English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skammels10
Veteran

PostPosted: 30.04.2006 23:21    Post subject: Reply with quote

Tror nok du kommer på minussida der...
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.05.2006 00:25    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Bare 4 midtspisser samtidig som vi hadde i dag i 2.omgang - det er altfor lite. Vi må ha mange flere offensive spillere på banen samtidig. Forslag til startellever:

---------------------Solli(keeper)

Strand-------F.Johnsen------Kone-----Storflor

---------------------Tettey
----------Skjelbred---------Iversen

Essediri---------------------------Braaten
---------------------Helstad

Takk for et usedvanlig fornøyelig innlegg.

Tror du kan være inn på noe der (det du med ironi prøver å fortelle oss, ikke selve lagoppstillingen).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
blubbin
Rutinert

PostPosted: 01.05.2006 01:22    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
På skala en til ti, hvor seriøs var du der?

Som jeg nevnte et annet sted var mitt budskap følgende: Det nytter ikke å tenke som Nils Johan Semb gjorde i EM i 2000 mot Slovenia, og tro at jo flere spisser man har på banen samtidig, jo flere mål scorer man: "Vi har fire gode spisser i troppen - ja, fire virkelig store stjerner. Flo, Carew, Solskjær og Iversen. I mitt system spiller vi med bare én spiss. Hva skal jeg gjøre for at vi skal spille fantastisk gladfotball, som er mitt varemerke? Jo! Stille med FIRE midtspisser på banen samtidig, én på topp, to av dem på kantene og én av dem som indreløper - hvor genialt er ikke det! Da blir det festfotball, da!"

Som kjent har Norge aldri spilt en mer begredelig kamp angrepsmessig enn de gjorde den gangen, så derfor synes jeg det er merkelig av Høgmo å kopiere denne strategien.

Hadde denne tankegangen fungert, ville man fortsatt å spille slik de gjorde på 1800-tallet, hvor man ofte benyttet seg av den berømte 1-1-8 formasjonen.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 01.05.2006 01:31    Post subject: Reply with quote

Huff..
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2006 05:56    Post subject: Reply with quote

Blubbin har et poeng, siggethegirl.

Kjedelig, men sant. Vi trenger de komplementære ferdighetene selv i Rosenborg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.05.2006 11:09    Post subject: Reply with quote

Synes Blubbin har et godt poeng. Skal vi spille 433 så må vi ha kantspillere på kantene, dvs Essediri, Braaten, Storflor eller Jamtfall. Iversen, Helstad, Kone og FJ konkurrerer om midtspiss-posisjonen. Kall meg konservativ, men i så fall er hele verden, unntatt Norge, konservativ. Har noen sett lag utenfor Norge spille med annet enn "ving-typer" på kantene?
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 01.05.2006 11:29    Post subject: Reply with quote

Njasj. NÃ¥r Barcelona spiller med Henke, Eto'o og Ronaldinho. Ingen er vel utpregede ving-typer, men det ser ut til at det funker for dem allikevel.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.05.2006 11:42    Post subject: Reply with quote

Nja. Etoo spiller sentralt av de og Ronaldinho har jo alle kvalitetene en ving trenger. Derimot enig i at Henke ikke er en klassisk vingtype. Gir deg et halvt poeng Cool
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 01.05.2006 12:17    Post subject: Reply with quote

Henke er en klassespiller av et kaliber som tilsier at han kunne spilt keeper, og vært målfarlig. Ok, kanskje ikke, men man skjønner det jeg mener. Ronaldinho, Messi og Henke er klassespillere som tilsier markering, og dermed rom for backene.
Henri
Legende

PostPosted: 02.05.2006 08:47    Post subject: Reply with quote

PM Høgmo har tenkt litt og bla kommet frem til følgende konklusjoner etter fire kamper:

* Steffen Iversen spiller spiss. Basta! Mot Molde valgte Høgmo å bryte opp og flytte Steffen ut på kanten, men det var et unntak.

* Solli er best med ballen foran seg. Han vil dra nytte av en mer direkte spillestil der laget slipper brudd høyt oppe i banen.

* Thorstein Helstad klarer ikke å holde nok bredde på kanten.

http://fotball.adressa.no...e55362.ece

Veldig enig med 1 og 3. Når det gjelder 2 så er det jo nettopp Solli som gir motstanderne brudd
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 02.05.2006 09:21    Post subject: Reply with quote

Det kan jo høres litt ut som om Iversen har fått årets berømte klippekort, og at Helstad blir solgt til Vålerenga i sommer.

Jeg skjønner ikke hvorfor Høgmo ikke satser på "suksessformasjonen" sin fra Tromsø, 4-2-3-1. Jeg tror Iversen ville kommet bedre til sin rett hvis han lå litt lenger ned på banen og hadde en Helstad eller Kone jagende foran seg. Ekstrabonusen her er jo at man får pælma Solli til hælvete, da det bare er plass til to på midten. Ciljan/Strand og Berg/Tettey tror jeg ville klart seg utmerket. Dobbel dekning og alt er bare fryd og gammen. Når Strand og Berg da legger opp etter sesongen kan vi kjøpe nye midtbanespillere fra Start og Vålerenga som begge rykker ned. Razz
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 02.05.2006 10:15    Post subject: Reply with quote

Enig med deg Johnny W, det hadde ikke vært dumt å gå tilbake på 4-2-3-1!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.05.2006 13:31    Post subject: Reply with quote

- Tviler ikke på oss selv
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.05.2006 20:49    Post subject: Vi har ikke vÃ¥kna enda Rosenborg? Reply with quote

Jeg sa det lenge i vinter, vi trenger forsterkninger på midtbanen. Men neida, her gir vi Jan Gunnar Solli evig tillitt og bruker en som har spilt spiss de siste 10 årene på midtbanen. Skal det liksom komme som en overaskelse at vi allerede henger etter i Tippeligaen? Nå får du svi for manglende handlingskraft Høgmo, at Jan Gunnar Solli suger har vi på rbkweb skjønt for flere år siden og nå er det faen meg på tide at den sportslige ledelsen også gjør det. Jeg forventer en KLASSE midtbanespiller til sommeren, samma faen om vi må gi 20 mill for han.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2006 13:13    Post subject: Reply with quote

Det kan høres banalt ut, men kjernen i problemene vi opplever nå, både offensivt og defensivt, er midtbanen.

Vi må ha Strand tilbake for å få aggressivitet inn i midtbaneleddet. Det er det ingen tvil om. Han har ikke kun sugende løp fremover, men han er også en pliktoppfyllende ballvinner og ikke minst en ballstresser. Motstanderen må få mindre tid til å tenke og agere. Mot Stabæk ble vi for passive og midtbanen til Stabæk kunne bare spasere igjennom. Det holder ikke. Ved å ofte vinne ballen på midten, får ikke motstanderen etablert så mye spill. Vi får også en del overganger som vi kan utnytte.

Dessuten har vi per idag ingen som kan fylle den sentrale midtbanerollen perfekt. Uansett mener jeg bestemt at Ørjan Berg er den som bør spille frem mot overgangsvinduet åpner (minst). Solli er ikke den ballfordeleren vi bør ha. Dessuten er han veldig passiv og avventende. Han tørr ikke å stå oppi folk. Jeg mener det bør være et krav til den sentrale midtbanespilleren, at han skal være en foregangsperson i det defensive arbeidet. Her har Ørjan Berg vært suveren med sin "kleggstil", men er det noe han kan ha mistet litt de siste årene, så er det evnen til å løpe opp/ned spillere. Likevel, jeg vil gjerne se at Ørjan starter mot Sandefjord.

Tettey føler jeg ikke er rette personen akkurat nå. Først må vi snu skuta før han skal kastes inn i ilden. Et annet alternativ (som jeg kom på nå), er å kjøre Strand inn i den sentrale midtbanerollen. Han har etterhvert fått en ganske så god pasningsfot, dessuten er han flink til å jobbe defensivt. Kunne ikke det funke, da? Vi mister da muligheten til å utnytte hans kvaliteter i indreløperrollen, men samtidig kan det føre til at han holder i 90. minutter. For det er vel ikke så lange, sugende løp fra den sentrale posisjonen?

Mulig det var en latterlig ide, men likefullt en ide.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 13:32    Post subject: Reply with quote

Mot Lillestrøm hadde Roar Strand veldig mange pasningsfeil. Jeg kan ikke se for meg ham som en pasningssentral.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 13:53    Post subject: Reply with quote

Synes Ciljan til tider var litt kleggete i går, stresset Stabækspillerne. Ellers var det passivt og avventende. Skjønner ikke at dette skal være et problem nå, de må da ha trent mye på dette, etter mange av de samme tendensene i fjor? Ser man på Start i fjorårssesongen, og også Vålerenga - så hadde de midtbanefolk som saboterte motstandernes angrepsspill i startfasen. Frode Johsen og Jan Gunnar Solli er ikke typene som passer til å ha den jobben i Rosenborg. Iallfall ikke mot lag som går ut aggressivt mot oss, noe de fleste lag i tippeligaen ser ut til å gjøre...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.05.2006 13:58    Post subject: Reply with quote

Er helt enig med Attach ang problemene på midtbanen, men ikke i løsningene. Strand vil jeg ha på indreløper fordi det passer hans egenskaper best (offensive løp/bevegelser), mens jeg gjerne vil se Tettey sentralt. Jeg er enig i at han er uferdig, men er villig til å gi han en sjanse fremfor en kortsiktig Berg-løsning. Gir vi Tettey sjansen frem til sommeren så vet vi hvorvidt vi må kjøpe en ny dirigent da eller om Tettey kan fylle rollen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Tettey vil være det beste valget sentralt. Hadde litt troen på at Solli kunne ta steget i år, men det han har vist så langt har vel ikke egnet å overbevise noen. Ørjan Berg har nok mistet for mye i den siste skadeperioden sin til å kunne fungere optimalt. Man så mot Stabæk hvordan han fikk store problemer med å komme hurtig nok opp i motstanderen.

Andre alternativer har vi ikke.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 15:14    Post subject: Reply with quote

Johnny W wrote:
Njasj. NÃ¥r Barcelona spiller med Henke, Eto'o og Ronaldinho. Ingen er vel utpregede ving-typer, men det ser ut til at det funker for dem allikevel.

Men Barcelona spillerene er på et litt annet nivå, enn RBK's spillere...
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 15:17    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg mener at Tettey vil være det beste valget sentralt. Hadde litt troen på at Solli kunne ta steget i år, men det han har vist så langt har vel ikke egnet å overbevise noen. Ørjan Berg har nok mistet for mye i den siste skadeperioden sin til å kunne fungere optimalt. Man så mot Stabæk hvordan han fikk store problemer med å komme hurtig nok opp i motstanderen.

Andre alternativer har vi ikke.

Endelig så har du skjønt d...... Tettey er RBK's Makele/Viera om 2 år, hvis han får sjansen nå....
Johnny W
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 15:19    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Johnny W wrote:

Men Barcelona spillerene er på et litt annet nivå, enn RBK's spillere...

Helt klart. Jeg svarte bare på spørsmålet.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2006 17:09    Post subject: Reply with quote

–Verken Øyvind Storflor, Daniel Braaten eller Karim Essediri har fungert noe godt hittil i sesongen, og derfor har også kantspillet vært fraværende. I tillegg mener jeg Rosenborg mangler en sjefstype når det butter imot. Det ble spesielt synlig mot Sandefjord i 2. omgang. Jeg bli bekymret da jeg så hvordan enkelte mistet taket, og slo flere feilpasninger. Spillerne hadde mer enn nok med seg selv. Jan Gunnar Solli var en av dem som følte presset. Det samme gjorde Christer Basma. Jeg kunne ikke se noen som sto frem slik en sjef skal gjøre. I tillegg føler jeg at spillerne snakker for lite med hverandre i kamp, sier Jakobsen

Det er vanskelig å gi råd, og derfor har jeg også forståelse for mye av de grepene Per-Mathias Høgmo gjør. Han har trolig et lag i hodet som består av 11-12-13 spillere.

- RBK-spillerne må godta klaging

Det er noget af det mest fornuftige jeg har hørt fra Mini på længe. Jeg er også enig med mange af de ting han belyser i artiklen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.05.2006 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er også veldig enig i det Mini sier her.
Og det tyder på at også Mini kan være seriøs og komme med fornuftige innspill, hvis han bare vil.

At spillerne snakker for lite med hverandre har jo vært tydelig ved flere anledninger. Enkle pasninger går utover sidelinja eller brytes av motstander, og man greier aldri helt bestemme seg for om keeper skal ta ballen, eller om forsvarsspiller skal gi til corner.
Det førte til flere farlige situasjoner mot Sandefjord, og i ett tilfelle scoret de også mål.
jorgeso
Junior

PostPosted: 11.05.2006 17:21    Post subject: Kantspill Reply with quote

RBK's kantspillere lider av at man ikke har en pasningssentral på laget.
Jeg er dypt uenig i mye av kritikken mot enkeltspillere.

Steffen Iversen er ingen dårlig spiss, han og Thorsten Helstad er omtrent jevngode. Den ene er noe bedre på haue, den andre er noe raskere.
Kantspillerne er gode nok og vi har god dekning. Midtbanen har forsåvidt nok kvalitet, det er få om ingen spillere man kunne kjøpt som ville gitt umiddelbar hevning, med mulig unntak av hissigproppen i Odd Tommy SL.

Forsvaret er så lenge alle er skadefri meget godt besatt god dobbeldekning på alle plasser med mulig unntak av høyre back der vi har noe problemer. Men på denne plassen finnes det heller ingen "geniale" spillere som kan komme rett inn og forsterke.

Men må si etter tabben til CB i kampen mot Sandefjord at jeg fikk litt sånn dejavu følelse.. Litt sånn norsk høyreback spill i et nøtteskall.. (Pål Lydersen bl.a)

Hjelper ikke med all verdens fart når du slår idiotpasninger..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 31, 32, 33  Next
Page 9 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb