English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 09:26    Post subject: Reply with quote

Tja, ikke god. Men ikke like håpløs som mot enga. Vi hadde ballen hele 2. omgang, og det va ikke mange gangene han klarte noe konstruktivt fremover på banen. Tipper dorsa hadde kommet til et par farligheter pluss 10-15 overlapper mer. Skjelvik har altså myyye å gå på offensivt, men defensivt var det vel lite å utsette på. Håper han fortsetter fremgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
beejay
Senior

PostPosted: 26.08.2013 09:45    Post subject: Reply with quote

Denne kampen + VIF kom nok litt for tidlig i forhold til når de ville at vi skulle få se nærmere på han. Hadde ikke dorsin vært supendert så hadde de nok gitt han et par ekstra kamper for 2.laget før han ble aktuell fra start. Jeg synes at VIF kampen viste prov på en som nettopp var tilbake fra skade og kampen i går var et klart steg opp fra VIF kampen, jeg tror vi får se hva denne gutten er god for om et par uker når han har fått opp fotballformen.
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 26.08.2013 09:58    Post subject: Reply with quote

Han var shaky i 1.omg, og middels i 2.omg hvor vi eide ballen og han aldri ble utfordret defensivt. Terningkast 3.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 10:25    Post subject: Reply with quote

Har stor tro på Skjelvik etter denne kampen. Hever seg voldsomt fra sist og gjør en absolutt godkjent figur. I tillegg får vi se smakebiter på farten hans, spesielt det ene rykket der han kommer til innlegg er det høy klasse over.
Med tanke på at han nesten ikke har spilt kamper i år syns jeg dette lover veldig bra.
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 26.08.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

Tidligere var jeg 80% sikker på at Skjelvik har ett stort talent, etter denne kampen er jeg nok på 95%. My bra vi ser av Skjelvik igår, kan ikke vente til han begynner å finpusse spillestilen sin.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 16:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det han viste i siste halvdel av 2. omgang er representativt for det Skjelvik kommer til å stå for. Stort sett kun brukanes til å løpe rett frem, men han har såpass til hurtighet at han kan være veldig skapende offensivt. Perry mener at det bør slås blindt på Mikkelsen i bakrom. Å ha en trussel som Skjelvik i bakrom langs venstresiden vil enten frigjøre masse rom for andre spillere eller resultere i innlegg fra venstrefoten hans (som visstnok skal være ganske ok). Så jeg foreslår at Skjelvik dyrkes som en ren wingback, mens Gamboa kan være mer avmålt på sin side. Han skaper uansett dessverre sjeldent farligheter i særlig stor grad.

Tror ikke han fikk 11 assists i Allsvenskan fra backposisjon uten å ha noen kvaliteter.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 16:25    Post subject: Reply with quote

Tror Skjelvik kan bli bra etterhvert. At han er litt forsiktig og ujevn i starten må man regne med når han bare har spilt drøye 20 minutter A-lagsfotball siden i fjor høst og skal tilpasse seg et nytt lag i tillegg.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 17:08    Post subject: Reply with quote

Farta hans var syk,få inn rutine og taktiske så kan dette bli veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 27.08.2013 22:46    Post subject: Reply with quote

- Jeg synes han klarte seg veldig godt, og spesielt utover i kampen ble han bedre og bedre. Han viser stor fart når han kommer bakfra og får koblet på turboen, da er det ikke enkelt å stoppe ham. Når han får kamper i seg, kommer han til å bli enda bedre. Så det var en veldig god kamp av Jørgen, sier Perry.

Les mer: - Skjelvik kommer til å bli enda bedre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2013 09:31    Post subject: Reply with quote

Med mer rutine kommer han vel også oftere framover, får man håpe.

Det var ganske mange ganger underveis i kampen der han ble stående igjen, helt tomt langs hans side, i situasjoner der Dorsin ville jaktet fremover langs krittet.

Men kanskje greit å få inn den defensive tryggheten først.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2013 10:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han var nærmest patetisk dårlig defensivt, i Ulfs gode perioder var det jo totalt Autobahn på Skjelviks side. Men bedre enn sist, ja.
torrax
Junior

PostPosted: 29.08.2013 11:21    Post subject: Reply with quote

Nå er det mulig jeg tar feil, men kan ikke huske at Ulf hadde "fri bane" eller stadig vekk kom seg rundt på Skjelviks kant ila kampen.

Om det du mener er at det var store rom på vår venstrekant syns jeg det hadde mer med at det, til tider, var voldsomt strekk i laget og at dermed venstrevingen ble liggende veldig offensivt og ikke dekket rom defensivt. Da ble det ofte store rom forran Skjelvik, men han var ikke akkurat en rundingsbøye i mine øyne.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2013 11:47    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg mener at han sto igjen for mye i forsvar. For lite overlapp med Berntsen og Chibbe. Slående når Berntsen kom i fint driv forover ved flere anledninger, og ingen sideback kom overlappende oppover krittet.

Som en konsekvens fikk også motstanderen gå langt frem på vår venstre kant før sidebacken møtte. Ulf kom seg ikke rundt så mange ganger, men fikk gå relativt uforstyrret veldig langt før Skjelvik kom oppi sin mann.

Men igjen, det kommer fort med rolleerfaring.
torrax
Junior

PostPosted: 29.08.2013 12:37    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i. Han burde (og bør) stå høyere i banen slik Dorsin gjerne gjør. Da kommer han tidligere i press og veien oppover på banen blir ikke så lang
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 29.08.2013 15:24    Post subject: Reply with quote

Syns jeg så han oppe ved flere andledninger jeg.... Men dorsin har vel vært mere offensiv. Det tror jeg har med at dorsin har spilt der i mange år og er trygg på systemet og medspillerne. Tror Skjelvik har minst like store offensive kvaliteter som dorsin.
Back to top
torrax
Junior

PostPosted: 29.08.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg og. Tipper han la seg såpass lavt for å være trygg defensivt. Når tryggheten kommer tenker jeg at det offensive kommer med en gang. Man så jo glimt av de offensive kvalitetene de gangene Skjelvik var med fremover.

Var muligens også redd for å gå tom for krefter utover I kampen ved å ta mange offensive løpninger I starten av kampen. Han kom jo mye mer fremover I andre omgang mot Ulf da han muligens market han hadde krefter igjen.

Alt I alt tror jeg dette blir veldig bra!! Very Happy
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 19:22    Post subject: Reply with quote

Spiller dritbra mot Haugesund nå - herlig at han motbeviser en god del dystre spådommer!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 19:23    Post subject: Reply with quote

Spiller dritbra mot Haugesund nå - herlig at han motbeviser en god del dystre spådommer!
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 20.09.2013 19:29    Post subject: Reply with quote

Dritbra og dritbra.. Klarer seg ihvertfall meget godt på et godt RBK
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 21.09.2013 01:35    Post subject: Reply with quote

Dorsin kan bli værende på benken. Skjelvik vil bli klart bedre hvis han får tillit.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.09.2013 18:59    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Ufattelig framgang i går sammenlignet med første kamp. Farten er gull verdt.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 04.11.2013 09:01    Post subject: Reply with quote

Noen små taktiske blemmer defensivt mot Viking, men Skjelvik er framtiden. herlig med en så rask spiller på backplass. Dersom han bruker vinteren til å ble klokere defensivt, så er er Dorsin raskt fast benkefyll.
Back to top
torrax
Junior

PostPosted: 04.11.2013 10:48    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Skjelvik bør helt klart satses på neste år. Med litt mer kamptrening kommer det defensive også tipper jeg, har ikke vært mange minuttene med kamp den siste måneden...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2013 21:56    Post subject: Reply with quote

Skjelvik tatt u i A-landstroppen. Den så jeg ikke komme!
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 21:58    Post subject: Reply with quote

Hæ?!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 64, 65, 66  Next
Page 17 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb