|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.10.2013 10:06 Post subject: |
|
|
Det mangler en faktor hos de som mener kombinasjonen 'vi har den sterkeste troppen' og 'Hoftun gjør en begredelig jobb' er urimelig, og den faktoren er økonomi. Tross Hoftun-relatert forminskning av handlingsrommet har vi beviselig større ressurser til forsterkning av troppen enn konkurrentene våre, og derfor kan vi kjøpe en sterk tropp uten at det betyr god utnyttelse av ressursene. Ser man på sist vindu, som kong H fikk mye skryt for, så er det vel bare Mike som har levert til godkjent på banen, mens Mikkelsen ser mer og mer ut som en flopp, og Bille utmerker seg mest i den kulørte pressen. Søderlund kan vise segsom en god spiller, hvis han får spille noe annet enn det han ble kjøpt inn til å spille, om enn ikke nødvendigvis noe godt kjøp av den grunn. Tar man så de positive bidragene fra de nye spillerne, ser på totalsummen vi handlet for, og spør om dette var valuta for pengene, så tror jeg mange vil stille seg tvilende. Jeg synes det er langt dårligere enn godkjent.
Når det gjelder trener Hansen, så er jeg helt enig i zoracs innlegg: det ser ut som per Joar skal lære seg spillestilen han forfekter underveis, og det er litt merkelig av Rosenborg å ansette en trener som aldri har vist det han sier han står for noe annet sted. Paradoksalt nok er dette det beste argumentet for å beholde Perry, vår sportslige ledelse har aldri vist nødvendig kompetanse til å treffe med en ansettelse, og dermed ville valget trolig stått mellom Ronny Deila og Otto Ulseth, prinsipielt sett. Da kan vi heller høste fruktene av kontinuitet helt til noen endelig klarer å kvitte seg med Erik Hoftun & co. Vi blir nok ikke særlig gode, men det ser litt bedre ut, er litt billigere, og kan kanskje bygge et fundament der noen med kompetanse kan lykkes en gang. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 22.10.2013 10:40 Post subject: |
|
|
Jeg er tildels enig med deg Zorac, men jeg tror at innleggene dine er farget litt av noen under middels kamper - og da spesielt den siste mot Start.
Av de siste 10 kampene er det en del som er under pari spillemessig. Jeg vil si at kampene mot Tromsø, Sandnes Ulf og Start er av disse. Samtidig syns jeg kampene mot Haugesund og Sarpsborg var bedre av det spillemessige. Vi har levert en del gode kamper! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.10.2013 11:03 Post subject: |
|
|
Tja, jeg har egentlig klaget på det samme i hele år. Jeg stiller meg lagelig til for hugg og påstår at om du ser de første fem og de siste fem (eller plukk et høyere nummer om nødvendig) kampene, så vil det ikke være mange faktorene som fungerer bedre i de siste kampene enn ved sesongstart. Dårlige kamper har vi hatt i hele år, og overraskende mange av dem hjemme. Det er nok rett og slett fordi vi på Lerkendal møter mer baktunge lag, og at vi ikke er gode mot etablert forsvar.
Det er selvsagt ikke slik at vi alltid spiller dårlig og at vi aldri har topper, da hadde vi ikke vært i gullkampen med få serierunder igjen. Det er bare det at utviklinga og fremgangen er skremmende treg. Vi har spilt kanskje fem gode og underholdende kamper i serien i år, og frekvensen har ikke vært økende utover i sesongen. Det er heller ikke, som tidligere nevnt, mye som tyder på at vi er i ferd med å finne noen formtopp eller at det ligger an til å "løsne".
Jeg takler dårlige kamper innimellom og at kombinasjonene ikke alltid sitter som de skal, men det er altså mangelen på fremgang og utvikling i spillet jeg er så gretten på. Kall det gjerne utålmodighet, men jeg forventer at laget begynner å se ut som et lag etter såpass mange kamper. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 22.10.2013 18:12 Post subject: |
|
|
Jeg syns ikke vi skal undervurdere effekten av kontinuitet. Hvem ville vel ønsket seg Deihla/Flo eller Grindhaug/Helgeland for 5 år siden. Nå ser det ut til at disse legger beslag på to av medaljene i årets serie, med små resurser til rådighet.
At Perry ikke har levert det vi ønsket oss, etter 2 års ørkenvandring med JJ, skal jeg være den første til å skrive under på. Men jeg håper og tror at han får en sesong til, for å bevise om han duger. Å lære mens man går, er vel noe de fleste må finne seg i. Selv Eggen og Fergie har vel gjort det.
Selv velger jeg å tro at en sesongoppkjøring med kjent spillerstall og noen forsterkninger, vil gi oss mange gode opplevelser til neste sesong.
Jeg stemmer for et 2014 med Perry/BÃ¥rd og Dyrhaug/Koteng. Men Hoftun...? |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 22.10.2013 19:02 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | Jeg syns ikke vi skal undervurdere effekten av kontinuitet. Hvem ville vel ønsket seg Deihla/Flo eller Grindhaug/Helgeland for 5 år siden. Nå ser det ut til at disse legger beslag på to av medaljene i årets serie, med små resurser til rådighet.
At Perry ikke har levert det vi ønsket oss, etter 2 års ørkenvandring med JJ, skal jeg være den første til å skrive under på. Men jeg håper og tror at han får en sesong til, for å bevise om han duger. Å lære mens man går, er vel noe de fleste må finne seg i. Selv Eggen og Fergie har vel gjort det.
Selv velger jeg å tro at en sesongoppkjøring med kjent spillerstall og noen forsterkninger, vil gi oss mange gode opplevelser til neste sesong.
Jeg stemmer for et 2014 med Perry/BÃ¥rd og Dyrhaug/Koteng. Men Hoftun...? |
 |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 22.10.2013 19:30 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | At Perry ikke har levert det vi ønsket oss, etter 2 års ørkenvandring med JJ, skal jeg være den første til å skrive under på. Men jeg håper og tror at han får en sesong til, for å bevise om han duger. Å lære mens man går, er vel noe de fleste må finne seg i. Selv Eggen og Fergie har vel gjort det. |
At de fleste må finne seg i å lære seg mens man går er fair enuff, men det betyr ikke at alle kan lære seg å løpe som Bolt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 22.10.2013 21:11 Post subject: |
|
|
Nei, men nå er det INGEN som klarer å løpe som Bolt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.10.2013 22:26 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | Jeg syns ikke vi skal undervurdere effekten av kontinuitet. Hvem ville vel ønsket seg Deihla/Flo eller Grindhaug/Helgeland for 5 år siden. Nå ser det ut til at disse legger beslag på to av medaljene i årets serie, med små resurser til rådighet.
|
Situasjonene er ikke sammenlignbare.
Som du sier har de helt andre ressurser i Haugesund og Drammen, en helt annen historie, og også en helt annen forventning, og et helt annet trykk. Deila og Grindhaug tok over bunnklubber med lite identitet, lite historie (i medaljeskapet), og fans og organisasjon som er vant til å være i en liten klubb. De har som du sier små ressurser, men de har fått mye tid.
Hos oss er det motsatt. En trener i Rosenborg har mye ressurser å rutte med, men liten tid. Vi har spillere som på papiret holde svært god kvalitet og er i toppen i Norge når det gjelder innkjøpspris og lønninger. Vi er en historierik klubb med masse meritter og et kravstort publikum. Dette visste også Perry da han tok over. Vi har allerede hatt to sesonger med relativt dårlige sportslige resultater og labert spill, og fansen er sultefora på edelt metall. Vi kan ikke tenke femårsperspektiv, da vi som supportere - rettferdig eller ikke - forventer umiddelbar fremgang og sportslig suksess i nær fremtid.
Jeg sa det som et sleivete poeng mot slutten av Jönssons karriere hos oss at det godt kunne hende at han begynte å levere det vi ønsker i 2015. Men vi har naturligvis ikke tid til å vente på at det blir bra i årevis. Perry, som alle andre trenere som tar over Rosenborg, vet at de kommer til en klubb med forventninger, i motsetning til hva de nevnte trenere gjorde. Deila og Grindhaug hadde sånn sett alt å vinne, mens Perry har alt å tape. Skulle sportslig og spillemessig suksess utebli i år og neste år, kan det fort være kroken på døra for Perry. Da er vi tilbake nøyaktig der vi var i 2011, bare fire år etter. Enhver treners kors å bære i RBK er at det forventes resultater både på lang og kort sikt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 22.10.2013 22:55 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | jacsonø wrote: | At Perry ikke har levert det vi ønsket oss, etter 2 års ørkenvandring med JJ, skal jeg være den første til å skrive under på. Men jeg håper og tror at han får en sesong til, for å bevise om han duger. Å lære mens man går, er vel noe de fleste må finne seg i. Selv Eggen og Fergie har vel gjort det. |
At de fleste må finne seg i å lære seg mens man går er fair enuff, men det betyr ikke at alle kan lære seg å løpe som Bolt. |
Nå er det vel slik at Bolt er verdens beste? Har vi slike ambisjoner på trenersiden i RBK? |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 22.10.2013 23:06 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | jacsonø wrote: | Jeg syns ikke vi skal undervurdere effekten av kontinuitet. Hvem ville vel ønsket seg Deihla/Flo eller Grindhaug/Helgeland for 5 år siden. Nå ser det ut til at disse legger beslag på to av medaljene i årets serie, med små resurser til rådighet.
|
Deila og Grindhaug hadde sånn sett alt å vinne, mens Perry har alt å tape. Skulle sportslig og spillemessig suksess utebli i år og neste år, kan det fort være kroken på døra for Perry. Da er vi tilbake nøyaktig der vi var i 2011, bare fire år etter. Enhver treners kors å bære i RBK er at det forventes resultater både på lang og kort sikt. |
Tror vi er samstemte om det meste. Men jeg mener at de som vil tuppe Perry ut døra etter årets sesong, bør smøre seg med litt mer tolmodighet. Når juni 2014 melder seg, mener jeg at vi kan begynne å konludere. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 22.10.2013 23:10 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Skulle sportslig og spillemessig suksess utebli i år og neste år, kan det fort være kroken på døra for Perry. Da er vi tilbake nøyaktig der vi var i 2011, bare fire år etter. Enhver treners kors å bære i RBK er at det forventes resultater både på lang og kort sikt. |
Det er en forklaring på dette du og ingen andre bør glemme.
Og det er at vi har hatt et styre og en sportslig leder som som har hatt et totalt fravær av strategisk tankegang. Med Hamren og trenerne etter har vi hatt 4 trenere med vidt forskjellige tankeganger rundt fotball, de som står hverandre nærmest er Perry og Eggen, men som igjen hadde den radikalt forskjellige Jan Jønsson mellom seg.
Hver gang vi henter inn nye trenere blir plutselig radikalt forskjellige spillertyper hentet inn og dyre spille som Dockal og Fredheim Holm blir kastet på dør som vrakgodts. Og de spillerne som fortsatt passer inn i det nye systemet må drilles inn i det nye og ut av det gamle systemet.
Dette er ikke god drift hverken sportslig eller økonomisk, og er mye av forklaringen på at Rosenborg, klubben med soleklart størst potensialet i Norge, har gått i underskudd på å bli en average topp 3 klubb i Norge fremfor en klar CL-kandidat. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.10.2013 23:57 Post subject: |
|
|
Jeg er den første til å stille meg bak at det er gjort dårlig jobb over tid i klubben. Ansettelsene i de fleste viktige roller inn mot A-laget de siste årene, har vært direkte feil. Vi er på andre treneren på rad som (etter alt å dømme) ikke fungerer etter ønske og sannsynligvis aldri burde vært ansatt utifra meritter, og det er signert spillere som kanskje passer bedre i andre formasjoner og/eller roller enn de er ment å bekle i dag. Men det skal også nevnes at Perry garantert har hatt et ord eller to med i spillet rundt de siste to vinduenes spillerkjøp.
Men det saken går på her er Perrys trenergjerning direkte. En god trener vil kunne finne roller og styrker ved såpass gode spillere vi tross alt har til at det kan bli fin fotball. Og som sagt mange ganger før - mitt største ankepunkt er mangelen på fremgang. Alle andre ting til side, som ansettelser av trenere, sportsdirektører, styremedlemmer, og spillerkjøp, må det være lov å forvente at laget som det er i dag utvikler seg, finner relasjoner, blir mer samspilt, og rett og slett spiller bedre fotball med tiden. Det bør være en enkel øvelse å definere hva slags fotball og spillestil en toppklubb har, men jeg sliter med å definere Rosenborg-fotballen anno 2013. Vi er oppofrende og relativt bra organisert defensivt, og gode og ofte helhjertede på overganger, men utover dette sliter jeg med å finne etablerte mønstre og gjenkjennelige suksessfaktorer spesielt mot etablert forsvar.
Når vi en gang er penset inn på "tilbake til røttene"-sporet av styre og stell i klubben, er det veldig lite av røttene jeg ser i dagens RBK. Vi har lite dobling på kant, innlegg på hodet fra backer og vinger, dybdeløp fra midtbanen, kryssløp i boks, 45-graderspasninger, bevegelser i flere bølger, bevegelse mot flere rom samtidig som for eksempel løp mot begge stolper ved innleggsmulighet, lite hurtig ballføring og pasningsspill gjennom pressledd, og lite raske kombinasjoner i pasningsspill langs bakken. Hvilket preg har egentlig Perry satt på dette laget over 50 kamper og utallige timer på treningsfeltet? Hva utover formasjon er det som tydelig viser at Rosenborg er Rosenborg og ikke et hvilket som helst annet lag? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.10.2013 00:32 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Jeg er den første til å stille meg bak at det er gjort dårlig jobb over tid i klubben. Ansettelsene i de fleste viktige roller inn mot A-laget de siste årene, har vært direkte feil. |
Den eneste som imidlertid ikke er forsøkt byttet, og som er fellesnevneren gjennom elendet er ...sportslig leder. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.10.2013 12:10 Post subject: |
|
|
Trist å lese om hva Perry sier i Adressa i dag. At vi ikke har noe å forsvare lenger. Det er vel riktig det, etter at Perry rett og slett har valgt et dårligere lag å starte med både mot Tromsø, og nå til sist Start.
Han må for guds skyld ikke sammenligne selv heller da om ikke vi kan det. Har faktisk aldri sammenligna spillere, bare stilen, og vi må jo alle se at det målt mot andre sis at denne troppen slettes ikke står tilbake for noen.
Så at vi ikke har noe lenger er Perrys tabbe det. Vi hadde for litt siden fem flaksepoeng å gå på, men når det er still motsatt som før, nemmelig at form daler utover høsten går det gjerne slik. Perry må gå!! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.10.2013 12:16 Post subject: |
|
|
La nå for Guds skyld Perry sitte så lenge Hoftun er i sportsdirektørstolen, ellers ender vi vel opp med Ulseth eller Nordlie i stedet... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.10.2013 12:18 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...399258.snd
Leter man etter ting man kan tolke super-negativt så finner man det. Her er antagelig artikkelen du refererer til.
Vi har et lag fulle av spillere som ikke har vunnet noe særlig før, som ikke har vært i gullkamp og som er veldig unge. Det hadde vært bra idiotisk av Perry å gå ut i media å kreve gull og kreve at laget ser like godt ut som 99-årgangen, og si at "kun The Double er godt nok".
Det ville knytt seg fullstendig for den unge og skjøre stallen vår. Mye bedre å gjøre som han sier, nemlig "fuck historie, krav og forventninger, bare ha de gøy og kjør på, gjør det aller beste så ser vi hvordan det går". |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 23.10.2013 13:19 Post subject: |
|
|
Hear, hear!
1972MD  |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.10.2013 13:50 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | jacsonø wrote: | At Perry ikke har levert det vi ønsket oss, etter 2 års ørkenvandring med JJ, skal jeg være den første til å skrive under på. Men jeg håper og tror at han får en sesong til, for å bevise om han duger. Å lære mens man går, er vel noe de fleste må finne seg i. Selv Eggen og Fergie har vel gjort det. |
At de fleste må finne seg i å lære seg mens man går er fair enuff, men det betyr ikke at alle kan lære seg å løpe som Bolt. |
Nå er det vel slik at Bolt er verdens beste? Har vi slike ambisjoner på trenersiden i RBK? |
Boltkommenteren refererer til at Fergie og Eggen tas opp i samme tråd som Perry. Fergie, som man på mange måter kan kalle verdens beste trener sett til meritter fartstid osv. Eggen er også verdens beste trener men etter en litt annen målestokk. Perry har fått prøve seg før han, så vi vet nok alle sånn cirkus hvor nivået ligger -ikke akkurat på nivå med de to som er nevnt over. Som mange andre forumister har gjentatt til det kjedsommelige: Rosenborg ballklub er ikke en klubb man kan komme til for å lære seg å bli trener. Det er det de andre klubbene i Norge er til for
Og der kommer vi til sakens kjerne. FØR hadde vi ambisjoner om å være best, kanske ikke i verden men i alla fall i Norge og Norden. At ambisjonsnivået ligger like høyt i dag er i beste fall en sannhet med modifikasjoner.
Det jeg reagerer mest på er at vi liksom skal være fornøyd med Perry, som det må være lov å kalle en middelmådig trener. Kontinuitet i all ære, det å sparke treneren med en gang det butter litt imot er en uting. Men skal vi tviholde på Perry i fem år bare for kontinuitetens skyld selv om det innebærer at vi ikke ser snurten av gull? For ikke å snakke om spillestilen.
Tar med en klassiker for å illustrere:
Konesseur wrote: | h b wrote: | alle vet jo at kontunitet også er viktig. |
Det sa tannlegen min sist også da jeg hadde fem hull i tennene: "Jeg borer bare to av hullene, og lar de tre siste forbli ubehandlet. Du vet kontinuitet er også viktig". |
_________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.10.2013 13:53 Post subject: |
|
|
Det har skjedd meg flere ganger. Etter et par timer med borring må jo tannlegen ha pause også. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 23.10.2013 14:26 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Det jeg reagerer mest på er at vi liksom skal være fornøyd med Perry, som det må være lov å kalle en middelmådig trener. Kontinuitet i all ære, det å sparke treneren med en gang det butter litt imot er en uting. Men skal vi tviholde på Perry i fem år bare for kontinuitetens skyld selv om det innebærer at vi ikke ser snurten av gull? For ikke å snakke om spillestilen. |
Fem år for kontinuitetens skyld, slik VIF gjorde med Martin, er galskap. Men det er like mye galskap å sparke trenere første sesongen, fordi det ødelegger all kontinuitet.
Hvis det ikke er krise i klubben, bør enhver trener få lov til å trene laget i 2 sesonger, for å vise om det er fremgang eller stillstand i utviklingen.
I juni/juli neste år, kan man dra en konklusjon, og hvis den er negativ, begynne et godt langsiktig arbeide for å finne den riktige treneren etter neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
legenden6 Junior
|
Posted: 23.10.2013 15:06 Post subject: |
|
|
MariusV wrote: |
1972MD  |
|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.10.2013 15:23 Post subject: |
|
|
Hahaha, ler hver gang av Konesseurs kommentar om tannlegen. Fantastisk bra. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.10.2013 16:14 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | Det jeg reagerer mest på er at vi liksom skal være fornøyd med Perry, som det må være lov å kalle en middelmådig trener. Kontinuitet i all ære, det å sparke treneren med en gang det butter litt imot er en uting. Men skal vi tviholde på Perry i fem år bare for kontinuitetens skyld selv om det innebærer at vi ikke ser snurten av gull? For ikke å snakke om spillestilen. |
Fem år for kontinuitetens skyld, slik VIF gjorde med Martin, er galskap. Men det er like mye galskap å sparke trenere første sesongen, fordi det ødelegger all kontinuitet.
Hvis det ikke er krise i klubben, bør enhver trener få lov til å trene laget i 2 sesonger, for å vise om det er fremgang eller stillstand i utviklingen.
I juni/juli neste år, kan man dra en konklusjon, og hvis den er negativ, begynne et godt langsiktig arbeide for å finne den riktige treneren etter neste sesong. |
Nå er det jo egentlig krise i klubben. De er bare det at vi allerede har blitt vant til middelmådigheten. Dog enig i det du sier om godt og langsiktig arbeide for å finne en god trener. Synd at vi ikke har kompetanse i klubben til denne jobben.
Hoftun, juli 2014: "Ska vi sjå, hainn Høgmo e opptatt ja, Perry hadd vi nættopp...Får hør me`n Tørum da, han har sikkert lyst å prøv en gang te." _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.10.2013 17:51 Post subject: |
|
|
Det verste er at skoletannlegen min innimellom alle faguttrykk som distalt og mesialt faktisk kjørte litt av strategien Konesseur prater om.
"Du har begynnende hulldannelse, men vi tar ikke det i år. Bare husk munnskyllevann og tanntråd hver dag." |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.10.2013 18:03 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Og der kommer vi til sakens kjerne. FØR hadde vi ambisjoner om å være best, kanske ikke i verden men i alla fall i Norge og Norden. At ambisjonsnivået ligger like høyt i dag er i beste fall en sannhet med modifikasjoner.
|
Vi var best i Norge og Norden, men den uttrykte målsettingen var lå aldri på det nivået før 2007 (en strategiendring som trygt kan sies å ha vært en diskutabel suksess).
Du finner flere uttalelser om det i gamle avisartikler, hvor Eggen blir spurt hva han mener om at RBK er tippet til seriegull.
- Vi har som mål å være i toppen. Det har vi hvert år.
Og ellers uttalelser ala:
- Det viktigste er å kvalifisere seg til Europa neste år.
Vi er kanskje middelmådige om dagen, men vi var like middelmådige i 2008 da vi hadde skyhøye målsettinger. Det er ikke hva man uttrykker som målsetting som avgjør, det er hva man faktisk får til.
Poengsanking er brukt som argument mot meg i tidligere diskusjoner rundt prestasjonsfallet rundt årtusenskiftet. Poengmessig leverer vi i hvert fall ganske bra i år, selv om prestasjonene ute på banen har vært lite forbedrende siden de aller første kampene i vår. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |