English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran

PostPosted: 03.11.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
pingvin wrote:
Jeg vil heller ha Høiland her enn Gamboa. Ikke bare er han bedre defensivt, han er jo til og med milevis bedre offensivt. Sist Gamboa var god, spilte han med rød drakt like ved svenskegrensa.

Faktisk ikke uenig, med familien har flytta og han vil hjem.
Ja, synd.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.11.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Nei, ikke akkurat uenig. Enig i det meste, Eru! Very Happy
stolavs
Veteran

PostPosted: 03.11.2013 20:05    Post subject: Reply with quote

Regner vi henter Lædre Bjørdal fra Viking i hvertfall.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.11.2013 11:28    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Perry må gjøre noen tøffe valg og satse mer tydelig på en 11er neste år. Dersom vi skal spille tradisjonell 433:
Örlund
Gamboa Strandberg Reginiussen Dorsin
Jensen Selnæs Berntsen
Helland Søderlund Ny kant

Dersom vi skal spille 4231:

Örlund
Gamboa Strandberg Reginiussen Dorsin
Jensen Mix
Helland Chibuike Ny kant
Søderlund

Faktisk er ny kant det eneste jeg vil ha inn bortsett fra å erstatte Strandberg eller Reginiussen. Perry har badet i penger og økonomien tilsier ikke at vi kan bruke mer nå.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.11.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Salg av Strandberg for 10+ mill i vinter og signeringen av 2 bosmanspillere - Bjørdal og Thorsteinsson hadde vært bra.

Jeg tror faktisk at det er nok i vinter, muligens skaffe oss en avtale med Glimt om Ndiaye slik at han ikke drar noe annet sted.

Så får vi heller se hva vi mangler gjennom vårsesongen og kjøpe inn i sommer.

I FM-modus ville jeg selvsagt solgt både Bille og Søderlund og hentet en klassespiss, men det skjer jo ikke. Ville også byttet ut Ørlund med en bedre keeper.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.11.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

Nettopp, og jeg vil ha stabilitet i troppen nå.
Back to top
bingo7
Junior

PostPosted: 04.11.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Har troen på Søderlund neste sesong, sålenge han er skadefri og får spille fast.

Den danske diva har jeg gitt opp.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

En ny ving på venstresiden av typen 'gjennombruddsving' og en ny spiss ala Bakenga. Det er de to viktigste ønskene mine. Dernest snuse på kupp som kan øke kvaliteten i midtbaneleddet, f.eks. dersom det plutselig skulle by seg en mulighet på Annan, Ibrahim, Stig Johansen, Yttergård Jensen eller tilsvarende.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 13:15    Post subject: Reply with quote

Stefan Johansen?
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 14:53    Post subject: Reply with quote

Vældig fornuftige overvejelser, MD1972
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 15:21    Post subject: Reply with quote

Skal RBK spille 4-3-3, så må det inn 1, kanskje 2 nye klare vinger som tørr å utfordre, stor hurtighet og god 1-mot-1.
Har sett meg ut Fofana hos LSK, også er det flere som ser ut til å være veldig lysten på Thorsteinsson.
Kanskje en sentral midtbanegeneral, med erfaring og rutine.

Bille the Diva har jeg for lengst gått lei. Har han bare vært like god på banen som utenfor, så hadde han nå vært toppscorer.
Har veldig tro på Søderlund uten skader neste år.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 15:28    Post subject: Reply with quote

Bille og Søder kunne sikkert fungert fint i en 4-4-2, men jeg er lei av å se de begge i 4-3-3. Ønsker meg Bakenga på topp, og en skikkelig ving. I tillegg vil jeg gjerne ha en skikkelig midtbanegeneral.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 04.11.2013 15:30    Post subject: Reply with quote

Trenger også en konkurrent på plassen til Gamboa.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 16:17    Post subject: Reply with quote

Enig med de fleste her.

Håper på en sesong uten så mange forandringer, da stallen egentlig er ganske bra. Håper man setter en mer "fast" 11'er og bestemmer seg for en ren spillestil.

Vil HELST ha inn en ren 4-3-3 spiss, men da må man selge både Bille og Søderlund og det skjer nok ikke.

4-3-3, med Søderlund i midten KAN funke. Helst hadde man sett noen enda bedre men det kan funke. Men da vil jeg ha to rene kanter ved siden av, ikke Bille.... (og helst ikke chibbe heller).. Da funker bosmanspilleren Thorsteinsson som dere nevner.

4-2-3-1, med Søderlund i midten og Helland/Mikkelsen, Chibbe i 10'er-rollen og en ny kant (Thorsteinsson) på andre siden funker også.

Så med en ny kant inn itillegg til Bjørdal på stopperplass er egentlig laget ferdig. Men mye kan skje på utfronten og, så man vet aldri.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 16:28    Post subject: Reply with quote

Veldig gode innlegg her nå.
Skal prøve å ikke lage kålrabistappe av alt...

Det er veldig riktig i mine øyne slik dere oppsummerer at vi MÅ bestemme oss for hvilket system vi skal bruke neste sesong og spisse stallen inn mot det:

Begge variantene slik thoves henviser til er mulige løsninger OG alternativer, men vi kan ikke bygge en alround stall, vi MÅ spisse inn mot et system slik at spillerne kan bli trygge på seg selv.

Se på godset, spiller akkurat likedann uansett hvem de spiller imot. Eneste forskjellen er valg av spillere til roller utifra hvordan Deila ser for seg kampbildet.

Eksempelvis kan nevnes hvordan han har brukt Kovacs. Valgt ham der han kan ha en viktig rolle i kampen og valgt ham bort der han ser for seg et annet kampbilde.

jeg vil heldst ikke miste Chibuike forran neste sesong da jeg har skikkelig troa på ham om han får en rolle og tillitt, men det jeg heldst vill er å være stolt av at trøndere banker store lag igjen. Hvordan det løses er opp til de høye herrer på Lerkendal. Har jeg troa? Njaaaaaa
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 04.11.2013 17:33    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Skal RBK spille 4-3-3, så må det inn 1, kanskje 2 nye klare vinger som tørr å utfordre, stor hurtighet og god 1-mot-1.
Har sett meg ut Fofana hos LSK, også er det flere som ser ut til å være veldig lysten på Thorsteinsson.
Kanskje en sentral midtbanegeneral, med erfaring og rutine.

Bille the Diva har jeg for lengst gått lei. Har han bare vært like god på banen som utenfor, så hadde han nå vært toppscorer.
Har veldig tro på Søderlund uten skader neste år.

Helt enig med deg..viktigste er og få inn en venstre ving og en klasse midtbane general som kan styre spillet og prestere jevnt.

Bille bør få en sesong til,kanskje slår han til neste sesong. Han har kvaliteter..Det er ingen zahora eller Goa.. Mye bedre spiller..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.11.2013 02:55    Post subject: Reply with quote

Synes det var ganske interessant det som ble nevnt i 2mas sitt intervju med Perry om kontrakten til Chibuike:
Quote:

Så langt har jeg ikke kommet. Nå må vi fordøye dette. Vi vet i hvert fall hvem vi vil ha med oss videre, og så får vi se hvordan det blir seende ut. Det er en kabal som skal legges i november, desember og januar.

Virker ganske tydelig at han tenker på noen utskiftninger. Det er jo noen spillere som er på utgående kontrakter til neste år slik som Dorsin, Örlund, Chibuike og Diskerud. De to sistnevnte vil jeg tro de prøver å forlenge med og hvis det ikke går så må jo de ut og noen nye inn.

Det er ikke noe poeng i å gjøre Diskerud til en fast midtbanemann for RBK hvis han ikke har tenkt til å bli lenger enn ut neste sesong. Jeg er også spent på om de vil skrive ny kontrakt med Chibuike, når han sier det han sier i intervjuet så kan det jo tyde på at de muligens vil kvitte seg med han. Nå kan det jo hende at Chibuike ikke vil forlenge heller men måten Perry sier det på kan tyde på at han kanskje skal vekk. Når Chibuike har vært så god til tider i høst så burde han jo være ganske klar på at han vil forlenge med han hvis Chibuike selv vil det.

Spent på hvilke forandringer det blir, om det blir noe annet enn at Skjelvik kanskje tar over for Dorsin og om Strandberg drar og blir erstattet av en annen. Det er jo mulig at det kommer en ny keeper også men jeg tror de kommer til å ha Örlund en sesong til.

Jeg håper på noen utskiftniner offensivt. Jeg som de fleste andre har jo ikke blitt imponert av Mikkelsen, kunne kanskje tenkt meg å erstattet han. Men nå er jo han en av favorittene til Perry virker det som så han blir nok værende. Frykter at det bare blir en forandring i det offensive og det blir Chibuike ut og en ny mann inn. Jeg tror ikke det er nok. Chibuike (hvis han ikke skriver ny kontrakt) og Mikkelsen ut hadde vært bra og fått inn to nye for dem.
På midtbanen så skjer det nok ikke så mye, Berntsen eller Midtsjø kan det nok hende blir solgt eller lånt ut (det er vel størst sjanse for at det blir Berntsen) samtidig som de nok leter etter en spiller som kan erstatte Diskerud fra sommeren av hvis han ikke forlenger.

Spillere som kan forsvinne:
Örlund
Dorsin
Moe
Strandberg
Berntsen/Midtsjø (mest sannsynlig at det blir Berntsen)
Diskerud
Chibuike
Mikkelsen

Det er de jeg tror det er mest sannsynlig at forsvinner. Tviler på at Mikkelsen blir solgt men jeg tar han med for det. Nå forsvinner nok ikke alle disse men det er de som virker mest sannsynlig at forsvinner.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.11.2013 17:34    Post subject: Reply with quote

Sportsredaktør Wangen i Adresseavisen tror på 2014-suksess:

Per Joar Hansen og Bård Wiggen har bare hatt én sesong på å bygge et RBK for fremtiden. Et norsk fotballag som skal matche gode europeiske lag. Hansen og Wiggen har etter min mening kommet solid i gang med byggingen av RBK for 2014, 2015 og 2016, selv om ballen i år, etter manges mening, for ofte har blitt spilt bakover og langsetter...

Innimellom settes det imidlertid fart fremover og spilles presise baller som spissene når i halvblinde. RBK har i mange kamper skapt nok målsjanser til at seieren burde ha blitt stor. Slik sett har oppspillfasen fungert.

Men det hjelper på lite annet enn sjansestatistikken, all den tid spillerne som er betalt for å putte ballen i mål, ikke gjør det. Per Joar Hansen har sett det. Erik Hoftun likeså. Og da er vi ved kjernen av RBKs problem i 2013-sesongen. Feilkjøpene fremme på banen. Eller riktigere, de tilsynelatende feilkjøpene.

Les mer: La meg slippe flere gutturale rop
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.11.2013 23:34    Post subject: Reply with quote

- Vi er ganske sikker på hvem vi vil ha med videre. Sånn som vi ønsker å spille, krever det mye tankevirksomhet. Du må ta instrukser og læring. Vi får gå gjennom troppen, og se hvor langt hver enkelt spiller har kommet med hensyn til fagplanen, slår Per Joar Hansen fast.

Les mer: - Skal du være i Rosenborg, må du begynne å lære deg å vinne
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 20.11.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

Da er det jo helt tydelig at noen skal ut. Bare til å spekulere i hvem det er snakk om.

Berntsen, Alas, Bråthen, Moe, Strandberg og Chibuike er vel de heteste navnene?
2mas
Sjef

PostPosted: 21.11.2013 00:02    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis kan vi sope sammen noen kroner på opprenskninga.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.11.2013 00:19    Post subject: Reply with quote

Synd at Berntsens talent tilsynelatende ikke sees. Har spilt knallgodt i hver kamp han har fått sjansen. Driv som Tarik og teknikk som Skjelbred. Håper han beholdes.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2013 17:38    Post subject: Reply with quote

Og Perry legger skylda på spillerne, noterer jeg igjen. Kanskje kunne man ha snudd setningen hans på hodet: For å skape den spillestilen som Rosenborg ønsker å spille, så krever det mye tankevirksomhet. Du må kunne formulere instrukser og lære bort. Vi får gå gjennom trenerstaben og se hvor langt hver enkelt trener har kommet med hensyn til fagplanen. Burde sportslig ledelse ha sagt, dersom vi hadde hatt noen.

Det betyr vel også at Mikkelsen som ventet er fredet (han forstår jo dette aller best, og viser det til gagns i skyggespilløktene), mens Chibuike er en goner. Hurra.
Kent
Veteran

PostPosted: 21.11.2013 20:52    Post subject: Reply with quote

Perry velger i større og større grad å legge skylda på spillene for at han ikke lykkes.

Dette er ansvarsfraskrivelse og feighet i særklasse, lik det Kjetil Rekdal har drevet med i årevis.

Last edited by Kent on 21.11.2013 21:21; edited 1 time in total
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 21.11.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

Forøvrig: Det er direkte løgn av Perry å hevde at 3-4 andre klubber i Tippeligaen "har vel så mye penger å bruke på sportslig avdeling som det RBK har".
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 75, 76, 77  Next
Page 3 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb