| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste mot Molde |
| Daniel Örlund |
|
65% |
[ 50 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Cristian Gamboa |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mix Diskerud |
|
1% |
[ 1 ] |
| John Chibuike |
|
21% |
[ 16 ] |
| Nick Bille Nielsen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 76 |
|
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 25.10.2013 15:57 Post subject: |
|
|
Med et Molde i god form, fulle av selvtillit, mens vi ikke har fått spillet til å fungere og må unnvære både vår beste i forsvar og vår beste på midtbanen? Følelsen kunne vært bedre for å si det sånn, men jeg setter min litt til fandenivoldskhet, innsats og karma.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 25.10.2013 16:31 Post subject: |
|
|
| I vårkampen på Lerkendal var rollene byttet om, RBK storfavoritt og som ble ytterligere forsterket tidlig i kampen når Molde ble redusert til ti mann. Det ble allikevel uavgjort, og som jeg har skrevet tidligere tror jeg ett poeng til oss i denne kampen vil være gull verdt da Godset taper i Tromsø neste helg. Det er slike kamper som mot Molde i morgen som viser hvem av spillerne som har den ekstra kvaliteten i seg som vi krever på vårt lag, og hvem som bør finne se en annen klubb. Dessverre er mitt hjerte og min hjerne veldig uenig når de skal avgjøre hvem de tror vinner i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 25.10.2013 17:13 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Er det mange som har god følelse før denne kampen? | Aldri i verden Taper denne pga den udugelige dansken skal spille høyreving, og den andre udugelige skal spille midtspiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 25.10.2013 17:37 Post subject: |
|
|
Som tidligere nevnt er jeg faktis meget optimistisk på vegne av oss.
Mest pga at vi er blitt et lag som er utrolig vanskelig å slå, og det kommer til å hjelpe oss at Molde sikkert kommer til å undervurdere oss endel. Kanskje ikke utad, men inne i Moldeskallene sine.
Men dette er kampen der Rosenborg Ballklubb må bruke all sin erfaring fra veggene. Vi er historiens mestvinnende norske fotballag. Bare dette i seg selv er i grunnen nok til at jeg er sterk i troen før denne. Ellers må vi jo spille en av våre skjeldne godtspillte kamper snart og den kommer på Røkkeløkka i morgen.
Et annet oppsig blir at Ik Start kommer til å greie poeng i Drammen, om ikke dommeren eller Startkeeper bestemmer seg for å gjøre det til tre poeng for Godset.
Dette er bare noen få aspekter som gjør meg til en kjempeoptimist. Og jeg var ikke det før Tromsø og Hønefosskampene. (var jo det på resultattippinga, men det er jeg alltid) Så denne tar vi glatt.
La OGS og resten av Romsdalstrollene få seg en skikkelig nesestyver. Go on RBK  |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 25.10.2013 18:02 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Er det mange som har god følelse før denne kampen? |
Så langt derifra  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.10.2013 18:08 Post subject: |
|
|
Generelt
Dommer: Tom Harald Hagen, Grue IL
Et klassisk oppgjør, der lagene har møtt hverandre 67 ganger i øverste divisjon. RBK står med 39 seirer, Molde med 18, mens 10 kamper har endt uavgjort.
Også i Molde har Rosenborg flest seirer, 18 på 33 kamper. Molde har vunnet 10, mens fem har endt uavgjort.
Rosenborg har vunnet åtte av de siste 10 TL-møtene mellom lagene i Molde
Det er 12 år siden det endte uavgjort mellom lagene i Molde, 1-1 den 22.juli 2001.
Tilsvarende oppgjør i fjor vant imidlertid Molde med 2-0 den 28.oktober. Pape Pate Diouf (60’) og Etzaz Hussein (90’) scoret for MFK.
Den omvendte kampen i vår endte 0-0 på Lerkendal den 20.mai i en kamp der Martin Linnes ble utvist for Molde etter 20 minutter.
Dommer Tom Harald Hagen dømte også det omvendte oppgjøret på Lerkendal og viste ut Linnes. Det er Hagens eneste røde kort på 18 TL-kamper i år.
Molde | Spillerstatistikk
Molde forsøker seg på en sen sluttspurt mot en bronsemedalje, laget har nå seks strake kamper uten tap siden 2-5 mot Strømsgodset den 25.august.
Molde har ikke tapt på sine åtte siste hjemmekamper i Tippeligaen, siden 1-5 mot Haugesund den 16.mai. De tre siste har endt med seier.
MFK har scoret i sine 30 siste hjemmekamper i TL. Dette er den lengste rekken noensinne for Molde. Det er den nest lengste rekken av dagens TL-lag, bak Strømsgodset med 36 strake hjemmekamper med scoring.
Vegard Forren scoret sitt første TL-mål mot Rosenborg den 16.mai 2009.
Magne Hoseth (seks gule), Etzaz Hussein, Joshua Gatt, Vegard Forren og Per Egil Flo (to gule) må stå over neste kamp ved ny advarsel.
Rosenborg | Spillerstatistikk
Rosenborg har kun tapt én av sine 21 siste kamper i Tippeligaen, 0-1 borte mot Tromsø den 15.september.
Det er 10 TL-kamper siden RBK vant en kamp med mer en ett mål, 2-0 mot Sogndal hjemme på Lerkendal den 4.august.
Nicki Bille Nielsen er Rosenborgs toppscorer med kun åtte scoringer i TL denne sesongen. Danskens fire siste RBK-mål har kommet hjemme på Lerkendal. Sist Nicki Bille scoret på bortebane var i 4-1 seieren mot Brann den 28.juli.
Rosenborg har vunnet alle lagets seks TL-kamper hvor Nicki Bille har scoret. Han har også scoret i fem av seks cuprunder for RBK. Trønderne har med det vunnet alle 11 kampene i år hvor Nicki Bille har scoret mål.
Rosenborg har ikke tapt på sine 17 siste lørdagskamper i Tippeligaen.
RBK har holdt nullen i 11 TL-kamper denne sesongen. Det er flest i TL.
Mike Jensen (fem gule) og Tore Reginiussen (tre gule) må stå over denne kampen. Reginiussen har spilt flest kamper av RBKs spillere denne sesongen med sine 26. Jensen har vært på banen i 25 av 27 matcher så langt.
Cristian Gamboa, Tobias Mikkelsen, Jonas Svensson, Mikkel Diskerud, Stefan Strandberg, Ole Selnæs, Daniel Berntsen og Alexander Søderlund (to gule) må stå over neste kamp ved ny advarsel. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
PaMoEi Junior
|
Posted: 25.10.2013 18:55 Post subject: |
|
|
| Noen puber i Oslo som sender kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Arnold Junior
|
Posted: 25.10.2013 19:46 Post subject: |
|
|
Two Dogs i Brugata er samlingssted for Rosenborgs supportere i Oslo. De viser helt sikkert kampen, og du får sikkert selskap av likesinnede. _________________ www.tt05.no
Hold Brillan Plater
www.myspace.com/holdbrillanplater |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.10.2013 21:33 Post subject: |
|
|
Stusser litt på konklusjonen til Adressa om at Selnæs gikk av treninga tidlig på torsdag, og at derfor Berntsen eller Chibuike blir offensiv midtbanespiller.
Tror nemlig at Perry er for defensiv til å starte med fire offensive krefter. Og litt magasjau to dager før kamp er ikke grunn til å vrake Selnæs av medisinske grunner.
At jeg personlig gjerne hadde sett Chibuike bak Søderlund i 4-2-3-1 er en annen sak.
Ergo tror jeg at det blir noe sånt:
Daniel Örlund
Cristian Gamboa - Stefan Strandberg - Jon Inge Høiland - Mikael Dorsin
Mikkel Diskerud - Ole Selnæs - Jonas Svensson
Nicki Bille - Alexander Søderlund - John Chibuike |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 25.10.2013 22:18 Post subject: |
|
|
Liten blemme fra NRK håper jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 26.10.2013 10:45 Post subject: |
|
|
jeg har kvidd meg til denne kampen hele uka, men idag er det enda verre, Lange timer igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 26.10.2013 11:15 Post subject: |
|
|
Jangusk
| Quote: | | Rosenborg Ballklubb må bruke all sin erfaring fra veggene. |
Er bare flis der. Treneren har svært begrenset erfaring fra slike oppgjør, og likeså spillerne. De som har mest erfaring er faktisk molde spillerne, og den som har mest er treneren dems OGS.
Jeg har egentlig ikke noe annet fornuftig å si enn at jeg håper Bille ikke dummer seg ut med de nye skoene. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.10.2013 11:27 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Stusser litt på konklusjonen til Adressa om at Selnæs gikk av treninga tidlig på torsdag, og at derfor Berntsen eller Chibuike blir offensiv midtbanespiller.
Tror nemlig at Perry er for defensiv til å starte med fire offensive krefter. Og litt magasjau to dager før kamp er ikke grunn til å vrake Selnæs av medisinske grunner.
At jeg personlig gjerne hadde sett Chibuike bak Søderlund i 4-2-3-1 er en annen sak.
Ergo tror jeg at det blir noe sånt:
Daniel Örlund
Cristian Gamboa - Stefan Strandberg - Jon Inge Høiland - Mikael Dorsin
Mikkel Diskerud - Ole Selnæs - Jonas Svensson
Nicki Bille - Alexander Søderlund - John Chibuike |
Helt kurant den angrepsrekken.
Problemet mitt den eventuelle oppstillingen der ligger i at Chibuike skulle ha byttet plass med Bille.
Ingen av de er vinger, så hvorfor sette de i posisjoner der de ikke får trekt seg innover i banen med godfoten? Ille nok at det finnes null samhandling offensivt, om vi ikke skal prøve å presse innoverkanter til å operere som klassiske vinger også. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.10.2013 11:46 Post subject: |
|
|
Har Chibbe egentlig fått prøve seg som fremskutt midtbane bak spissen?
Kunne nok blitt bra.
Ellers tror jeg at vi vinner serien med seier i dag. Taper vi blir det sølv. Uavgjort gir sølv på målforskjell.
Min største frykt er egentlig luftstyrken denne kampen. Uten Reggi er vi rimelig svekket i hodedueller ved cornere og innlegg.
Håper gutta går på med dødsforakt i dag..! _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 26.10.2013 12:06 Post subject: |
|
|
Tror nok Chibuike - Søderlund - Bille er den klart sterkeste angrepsrekken til RBK.
Det er fart på kant, tyngde i midten og kreative spillere, spesielt Chibuike som kan gjøre ting på egen hånd.
Skal må slå Molde tror jeg ikke man bør slå langt i værtfall, for Molde har to gode stoppere i Hovland og Forren som vinner det meste i luften. Man kan ta de på tempo og hurtig spill, da henger de ikke med.
Skal RBK vinne kampen, så er det å vinne kampen på midten. Der skal RBK være mye bedre tempomessig, aggresivitet og hurtig spill. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.10.2013 12:56 Post subject: |
|
|
Er enig mot Number 10 her, midtbanekrigen bør og skal vi vinne, finnes mer enn nok duellkraft i Mix og Svensson til rive istykker midtbanen til Molde, problemet er hvordan vi skal sette sammen angrepsrekka. Jeg tror Chibiuke i den offensive midtbanerollen, Søderlund som spiss og Bille/Helland på hver sin kant er den beste pr. idag.
Eventuelt kan vi sette Berntsen inn i den offensive midtbanerollen og at Chibiuke tar plassen til Helland på kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 26.10.2013 13:06 Post subject: |
|
|
I dag forventer jeg spillere som blør for drakta
Ikke en gjeng hodeløse kyllinger som springer rundt på matta uten mål og mening. Det har vi sett nok av iår  |
|
| Back to top |
|
 |
Tjlicious Senior
|
Posted: 26.10.2013 14:14 Post subject: |
|
|
| Under Perry har RBK spilt ca. èn god kamp i måneden. Begynner å bli en stund siden sist vi spilte en god kamp, så jeg krysser fingrene! |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 26.10.2013 16:36 Post subject: |
|
|
| Ja,vi får håpe vi får årets beste kamp idag da,da alt stemmer for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 26.10.2013 16:45 Post subject: |
|
|
| Fler som har vondt i magen? |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 26.10.2013 16:46 Post subject: |
|
|
Örlund
Gamboa - Strandberg - Høiland - Dorsin
Mix -Chibuike - Svensson
Mikkelsen - Søderlund - Bille
Mikkelsen.... Hva viste han forrige kamp? resten av sesongen for øvrig?  |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2013 16:48 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: |
Har vel f.eks. vært kåret til kampens spiller et par ganger i høst i avstemming på RBK Web. Så det er ikke helsvart. Men det er ofte veldig dårlig ja... |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2013 16:52 Post subject: |
|
|
Jeg er forresten enig i å starte med Mikkelsen, så lenge vi ikke har noen som helst andre løpe-/gjennombruddsvinger i troppen. Tenker også sånn at Helland er langt bedre som innbytter.
Det jeg derimot er langt mer skeptisk til er Chibbe som offensiv midtbane bak angrepsrekka. Det hadde vært en stor fordel med noen med fotballforståelse og blikk på den plassen. Ville definitivt foretrukket Berntssen her. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi velger å gå bort fra tre midtbanespillere i midtbaneleddet i dag. Uansett snudd V eller ikke. Det er helt tydelig at midtbanekrigen - nei den har vi overhodet ikke tenkt å vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.10.2013 16:57 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Megafritz wrote: |
Har vel f.eks. vært kåret til kampens spiller et par ganger i høst i avstemming på RBK Web. Så det er ikke helsvart. Men det er ofte veldig dårlig ja... |
Nja, den ene gangen var det fortjent. Men det er vel mer at folk blir så positivt overrasket og løper til pollen med en gang han gjør en helt ok match som gjør at han får bra med stemmer i enkelte kamper.
Ville heller hatt Helland fra start, men håper Mikkelsen har dagen i dag og blir brukt nok i bakrom, og at han er mer distinkt nå enn før. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 26.10.2013 17:02 Post subject: |
|
|
Ørlund
-- Gamboa -- Strandberg -- Høiland -- Dorsin
-- Mix -- Svensson --
-- Chibuike --
-- Mikkelsen -- Søderlund -- Bille
Haha vi kommer til å slite som bare det på venstre siden våres. Er ikke fart på den siden i det HELE tatt! Good luck! Håper på uavgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
|