English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gm
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 19:59    Post subject: Reply with quote

Eggen hadde også langt sprekere kommentarer enn det der.

Neste år skal vi bli bedre! Det sa han vel hvert år.
Semifinale i cl er ingen umulighet, og da er det heller ikke langt til en finale! var et annet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 20:00    Post subject: Reply with quote

Kansje det er på tide å se seg i speilt?
stikke fingeren i jorda?

RBK har dominert norsk fotball i en årrekke og produsert massive resultater internasjonalt med en årgang spillere som besittet kopatible ferdigheter og med et system og ikke minst en trener som over tid bygde opp både kvaliteten på prestasjonene såvell som entusiasmen hos spillerne.

Vi må erkjenne i dag at arven etter Eggen ikke er mulig å oppta.
I beste fall kan vi håpe på noe av det SIF ahr prestert de siste årene, nemelig å bygge en ny identitet og bedre prestasjonene våre over år, ikke måneder og uker.

Resursene til RBK er større en andre klubber, men ikke så mye større som de engang var.

Vi har måtte selge tomter, bygg og kutte kostnader så det skriker.
Dette er faktumet, altså virkeligheten.
Som fans sitter følelsene fra San siro enda i kroppen og mye av reaksjonene til prestasjonene kommer derifra, men jeg må selv se meg i speilet og erkjenne at vi snakekr om et helt annet lag, en helt annen klubb og en helt ny kultur som formes.

Jeg tror aldri vi vil få oppleve en ny Eggenperiode resultatmessig, men jeg tror at klubben kan etablere seg over tid som et jevnlig innslag på førsteplass i Tippeligaen.

Hadde vi ansett Eggen nå hadde vi sikkert vunent tilbake noe entusiasme og fått litt synligere struktur i det offensive, men Eggen er for gammel til å klare å gjennreise en ny Kultur og identitet. Det vil ta åresvis.

vi ser mye av det samme i internasjonal fotball i dag. De lagene som dominerer har stort sett sprøytet inn enorme summer på spilellerkjøp og lønn og klarer derfor å prestere på et høyt nivå. (City etc)

Noen klubber har tatt vare på identiteten sin og kjører i samme spor og har suksess med det (Porto etc)

å komme seg tilbake dit at alle norske spillere automatisk vil til RBK uten å tjene sinnsyke summer kommer vi aldri til å oppleve.

Det er forbundene og Fifa som har ansvaret for at fotballen har forandret seg til ren økonomisk doping i dag. De overså problematikken rundt investorer og selv om det kommer restriksjoner vil det om i det heletatt ta tiår å komme tilbake til der klubbfotballen var tidligere.

Perry har gjort så godt han kunne, men jeg tror ikke han er bedre og ei heller at laget er bedre enn det vi ser i dag.

Skal vi etablere oss på et høyere nivå må vi gi de unge spillerne tillitt, dyrke roller og spillere i de rollene.

vi kan ikke forandre formasjoner i hytt og gevær og tro at det løser alt for formasjoner er bare et tall.

Dette må taes tak i fra bunnen av og alt av kjøp og salg må ha fundament i dette.

Skal vi spille med en dyptliggende playmaker?

i såfall må det helt ned i ung alder trenes på den rollen for de spillerne som viser kvaliteter som passer.

Det må kjøpes spilleretidligere i karrieren (billigere) og de må vokse inn i rollen.

først da kan vi begynne å snakke om å tjene penger på spillere, ikke som i dag der den lille fortjenesten vi har går bort i sign on fee til den neste spilleren.

vi må begynne å tenke langsiktig og kansje har RBK startet å gjøre dette ved å ansette Perry, men da må de være tydligere på hva de forsøker å gjøre.

Se på Store klubber som Barcelona og andre relativt store i europeisk sammenheng som Ajax.

Barcelona kjøper ikke mange spillere, men de de kjøper er øremerket posisjoner som allerede er definert i laget.

Ajax har ikke like mye penger så de henter unge spillere og former dem inn i laget. Når de trenger mere rutine henter de gode solide spillere fra egen liga som skal være med å løfte de unge spillerne frem.

Speilet henger på veggen.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
legenden6
Junior

PostPosted: 23.10.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Om PJH forvalter spillermaterialet såpass dårlig, så er det jo litt pussig at han er nominert til årets trener i år. Men for all del, dere som er forkjempere av en sparking av Perry, mener vel at ekspertpanelet her også er evneveike. Verken Perry, Hoftun, styret i RBK, Eggen eller utvalget til NFF klarer å se hvor dårlig Perry er. Rart at disse menneskene, som livnærer seg av fotball, har så liten innsikt og peiling Neutral

Les her.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

Han er nominert fordi det hadde sett sånn passe teit ut om han ikke en gang hadde vært nominert, om vi skulle slumpe til alt og vinne the double.

Den som med hånda på hjerte kan si at de har sett en spillemessig fremgang på det året Perry har jobbet med dette laget, må gjerne stå frem. Vi er den samme bleke ulla som vi var under JJ, og om ikke Molde hadde hatt sin katastrofestart - så hadde det trolig blitt bronse også i år.

Last edited by Hedon on 24.10.2013 00:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nå er det jo egentlig krise i klubben. De er bare det at vi allerede har blitt vant til middelmådigheten.

Jeg vet ikke hva du legger i ordet krise. Men definisjonen på krise kan du lese her:http://www.nob-ordbok.uio...dbok=begge

En klubb som har vunnet NM for G16, skal spille cupfinale for G19 og A-laget, og kjemper om seriegull for laget er ikke i noen krise.

Det er fortsatt interessant å diskutere hva som kan gjøre klubben bedre, og man skal ikke være fornøyd med tilstanden. Men det er milevis fra en klubb i krise.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

Har sagt det før å sier det igjen, Perry råder over en tropp som er så og si blottet for vinnerkultur, de eneste som har noe å vise til i denne troppen er to svensker i en aldrende Dorsin Örlund og Høiland.

Jeg ser at det er en rar påstand, da laget nesten aldri taper kamper ...
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

@moomoo

Mulig du har rett angående virkelighetsorienteringen. Vi burde kanskje agere ut ifra situasjonen anno 2013, ikke storhetstiden.

Samtidig klarer jeg ikke fri meg fra tanken om at en slik holdning gjør veien tilbake til toppen enda lengre. Det finnes mange eksempler på at store idrettsprestasjoner skyldes troen på å lykkes. Vårt eget Rosenborg på San Siro er jo egentlig et godt eksempel.

Jeg er redd for å akseptere det nivået vi er på nå, økonomisk, sportslig, omdømmemessig. Det er fordi holdninger og troen på suksess er ekstremt viktig.

Kanskje det går an å gjøre to ting samtidig, både god styring, og høye ambisjoner?

I såfall bør den sørgelige gjennomgangsmelodien Hoftun byttes ut.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 23:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
og om ikke Molde hadde hatt sin katastrofestart - så hadde det trolig blitt bronse også i år.

Er redd Molde blir for sterke neste år, så da går vi fire sesonger uten gull. Det må være en stund siden det skjedde?

Siden Perry har fått til nada av det som ble lovet etter snart 11 måneder på treningsfeltet så ser jeg ingen grunn for å tro at laget vil spille blendende angrepsfotball til seriestart neste år heller.

Har null tro på Perry etter denne sesongen. Vi spiller dårligere fotball nå enn vi gjorde i starten av året. Tommel'n ned
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 23:30    Post subject: Reply with quote

Det er spillemessig krise..Førstebud er og underholde supporterne sine!

Er så kjedlig og se på oss spille at jeg vurderer gjøre andre ting istedet,og da er det ille.

Savner løpskraft i hele laget i tillegg. Alle er for dårlig trent i forhold til dortmund osv.[/b]
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 00:09    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:
Jeg er redd for å akseptere det nivået vi er på nå, økonomisk, sportslig, omdømmemessig. Det er fordi holdninger og troen på suksess er ekstremt viktig.

Kanskje det går an å gjøre to ting samtidig, både god styring, og høye ambisjoner?

Dette liker jeg. Vi har et lag, som presterer brukbart, resultatmessig, men som sliter med å få spillestilen til å sitte.

Å fremstille det som en krise, gjør at man vurderer feil virkemidler. Å se på realiteten, gjør diskusjonen mer reell, og man kan se på virkemidler som kan bringe oss ett eller to steg videre, i stedet for å rive opp alt som tross alt gir brukbare resultater.

Jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken om hvordan sesongen hadde sett ut hvis vi i de gode kampene hadde hatt ørlite bedre samhandling fra 30 og inn. På tross av en god del dårlige kamper, har vi hatt mange "gode" kamper, hvor vi har stanget mot forsvaret fordi vi ikke har knekt nøtten med hvordan bryte ned et kompakt forsvar på de siste 30 meterne.

Litt bedre flyt på de siste 30, og vi kunne veldig fort hatt en sesong, hvor vi:

Fikk uttelling mot St. Johnson og gikk videre
fikk 3 poeng i stedet for ett mot Molde, Haugesund, VIF og Hønefoss hjemme.
Scoret noen flere mål i de kampene vi har vunnet og dominert spillemessig.

Litt bedre flyt på de siste 30 ville da fort gitt en jubelsesong vi ikke har sett siden Eggen tiden. 8 poengs ledelse i serien og minst en runde lenger i E-cup.

Det skal ikke mer forbedring til for Perry neste år, så vil vi feie over all motstand i Norge med den troppen vi har. Hvorfor ikke se om han løser den nøtten i løpet av vinteren!!!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2013 00:10    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Er redd Molde blir for sterke neste år, så da går vi fire sesonger uten gull. Det må være en stund siden det skjedde?

Vår 13 sesongers tørke mellom 1971 og 1985 er den eneste gangen vi har gått mer enn to sesonger uten gull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2013 00:32    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Litt bedre flyt på de siste 30, og vi kunne veldig fort hatt en sesong, hvor vi:

Fikk uttelling mot St. Johnson og gikk videre
fikk 3 poeng i stedet for ett mot Molde, Haugesund, VIF og Hønefoss hjemme.
Scoret noen flere mål i de kampene vi har vunnet og dominert spillemessig.

Litt bedre flyt på de siste 30 ville da fort gitt en jubelsesong vi ikke har sett siden Eggen tiden. 8 poengs ledelse i serien og minst en runde lenger i E-cup.

På den annen side, litt mindre flyt (og attityd) siste 30 og vi hadde avgitt poeng mot LSK, hatt ett i stedet for fire poeng mot AaFK, spilt uavgjort eller tapt mot Sandnes ULF, og gått til ekstraomganger og kanskje straffekonk mot VIF i cupen for å nevne noe. Disse eksemplene ville gitt 8 poeng mindre og mulig exit fra cupen i kvartfinale.

Jeg er ganske sikker på at vi sesongen under ett kommer ut på plussida om man ser flyt i forhold til spill. Jeg mener også at det er flyten som trekker oss opp på tross av spillet, og ikke omvendt. Men, det er mulig det er en "glasset halvfullt eller halvtomt"-situasjon.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2013 00:45    Post subject: Reply with quote

Ja, er det noe vi ikke kan skylde på denne sesonger, så er det marginer. Vi har fått enormt godt betalt i form av poeng ift spill. Over to poeng i snitt, og vi har knapt dominert en kamp skikkelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 01:56    Post subject: Reply with quote

Det var ikke meningen å gi inntrykk av at vi ikke har hatt marginene med oss i mange kamper.

Det var mer at vi har dominert en god del kamper, slik vi ønsker, men likevel ikke fått spillestilen til å sitte de siste 30, slik at vi har glippet en del poeng pga egne mangler.

Men når vi klarer å dominere såpass som vi har gjort i en del kamper, så er laget og trenerne veldig nære å skape noe helt stort.

Hvem kan i da si hva 3 mnd vintertrening o gkanskje litt justering av stallen kan medføre av resultater til neste år?

Derfor vil jeg se om Perry klarer å ta tak og videreutvikle dette i neste oppkjøring. Vi vet at restitusjon og kampforberedelser taar såpass mye tid i sesongen, at det ikke blir alt for mye trening på slikt gjennom sesongen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 03:07    Post subject: Reply with quote

@Eksil @PerO

jeg snakker ikke om å rive ned alt og starte på nytt ,det vil jo være som å rive slottet og bygge det opp igjen når det skal males ..

Det jeg mener er at selv om det hjemmebrygga ølet er nesten tomt er det fremdeles litt slums igjen, men det blir aldri full igjen dog kan man lage mere som smaker nesten det samme, men det tar tid.

vi kan aldri bli det samme laget som vi hadde på San Siro, men vi kan jaggu heve nivået over tid og prestasjonene.

vi må bare slutte med det der negative fokuset og innse at ting ER forandret og ting blir IKKE de samme.

Pr.I dag underpresterer vi nok litt spillemessig, men laget som helhet er ikke bedre ei heller erfaringen til spillerne.

Vi må bygge stein på stein og skape en ny kultur der folk gleder seg over RBK igjen og alle nordmenn som liker god fotball kan vøre stolte.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 08:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Han er nominert fordi det hadde sett sånn passe teit ut om han ikke en gang hadde vært nominert, om vi skulle slumpe til alt og vinne the double.

Den som med hånda på hjerte kan si at de har sett en spillemessig fremgang på det året Perry har jobbet med dette laget, må gjerne stå frem. Vi er den samme bleke ulla som vi var under JJ, og om ikke Molde hadde hatt sin katastrofestart - så hadde det trolig blitt bronse også i år.

Jeg kan med hånda på hjertet si at det er fremgang. Ingen STOR fremgang, men likeså en fremgang. Under Janne var det et par underholdende kamper på hele sesongen fra vår side. Da tenker jeg spesielt på kamper med gode angrep og morsomt kombinasjonsspill. Nå er det vesentlig flere.

Vi har også vært bedre på å kjøre på mot slutten av kamper vi ligger under/har uavgjort og ikke bare la kamper ebbe ut uten en sluttspurt.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 09:08    Post subject: Reply with quote

Slenger meg på Zzyzx!

Hånden på hjertet - Har spillet blitt bedre? Ja. Kunne det vært enda bedre? Ja.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Hva har konkret blitt bedre siden Janne dro?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 10:40    Post subject: Reply with quote

Noen som følger treningene av og til?

Eggen stoppet spillet på treningene svært ofte, forklarte og pekte. Samhandlingen kom som regel forholdsvis fort.

Har noen sett Perry systematisk gå inn å stoppe spillet på treningene når feil i lagets offensive samhandling skjer? - Hvilke løp som skal komme da og da, når et løp starter for sent, når et annet løp truer feil rom, eller når pasningene ikke kommer når de skal?

Om Perry gjør dette systematisk, om og om igjen, må jo samtlige spillere være dumme om ingen forstår hvordan samhandlingen skal være. Noen form for systematisk offensiv samhandling er i hvertfall ikke synlig.

Kanskje feilen er at RBK bare bruker dumme spillere?
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 11:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke vært på noen treninger i år, jeg bare antar at Perry trener laget på en litt annen måte enn Eggen gjorde. Jeg tror ikke han er like systematisk på å stoppe spillet, gå inn og forklare og peke. Jeg ser for meg at Perry i større grad lar spillerne prøve og feile, men tar instruksjonene på tomannshånd i etterkant.
TomH
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 11:46    Post subject: Reply with quote

I etterkant? '

Det er et viktig pedagogisk virkemiddel "å ta det når det skjer". Da er det lettest å relatere seg til situasjonen og få en større forståelse av hva som skjedde.

I så fall en underlig vurdering av lederen.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 12:22    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:

Konkret har kombinasjonsspillet blitt bedre. Bl.a. vises dette i angrep hvor vi får til å spille oss igjennom midtforsvar til motstander. Men også bedre på kant.

Vi spiller mindre langt og mer langs bakken. (Stor forbedring, også fra Hamrentiden og før det)

Vi har ballen lengre i bedre posisjoner. Altså pasningsspillet vårt foregår mindre mellom stoppere og i forsvaret, og ballen er mer på motsatt banehalvdel.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Slenger meg på Zzyzx!

Hånden på hjertet - Har spillet blitt bedre? Ja. Kunne det vært enda bedre? Ja.

Om noe, så er det forsvarsspillet som er blitt bedre. Fremgangen offensivt siden JJ er på det beste marginal.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 16:30    Post subject: Reply with quote

Man skal være ganske blind for å ikke se at det offensive spillet iallefall er drastisk forandret. Under JJ så var det jo bare lemping fremover. Nå er det iallefall forsøk på å spille fotball, ikke at det fungerer så jævlig bra...
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 16:32    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Knowrud wrote:

Konkret har kombinasjonsspillet blitt bedre. Bl.a. vises dette i angrep hvor vi får til å spille oss igjennom midtforsvar til motstander. Men også bedre på kant.

Vi spiller mindre langt og mer langs bakken. (Stor forbedring)

Beklager altså, men jeg er kanskje ikke dyktig nok til å se. Uansett klarer jeg ikke å se det du sier om det offensive her.

Snarere synes jeg vi ofte baller oss opp på sidene, ja. Men herfra stopper alt. Særlig mot etablert. Jeg har tidligere etterlyst mer bruk av midten, hvor kombinasjoner mellom indreløperne og spisser kan være en variasjon av innlegg fra kant. Det synes jeg imidlertid er sjeldent.

Spillet langs bakken er dessverre stort sett til siden eller støtte bakover.

Manglende samhandlingsbevegelser gjør at spillere blir stående feilvendt og vil ha ball på fot.

Jeg ser for min del litt fremgang, men den er ubetydelig. Når den er så forsvinnende liten blir man nødt til å spørre seg om det er realistisk å forvente at det bli bedre over vinteren.

Så er spørsmålet om vi skal godta det, og falle til ro med at det er nye tider? Perry har gitt oss minst to sølv! Hurra! Eller?

Jeg støtter Hedon ovenfor, som påpeker at poengsnittet ikke reflekterer spillet. Det kunne fort vært bronsen vi kjempet om. I skroting-ligaen.

Det er ikke det Rosenborg skal være. Rosenborg er blitt en institusjon, og alle inkludert EH og Perry, bør strebe etter å være helt der oppe. Så få det heller være at det forblir visjonært mer enn praksis i perioder. Men målene og visjonene må være der oppe!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 326, 327, 328  Next
Page 165 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb