English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stengte treninger
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 31.05.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

[quote="cris"]

Men når man selv fremfører kritikk, så bør man jo kunne tåle at andre (les media) også gjør det. Å ha respekt for andres meninger er en viktig del av ytringsfriheten, og det bør alle og en hver tenke over, synes jeg.

Enig hva angår det legitime av å ytre sin meninger, men Adressa har selvfølgelig ingen meninger som de publiseres i avisen som kan sammenlignes med vårt engasjement rund spilleres eventuelle tragiske prestasjoner som vi uttrykker her inne. Du også skjønner vel at media, les Adressa i dette tilfeller utelukkende er ute med tabloidpisset sitt, Cris?? Eller har du ikke skjønt hvordan media beklagelig nok fungerer?
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 10:58    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak de som synes Adressa på sitt sedvanlige vis finner noe å pirke på i RBK. Ikke bare er artikkelen preget av at den skrives av en bitter mann, men den er også full av faktafeil. Det sies at RBK er første klubb i Norge som stenger treninger, dette er feil. Dette har skjedd før, og kommer til å skje igjen. FFK gjør det forresten før kampen mot Stabæk, uten at noen journalister i Fredrikstad tar med seg en skoleklasse fra Halden for å spre eder og galle.

Det er greit med konstruktiv kritikk, men bitterhet, halvsannheter og en oppkonstruert problemstilling gjør Evensen til en idiot på linje med Kroksæter.

Som sagt tidligere her, er det tydelig at Adressa har blitt mer og mer tabloid. Noe som i og for seg selv er greit, da de også skal tjene penger. Men i mine øyne har de nå sunket ned på donald duck-nivået til TV2 og enkelte av Oslo-avisene når det kommer til kvalitet på problemstillingene sine. Jeg er fortsatt litt sjokkert over at Evensen tydeligvis tar med seg en gjeng med ungdommer for å konstruere en sutre-sak. OVER 2 SIDER!! Er det virkelig ikke mer å skrive om i sportsavdelinga til Adressa enn at de må lage sine egne nyheter?

Tror forresten jeg skal skrive en mail til Evensen og be han sende en skoleklasse til FFK.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2008 11:03    Post subject: Reply with quote

Er nødvendigvis tabloidisering bra for opplagstallene, det siste årene har opplagene til tabloidene VG og Dagbladet fallt, samtidig har opplagstallene for lokalaviser økt. Det synes jeg tyder på at folk begynner å bli lei av det at alle saker skal skandalisereres og gjøres større enn dem er.

Der hvor jeg bor har vi Aftenbladet og selv om en har gått over til et tabloid format så har ikke det redaksjonelle stoffet blitt overforenklet og fordummet. Noe som tydligvis har skjedd i sportsredaksjonen i Adressa.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.06.2008 11:47    Post subject: Reply with quote

Denne artikkelen har nå fått et svar fra RBK: Adresseavisen og RBK enda en gang. Bra skrevet, likte spesielt slutten:
Quote:
Alle skoleklasser på tur kan overvære lukka treninger hvis de ber om det på forånd. Gå inn på rbk.no å finn ut hvordan. Men la det være sagt: Vi er ekstra på vakt overfor nyansatte barnehagearbeidere uten hår, som er kledelig opp i åra, har briller og kjører motorsykkel.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 05.08.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

05.08.2008
Tirsdag
Fellestrening (Lukket)
10.00

06.08.2008
Onsdag
Rosenborg - Stabæk

07.08.2008
Torsdag
Fellestrening
10.00

08.08.2008
Fredag

09.08.2008
Lørdag
Fellestrening
10.00

10.08.2008
Søndag
Rosenborg - Molde

Er ikke treninga før Molde kampen lukket?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.03.2013 16:44    Post subject: Reply with quote

Stengte dagens formasjonstrening. Jævlig irriterende å komme dit og sitte en time å fryse for så å bli forvist når det artige begynte.

Helt fair om de velger å stenge treninger, men gå nå åpent ut med det, i det minste. Gå ut med en sak om at formasjonstreninger dagen før kamper er stengt, i stedet for å hive bort folk 1 minutt før de begynner.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2013 19:07    Post subject: Reply with quote

Jeg for forståelse for at RBK ikke ønsker at dødballvarianter skal vises fram i TV-reportasjer. Men som jeg spurte Harald Pedersen: Har egentlig dette vært et problem? Eggen m.fl. har vel tidligere bedt om at disse ikke skulle filmes, og det har blitt respektert.

Perry innrømmet også at det var like mye for å skjule laguttaket:

- Det var vel en kombinasjon.

- Blir det sånn også framover?

- Nja, vi får se på det. Det var litt spesielt i dag. Vi ønsket litt ro foran første hjemmekamp. De nye spillerne må få komme hit og se litt hvordan det er, og kjenne litt på banen. Så blir det sikkert gode rutiner på dette etter hvert.

Les mer: Rosenborg stengte treninga

Når Perry begynner å trekke fram ordet rutiner, har jeg mine mistanker om at dette vil bli vanlig framover. Tommel'n ned

Har en følelse av at dette er et påfunn fra dødballsjef Wiiggen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.03.2013 21:24    Post subject: Reply with quote

Irriterende for dere som er der for å se på, men personlig så mener jeg det bare er å stenge om det gir oss noen prosenter større vinnersjanse Smile
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.03.2013 21:28    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt problemet med å stenge en trening i ny og ne. Det er noe som er helt vanlig i andre land. Selvsagt greit om de opplyser om det på forhånd, så folk ikke tar bomturer.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 31.03.2013 21:40    Post subject: Reply with quote

Knerten sier vel bare at Rbk bør varsle ifra når treninger skal lukkes. Og der er jeg enig. De kom sikkert ikke sånn plutselig på å lukke denne treninga. Ellers er det vel greit å ikke røpe alt for hele verden.
Back to top
Nr1-.
Senior

PostPosted: 31.03.2013 22:29    Post subject: Reply with quote

Syns også det er helt greit å stenge en trening. Som supportere bør vi vel snart begynne å passe oss litt, tror fort vi blir sett på som veldig kravstor og sytete omkring i Norge. Vi vil jo ikke bli de nye bergenserne..
obri
Proff

PostPosted: 01.04.2013 02:06    Post subject: Reply with quote

I mitt hode har du tapt når du må ty til at slike tiltak. Skammelig å se pensjonister som Bjørn Hansen jage folk fra et offentlig område. Har man kontroll på sitt så trenger man ikke stenge treningen. Tyder kun på usikkerhet. Svake ledere gjør slikt. Åpenheten vi har stått for er en saga blott. Nedverdigende og trist. Vi var en gang ledende , nå er vi som resten.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.04.2013 10:20    Post subject: Reply with quote

Fullstendig uenig. Alle lag i hele verden stenger en trening nå og da, idioti om vi skulle avsløre alt før hver kamp. Folk leter etter negative ting å ynke seg om hele tiden.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 10:39    Post subject: Reply with quote

obri wrote:
Har man kontroll på sitt så trenger man ikke stenge treningen. Tyder kun på usikkerhet. Svake ledere gjør slikt.

Forrige gang RBK-trening ble stengt var det altså Hamren som gjorde det.
En kan mene mye om han og hans hånd med RBK, men usikkerhet og svakt lederskap er vel skivebom.
En kan også mene mye om Perry, men han er ikke Nils Arne uansett hvor mye laget klarer å ligne på gamle RBK på banen.
Er enig i at stengte treninger ikke er det beste, men hvis det er det som skal til for å bli best igjen så gjerne for meg. Selvsagt med forbehold om at det varsles slik at de som ønsker å se treningen vet at det blir en stengt sekvens.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Fullstendig uenig. Alle lag i hele verden stenger en trening nå og da, idioti om vi skulle avsløre alt før hver kamp. Folk leter etter negative ting å ynke seg om hele tiden.
Tommel'n opp!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 17:02    Post subject: Reply with quote

Nå lager de et ugjennomsiktelig greie rundt treningsfeltet på Lerkendal.
Er dette og gjøre klubben folkelig?
Jeg ble kvalm da jeg så dette. Hva er det Hansen holder på med.
Han ruinerer siste rest av denne folkeligheten klubben har stått for.
Hva blir det neste? Tydelig at Perry ikke har verdens beste selvtillit.
Tragisk rett og slett!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.09.2013 17:10    Post subject: Reply with quote

Ikke la deg hause opp av gjøken Bernhus og hans artikkel, dette betyr jo ingenting for noen. Andre enn at trenerapparatet(og kanskje spillerne) tror de kan få høyere kvalitet på treningen.

Jeg jobber bedre og mer konsentrert selv om det er stille og rolig rundt meg Smile
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 17:35    Post subject: Reply with quote

da bør det bli som på en tennisbane på lerkendal under kampene å da?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.09.2013 17:40    Post subject: Reply with quote

Du kjøper ikke argumentet i det hele tatt? Det er vanskelig å gjøre noe man ikke mestrer, enda vanskeligere når det ikke er ro. Derimot når man har gjort det tusen ganger med høy kvalitet på feltet så vil man kunne gjøre det relativt automatisk på banen senere.

Dette syns jeg er en veldig harmløs ting som har null nedside og mulig en liten oppside. Ingen big deal om de beholder det eller tar det ned. Ihvertfall ikke noe jeg vil rase over og kalle kvalmt etc.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 17:49    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg synes ikke det var noen big deal. Synes det faktisk var litt tøft at det står Rosenborg i svart og hvitt ut mot veien på et langt banner.

Det jeg ikke kjøper, er grunnene til Perry. Skoleklasse? Han vase my mainnskit han der.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 18:08    Post subject: Reply with quote

Skiltene rundt er det minste problemet vi har,Må heller prøve og bli bedre som lag.
Tviler på at det har noe med kvalitet på treningene og gjøre.

Synes perry kan jobbe med de som ikke er på landslag nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 03.09.2013 19:29    Post subject: Reply with quote

Syns vel at RBK må være så ærlige og si at presenningen er brukt for å skjule innsyn på stengte treninger. Vil tro at man utover høsten vil spare stadionmatta, og ha alle stengte treninger ute på treningsbanen.

Det var stengt trening på treningsbanen lørdagen før turen til Sandnes, og da ble fullt av folk stående utenfor gjerdet og se inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 23:01    Post subject: Reply with quote

Bare latterlig, rett og slett. Med dette "tiltaket" er lista lagt. For å rettferdiggjøre noe sånt, bør det vises voldsomme resultater. Hvis Eggen og Hamrén klarte å gjennomføre treninger uten å bli plaget av biltrafikken i S. P. Andersens vei, kan vel Perry det også?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er latterlig å hisse seg opp. Det er fullt innsyn til de treningene som ikke er stengt ennå. Gå 50 meter fra det gjerdet der og du står inne på banen og kan se økta. Det er ikke noe forskjell fra tidligere i sesongen annet enn det som 2mas påpeker at de nå kan kjøre de lukkede treningene på treningsbanen også.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 23:46    Post subject: Reply with quote

Ikke noe å bli særlig opphisset over.
Om det er dette som skal til for å gi oss alle fordeler til å ta the double, så for all del!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb