| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.05.2006 15:02 Post subject: |
|
|
Kennet Kvalheim
Posisjon: Spiss
Alder: 28
Klubber: Notodden (nå), Hønfeoss, Oslo Øst, Molde, Averøykam.
Linker:
http://www.ta.no/lokal_sp...746381.ece
http://www.ta.no/lokal_sp...028533.ece
http://www.ta.no/lokal_sp...746381.ece
http://www.ta.no/lokal_sp...735448.ece
7 mål på 4 kamper i år
Scoret 30+ mål i fjor (mest mål i de 3 øverste divisjonene)
Har prøvespilt for Sogndal (da de var i Tippeligaen) og Vålerenga tidligere (Sogndal ville ha han, men han ville ikke)
Brann og Molde har vurdert han
Spilte på Molde som 18-åring, brakk benet og ble ute i et halvt år (da gikk han til averøykam.)
Har vært toppscorer for sin klubb alle sesongene han har spilt.
Knakende god på straffespark.
Når det er sagt, så tviler jeg kanskje på at han holder RBK-nivå. Men ingen kan si at han ikke har målteft, han scorer stort sett på det som er av sjanser.[/img] |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.05.2006 15:11 Post subject: |
|
|
Jeg så han da han spilte i Oslo Øst og Hønefoss. Veldig bra spiller opp til 1. divisjonsnivå, men han er nok ikke god nok for Rosenborg. Dessuten trenger vi absolutt ikke flere spisser. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 09.05.2006 15:22 Post subject: |
|
|
For gammel. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.05.2006 15:26 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | For gammel. |
Ganske enig. Hadde RBK derimot hentet han da han var 18 år, og han ikke hadde brukket beinet, hadde vi sett en klassespiller av han i dag, det er jeg sikker på. Men dessverre, så gikk det ikke slikl |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.05.2006 16:30 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | Vi vil ha mer glede av Tettey som indreløper enn som anker det er jeg rimelig sikker på. Han passer bedre inn der. |
Knøl..
Det er lettere å finne indreløpere, enn en som kan bli god i sentral midtbane posisjon, Bernier er et godt forslag,noen vil så absolutt ha Gashi, mens jeg er villig til å vente til Hyka blir spille klar... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.05.2006 16:33 Post subject: |
|
|
Knøl?
Det er da innlysende at han passer best som indreløper?  |
|
| Back to top |
|
 |
Snoopy Junior

|
Posted: 09.05.2006 17:27 Post subject: |
|
|
Va med Van Nistelroy?
Han blir vel snart ledig på markede? Gammel og avdanket!  _________________
Han er kongen |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 09.05.2006 17:30 Post subject: |
|
|
| Snoopy wrote: | Va med Van Nistelroy?
Han blir vel snart ledig på markede? Gammel og avdanket!  |
Hadde slike folk vært aktuelle for norsk fotball, så hadde jeg ikke nølt et sekund. Riktignok er han flink til å kaste seg, for å unngå å brekke bein. Men han er likevel usannsynlig dyktig til å score mål (sånn stort sett ihvertfall). Jeg hater typen, men jeg elsker spilleren. Men jeg tror £10 mill er litt i overkant for Skutle.
Det er meget mulig at Tettey kanskje vil gjøre best nytte for seg som indreløper, men han er fortsatt langt bedre enn Solli sentralt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 09.05.2006 23:32 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: |
En liten Manchester United fan?? |
Har hatt en svakhet for de siden jeg så de slå Molde for endel år siden ja, men du kan ikke nekte for at Bardsley, Pique og Spector kunne passet fint i en overgangsfase i forsvaret.
Og Maradona hvorfor er jeg en knøl? Jeg påpeker enkelt og greit at Tettey er en bedre indreløper enn anker, og at vi bør bruke han som indreløper av den grunn. Eller skal vi kanskje bruke Frode som stopper pga at det er enklere å finne en indreløper enn en stopper også?
Tettey hører like mye hjemme som anker som Frode hører hjemme som stopper. De kan begge gjøre en ok->god jobb, men Tettey kommer ALDRI til å bli en mini-Vieira/Makelele som du tyter om hele tiden. En grei back-up, men that's it. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.05.2006 00:28 Post subject: |
|
|
Tror du mangler litt fotball inteligens... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.05.2006 00:30 Post subject: |
|
|
| Ro deg ned, da, Maradona. Hva er det han sier som er så provoserende egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.05.2006 01:16 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | Baadshah/Tab wrote: |
En liten Manchester United fan?? |
Har hatt en svakhet for de siden jeg så de slå Molde for endel år siden ja, men du kan ikke nekte for at Bardsley, Pique og Spector kunne passet fint i en overgangsfase i forsvaret.
Og Maradona hvorfor er jeg en knøl? Jeg påpeker enkelt og greit at Tettey er en bedre indreløper enn anker, og at vi bør bruke han som indreløper av den grunn. Eller skal vi kanskje bruke Frode som stopper pga at det er enklere å finne en indreløper enn en stopper også?
Tettey hører like mye hjemme som anker som Frode hører hjemme som stopper. De kan begge gjøre en ok->god jobb, men Tettey kommer ALDRI til å bli en mini-Vieira/Makelele som du tyter om hele tiden. En grei back-up, men that's it. |
Jeg kritiserte deg ikke, jeg er også en stor United-fan!
Men når det gjelder Bardsley, Pique og Spector, så er nok desverre alle uaktuellet! Spillerne i seg selv er meget talentfulle, men de er nok uaktuellet som sagt! Men det er alltid lov å håpet!
Skal vi først han en stopper så hadde jeg likt å se Per B. Kroldrup (Fiorentina) i RBK-drakta, men det er nok usansynelig det også!
Last edited by Baadshah/Tab on 10.05.2006 01:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.05.2006 01:41 Post subject: |
|
|
Jeg ser at Tettey har ferdighetene til å bli en topp sentral midbane spiller.. At han duger som indreløper er vel og bra, hvis dere ser litt etter så har Tettey utviklet seg siden Zenit kampen, han har blitt tøffere, fått mer selvtillit rett og slett... Han spiller vel midtstopper i morgen, hvis ikke det blir Russell,Riseth,Dorsin og Stensaas i forsvaret... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.05.2006 12:14 Post subject: |
|
|
Maradona, ro deg ned. Du får fint tåle at andre har andre meninger enn deg, uten at du begynner med personkarakteristikker.
Når det er sagt tror jeg at Tettey vil gjort en glimrende jobb som sentral i "oppsoper-rollen" i den defensive delen av spillet. Har inntrykk av at han er sterk i kroppen, god til å vinne dueller og nærkamper, at han har meget god løpskapasitet, og at han er trygg og god med ballen.
Jeg vil at spilleren i den sentrale rollen skal ha både de nevnte egenskapene som Tettey besitter, og et fotballhode a la Skammelsrud. Han må ha fotballforståelse som overgår de fleste, han skal styre hele laget når vi angriper, med gode bevegelser, og de rette pasningene og valgene.
Det er disse de (offensive) egenskapene som gjør at jeg er usikker på om han er rett mann for den sentrale rollen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.05.2006 14:04 Post subject: |
|
|
| Ifølge Tørum så er en av de beste egenskapene til Tettey spilleforståelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.05.2006 14:25 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Tror du mangler litt fotball inteligens... |
Tiden vil vise hvem som har rett.
Last edited by ballaballaballa on 10.05.2006 16:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.05.2006 14:30 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Ifølge Tørum så er en av de beste egenskapene til Tettey spilleforståelsen. |
Ingenting ville glede meg mer. Fram til nå har han mest gjort de "trygge" valgene og dermed slått pasninger med lav risiko. Han har vært trygg med ballen. Det er veldig bra.
Med mer tid og tillit på banen, kanskje han kan vise oss mer av hva han kan i forhold til valg og utførelse av pasninger av høyere risiko. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.05.2006 14:38 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | Synes vi skal gå for Pontus Farnerud som defensiv-midtbanespiller!
http://svt.se/svt/road/Cl...6&a=401634
Dette (linken) er lillebroren til Pontus, Alexander. Noen som "gidder" å finne ut hvilken posisjon på banen han spiller?? De snakker om det på slutten av film-intervjue, men jeg er ikke så god på svensk!
Lillebroren spiller også forøveri i RC Strasbourg, hvor Dorsin spilte! |
Som sagt noen som gidder å hjelpe meg??
På forhånd takk!  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.05.2006 14:41 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/viking/article631405.ece
Jone Samuelsen (Viking) imponerte Stort som defensiv midtbanespiller mot Molde, han hadde endel fine tekniske detaljer i kampen også!
Bør abselutt være noe for RBK, men vi må jo vudere ham over en periode og ikke i en enkel kamp!
Ps: Han fikk en karakter 8, på rundens lag i Tv2, og ble kåret til rundes spiller, som den eneste med karakter 8!  |
Nils Johan Semb ble også imponert!
http://fotball.adressa.no...e55922.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.05.2006 15:54 Post subject: |
|
|
På spørgsmålet om hvilken plads han ser sig selv på landslaget svarer han at det enten bliver en anfalds/angrebsplads eller en plads på den ydre mitbane _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.05.2006 16:07 Post subject: |
|
|
Takk for svaret!
Så det betyr at han er en spiss/ving og indreløper?? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2006 16:11 Post subject: |
|
|
- Wolverhampton vurderer å selge Olofinjana hvis de får rett pris, ellers vil de låne ham ut til en klubb der han kan få kamptrening gjennom sommeren. Vi ser på store klubber fra små land, og små klubber fra store land, sier Didier Frenay.
Les mer: Olofinjana vurderer Brann-overgang |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.05.2006 16:20 Post subject: |
|
|
| Quote: | Takk for svaret!
Så det betyr at han er en spiss/ving og indreløper?? |
Er usikker, men jeg tror at han selv mener han passer bedst som spiss/ving.
Olofinjana vil helt klart blive en forsærkning for os. Jeg tror han vil god som indreløber. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.05.2006 16:21 Post subject: |
|
|
Hva mener du med 'vil blive en forstærkning'..
Er det noe som tyder på at han i det hele tatt aktuell? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.05.2006 16:25 Post subject: |
|
|
Han er vel mere aktuel end de fleste andre i denne tråd i og med at han har været i Norge før. Derfor kender han spillestilen og vores sportslige ledelse (burde) kende hans færdigheder.
Jeg kunne også skrive "han vil blive en forstærkning, hvis han kommer til os", men vælger den korte løsning. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 10.05.2006 16:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|