flau bare av å tenke på den.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkysmooth
Junior

PostPosted: 07.11.2013 15:43    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
De fjernet den fra rbk.no?

Var nok ikke meningen at den skulle ligge ute for allmennheten før den "slippes" i shoppen i dag..
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 15:50    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Gullet ska´hjæm e 1000 ganger bedre både når det gjelder melodi og allsang.
Teksten på Bombefly er litt sprekere, men selve kvaliteten når det kommer til en sang hvor alle kan synge på, så holder den ikke mål.

Tro meg, Bombefly funker utmerket som allsang.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 16:00    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Nei, har jo Wimp. Embarassed Men kanskje på tide i investere i Spotify!

Trenger da ikke investere, gratisversjonen er helt grei å bruke den, så lenge du bare hører på et par-tre sanger i slengen (ellers blir du en smule lei reklamen, etter hvert).
JanneB
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 16:13    Post subject: Reply with quote

Eller kjøp låta på Itunes og gi godeste Shitrich et par velfortjente kroner Tommel'n opp!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 16:25    Post subject: Reply with quote

Ja, skal ta en titt, tr0ndern. Takk for tipset. Og jeg trenger egentlig et alternativ til Wimp da den struper alt på maskinen min. (Trenger vel strengt tatt en ny maskin Razz).

Men fikk da hørt låta til Shitrich, og må si jeg ble positivt overrasket over hvor bra den var. Ingen fordommer der i gården, hehe. Snakk om å gi faen! Tommel'n opp! Det eneste jeg eventuelt skulle kicke litt på, er det gjennomgående riffet som ligger i bunn. Syntes ikke det var spesielt bra. Hadde gjort seg med et litt saftigere og røffere uttrykk som nok hadde passet låta mye bedre. Ellers enig i at låta kommer til å skape allsang. Perfekt tenningslåt!

Gullet ska' hjæm derimot, var lite innovativ. Noe som sikkert heller ikke var meningen. Intetsigende og utrolig kjedelig fra begynnelse til slutt og med stjålet tekstlinje fra Brann og Bergen. Slitsomt! Sitter igjen med inntrykket av å hørt den 100 ganger før. Får litt sånn danseband-feeling over den. Intet nytt under sola, med andre ord - bare det gamle trauste som skjer gjennom hele låta. Og når det da topper seg med Gullet ska' hjæm-frasen, blir det bare nok for min del. Flaut og skuffende på en gang. Skulle aldri vært skrevet og utgitt!
EspN
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 16:27    Post subject: Reply with quote

Synes "Gullet ska hjæm" ble bedre når man får hørt den noen ganger..

Bombefly var kul den også.

Men synes det var konge at de gamle fikk lage RBK låt.

Sie Gubba sin var jo katastrofal dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 16:44    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Synes "Gullet ska hjæm" ble bedre når man får hørt den noen ganger..

Klart det - det er jo bare den «stjålne» teksten som er forandret i forhold til tidligere hits. (Som for øvrig er sjefslåter den dag i dag!).

Er faktisk ikke sikker på om den var bedre enn Sie Gubba sin, heller. Confused
Ivar
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 17:02    Post subject: Reply with quote

Dag Ingebrigtsen på NRK Nett-TV wrote:
Æ har aldri hørt "gullet ska hem" all heder og ære te bergenseran for å ha en så god idé.

Elg
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 17:14    Post subject: Reply with quote

Klarte ikke se ferdig videoen av "gullet ska hjem". Ble for flau, tok meg selv i å holde for øynene å fnise som en liten jente.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 17:14    Post subject: Reply with quote

"Gullet ska hjem" er en dårlig sang til å være trønderrock. Men fortstår ikke skepsisen folk har mot denne sjangeren. Har vært på flere konserter dette året, men trønderfesten med DDE har vært den beste.

Men tilbake til tema. "Bombefly" er den klart beste sangen av de to. "Gullet ska hjem" er rett og slett for dårlig trønderrock.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 17:34    Post subject: Reply with quote

Huff ble ordentlig skjermflau her jeg satt nå. Synes faktisk Billes rop var det eneste kule med hele videoen og sangen. Er så lei av de sangene der. Kunne de ikke brukt penger på en sang fra Nullskattesnylterne eller noe annet litt freshere?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:13    Post subject: Reply with quote

Det der var ikke spesielt bra nei.. ikke mye "ti tusen troll" over det.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:18    Post subject: Reply with quote

Shitrich på twitter:

shitrich BROMSTAD ‏@shitrich7045 1m

FOR Å SI DET MILDT...DET BLÆS OPP TE EN HELVETES STORM NO #BOMBEFLY #RBKNO #FÅR #ALDRI #FJERNA #LÅTA
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Jo mer jeg hører på den, jo mer liker jeg den. Ser ikke helt hva som er som er så flaut, dette er da en oppskriftsmessig cuplåt fra Ingebrigtsen og Flakne. Ser for meg at den også vil være en slager blant de yngre supporterne, det er en knallidé å la Bille ha et solorop.
Refrenget er faktisk veldig catchy etterhvert, jeg har nynnet på det i en time nå.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:33    Post subject: Reply with quote

I og for seg, er det ikke låta som er pinlig. Det er tekstlinjen (tittelen og refrenget) Gullet ska' hjæm eller som det rettmessig heter Gullet ska' hem som gjør det så utrolig flaut. Hadde sikkert vært en enkel sak og skrevet om akkurat det «budskapet» og gjort det til noe eget.
Macha
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:36    Post subject: Reply with quote

Mtp historien til RBK er det lett å bli nostalgisk, men trenger ikke snekre låt som hører hjemme på 90-tallet for det..
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:39    Post subject: Reply with quote

Hehe, nei, tilbake til røttene for enhver pris, er vel ikke akkurat alltid til det beste, Macha! Very Happy
larsarus
Legende

PostPosted: 07.11.2013 18:44    Post subject: Reply with quote

Må vel si at "Gullet ska hjem" var temmelig oppskriftsmessige greier, men i forhold til den beste trønderrocken var denne med bomull i ørene. Er uansett milevis mer schwung over denne enn Sie Gubba sin, men det er ingen ny "Rosenborgsangen" eller "10000 troll". Er begge disse to "offisielle" cupfinalelåter, eller er det kun "Gullet ska hjem"?

$hitrich derimot gir noe bakoversveis og er innovativ (innen sjangeren "cupfinalelåt") men kanskje mer vulgær enn det som behøves. Ikke min favorittsjanger heller, men hører jo at den er kvalitet innenfor det den prøver på.

Så har vi "All som itj e trøndera e dom" som også er såpass lite politisk korrekt at den heller aldri kan få offisiell velsignelse. Syns denne også var liv laga, eller hadde livets rett for å si det på en annen måte, selv om den ikke vil bli noen slager.

I morgen legges "Vi e bæst!" ut. Vet ikke hvor denne legger seg på politisk korrekt-skalaen, men det blir spennende å høre Smile

Da har vi to offisielle og tre uoffisielle låter for årets cupfinale. Hvor mange har Molde? Smile Får satse på at det er et omen - 5 mål mot Molde. 2 korrekte mål og 3 diskutable Wink Det burde holde.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:45    Post subject: Reply with quote

Men alle skjønner vel at Bombefly aldri kunne vært en offisiell cupfinalelåt?
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

ja
Back to top
kaihelvette
Junior

PostPosted: 07.11.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

Alle er nok inneforstått med at "Bombefly" ikke egner seg som offisiell låt, men det har aldri vært hensikten heller. Vi ønsket å lage en knallhard låt for å fyre opp supporterne før cupfinalen. Den skal skape tenning, ikke videre refleksjon over ordbruk og symbolikk. Vi driter i om RBK offisielt prøver å stenge låta og denne threaden. Låta er til dere supportere, ikke administrasjonen!!!

LÃ¥ta finner du her:

Spotify:http://open.spotify.com/track/2do0MTo0XhtwhvtVaokKuY

Itunes: https://itunes.apple.com/...4&l=nb

Støtt opp og spre låta!!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Dag Ingebrigtsen på NRK Nett-TV wrote:
Æ har aldri hørt "gullet ska hem" all heder og ære te bergenseran for å ha en så god idé.

Dette tror jeg rett og slett er en hvit løgn av Ingebrigtsen.

For de av dere som heller ikke har hørt om dette:

BT 08.okt. 2007: Historien om et fenomen: «Gullet ska hem»

Quote:
Glem Ove Thue og Den 12. Mann. Alejandro Fujentes og James Blunt. Sett strek over hele VG-listen og Hit 40. Radio, tv, ringetoner, fildeling og mp3. Høstens hit i Bergen heter «Gullet ska hem» og er spredt på folkemunne.

Låten har ikke bare runget på tribuner, puber, lekeplasser og taxikøer den siste tiden. På rekordtid har uttrykket «Gullet ska hem» blitt den mest hardtslående enlinjeren på denne siden av Hamlet. Den pryder T-skjorter, skjerf og andre effekter, bannere er hengt opp (blant annet på Forum Kino!), aviser har kuppet uttrykket og sportssjefen i Brann har kåret det til sitt favorittuttrykk

Til og med Regjeringen har kastet seg på bølgen. bt.no er kjent med at Norges forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen har et Brann-skjerf med påskriften «Gullet ska hem» hengende på kontoret.

Kort fortalt: «Gullet ska hem» er et fenomen.

ola.
Veteran

PostPosted: 07.11.2013 19:16    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Bombefly jeg. Jeg bare staterer det åpenbare her, da mange virker å slakte Flakne/Ingebrigtsen-låta i motsetning til Bombefly på bakgrunn av tekstene. Den offisielle låten skal være for alle, også yngre RBK-fans, i tillegg til de eldre.

Jeg liker den nye Flakne/Ingebrigtsen-låta mer for hver gang jeg hører den, og det er positivt. Ser og hører for meg å synge med på den etter cupfinalegull.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 8 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb