English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny W
Veteran

PostPosted: 11.05.2006 23:22    Post subject: Reply with quote

Til nordlendingen. Å legge Iversen som hengende spiss og Helstad på topp vil jo ikke være å legge om kraftig.
Trinn 1: Pælm Solli til hællvette og sett inn Helstad i stedet
Trinn 2: La Iversen ligge foran indreløperne i stedet for dagens system hvor Solli ligger bak.

En typisk "win-win situation".
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2006 23:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes kampene våre tydelig bærer preg av at vi mangler den defensive styrken på midtbanen. En slik forandring ville ha gjort dette enda verre. Vi trenger en defensiv klippe og ballfordeler istedet for Solli.
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 11.05.2006 23:36    Post subject: Reply with quote

enig attach. Vi må heller få ut soli og inn en ny... Men er veldig enig i at han absolutt ikke holder mål.

Men jonny w... å legge om slik jeg snakker om da, vil være til en 4-4-2 formasjon, med vekt på lange baller! Vil du si at det er noe likt slik vi spiller idag?? Confused Razz
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 11.05.2006 23:42    Post subject: Reply with quote

Sikkert ikke. Hele diskusjonen er forholdsvis hypotetisk, men det du skisserer har vel aldri vært på tale såvidt jeg vet. Det jeg snakker om vil være likt som vi spilte i fjor høst, bare med Iversen som offensiv midtbane i stedet for Ciljan.
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 11.05.2006 23:53    Post subject: Reply with quote

okei... Men samme hvilken formasjon, og system vi skal bruke, er jeg iallefall kraftig imot at det legges opp til lange baller. Og det gjøres det fort med en slik taktikk. Likevel er det sikkert en veldig effektiv taktikk! Men slik rbk har spilt tidligere, og spiller nå, er iallefall ikke helstad førstvalget. Men egentlig mener jeg Iversen burde komme etter Helstad i kampen om spissplassen. Å en stund kanskje Kone fremst! Uansett har iallefall Helstad såpass konkuranse, at han nok aldri vil få så mye spilletid som han vil. Konklusjonen min blir at vi desverre blir nødt å selge han.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2006 00:03    Post subject: Reply with quote

Savner gamle Eggen-stilen, jeg.. Hvor man bygde opp allerede fra forsvarsleddet ved at man spilte seg ut med korte pasninger og hvor ballen var innom mange mann. Da var jo som regel ikke ballen over bakken før den ble slått inn av en ving. Pent å se på, og dødelig effektivt.

Uansett, jeg synes Høgmo må begynne å ta langsiktige valg etter hvert. Veldig mye variasjoner både i formasjon og lagopstilling ellers. Omtrent den eneste som har spilt fast på en plass hittil Solli, som ikke har infridd. Men så klart, skader må ta en del av skylda.

Er ikke også Helstad en av de som fikk beskjed om at han skulle satses på?
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 12.05.2006 00:07    Post subject: Reply with quote

enig...Eggen stilen savnes sterkt!!!

Helstad satses vel på i like stor grad som kone og iversen. Altså blir det vel en del rulering og bytter. Virker jo desverre som helstad ikke er fornøyd med det.. Sad
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2006 00:18    Post subject: Reply with quote

Eggen hadde jo også den policyen at han heller satte inn en spiss som stopper ved skade enn å omrokkere på laget. Alle fikk veldig klare roller de slapp å gå ut av. Høgmo rokkerer veldig mye i grunn!

Uansett, Eggen-stilen døde da Eggen slutta, men jeg føler også Flo-pasningen burde gått ut da Drillo slutta som landslagstrener. Jeg føler RBK spiller litt sånn i dag. Langpasninger er kjedelig nok å se på når de fungerer, men Rosenborg spiller altfor mye langt i blinde for tida. Ser jo ofte at ballen kommer direkte tilbake ved overgangsmuligheter pga dårlig pasning/feil valg.

Jeg personlig tror Helstad hadde kommet til sin rett foran Iversen. Er lite vits med oppspillpunkt hvis man ikke har noen foran ham til å plukke opp ballen.
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 12.05.2006 07:59    Post subject: Reply with quote

Begynnte å få trua på den 4-2-3-1 formasjonen Høgmo prøvde på i høst og vinter, og det var mye snakk om at både Kone og Iversen ble kjøpt inn for å bekle nettopp denne hengende spiss-rollen. (?)
Hva skjedde? Har Solli gjort det så forbaska godt som enslig def. anker at det er umulig å snu trekanten på midten igjen? Razz
Jeg mener både Ivers og Helstad er tjent med en slik formasjon. Iversen er mer spillende og ballfordeler, mens Helstad har gjennombruddskraften og goalgetter-instinktet. Og begge er god på hodet!

- - - - - Helstad - - - - -
Braaten - Ivers - Essediri
- - - Ciljan - Strand - - -

Dermed har vi fine innbyttere i Storflor, Johnsen, Kone, Tettey (og Solli).
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 12.05.2006 08:15    Post subject: Reply with quote

I og med at dette er en Helstad-tråd mener jeg blah blah blah.

Helstad har hatt over 50% spilletid de innledende kampene. Det kan han være fornøyd med, med tanke på konkurransen og roteringen. Ser og forstår at Høgmo vil ha Iversen på banen, så da må han pent finne seg i å vente på muligheter. Og de kommer.
Selger RBK til Vålerengen, må jeg si at Skutle gjør en dårligere jobb enn Bratseth. Snakk om å skyte seg selv i foten..
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.05.2006 08:16    Post subject: Reply with quote

Hmm...nesten så jeg er i ferd med å skifte mening. Kanskje vi bør skifte tilbake til 4-2-3-1, må jo si at det passer spillermaterialet vårt bedre. Synes oppstillinga di ser spennende ut, Good Apollo
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 12.05.2006 08:21    Post subject: Reply with quote

Torstein Helstad spiller sjelden gode fotballkamper, derfor blir han satt ut av laget. Jeg skjønner ikke hvorfor han klager. Hvis han setter seg ned og tar en titt på videoopptak av de kampene han har spilt vil han se at han ikke gjør seg fortjent til en plass i startelleveren - han blør ikke for drakta, for å si det sånn. Hver gang han settes ut av laget blir det sutring, ta heller tak i utfordringa, slutt med jåleriet, få fettet ut av håret og jobb knallhardt. Du får ikke spille fast for Rosenborg selv om du hadde et par gode sesonger for Brann for lenge siden.....
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2006 08:23    Post subject: Reply with quote

Den ser veldig spennende og forlokkende ut, men det mangler en viktig ting. Hvor er de defensive fibrene? Vi trenger en klippe før motspillerne når frem til het-i-toppen-Riseth.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2006 08:26    Post subject: Reply with quote

jenssenc wrote:
Torstein Helstad spiller sjelden gode fotballkamper, derfor blir han satt ut av laget.

MÃ¥l teller ikke?
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 12.05.2006 08:31    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hvor er de defensive fibrene? Vi trenger en klippe før motspillerne når frem til het-i-toppen-Riseth.

True that, men de to midtbane spillerne trekker jo lenger ned på banen. Johnsen (som har spillt litt midtstopper) kan også spille der, når Strand er skada. Ciljan er ung og lærer fort. Bedre med to defensive midtbanespillere, enn en DJ Fuk-it-up.
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 12.05.2006 08:42    Post subject: Reply with quote

Attach: En scoring på ca 300 minutter spilletid er ikke all verden, spør du meg. Når han i tillegg spiller dårlig og har null arbeidsmoral får det ikke hjelpe at han har tatt av et par kilo i vinter og krever fast plass.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.05.2006 08:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
Den ser veldig spennende og forlokkende ut, men det mangler en viktig ting. Hvor er de defensive fibrene?

Ja, det har du helt rett i. Det må en type a la Bernier inn der for at det skal bli noe som minner om balanse
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2006 08:49    Post subject: Reply with quote

Helstad var vår toppscorer ifjor og var en av de aller beste totalt sett. Det kan man ikke se bort ifra. Det tar nuven av din påstand. I tillegg må du tenke på hvor på banen Helstad har spilt i år. Kanten. Han har dessuten kommet til en del gode sjanser. Mye av det på egenhånd.

Forstår hva du mener med jobbing, men han er en spydspiss. Han er spilleren som stod og ventet foran motstanderens mål da vi ikke hadde offside som barn. Ikke Roar Strand.
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 12.05.2006 09:04    Post subject: Reply with quote

Vålerenga kom også til mange sjanser mot Rosenborg, men hva hjelper vel det når det ikke scores mål.....Ok, skjønner at Helstad er det du mener er en typisk goalgetter, men er han den riktige spisstypen for RBK da? Danker han ut Steffen? Helstad er jo overhodet ikke noe oppspillspunkt, han er vel mer den spilleren som søker bakrom, og det at motstanderne har nektet RBK mye av dette rommet er jo en av grunnene til at RBK sliter.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2006 09:08    Post subject: Reply with quote

Vil ikke si at han danker ut Steffen akkurat nå, nei. Det som er forskjellen på de to, er at Steffen kan få et angrep til å fungere, mens Helstad må ha at fungerende angrep for å fungere skikkelig selv.
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 12.05.2006 09:29    Post subject: Reply with quote

Med andre ord må Steffen og Helstad spille samtidig....hehe. Vi får se hva som skjer, men med den innstillinga Helstad har tror jeg han forsvinner ganske kjapt dersom han ikke får mer spilletid.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 12.05.2006 09:46    Post subject: Reply with quote

Vi har et svært luksusproblem, skal helstad selges, så håper jeg for guds skyld han ikke går til vålrengen IF, det hadde vært ille. men kan vel forstå hans frustrasjon litt også, han ønsker gjerne og spille mye.
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 12.05.2006 11:15    Post subject: Reply with quote

4-2-3-1 høres bra ut. Der trur jeg Helstad vil bli utrulig god. Og de som sier Helstad har spilt dårlig til nå, scoret lite mål, osv...tenk nå litt på at han har spilt mest kant, og uansett for det meste bare har fått småe innhopp på slutten. Helstad kan bli utrulig go, dersom vi bruker han på rett måte!

Ellers synes jeg helt klart vi skal gå for en klar 4-3-3 stil, på Eggen vis... eller 4-2-3-1. Uansett synes jeg høgmo må gjøre klarere valg! Enig med det Skammelsrud sa idag til adressa. Det beste er med lite rotasjon i laget, og en klarere spillestil.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.05.2006 11:17    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per at spillestilsdebatten kan fortsette her: Rosenborg 2006
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
rontonic
Junior

PostPosted: 12.05.2006 11:41    Post subject: Reply with quote

Helstad er Rosenborgs definitivt beste spiss. Han MÅ ikke bli solgt til VIF i alle fall. Måtte registrere meg her for å få sagt det. Behold Helstad, han har reddet rbk mange ganger før, og vil fortsette å score jevt og trutt om han får spille!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 28, 29, 30  Next
Page 15 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb