English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 23.09.2013 17:52    Post subject: Reply with quote

Men Godset spiller jo som RBK ønsker å spille!! Vi får det ikke til fordi vi har ikke de rette typene og/eller trenerne og ledelse.
Man kan ikke argumentere å ikke hente Storflor fordi han er god i et system vi prøver å få til selv.
Hva skal vi hente da? kun spillere som er gode 1 og 1 og som ikke trenger et mønster rundt seg? høres dyrt ut!
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.09.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
8 på 26 kamper i 2005-sesongen (NM ikke medberegnet), 7 på 29 i 2006-sesongen og 7 på 30 i 2004 (NM ikke medberegnet). Svaret er ja.

Jeg fremviser en statistik og du svarer ved at bruge en anden! Selvfølgelig kan du konstatere at Mikkelsen har lavet en mange assists i NM, fraregne disse kampene, og dernæst nå frem til det svar der passer deg selv bedst. Men hvad blev da av den statistikken jeg nevnte?
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 23.09.2013 18:51    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen har 4 assist i TL og 2 assist i cupkampene (kun regnet mot TIL og Haugesund). Hardly impressive. Dataene fra NM er ikke like lett tilgjengelig, men hvis du vil regne med antall assist fra ubetydelige oppgjør mot 2.- og 3. divisjonslag, be my guest. Det er like mye "statistical bias" som noe annet.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 23.09.2013 19:50    Post subject: Reply with quote

Når man teller assist må man også ta med i betraktningen at det er noen som skal ekspedere pasninger i mål og. Etter min mening har Mikkelsen servert ganske mange baller til både Bille, John og Søder som manglende goalgetteegenskaper har vært årsaken til fraværende assist.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 00:35    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Det er like mye "statistical bias" som noe annet.

Begge statistikker er i sagens natur biased. At forholde sig til en statistik ved hjælp af en anden er derimod en metodisk fejlslutning, hvilket selvsagt er langt værre. Her lidt hjælp med det svært tilgængelige data.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 00:40    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hva skal vi hente da? kun spillere som er gode 1 og 1 og som ikke trenger et mønster rundt seg? høres dyrt ut!
Emil Larsen og Joshua John, men som du sier bør en midtbanegeneral have 1. prioritet.

EDIT: Tilføjet videoer

Last edited by iconbit on 24.09.2013 11:08; edited 2 times in total
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 09:02    Post subject: Reply with quote

Harmeet Singh vil bort fra feyenord og sier Norge er en mulighet.
Noe noen på brakka burde vurdere?
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 10:04    Post subject: Reply with quote

Neineinei! Elendige holdninger i tillegg til en historikk som tilsier at han ved et snev av suksess ville ringt alle aviser i nord-Europa og kringkastet at han ønsket seg til en større klubb. Kvalm type.

Etter u21-em uttalte han for øvrig at han aldri skulle tilbake til den drittligaen som vi liker å kalle Tippeligaen. Den var han for god til! Interessant uttalelse all den tid halve laget hans i u21-em spilte i TL. Snakk om å pisse på folk, og det attpåtil på spillere som er bedre enn han.

Regner også med at alle husker at han krevde å få spille etter å ha startet på benken mot Israel og skåret på overtid? Han gikk ut i alle aviser som den primadonnaen han er. I kampen etter var han lagets dårligste.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 24.09.2013 10:42    Post subject: Reply with quote

Tubbytubb wrote:
Harmeet Singh vil bort fra feyenord og sier Norge er en mulighet.
Noe noen på brakka burde vurdere?

Markedsavdelingen kan kanskje vurdere å hjelpe til med å skaffe ham noe i Rema? Muligens nytteløst, all den tid han har utenlandsdrømmer. Kanskje Carrefour, Tesco eller Lidl frister mer?
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 11:17    Post subject: Reply with quote

Ikke er han god nok til å forsterke oss, og dessuten er indreløper det siste vi trenger. Her burde plassen settes av til Tettey/Skjelbred. En av de to kommer sikkert tilbake i løpet av et år eller to
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke indreløper er det siste vi trenger. Jeg hadde ropt ja takk til en reell oppgradering på venstre indreløperposisjon. Ja, vi har mange som kan gjøre 'en grei jobb' i den posisjonen, men vi holder overhodet ikke god landslagsklasse der. Når det er sagt så er ikke Singh en spiller jeg synes vi bør hente.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.09.2013 11:34    Post subject: Reply with quote

Singh er ikke bedre enn de vi har og han er en bedriten type i tillegg. Syns vi er så godt forspent med store talenter at vi bare må utvikle dem.

Eneste signeringer på indreløperplass bør som nevnt over være Tettey/Ciljan når de kommer hjem.

Mister vi noen fra dagens stall så er situasjonen annerledes. Men Signh skal fortsatt ikke være et alternativ etter min mening.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Bakenga fortsetter å score i Esbjerg, senest i går. Jeg tror Bakenga er akkurat hva vi behøver til neste sesong: en spiller som stinker mål. Gi ham full tillit gjennom en hel sesong og han vil svare med 20 mål. Dersom det stemmer at Esbjerg har 'opsjon' så tyder det på at Bakenga er i spill og kan være en reell mulighet hvis han selv kan tenke seg hjem et par år etter å ha opplevd utlandet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.09.2013 11:48    Post subject: Reply with quote

Enig i det Puckno. Syns det er rart at vi ikke hentet han i sommer, kunne lett hjulpet oss med målet om "The Double". Er en totalt annerledes angrepstype enn de vi har i stallen.

Hadde for så vidt også vært en langt mer naturlig erstatter for Tarik enn Søderlund.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 12:35    Post subject: Reply with quote

Må bare henge meg på der. Egentlig litt skammelig at en trønder og ex RBKer med det talentet spiller i Esbjerg fremfor RBK. Ville uten tvil styrket laget vårt.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 13:15    Post subject: Reply with quote

Singh er en spiller jeg helst aldri vil se i denne klubben.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 13:17    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet om hvorfor Bakenga er i Esbjerg og ikke hjemme i moderklubben må rettes til vår SD.

Vet at det begynner å bli litt hakk i plata med Hoftun kritikk, men det begynne å bli så mange kritikkverdige spørsmål at man mister litt telling. Kunne tenkt meg en RBKweb stiller spørsmål igjen. Noen sjans for at vi får det? Perry, Koteng og kaptein Reginiussen kunne jeg også tenkt meg å stilt noen kritiske spørsmål.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2013 14:13    Post subject: Reply with quote

Om jeg ikke husker feil så uttalte Bakenga at det var uaktuelt å dra tilbake til Norge på nåværende tidspunkt. En fyr med minimale følelser for Rosenborg slik jeg ser det. Man burde skjønt det da han før 2011-sesongen snakket om å stikke til utlandet allerede da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 14:14    Post subject: Reply with quote

Bakenga går til esbjerg og skårer et par mål på rappen, så er den allmenne oppfatninga at han skulle vært i Rbk hvor han hadde vist Bille og Søder hvor skapet står, og skåret på de sjansene som de brenner. At vi ikke gjorde dette koster oss sannsynligvis serien, og det går såklart på Hoftuns kappe.

Kom igjen folkens
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2013 14:36    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Om jeg ikke husker feil så uttalte Bakenga at det var uaktuelt å dra tilbake til Norge på nåværende tidspunkt. En fyr med minimale følelser for Rosenborg slik jeg ser det. Man burde skjønt det da han før 2011-sesongen snakket om å stikke til utlandet allerede da.

Dette med utlandet begynner å bli et relativt utvannet begrep. Jeg forstår ønsket om å komme til en bra europeisk liga, men om Esbjerg er utlandet nok til å gjøre Rosenborg uaktuelle, synes jeg det virker som det handler mer om konseptet enn poenget. Vi hadde nok betalt minst like mye som Esbjerg, og har et lovende lag som ligger an til the double og CL-spill (om man er litt raus), men vi er jo tross alt ikke utenladske.

Mulig jeg er gammeldags, men det er ikke klubber som Esbjerg Brommapojkarna og Turku jeg tenker på når jeg hører ordet utenlandsproff.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 15:22    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Om jeg ikke husker feil så uttalte Bakenga at det var uaktuelt å dra tilbake til Norge på nåværende tidspunkt.

Mener å ha lest at Bakenga selv så på utlån til rbk som en mulighet da han slet med spilletid i brugge. Dette var dog uaktuelt for brugge fordi de ville matche ham på et høyere nivå enn tippeligaen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Bakenga går til esbjerg og skårer et par mål på rappen, så er den allmenne oppfatninga at han skulle vært i Rbk hvor han hadde vist Bille og Søder hvor skapet står, og skåret på de sjansene som de brenner. At vi ikke gjorde dette koster oss sannsynligvis serien, og det går såklart på Hoftuns kappe.

Kom igjen folkens

Et par mål i Esbjerg har bare gitt han medieoppmerksomhet. Bakenga var da ønsket tilbake her inne allerede da han slet med spilletid i Brugge og lenge før han skåret et par mål i Danmark.

At han er trønder med internasjonalt snitt, naturlig målskårer og tilfeldigvis besitter egenskaper vi har skreket etter siden Tarik dro er grunn nok til å spørre seg hvorfor han ikke er RBK'er idag.

Som øverste ansvarlige i sportslig avdeling kan jeg ikke se noen andre som er riktigere å kritisere enn Hoftun.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 15:45    Post subject: Reply with quote

Går ut ifra at du har informasjon på at Hoftun IKKE prøvde å hente Bakenga, siden du uttaler deg slik.
Back to top
SkammelsrudJR
Junior

PostPosted: 24.09.2013 15:55    Post subject: Reply with quote

Hei. Jeg har hørt fra forskjellige hold med ører i Brakka at vi ønsker å forsterke midtbanen foran neste sesong med en kreativ spiller som kan styre spillet i større grad enn dagens spillere. Fredrik Ulvestad i AafK og Fredrik Haugen i Brann er to spillere som skal stå på listen til Hoftun. I tillegg er vi tett på en skandinavisk back, men har ikke hørt noe navn.

Når det gjelder Bakenga er det ofte kontakt mellom ham og klubben, men han er visst skeptisk til å komme tilbake til Norge da han ser på Sverige som et bedre utstillingsvindu. Det avhenger nok litt av om vi vinner serien eller ikke.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.09.2013 15:57    Post subject: Reply with quote

Jeg kan jo selvsagt bare spekulere som alle andre utenfor brakka, Ingeman. Men, synes du det er en usannsynlig konklusjon? (At vi ikke har prøvd)
Vi er en større klubb en Esbjerg, vi er moderklubben og byen til Bakenga, det meste tilsier at vi skulle fått han om Esbjerg er konkurransen.

Om det har seg slik at vi har prøvd, men at han valgte Esbjerg - ja, da snakker vi et problem av en ny dimensjon.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 147, 148, 149  Next
Page 13 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb