| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.09.2013 00:37 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke huske å ha sett folk flest ta klubben sånn i forsvar (i et kommentarfelt) som det de nå gjør under den latterlige bloggen til denne Bernhus. Makan til tosk. Skinner igjennom at han er Lillestrøm-supporter, for å si det sånn.
"Burde ikke en klubb som begynner å miste taket på sitt publikum, heller rive gjerder enn å reise dem?"
Rart han ikke fant enda flere løgner å flette inn med det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.09.2013 00:40 Post subject: |
|
|
Litt av en prestasjon å skrive at klubben mister taket på sitt publikum når tilskuertallene våre faktisk har gått opp  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 04.09.2013 00:41 Post subject: |
|
|
Enig med siste talere.
Kan vi tjene 1 poeng på mindre innsyn er det bra.
Om jeg for en sjelden gangs skyld vil se en åpen trening, ja da skal jeg greie å ta meg ned til feltet. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 04.09.2013 00:42 Post subject: |
|
|
| Bernhus skriver ufattelig mye rart, veldig ofte. Han og Esten O. Sæther er soleklart de dårligste "sportskommentatorene" vi har i Norge. Av og til, eller veldig ofte faktisk, lurer man på om de skriver bare for å tulle. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 04.09.2013 06:27 Post subject: |
|
|
| Hei, hva er linken til den artikkelen fra Bernhus? |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 04.09.2013 08:01 Post subject: |
|
|
Takk
Edit: Hjelpes meg, må være noe av det verste mølet jeg har lest... |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 04.09.2013 08:14 Post subject: |
|
|
Skjønner meg ikke på kritikken. Om de som lager alt oppstyret i media faktisk hadde brukt alt av fritid på å henge rundt gjerden på treningsfeltet så kunne jeg ha skjønt det. Men de gangene jeg har vært å sett på treningene så har det ikke akkurat krydd av mennesker på utsiden av gjerdene. Jeg får se Rosenborg trene om jeg vil, nettsidene til klubben legger regelmessig ut intervjuer og andre videosnutter, det er kamp minst engang i uken, det er regelmessig artikler i adressa om Rosenborg og andre nettsider har dybdeintervjuer med trenerne. Hvilke tiltak treneren må gjøre for at han selv skal oppleve at hverdagen blir lettere på treningsfeltet bryr jeg meg fint lite om.
Krogsæther, Ulseth og Bernhus er en troika med gretne gamle gubber som ikke har annet å gjøre om dagen å en la sure oppstøt komme ned på papiret. Må være slitsomt å ha en såpass negativ innstilling til alt her i livet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.09.2013 08:34 Post subject: |
|
|
Helt enig i at Bernhus er helt ute på jordet her, dette er da virkelig ikke noe å lage sånn oppstuss over? Jeg mener: hvor mange er det som egentlig bryr seg?
Når det er sagt, så heller jeg litt mot Ulseths (og kristobals) vinkling på det hele: det er samtidig en litt merkelig ide å bruke tid og penger på. Det finnes de som hevder at man i størst mulig grad skal øve slik som man skal prestere, og en TL-kamp er tross synkende tilskuertall ikke noe "klasserom" ennå. Er det for å spare banen for de lukkede treningene: greit nok, men det der våset om 'stille klasserom' og 'kommersiell side' (REMA innover? Virkelig?!) virker som en fiks ide som de dessverre kaster penger etter. Så mye presenning med trykk er vitterlig ganske dyrt (og rimelig ugly).
Dersom ADHD-Bille ikke klarer å være på trening uten å bli distrahert av smårips og røde sportsbiler på vei forbi feltet, så får de heller investere i et elektrosjokkhalsbånd eller noe. Eller en mer inspirerende foreleser. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.09.2013 08:48 Post subject: |
|
|
Jørgen Stenseth@
| Quote: | | Adressa bruker i dag tre sider på å fortelle at RBK ikke slipper inn hvem som helst på stengte treninger. Stengte treninger. #rosenborg |
Når Adressa først har bestemt seg så kjører de bare på. Sutrer mer enn vi gjør på RBKWEB faktisk, pinlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.09.2013 09:57 Post subject: |
|
|
| Kjenner at denne saken egentlig ikke engasjerer meg i det hele tatt, men må bare spørre, Er det sånn at alle treningene skal stenges, som det virker som han skribenten tror? eller er det fortsatt mulig å komme inn å se treninger fra sidelinjen? Om eneste forskjell er at det ikke går an å se fra veien, men at du må innom gjerdet er jo dette bare en patetisk sak. |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 04.09.2013 10:22 Post subject: |
|
|
| Det skal vel fortsatt være bare én stengt trening i uka, resten er åpne. Så vidt jeg har forstått. Jeg hadde skjønt ramaskriket litt mer hvis alle treningene ble stengt, men det er jo fortsatt mulig å se dem trene. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.09.2013 10:37 Post subject: |
|
|
| Isåfall er dette bortkastet tid. Det farlige med slike artikler er at folk som ikke tenker selv og leser det, antar at det er fakta og dermed taper RBK litt omdømme blant allmennheten. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.09.2013 10:49 Post subject: |
|
|
Så RBK skal nå ta høyde for at Adressa kan finne på å vinkle en sak negativt, og lage en jævlig stor greie ut av det?
Altså må RBK, før man tar en eneste avgjørelse, ringe Kroken og spørre om det er greit først? Hvis Kroken har noe som helst motforestillinger, så kan man ikke gjøre det, fordi man risikerer at han koker suppe på en syltynn spiker?
Jeg mener det er helt greit å skjerme stengte treninger for innsyn, og det er helt greit å spare stadionmatta innimellom. Forøvrig er det nok sikkert mulig å se stengte treninger om man gidder å gå rundt og på stadionsida. Hvis man på død og liv skal få med seg en stengt trening. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.09.2013 11:05 Post subject: |
|
|
Vet ikke om du spør meg nå, eller om du spør retorisk.
Selvsagt skal man ikke ringe eller bry seg om hva disse kommentatorene mener. Men, dessverre er nok den allmenne oppfatningen av slike kommentarer at de er fakta.
Det eneste RBK kan gjøre er vell å gå til et slags "motangrep" mot de billige påstandene.
Inviter herrene og folket til trening, gi de en kopp kaffe og forklar de den egentlige hensikten. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.09.2013 11:52 Post subject: |
|
|
| Den gjøken Bernhus tror reklamen på innsida av plakat/plastveggen er rettet mot spillerne. My god. Han må være den eneste sportsjournalisten i landet som ikke har skjønt at antall tv- minutter med redaksjonell omtale nesten alltid er filma fra treningsbanen. Nå også med reklame. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 13:48 Post subject: |
|
|
| Et poeng som Kroksæter har som er ganske bra, er at mange "små bagateller" fort blir en kjip totalpakke. For en del er det sikkert ganske greit å spasere nedover der og kunne stoppe noen minutter og se på RBK-trening. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.09.2013 13:57 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Jørgen Stenseth@
| Quote: | | Adressa bruker i dag tre sider på å fortelle at RBK ikke slipper inn hvem som helst på stengte treninger. Stengte treninger. #rosenborg |
Når Adressa først har bestemt seg så kjører de bare på. Sutrer mer enn vi gjør på RBKWEB faktisk, pinlig.  |
Folk må ha bevis for å komme inn, til og med trenerne Stensaas og Husby må ha bevis
Den eneste som slipper inn uten bevis er selvsagt kongen, Nils Arne Eggen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 14:01 Post subject: |
|
|
For som Kroksæter påpeker, han hadde ikke latt seg stoppe av noen vakter uansett  |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 04.09.2013 14:05 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Den gjøken Bernhus tror reklamen på innsida av plakat/plastveggen er rettet mot spillerne. My god. Han må være den eneste sportsjournalisten i landet som ikke har skjønt at antall tv- minutter med redaksjonell omtale nesten alltid er filma fra treningsbanen. Nå også med reklame. |
Hehe, den tenkte jeg ikke på selv, uten at jeg regnet med at poenget var å få spillerne mer innom Rema. Meget godt poeng.
Kan noen grave opp mailadressen til Bernhus, så det går ann å sende han en velbalansert mail med noen utdypende spørsmål basert på infoen her fra forumet? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.09.2013 14:47 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: |
Folk må ha bevis for å komme inn, til og med trenerne Stensaas og Husby må ha bevis
Den eneste som slipper inn uten bevis er selvsagt kongen, Nils Arne Eggen. |
Men dette gjelder fortsatt kun de treningene som blir stengt, gjør det ikke? Og det er jo helt naturlig at ikke folk får komme inn på en stengt trening. Med mindre man har et bevis om at man får komme inn.
Jeg klarer bare ikke å bli frustrert over dette. Topplag/lag i andre ligaer, hvor ofte er hver eneste trening totalt åpen egentlig? Har folk tenkt over dette?
Knerten: Hvor mange av treningene til Arsenal er helt åpne hvor alle kan gå rett inn og noterer/filme og følge med? Med treningsbaner uten gjerde og/eller noe plastikk rundt? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 14:53 Post subject: |
|
|
| Miami: Fullstendig usammenlignbart. Interessen for å se Arsenal-trening hadde gjort at det hadde kommet tusenvis av folk hver dag. På en RBK-trening jeg ble kastet ut fra, satt vi fire stk. på tribunen. Vi fire måtte altså forlate området. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.09.2013 14:55 Post subject: |
|
|
Det er faktisk ikke dønn usammenlignbart, for poenget er at man har åpen eller lukket trening. Skal man ha åpen trening på lukket trening-dag hvis bare 4 dukker opp? Hva om 7, 14, eller 21? Umulig å lage regler for dette.
Jeg våget heller å påstå at det ikke bryr deg nevneverdig angående Arsenal fordi du ikke har geografisk mulighet til å dra på de treningene, så det får ingen innvirkning på deg. Derimot så vil du se RBK-treninger akkurat når du vil og det irriterer deg at du ikke lenger alltid kan det
Og angående de åpne treningene til storklubbenen: Det kommer masse folk fordi det nesten aldri er åpne treninger. Hadde alle treninger alltid vært åpne så hadde det ikke kommet flere tusen folk 2 ganger om dagen.
Og hadde det ikke vært noe problem, men derimot ekstrem interesse, tror du ikke alle klubbene bare hadde tatt inngangspenger hver dag? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 15:01 Post subject: |
|
|
Nå har vel de største klubbene enorme treningsanlegg. Jeg tipper naturligvis det hadde kommet 1000+ på en normal Arsenal-trening, f.eks. Det blir noe helt annet, rett og slett. På ei RBK-trening er det maks. 20 stk. tilstede. Dette er rett og slett ingenting. Det har ingenting å si for klubben om det er 20 supportere på tribunen. Om det er 1000 stk. som skal vase rundt treningsanlegget, parkere, gå mellom banene etc. så blir det selvfølgelig noe annet. Det skjønner du også.
rberedende økter der.
Last edited by SunsetSalami on 23.01.2014 16:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.09.2013 15:05 Post subject: |
|
|
Dette handler om endring og at du ikke liker det. Du og de som tidligere har gått på trening mister nå en gode/vare de tidligere har fått, det er kjipt.
Men med mindre vi alle prøver å lage dette til en negativ greie så blir det ikke det. for det er jo virkelig ikke ille. Hvor mange av treningene er stengt da? En kan j ose de andre om man vil vel? |
|
| Back to top |
|
 |
|