English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brego
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 15:58    Post subject: Reply with quote

Ulvestad og Haugen? Hva faen?

Lønnsposen begynner å bli vel snever om det er en av disse som skal få fart i midtbanen vår.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:01    Post subject: Reply with quote

Velkommen SkammelsrudJR,
Så om det du sier stemmer så har vi altså forsøkt å hente hjem Bakenga, men Bakenga ville heller til Danmark pga europacup? Greit nok det, men rart ikke media eller andre har nevnt at vi var interessert isåfall.

Trist om vi ikke får til å låne tilbake tidligere spillere som velger andre skandinaviske klubber istedet. Enda en langsiktig konsekvens av å ryke mot svak motstand i tidlig E-cup kvallik.

Last edited by Montana on 24.09.2013 16:05; edited 1 time in total
Back to top
SkammelsrudJR
Junior

PostPosted: 24.09.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

Hehe, Danmark ja. Skrev feil. Jeg vet ikke hvor hardt de har prøvd. Har bare hørt at det har vært kontakt og at Bakenga har vært kjølig til en Norgeretur.

Når det gjelder midtbanespillerne var det bare Haugen og Ulvestad jeg fikk høre, men de har sikkert andre navn på listen også. Er vel ikke alltid at de spillerne de ser mest på er de som kommer ut i media.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:12    Post subject: Reply with quote

Mitt tips er at Bakenga er kjølig til RBK fordi han ønsker å vite at han i så fall blir satset på som førstevalg. Det kan RBK bestemme seg for å gjøre noe med.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2013 16:12    Post subject: Reply with quote

Spennende med litt innside-info! Håper bare du ikke svir av deg ørene på Brakka ved å gå ut med det, Skammels!Smile

Ulvestad er i og for seg et spennende navn, men jeg er litt usikker på om han er general/spielfuhrer nok. Er ikke han mer boks til boks arbeidsjern? Har vel et bra skudd også, om jeg husker rett.

Jeg sitter ikke med kontraktsinfo for hånden, men jeg tror begge blir dyre med mindre de har veldig kort tid igjen. Og Haugen tror jeg rett og slett ikke er god nok uansett.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.09.2013 16:15    Post subject: Reply with quote

Haugen vil jeg ikke ha, kan ikke skjønne hva han skal kunne bidra med. Ulvestad kommer til å koste, men han er talentfull. Når vi skriver januar 2014 og vinduet åpner så er det under ett år igjen av kontrakten hans, det kan gjøre at Aafk er villig til å selge.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:17    Post subject: Reply with quote

En helt usannsynlig konklusjon er det jo ikke Montana, da Bakenga tydligvis ikke er god nok per nå for Club Brügge og har røtter i Trondheim.

Men det er en uansvarlig konklusjon når den kun bunner i spekulasjoner. Trenger solide holdepunkter før man deler ut ris og ros.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:24    Post subject: Reply with quote

Libido,
Han kunne jo lett ha ungått spekulasjoner ved å uttale seg om Bakenga i media (det er garantert flere enn meg som stiller spørsmålstegn), da hadde man ikke trengt å spekulere i hvorfor en av våre juveler, med ferdigheter vi mangler i viktig sesonginnspurt havner hos en mindre skandinavisk konkurrent.
Vet at dette går imot den innestengte "ingen kommentar" kulturen han står for, men av å til er det litt kjekt for fansen å vite at man har prøvd.
Ellers ser jo ikke Hoftun særlig bedre ut om han har prøvd, men fått nei fra en av våre egne til fordel for mindre skandinavisk konkurrent.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:26    Post subject: Reply with quote

" I tillegg er vi tett på en skandinavisk back, men har ikke hørt noe navn. "

Tett? Det hørtes jo veldig ut som vi er nærme en signering? - Dog litt rart at vi er ute etter back? Blir det for å avlaste Gamboa eller?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2013 16:29    Post subject: Reply with quote

Kan det være snakk om en stopper, eller midtback som de sier i Sverige? Stopperdekningen tynnes jo ut, og er slett ikke så sterk til neste år. Moe tyder det på ikke er god nok, Høiland forsvinner, og Strandberg følges relativt tett av flere klubber om man skal tro ryktebørsen. I ytterste konsekvens kan vi stå med Reginiussen og Rønning som eneste alternativer på stopperplass ved sesongstart 2014, og da uten backup utover Moe eventuelt.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:38    Post subject: Reply with quote

Montana,
det blir for mye hvis, om og kanskje. For det første er det vel ikke tradisjon for, verken i Rbk eller i så mange andre klubber å snakke veldig frimodig om overganger i media, heller ikke å svare på spørsmål som ikke stilles. Det er sikkert en grunn til at klubber helst vil holde kortene sine inntil brystet.

Det kan også være økonomiske/personlige/spillerlogistiske etc forhold fra en eller begge parter som vi ikke vet om, som har satt en stopper for et utlån, OM et utlån i det hele tatt ble diskutert nede på brakka. Sånt vet vi ikke.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:43    Post subject: Reply with quote

Ulvestad er jo ikke noe playmaker.Ikke spiller vi trenger.Men skal innrømme at jeg ikke har noe spesielle forslag til playmaker heller,selv om vi trenger en.

Om ikke selnes utvikler seg i helsikkes tempo.

Men sikkert flere her som vet av kreative spillere i sverige,danmark eller noe i den duren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 16:56    Post subject: Reply with quote

Libido,

Uansett hva som er riktig er det 2 hovedscenarioer:

1. Vi har forsøkt, men blitt valgt bort til fordel for mindre skandinavisk klubb. I så tilfelle, antageligvis en konsekvens av at EL røyk for oss.

2. Vi har ikke forsøkt - som var min logiske sluttning, og som er kritisert, da vi kunne trengt en som han nå.

Uansett hva grunnen er til at Bakenga er i Esbjerg og ikke moderklubb RBK i en tid vi kunne trengt han samtidig som Brugge ikke trenger han - er det ikke noe positivt utfall for vår del.
Da ender det opp med at man spekulerer..om, hvis, men, osv..
Og jeg vil tro mange med interesse for RBK spekulerer over nettopp grunnen til at en av våre juveler er i Esbjerg.

Om man ikke kan spekulere og dra sannsynlige antagelser her inne, uten at det må dokumenteres så er det jo fort svært lite man kan synse om.
Jeg kan jo se enda større på det og se på dette som en logisk virkning av at vår økonomi, omdømme og ambisjoner står for fall. Der har jeg alle bevisene foran meg as we speak.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 17:13    Post subject: Reply with quote

Viking´s Thioune er vel den eneste playmakeren jeg kan komme på som spiller i Norge nå. Han var sinnsykt god i Molde, men tapte seg da han ble lånt og har vel gjort mye rart i Viking.
Hadde man fått han på det nivået han var i Molde, da hadde man fått inn en klassespiller.
For en teknikk, styrke og krempasninger han slo den gang.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2013 17:30    Post subject: Reply with quote

Han sliter imidlertid enormt med holdninger. Det er snakk om rasisme-anklager, jevnlig klammeri med dommere osv. Å hente en spiller som er mer eller mindre uønsket i klubben sin grunnet oppførsel er neppe veien å gå. I tillegg har det vel vært sådd tvil om alderen hans, og at han kan være en del eldre enn det som står i bøkene.
nastynick
Rutinert

PostPosted: 24.09.2013 17:57    Post subject: Reply with quote

Ser at Brøndby snuser på Bouhlarouz eller hva han heter. er det noe for oss?
Har jo tidligere holdt et svært høyt nivå og er bare 31 år
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 17:59    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Libido,

Uansett hva som er riktig er det 2 hovedscenarioer:

1. Vi har forsøkt, men blitt valgt bort til fordel for mindre skandinavisk klubb. I så tilfelle, antageligvis en konsekvens av at EL røyk for oss.

2. Vi har ikke forsøkt - som var min logiske sluttning, og som er kritisert, da vi kunne trengt en som han nå.

Uansett hva grunnen er til at Bakenga er i Esbjerg og ikke moderklubb RBK i en tid vi kunne trengt han samtidig som Brugge ikke trenger han - er det ikke noe positivt utfall for vår del.
Da ender det opp med at man spekulerer..om, hvis, men, osv..
Og jeg vil tro mange med interesse for RBK spekulerer over nettopp grunnen til at en av våre juveler er i Esbjerg.

Om man ikke kan spekulere og dra sannsynlige antagelser her inne, uten at det må dokumenteres så er det jo fort svært lite man kan synse om.
Jeg kan jo se enda større på det og se på dette som en logisk virkning av at vår økonomi, omdømme og ambisjoner står for fall. Der har jeg alle bevisene foran meg as we speak.

Ja, en av de scenariene er nok riktig
Jeg kan være enig i at det hadde vært greit å ha ham her i dag, men at vi har sårt behov for ham er jeg ikke enig i. Det hadde vi i hvertfall ikke 15 august når overgangsvinduet stengte, når det var klart at vi var ute av E-cup (mindre kamper fremover-mindre belastning), når vi hadde sikret oss Søder i tillegg til Bille på topp (to meget gode spisser i TL-målestokk), og etter noen veldig solide måneder i Tippeligaen nesten uten poengtap. Da hadde vi på ingen måte behov for Bakenga.

Dette er et diskusjons- og synseforum, men jeg syns (hehe-synsing igjen) at du her tar synsinga til et nytt nivå Montana. Du peker på kausale sammenhenger og deler ut ansvar. Du konkluderer her, på bakgrunn av veldig løst stoff, som jeg mener fører til urettmessig kritikk- i dette tilfellet mot Hoftun
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 18:13    Post subject: Reply with quote

..Som igjen drar opp enda en diskusjon - flere her inne har stilt spørsmålstegn til at Søderlund ble hentet da Tarik dro. All den tid vi nå ser at Bakenga var tilgjengelig på markedet i tiden vi handlet Søderlund, burde man kanskje lagt sterkere krefter inn i å få Bakenga hit som Tarik erstatter.
Forsåvidt kunne jeg tenkt meg at Søderlund(Eller en med Søders kvaliteteter) ble hentet istedefor Bille i vinter, og at Bakenga kom da Tarik dro. Da kunne vi stilt noe sånt:

Bakenga - Søderlund - Mikkelsen/Helland

Og til den urettmessige kritikken, ja det blir jo på en måte det så lenge vi ikke har fakta, men jeg SYNES at han løser logistikken dårlig, blant annet i scenarioet som ble dagens realitet. (Bakenga i Esbjerg, Tarik solgt uten erstatter, Bille brukes som innoverkant)
Kritikken er mer generell enn den kunne virke da det handler mest om hva vi endte opp med, hva vi mistet, og hva som finnes på markedet, men som vi ikke hentet.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 18:21    Post subject: Reply with quote

Ja,vi trenger fortsatt en ving til,søderlund er okey som spiss,men vi betalte alt for mye for han,dessverre.
Men han er ingen ving,så vi mangler en god ving til i stedet for tarik.

Synes vi burdet ventet til sesongen var over med og selge han.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Når var det sist vi hentet en skikkelig goalgetter? En som har vært toppscorer og kjent for å putte regelmessig?

Problemet vårt er at vi ikke har en målgjører i laget, en som har det å score mål strømmende i blodårene. Der er jeg ganske sikker på at vi hadde hatt vår mann i Bakenga om vi ikke solgte ham, han hadde det i seg.

Problemet vårt har vært offensivt i hele år, og det at vi mangler en goalgetter er en markant del av årsaken. Bille og Søderlund har ikke for vane å score nok mål rett og slett. Søderlund hadde 24 mål på 70 kamper for Haugesund, var dette en Hoftun mente skulle ta oss til gull? For ikke å snakke om Bille..den statistikken er det ikke verdt å ta opp engang.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal gå inn for å selge Bille mens han er i heten av å være landslagsspiller. Søderlund har potensiale til å bli en målskårer med gode tilretteleggere rundt seg og et system som fungerer.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 19:16    Post subject: Reply with quote

... og ikke minst frigjør det plass til en spiller som Bakenga eller tilsvarende
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det noe i det Frode Johnsen sa i et intervju her forleden. "Jeg skåret mye, men i min tid i Rosenborg var det lagt opp til at jeg skulle skåre mye, alle innleggene skulle liksom inn til meg."
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

Ok, la oss se litt på angrepsrekka vår.

Vi har:

Nicki Bille
John Chibuike
Tobias Mikkelsen
Alexander Søderlund
Pål André Helland
Alexander Sørloth

Ser man vekk fra Sørloth i denne sammenhengen, har vi én ving som tildels har prestert til venstre. Bille! Ellers passer Chibbe, Mikkelsen og Helland best til høyre. Søder og Sørloth (om han satses på) er midtspiss sammen med Bille.

Liten tvil om at vi bør selge Chibbe og skaffe oss en solid forsterkning på venstresiden som kjenner 4-3-3-systemet!
Ingeman
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg føler liksom ikke at det er helt framme på banen vi trenger forsterkninger, for der har vi virkelige klassespillere med kjempepotensial.
Vi trenger en ny keeper og en sjef på midtbanen. (Da blir det mindre spilletid på Berntsen, Svensson eller Sælnes.. Er ikke så veldig gira på det heller egentlig)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 147, 148, 149  Next
Page 14 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb