English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 250, 251, 252 ... 540, 541, 542  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7510

PostPosted: 21.10.2013 06:30    Post subject: Reply with quote

Det der er rett og slett klassemål av Traore.

Traore vs. Mikkelsen? Skulle gjerne kunne byttet...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.10.2013 16:46    Post subject: Reply with quote

Småpent ja. Tar vi gull så kan vi jo bruke CL-kvallik som lokkemat. Det er jo lov å håpe. Smile
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1296

PostPosted: 21.10.2013 21:24    Post subject: Reply with quote

Skjelbred på rundens lag i siste bundesligarunde. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 21.10.2013 21:27    Post subject: Reply with quote

Tipper Frodo mener det "sier alt om kvaliteten på Bundesliga" Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 21.10.2013 21:43    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Tipper Frodo mener det "sier alt om kvaliteten på Bundesliga" Cool


Jeg antar du faktisk har lest mine innlegg i denne tråden i det siste, men som nevnt flere ganger har jeg ikke sett Skjelbred for Hertha, og ellers sier jeg—også flere ganger—at jeg aldri har benektet at Skjelbred kan ha svært gode kamper av og til. Men stabilt god over lengre tid, det har han foreløpig ikke klart annet enn i sin første sesong på øverste nivå.

Vi husker alle 2006, det ble en bra sesong for laget til slutt, men Skjelbred var, naturlig nok kanskje, en skygge av seg selv hele sesongen, og det bare fortsatte og fortsatte de neste årene, og etter hvert kunne man ikke skylde så mye på skaden lenger. Men nå, åtte år etter beinbruddet, har han kanskje funnet tilbake til storformen? Det vil i så fall ikke bety at jeg tar feil når jeg nevner hans begredelige historiske målpoengstatistikk eller at han var usedvanlig overbetalt i Rosenborg i forhold til hvor (lite) viktig han var som spiller (dette er det selvsagt delte meninger om, uten at det nødvendigvis finnes noen fasit). Men angående hans mulighet til å bli fast på et bra lag i en av de store ligaene, så kan det vise seg at jeg tok feil, det får vi se til våren.

Ellers er kvaliteten på Bundesliga bak de beste lagene så som så. Ingen av de fire tyske lagene som deltok kom til kvartfinale i Europaligaen forrige sesong, for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 21.10.2013 21:46    Post subject: Reply with quote

Hahaha, dette er helt fantastisk. Har du flere argumenter?

... Bundesligaen er svak, og Skjelbred har hatt flaks som har klart å komme seg til et svakt lag i en svak liga. På tross av sine ekstreme mangler og dårlige ferdigheter. Haha! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 21.10.2013 22:41    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Ellers er kvaliteten på Bundesliga bak de beste lagene så som så. Ingen av de fire tyske lagene som deltok kom til kvartfinale i Europaligaen forrige sesong, for eksempel.

Det er rimeligt at måle tyske lag i forhold til ChL, men tyske lag har - i lighed med engelske lag - generelt ikke nogen særlig interesse i Europaligaen. Europaligaen er ikke økonomisk attraktiv, den er ikke prestigefyldt og derfor prioriteres Europaligaen ikke højt. Det fremgår af startopstillinger, indstillingen fra de tyske spillere i Europaligaen og de tyske klubbers egne udmeldinger. Lidt utrolig at vi I Skandinavia stadig ikke vil indse det.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 21.10.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Tyske klubber har vel faktisk i solidaritet med å øke egen Uefa ranking prioritert Europa League mer enn andre ligaer. Noe som er en sterkt medvirkende årsak til at en klarte å kuppe 1 CL plass i fra Italia.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 21.10.2013 23:32    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hahaha, dette er helt fantastisk. Har du flere argumenter?

... Bundesligaen er svak, og Skjelbred har hatt flaks som har klart å komme seg til et svakt lag i en svak liga. På tross av sine ekstreme mangler og dårlige ferdigheter. Haha! Very Happy


Det er jo interessant at du latterliggjør ting du later som om jeg har skrevet. Vær litt mer konkret om innlegget mitt, så kanskje det kan bli noe ut av det.

Var ikke du han som digget Rekdals prestasjoner i Aalesund, og mente han hadde gjort Aafk til en fryktet motstander i Tippeligaen? Savner fremdeles ditt svar på dette innlegget:
http://www.rbkweb.no/foru...tet#580562


Last edited by Frodo on 21.10.2013 23:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 21.10.2013 23:35    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Frodo wrote:
Ellers er kvaliteten på Bundesliga bak de beste lagene så som så. Ingen av de fire tyske lagene som deltok kom til kvartfinale i Europaligaen forrige sesong, for eksempel.

Det er rimeligt at måle tyske lag i forhold til ChL, men tyske lag har - i lighed med engelske lag - generelt ikke nogen særlig interesse i Europaligaen. Europaligaen er ikke økonomisk attraktiv, den er ikke prestigefyldt og derfor prioriteres Europaligaen ikke højt. Det fremgår af startopstillinger, indstillingen fra de tyske spillere i Europaligaen og de tyske klubbers egne udmeldinger. Lidt utrolig at vi I Skandinavia stadig ikke vil indse det.


Hva er det du mener med dette, at det IKKE er slik at det er stor forskjell på nivået mellom de beste tyske klubbene og de "nestbeste"?

Og hvorfor skulle de nesbeste tyske lagene prioritere Europaligaen noe mindre enn de engelske, for eksempel?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21977

PostPosted: 22.10.2013 00:04    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Var ikke du han som digget Rekdals prestasjoner i Aalesund, og mente han hadde gjort Aafk til en fryktet motstander i Tippeligaen? Savner fremdeles ditt svar på dette innlegget:
http://www.rbkweb.no/foru...tet#580562


Er bare å holde pusten. Den tråden er stengt - så i stedet for å klage på at andre løper fra sine påstander, kan du heller fokusere på det denne tråden handler om. Det er et mønster i ditt diskusjonsmønster at du skal hente frem eldgamle debatter om noe helt annet bare for å finne "feil" på de som er uenige med deg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 22.10.2013 07:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har strengt tatt ikke noe mer å tilføye den diskusjonen der enn det jeg faktisk svarte deg i tråden Frodo.

Du er forresten en pussig type, jeg liker måten du leter etter informasjon som "bekrefter" ditt spesielle syn og alt som strider imot selvfølgelig elegant kan avfeies. Det er vanskelig å argumentere med en som påstår at lagene utenom topp fire (hvilken topp fire? det varierer fra år til år) i Tyskland er svak. Jeg har vanskelig for å akseptere det, spesielt fra et norsk ståsted. Hertha Berlin hadde nok fint vunnet Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4287
Location: Stiftstaden

PostPosted: 22.10.2013 09:02    Post subject: Reply with quote

Må bare le av deg Frodo, du argumenterer som en full sjømann på bar i Rio som er nektet servering og vil ha mer.

Bundesliga svak? Hallo! Siste års finalister i CL kom begge fra Tyskland og er eksponenter for en flott fotball. De slo faktisk ut Real Madrid og Barcelona i semifinalen. Schalke spilte faktisk også åttendelsfinale. Dvs. at alle de tre tyske lagene tok seg videre fra gruppespillet, faktisk så vant alle disse lagene gruppene sine.

Alle de tyske lagene tok seg faktisk også videre fra Europaligaen.

Det er den ligaen som har den største boosten i Europa akkurat nå, kvaliteten på lagene er gjennomgående meget god. Det er tette og jevne kamper stort sett hele tiden.

Tysk fotball fostrer det ene stortalentet etter det andre.

Sett deg ned å se på noen kamper før du uttaler deg om denne ligaen. Du har muligheten hver eneste helg, fra fredag kl. 2030 og lørdag kl. 1530 og 1830, samt samme tidspunkter på søndag. Kanalen er Eurosport 2.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 22.10.2013 17:27    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva Juska Savolainen driver med? Synes jeg så han i ishallen forrige uke.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 22.10.2013 18:10    Post subject: Reply with quote

Han er trener for et av HJK Helsinkis barnelag såvidt jeg vet.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 22.10.2013 19:59    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Er bare å holde pusten. Den tråden er stengt - så i stedet for å klage på at andre løper fra sine påstander, kan du heller fokusere på det denne tråden handler om. Det er et mønster i ditt diskusjonsmønster at du skal hente frem eldgamle debatter om noe helt annet bare for å finne "feil" på de som er uenige med deg.


Et mønster i mønsteret?

Ja, det var et sidespor, ikke noe jeg skrev i stedet for å svare, men i tillegg til. Men Strands innlegg som jeg svarte var kanskje prototypen på innlegg som fremmer god debatt her? For øvrig var det ikke snakk om "feil", men feil.


Last edited by Frodo on 22.10.2013 20:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 22.10.2013 20:23    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Må bare le av deg Frodo, du argumenterer som en full sjømann på bar i Rio som er nektet servering og vil ha mer.

Bundesliga svak? Hallo! Siste års finalister i CL kom begge fra Tyskland og er eksponenter for en flott fotball. De slo faktisk ut Real Madrid og Barcelona i semifinalen. Schalke spilte faktisk også åttendelsfinale. Dvs. at alle de tre tyske lagene tok seg videre fra gruppespillet, faktisk så vant alle disse lagene gruppene sine.

Alle de tyske lagene tok seg faktisk også videre fra Europaligaen.

Det er den ligaen som har den største boosten i Europa akkurat nå, kvaliteten på lagene er gjennomgående meget god. Det er tette og jevne kamper stort sett hele tiden.

Tysk fotball fostrer det ene stortalentet etter det andre.

Sett deg ned å se på noen kamper før du uttaler deg om denne ligaen. Du har muligheten hver eneste helg, fra fredag kl. 2030 og lørdag kl. 1530 og 1830, samt samme tidspunkter på søndag. Kanalen er Eurosport 2.


Er man en full sjømann når man påpeker den store forskjellen på de beste lagene i Tyskland og lagene litt lenger nede? Hamburg ble nr 7 i fjor, jeg så faktisk en del av kampene deres, og de fremstod ikke som spesielt gode. 11 minusmål hadde de også.

Og når skrev jeg at Bundesliga er en svak liga? Nå må du forholde det til det jeg skriver og ikke dikte opp ting. Kvaliteten bak de beste lagene er så som så, relativt sett. Ja, begge finalistene i CL var tyske lag, det var jo litt av poenget, de beste lagene er svært gode. Ser vi på de fire andre lagene, så var det ikke fullt så bra. Leverkusen (eller..?) røk ut i CL-kvaliken, og ingen av de fire tyske lagene som deltok kom til kvartfinale i Europaligaen.

Litt edruelighet bør kunne vises angående nivået på de tyske lagene bak de beste. I høst har Stuttgart blitt utslått i play-off til Europaligaen, mens Freiburg har 1 poeng etter 2 kamper i gruppespillet. Eintracht Frankfurt derimot har full pott. I CL, der de beste lagene spiller, er det bedre, to lag med full pott og to med én seier og ett tap.

Angående "de mange jevne og tette kamper"i Bundesliga tok jeg en kikk på det, og sammenlignet med de øvrige store ligaene:

Bundesliga, 81 kamper spilt, 17 seire med minst 3 mål.
Serie A, 80 kamper spilt, 12 seiere med minst 3 mål.
La Liga, 90 kamper spilt, 10 seiere med minst 3 mål.
Premier League, 80 kamper spilt, 8 seiere med minst 3 mål.

Basert på dette er det jo åpenbart at Bundesliga kommer dårligst ut når det kommer til flest tette og jevne kamper blant de største ligaene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21977

PostPosted: 22.10.2013 20:30    Post subject: Reply with quote

Blir så latterlig å skulle velge ut det kriteriet som passer seg selv best, for så å kjøre på med dette uten å reflektere rundt årsaker og variabler i det hele tatt.

Skal ikke ha fulgt med mye på internasjonal fotball for å se at det er en helt annen mentalitet i Bundesliga enn for eksempel Premier League. I Tyskland kjører de på i nitti minutter uansett resultat, mens i Italia/England og til dels Spania går tempoet i kampene ofte merkbart ned om klasseforskjellen mellom lagene er store. United vant ligaen i fjor uten å overbevise i det hele tatt spillemessig, men de scoret alltid et mål eller to mer enn motstanderen. Det var alt de forsøkte på også, mens Bayern Munchen aldri lot en mulighet til knusesiffer gå fra seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 22.10.2013 20:32    Post subject: Reply with quote

Nøyaktig det samme argumentet kan da brukes om alle ligaer. De beste lagene er mye bedre enn de midt på tabellen. Nettopp dette er grunnen til at ikke alle lag kjemper om gullet i slutten av sesongen.

Det vil altså si at Ciljan må spille og imponere for 1 av rundt 10 klubber i Europa for å få godkjent fra deg med den logikken.

Det er litt av noen krav du har om han må inn på en Topp 100 verdens beste spillere - liste for å få godkjent.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 22.10.2013 21:07    Post subject: Reply with quote

@Frodo. Først og fremmest tak for dine indlæg. Jeg har hverken interesse i at le af dig eller latterliggøre dig, men sætter pris på at du står ved dine holdninger og argumentere for dem.

Ja, eksempelvis Stuttgart klarede sig dårlig i Europaligaen sidste år. Så du præstationerne mod fx Molde og FCK? Det var ikke imponerende. Det skal bare nævnes at Stuttgart samtidig var i krise i Bundesligaen. Startopstillingerne og udmeldingerne fra klubben vidnede om dette, men spillerne kæmpede også kun 90-95 & i Europaligaen, fordi kampene ikke var vigtige nok. Der er i mine øine ingen tvivl om, at indsatsen havde været anderledes, hvis Molde og FCK-kampene havde været Bundesligakampe. Selvfølgelig ville Stuttgart meget gerne vinde i Europaligaen også, men skal du op på 100 % skal kampene være vigtigere end de var. ChL er tydeligvis anderledes, da kampene har langt større betydning.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Nøyaktig det samme argumentet kan da brukes om alle ligaer. De beste lagene er mye bedre enn de midt på tabellen.


Bortsett fra Tippeligaen, naturligvis.

Et vennlig tips, Frodo, og her holder jeg egne meninger utenfor: ingen kan ta fra deg dine meninger, men det virker å være deg mot røkla i denne debatten. Det er lov å grave seg ned i tide, for her er du aleine i snøskredet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 24.10.2013 19:01    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Blir så latterlig å skulle velge ut det kriteriet som passer seg selv best, for så å kjøre på med dette uten å reflektere rundt årsaker og variabler i det hele tatt.

Skal ikke ha fulgt med mye på internasjonal fotball for å se at det er en helt annen mentalitet i Bundesliga enn for eksempel Premier League. I Tyskland kjører de på i nitti minutter uansett resultat, mens i Italia/England og til dels Spania går tempoet i kampene ofte merkbart ned om klasseforskjellen mellom lagene er store. United vant ligaen i fjor uten å overbevise i det hele tatt spillemessig, men de scoret alltid et mål eller to mer enn motstanderen. Det var alt de forsøkte på også, mens Bayern Munchen aldri lot en mulighet til knusesiffer gå fra seg.


Hvorfor er det latterlig? Det var en annen som kom med påstanden om de mange jevne, tette kamper i Bundesliga. Jeg viste altså at det kunne tyde på at ligaen er den minste jevne/tette blant de 4 største ligaene. Det kan selvsagt gjøres på mange måter å sjekke det, jeg valgte seiere med minst tre mål da det var enkelt og raskt å måle. Mulig man kunne fått et annet svar om man hadde lagt andre kriterier til grunn, men jeg valgte ikke det kun fordi det "passet best til min forhåndsbestemt konklusjon", at det passet så godt så jeg ikke før etterpå.

Angående din "analyse" om grunnen til at det er flere store seiere i Bundesliga, så er den ikke spesielt imponerende. Men uansett så bekrefter jo selv dine argumenter at Bundesliga er mindre jevn enn de tre andre store ligaene.

Det store spørsmålet er hvorfor du og andre blir så sinte når jeg "våger" påstanden om at Bundesliga ikke har et SÅ imponerende nivå når man utelukker de beste lagene. Kan vanskelig tenke meg at motstanden mot mitt synspunkt om dette hadde vært så stor om ikke en debatt om Skjelbred hadde vært grunnlaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 24.10.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Nøyaktig det samme argumentet kan da brukes om alle ligaer. De beste lagene er mye bedre enn de midt på tabellen.


Bortsett fra Tippeligaen, naturligvis.

Et vennlig tips, Frodo, og her holder jeg egne meninger utenfor: ingen kan ta fra deg dine meninger, men det virker å være deg mot røkla i denne debatten. Det er lov å grave seg ned i tide, for her er du aleine i snøskredet.


Jeg synes nå det er interessant at det skulle komme så sterke reaksjoner på mine (heller lite kontroversielle) synspunkter om tysk fotball, bare fordi jeg ikke har vært spesielt imponert over Skjelbreds karriere i perioden 2006-2012, men for all del, det gjør meg ikke så mye Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 24.10.2013 19:08    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Det store spørsmålet er hvorfor du og andre blir så sinte når jeg "våger" påstanden om at Bundesliga ikke har et SÅ imponerende nivå når man utelukker de beste lagene. Kan vanskelig tenke meg at motstanden mot mitt synspunkt om dette hadde vært så stor om ikke en debatt om Skjelbred hadde vært grunnlaget.


Du hadde trolig ikke ment noe som helst om Bundesliga om Skjelbred ikke spilte der.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 24.10.2013 19:11    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
@Frodo. Først og fremmest tak for dine indlæg. Jeg har hverken interesse i at le af dig eller latterliggøre dig, men sætter pris på at du står ved dine holdninger og argumentere for dem.

Ja, eksempelvis Stuttgart klarede sig dårlig i Europaligaen sidste år. Så du præstationerne mod fx Molde og FCK? Det var ikke imponerende. Det skal bare nævnes at Stuttgart samtidig var i krise i Bundesligaen. Startopstillingerne og udmeldingerne fra klubben vidnede om dette, men spillerne kæmpede også kun 90-95 & i Europaligaen, fordi kampene ikke var vigtige nok. Der er i mine øine ingen tvivl om, at indsatsen havde været anderledes, hvis Molde og FCK-kampene havde været Bundesligakampe. Selvfølgelig ville Stuttgart meget gerne vinde i Europaligaen også, men skal du op på 100 % skal kampene være vigtigere end de var. ChL er tydeligvis anderledes, da kampene har langt større betydning.


Flott at du ønsker å diskutere sak! Når det kommer til Stuttgart, så vet jeg ikke om jeg er helt enig. De var ikke i krise før senere i sesongen, mener jeg å huske. Sjekket NIFS.no, og i løpet av perioden gruppespillet i Europaligaen ble spilt, så ble det samtidig spilt 12 kamper i Bundesliga. Stuttgart havner faktisk helt oppe på 5. plass i den "tabellen" i det tidsrommet, med 6 seiere, 3 uavgjorte og 3 tap. Det var først etter Europaligagruppespillet at Stuttgart gikk på en smell. 15. desember, etter gruppespillet, begynte de på en svært dårlig periode med masse tap.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 250, 251, 252 ... 540, 541, 542  Next
Page 251 of 542

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb