| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste rosenborger? |
| Daniel Örlund |
|
8% |
[ 5 ] |
| Cristian Gamboa |
|
0% |
[ 0 ] |
| Stefan Strandberg |
|
8% |
[ 5 ] |
| Tore Reginiussen |
|
16% |
[ 10 ] |
| Mikael Dorsin |
|
3% |
[ 2 ] |
| Mike Jensen |
|
43% |
[ 27 ] |
| Ole Selnæs |
|
9% |
[ 6 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
1% |
[ 1 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Nicki Bille |
|
1% |
[ 1 ] |
| Pål André Helland |
|
6% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 62 |
|
| Author |
Message |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 06.10.2013 21:54 Post subject: |
|
|
Nja. vi kunne hatt NAE som trener men koteng ansaatte perry. koteng tvang også igjennom billigsalget av vår største og mest målfarlige stjerne: tarik
tipper vi hadde leda serien med tarik på laget _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.10.2013 21:57 Post subject: |
|
|
| Tværrliggern wrote: | | koteng tvang også igjennom billigsalget av vår største og mest målfarlige stjerne: tarik |
Dette er direkte feil. Hroar Stjernen tvang gjennom det salget, og det var noe av grunnen til at han måtte gå. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.10.2013 21:59 Post subject: |
|
|
SD står ansvarlig for sportslige beslutninger Tværrliggern, sog det var ikke Koteng som tvang gjennom noe salg.
Koteng er en kjemperessurs for oss, mye annet man kan og bør kvitte oss med før han.
Det hadde heller ikke vært noe problem å selge Tarik for 16 mill om vi hadde hentet gode forsterkninger i sommer for endel av summen. Istedenfor erstatter Hoftun en ving-spiss med en panserspiss.
Som det er sagt til det kjedsommelige i over 5 år: Hoftun må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:00 Post subject: |
|
|
Trodde det var Hroar som tvang gjennom det salget? Blir uansett litt for "hvis om atte"; vi mangler en goalgetter, samspillet i etablert angrep er for dårlig og enkelte spillere har klippekort(uansett prestasjoner). Svakt å ikke få inn en poucher, men også svakt å ikke bygge opp angrepet annerledes når vi tross alt har en del kvalitet i laget som ikke blir utnytta riktig. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 06.10.2013 22:02 Post subject: |
|
|
My bad. det stemmer jo det, men styret må ta sin del av skylda for salget uansett i og med at de ikke tok affære før det var for sent. viser jo dårlig handlekraft fra deres side _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:02 Post subject: |
|
|
Når vi selger en venstre ving må det en venstreving inn..så får vi en rævva spiss inn som ikke scorer mål.
Og vi trenger fortsatt en midtbane spiller til bedre klasse enn selnes..
Han er alt for varierende. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:05 Post subject: |
|
|
Dette var noe av det dårligste jeg har sett. Makan til treg og feilvendt midtbane skal man lete lenge etter.
Jeg klarer ikke å se hva vi skal med Selnæs på banen. Ja han hadde en god kamp sist, men i dag viser han igjen hvor treg han er. Og den fantastiske venstre foten hans??? Hvor er den da? Masse feilpasningner i dag.
Bille - gidder ikke mer av han. Gjør bare feil med ballen i bena, og plasserer seg feil hele tiden.
Perry - Kan ikke han bare forlate brakka nå. Det er sjokkerende hvor lite han har fått til med dette laget. Byttene i dag er latterlige, hvorfor ikke inn med Berntsen for Selnæs for å få litt mer framover på banen.
Jeg klarer ikke mer av dette. Står på Lerkendal hver jævla kamp og skriker meg hæs for RBK for så å bli server dette. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 06.10.2013 22:07 Post subject: |
|
|
Hroar tvang ikke igjennom salget 'per say', han følte seg dog presset av styret og Koteng i spissen til å gjennomføre dette salget for å på mange måter "berge" et budsjett som så ut til å ende blodrødt.
Hva som har foregått her får vi vel aldri vite 100% sikkert, men at både styre og Stjernen må ta sin skyld for at vår beste offensive spiller gikk på billigsalg (16 millioner som noen opptrår med her er tross alt når alle klausuler går inn, mener å huske at han sto oppført som rett i overkang av 12millioner tidligere...) og at vi hentet en spiss som skulle fylle en kantrolle, men han skulle jo ikke brukes der...
I RBK har vi desverre begynt å kjøpe navn framfor spillere i posisjoner. Unntak finnes heldigvis og de kan være med på å berge mye. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 06.10.2013 22:08 Post subject: |
|
|
| Selv jeg som har syntes kritikken mot kampledelsen til Perry har vært for krass hele sesongen skjønner ingenting av dagens bytter. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.10.2013 22:08 Post subject: |
|
|
Jeg så bare de siste tjue, håpet på en Sarpsborg-effekt (da slo jeg på kampen ett minutt før Chibuikes scoring), men så skjedde ikke denne gangen. Det jeg så var et lag som ofret alle former for relasjoner og samspill for forsøk på egen hånd og "trykk" framover, og som sliter med å skape store sjanser i etablert spill. RBK var det klart beste laget, og hadde nok fortjent å vinne kampen, men så lite sjanser og mål som vi produserer er det jo litt bingo om vi får uttelling.
Jeg skrev for en stund siden en post om Rosenborgs utvikling i målproduksjon denne sesongen, roughly noe sånt:
10 serierunder: 21 mål (2,1)
20 serierunder: 36 mål (1,8 )
26 serierunder: 44 mål (1,7), altså 1,3 de siste seks kampene
Til sammenligning har Strømsgodset:
10 serierunder: 18 mål (1,8 )
20 serierunder: 44 mål (2,2)
26 serierunder: 60 mål (2,3), altså 2,7 mål på de siste seks
Jeg tror ikke vi vinner gullet i år med disse trendene, rett og slett. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 06.10.2013 23:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bingo7 Junior

|
Posted: 06.10.2013 22:12 Post subject: |
|
|
En ting som er skummelt å tenke på, er at dette kunne ha endt i tap hvis linjedommer hadde tatt feil avgjørelse i en av offside-situasjonene til Hønefoss. Dommere tar feil i slike situasjoner hele tiden i alle ligaer. Det bør Strandberg, Reginiussen og co ha i bakhodet, når de på død og liv skal stoppe opp å vifte med armene, for og signalisere offside.
Følg heller løpet til motstanderen, så kan du vifte så mye du vil når du springer hvis man føler det er nødvendig.
Selve viftingen har ingen som helst effekt på dommeravgjørelsene uansett.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:21 Post subject: |
|
|
Som vanlig forferdelig å lese kamptråd, tror snart jeg også må begynne å fokusere på andre tråder enn dette på forumet. Folk er så usaklig klagete på alt og alle. (og jeg klager på klagerne)
I dag ser vi klar framgang i spill mot et lag som legger seg lavt. Vi skapte mange sjanser, vi spiller oss igjennom midten og vi gjør en del gode kombinasjoner på kantene. Vi har også noen bakromspasninger som manglet i starten av sesongen.
Klag ivei på byttene også, men både Skjelvik og Søderlund gjør en god figur når de kommer innpå. Det eneste jeg ikke likte var Høiland, men det var vel en plan med det og. Gamboa fram og mer pondus i duellspill på en av mange cornere.
Noen klarer ikke annet enn å kjøre på med sitt sedvanlige Perry må gå, Hoftun må gå alle må gå pjatt!
Vi må også ta med oss at vi hadde fortjent en klar seier i dag, både etter sjanser og spill.
NÅR det er sagt så MÅ vi bli bedre til å omsette sjanser til mål. I dag skaper vi nok til å vinne klart, vi har også en del store nestensjanser der det blir gjort feil valg. Vi kunne i dag ideelt skapt 10-15 klare målsjanser og vunnet med 4 mål. Frustrerende... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:22 Post subject: |
|
|
Spillemessig var det en god del positivt og spore, samtidig er motstanden så svak at det er vanskelig og vite hvor mye man skal legge i det. Hønefoss slik de fremstår i dag er rett og slett et lag vi skal kjøre over på Lerkendal uansett.
På den annen side er kampledelsen under enhver kritikk, å ta ut Helland når vi trenger en matchvinner på slutten, samt og bytte inn Høiland for Mikkelsen. Virket som panikkhandlinger uten en baktanke. Det er bare til å grine av. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:25 Post subject: |
|
|
| Overbetalte, bortskjemte, sure, late, evneveike. ALT! Nå er jeg rett og slett forbanna. Vi fortjener ikke gull med dette drittspillet. Gutta skjønner ikke alvoret, rett og slett. Sitter her med knuste kopper (alt som sto på bordet da dommeren blåste), hes stemme og en stor klump i magen. Blåmandag neste |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:26 Post subject: |
|
|
Ja,Men vi så med engang hønefoss kjørte mange framover,da fikk vi vanvittig store problemer sentralt,fordi midtbanen vår er for dårlig.
Om noen husker mot lillestrøm hjemme,så ble vi regel rett rundtspilt pga en midtbane som ikke fungerer.
Og de var et lag som angriper.
Mot godset og ble midtbanen vår rævkjørt.
Så bare vent mot bedre motstander så må vi også sette inn den 5 forsvarspiller igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.10.2013 22:27 Post subject: |
|
|
Høiland for Mikkelsen er det selvsagt en klar tanke bak, og den var da også tydelig i spillet. Høiland inn som back mens Gamboa overtok for Mikkelsen. Vi fikk masse fart på hver kant selv om vi brukte to spillere på begge sider som i utgangspunktet er back. Høiland - Gamboa er temmelig likt Dorsin - Skjelvik. Det er offensive karer.
Jeg tror hverken Berntsen eller Svensson ville gjort en spesielt bra figur på venstre kant, det er ikke der de briljerer. Gamboa var en god løsning.
Det kom da også en mengde baller inn i feltet, og det var en mengde RBK-spillere inne i feltet til enhver tid, de --- klarte bare ikke å skåre. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:34 Post subject: |
|
|
Er det noen som kan komme med nå oppmuntrende da? Så jeg slipper og være forbanna  |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 06.10.2013 22:35 Post subject: |
|
|
Kaffen var brukbar i dag...!  |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 06.10.2013 22:37 Post subject: |
|
|
Uenig i at det var framgang i spill mot etablert. Det var stort sett det samme gamle. Lite aggressivitet i presset, upresise pasninger, og sporadisk godt spill som ender i ubesluttsomhet og tafatthet. De fleste virket meget likegyldige til at de befinner seg i gullstriden.
Har heller ikke trua på at det skal gå så mye bedre mot skikkelig motstand. Jeg har tidligere i år sett oss både bli rundspilt i Stavanger og ranet med oss tre ufortjente poeng mot Lillestrøm. Det er mer eller mindre bingo hvilket RBK som går på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:42 Post subject: |
|
|
Totalt enig med svovel her!! Spillerne virker ikke intresserte i hele tatt!! Virker likegyldige fra start til slutt.
Hvor er GLEDEN??? Hvor er agressiviteten?? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.10.2013 22:43 Post subject: |
|
|
Gamboa og Skjelvik har sine store styrker i massiv fart, hvor skal de benytte den når Hønefoss ligger på 7 meter å forsvarer seg? Gamboa er troppens dårligste offensive spiller og Skjelvik har hittil vist seg svak på ballbehandling, noe som ikke gjør seg på små flater. Ingen av de tar gode valg med ball heller.
Når man kjører total powerplay så har det ikke så mye å si om man er en klassisk ving eller ikke, men man må ha styrker som passer situasjonen. Det hadde ikke Høiland, Gamboa eller Skjelvik. Det har derimot Svensson som vår mest produktive midtbanespiller og den offensive midtbanespilleren Berntsen som vel smekket til med 12 assist på 13 kamper på utlånet i fjor. De har også begge et habilt skudd, langt bedre enn noen av backene, og det er naturlig å havne i skuddposisjon på slutten.
Og kanskje aller viktigst: Byttene jeg skisserer ville gjort at vi hadde fått på spillere som er komfortable med ball og valg i angrepssituasjoner. Skulle jeg flyttet opp en back ville jeg flyttet opp Dorsin faktisk. Best og roligst av disse med ball, gode valg og kan passe, skyte, dytte og krige litt. Også troppens beste back på innlegg selv om det er en svært tvilsom tittel å ha.
Jeg tror på at Perry tenkte noe når han tok ut 2 offensive spillere og satt inn 2 backer, men jeg står fast på at det var idiotisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:49 Post subject: |
|
|
Spillere som Dorsin, Jensen, Mix, Bille, Reginiussen, Søderlund jobber rævva av seg. I dueller og løp.
Jeg skjønner ikke helt sånne kommentarer etter en sånn kamp. Folk tar ut frustrasjonen sin på feil ting. Ta den ut på dårlige avslutninger istedet. Det samme når det gjelder byttene, prøv å se en grunn til at de blir gjort istedet for å let etter en grunn til å ikke gjøre de byttene.
Les hva Haavarl skriver. Det er ganske tydelig hva planen er med byttene i dag. Folk er ikke nødt til å sammenligne byttene med byttene Jønsson(deffensivt deffensivt deffensivt) gjorde bare fordi Høiland kommer inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 06.10.2013 22:51 Post subject: |
|
|
Kan jo trøste med at vi holdt nullen. Og hadde andre forsøk på spill en lang poling opp mot stillestående spiss. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:54 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Gamboa og Skjelvik har sine store styrker i massiv fart, hvor skal de benytte den når Hønefoss ligger på 7 meter å forsvarer seg? .......... |
Du så at Skjelvik var mye involvert og at han fikk brukt farten sin? Skjelvik var også involvert i både dobling på kant og forseringer inn i 16 flere ganger.
Gamboa hadde også en HAUG med innlegg i dag, noen veldig bra, men også noen veldig dårlige. Jeg ville forsåvidt beholdt Mikkelsen der framme istedenfor å gjort det byttet, men jeg skjønner tanken og syns ikke den er "idiotisk" akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.10.2013 22:55 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | Spillere som Dorsin, Jensen, Mix, Bille, Reginiussen, Søderlund jobber rævva av seg. I dueller og løp.
Jeg skjønner ikke helt sånne kommentarer etter en sånn kamp. Folk tar ut frustrasjonen sin på feil ting. Ta den ut på dårlige avslutninger istedet. Det samme når det gjelder byttene, prøv å se en grunn til at de blir gjort istedet for å let etter en grunn til å ikke gjøre de byttene.
Les hva Haavarl skriver. Det er ganske tydelig hva planen er med byttene i dag. Folk er ikke nødt til å sammenligne byttene med byttene Jønsson(deffensivt deffensivt deffensivt) gjorde bare fordi Høiland kommer inn. |
Da kan du sammenligne med hvor mye godset spillerne springer og hvor mye rom de dekker..
Den statistikken har jeg likt og sett.. |
|
| Back to top |
|
 |
|