English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Diskerud
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ivar
Veteran

PostPosted: 24.08.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Trodde det var bekreftet at det var derfor han ville ha draktnummer 42? Husker ikke hvor jeg skal ha lest det, men mulig det var et intervju med Mix eller noe.
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 24.08.2013 12:05    Post subject: Reply with quote

Kanskje han gjerne ville ha nr 42 på USA-drakten også, men fikk ikke lov? Han sa vel noe om at grunnen til at han ville spille for USA var at de lot ham ha Mix på drakten fremfor Diskerud. Men etter det jeg fikk med meg spilte han med Diskerud på drakten der borte? Idea
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 24.08.2013 12:51    Post subject: Reply with quote

Kan ikke å ha huske å ha lest noe om det jeg, jeg føler han valgte nr 42 for å ikke ha ett spesielt nummer tilknyttet til han. Slik at han kunne velge ett nytt nummer i senere tid.

Dette er jo ikke allverdens ting å bry seg om, men nå er jeg veldig opptatt av nummere osv og føler at visst Mix får nr 8 som en del av ett nytt kontraktforslag kan det hjelpe noe.

Også han må jo bevisst ha valgt nr 8 på landslaget..
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 24.08.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Han har selvsagt valgt det - eller fått det, men det betyr ikke at han ikke ville ha et annet nummer. Flere landslagsturneringer som krever at draktnummer må være mellom 1 og 23 av de som blir tatt ut. Vet ikke om det er slik i Gold Cup, men det er svært mulig.
abjoern
Veteran

PostPosted: 24.08.2013 14:00    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
jeg føler han valgte nr 42 for å ikke ha ett spesielt nummer tilknyttet til han. Slik at han kunne velge ett nytt nummer i senere tid.

Ganske sikker på at du føler feil:-)

Ingen tvil om at han valgte 42 helt bevisst.

http://www.youtube.com/wa...boZctrHfK8
Back to top
pelvis
Junior

PostPosted: 24.08.2013 15:16    Post subject: Reply with quote

Han hadde draktnummer 21 i Stabæk (Blackjack er grunnen til Mix' draktnummer). 21 er et utypisk nummer for enn spiller i førsteelleveren, så jeg tror dette har vært hans foretrukne draktnummer. Hadde han ønsket å spille med nummer 42 i Stabæk også, ville han nok sannsynligvis fått lov til det.

I Rosenborg var draktnummer 21 opptatt (av Midtsjø), og hva blir da det nest beste... 21 x 2

Jeg tror det kun er et heldig sammentreff at dette nummeret har en spesiell betydning i Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 24.08.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

21 = black jack. (edit: saa ikke foerst at du nevnte black jack)

Hvorfor han har valgte 42 i RBK sier seg selv. En type som Mix velger ikke 42 uten at det har noe aa gjoere med det ultimate svaret: ) Da blir jeg veldig overrasket..

Vet ikke om det er eldre folk som kommenterer, men 42 har blitt et veldig kjent "meme", eller hva man skal kalle det.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 24.08.2013 15:45    Post subject: Reply with quote

pelvis wrote:

Jeg tror det kun er et heldig sammentreff at dette nummeret har en spesiell betydning i Hitchhiker's Guide to the Galaxy.

Jeg spurte han direkte om dette på twitter for ei stund siden, og han bekrefta at det var pga den boka i et svar som kom i innboksen min.
Back to top
pelvis
Junior

PostPosted: 24.08.2013 15:53    Post subject: Reply with quote

Ok, da så. Men er du sikker på at han ikke sa dette kun fordi han hadde lest på rbkweb at nummeret hadde en spesiell betydning?

(- Er draktnummer 42 ledig? Ring agenten min, svarte Mix.)

@abjoern: Jeg synes det er et rimelig stort sprik mellom betydningen man tillegger numrene 21 og 42. 42 er bare eksentrisk, mens 21 er noe kulere, om enn pretensiøst.

Nummer 42 kler ham dog bedre.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

Diskerud er belest. Han var garantert klar over betydningen av tallet 42.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 29.08.2013 22:14    Post subject: Reply with quote

U.S. Men’s National Team head coach Jurgen Klinsmann has called in 23 players to begin preparations for the upcoming World Cup Qualifiers against Costa Rica and Mexico.

(...)

GOALKEEPERS (3): Brad Guzan (Aston Villa), Tim Howard (Everton), Nick Rimando (Real Salt Lake)

DEFENDERS (8): DaMarcus Beasley (Puebla), Matt Besler (Sporting Kansas City) John Brooks (Hertha Berlin), Geoff Cameron (Stoke City), Edgar Castillo (Club Tijuana), Brad Evans (Seattle Sounders FC), Omar Gonzalez (LA Galaxy), Michael Orozco (Puebla)

MIDFIELDERS (7): Kyle Beckerman (Real Salt Lake), Alejandro Bedoya (Nantes), Michael Bradley (Roma), Mix Diskerud (Rosenborg), Fabian Johnson (Hoffenheim), Jermaine Jones (Schalke), Graham Zusi (Sporting Kansas City)

FORWARDS (5): Jozy Altidore (Sunderland), Clint Dempsey (Seattle Sounders FC), Landon Donovan (LA Galaxy), Aron Johannsson (AZ Alkmaar), Eddie Johnson (Seattle Sounders FC)

Read more: Klinsmann Calls 23 Players to Start Preparations for World Cup Qualifiers against Costa Rica and Mexico

Greier fortsatt ikke å finne troppen til Costa Rica, men antar de to rosenborgerne møtes natt til neste lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2013 09:47    Post subject: Reply with quote

Mix spiller Rosenborgsangen på piano.

Han kan dette med å fri til fansen og tiltrekke seg og klubben oppmerksomhet i positivt lys. Merker meg for øvrig at det er Jonas Svensson som står for det tekniske.
Achtung
Senior

PostPosted: 30.08.2013 09:57    Post subject: Reply with quote

Årets Pulitzer til dagbladet-journalistene Gunnhild og Lars?
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 30.08.2013 09:59    Post subject: Reply with quote

Må være stort for han 13-årige nabogutten da, som fikk lov til å henge med Mix å lære han å spille piano. Han har helt sikkert en favoritt på Lerkendal nå, og kanskje vil dette føre til at han drar på flere kamper. Pluss i boka til Mix, uansett frieri eller ei.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 30.08.2013 10:02    Post subject: Reply with quote

Synes han burde fullført ett vers av sangen da. Å stoppe på "for ingen banke RBK" er litt knapt.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 13:11    Post subject: Reply with quote

Synes Mix er velformulert og poengtert i det han sier om NFF og landslaget i denne saken: http://www.vg.no/sport/fo...d=10152441

Den er farlig, den holdningen som bygger seg opp hos folk når det er så lite entusiasme og trenning som det har vært de siste årene nå.

Man skal faktisk ikke undervurdere publikums støtte for et landslag som Norges. Tror fint man kunne fått dobbelt så mange på kamp med halve priser, og da taper man vel ikke noe kontra i dag? Det går an med høye priser når det sportslige produktet er bra, men for å komme dit at landslaget gjør det bra må de få støtte på kampene. Da må de ta dette grepet først.

Tror det er få spillere fra Norge som kunne uttalt seg såpass presist om dette som det Mix gjør her. Det at han nå står utenfor det hele og uansett er uaktuell for landslaget gjør det jo letter for ham også, men han er i utgangspunktet en ganske oppegående fyr som ser hva som skjer.

Det er har vært noe kaldt og surt over hele kvalifiseringen. Fra Riise-bråket og tapet mot Island i første kamp, til den ekle høsten med ett fattig poeng på de siste tre kampene og Drillos uverdige exit og elendig oppslutning på Ullevål. "De ønsker ikke hverandre godt engang" tror jeg er en riktig beskrivelse av Drillo/folket, folket/Drillo, NFF/tilskuerne, tilskuerne/NFF og tilskuerne/spillerne. Det er jo preget av negativitet hele greiene. Det skyldes nok flere årsaker, men for min egen del kan jeg ikke si at jeg føler at dagens landslag er mitt, i samme grad som det var på den tiden man tok seg til internasjonale sluttspill. Man kjenner liksom ikke spillerne, og laget fremstår som grått og i mangel på spisskompetanse. På sentral midtbane, f.eks, blir det nesten hipp som happ mellom 5-6-7 spillere hvem som spiller. Og ingen på hele laget er i nærheten av å ha publikumsfavorittgenet, som flere hadde før. Når resultatene da også er dårlige og billettprisene høye, da blird det lite folk og svak støtte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 13:28    Post subject: Reply with quote

Slik jeg forstår det kritiserer han også de meningene du kommer med her.

Et annet moment, er det ikke slik at den generelle interessen for landslagene er synkende, men det er først og fremst de fattige landene hvor denne er stigende eller inntakt.

Zeman
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 13:37    Post subject: Reply with quote

La meg presisere: Jeg har sett enhver landskamp jeg har hatt anledning til å se i alle år. Og ting som "Norge har ikke noe å gjøre i VM uansett" eller "mitt lag er Liverpool, der er det sykt bra stemning på stadion" er ikke noe jeg kan få meg til å si. Det er synd for Norge at Mix har valgt USA, for han er en oppegående kar, en god spiller og samtidig en personlighet som appellerer til publikum. Lett å like en fyr med så mye positiv energi og utstråling.

Når det er sagt, han har ikke vært strålende for RBK i 2013.

Og ja, mange landslag opplever nok sviktende interesse, men de færreste sliter vel med at landets eget folk ikke vil se landet i VM fordi de ikke liker treneren, forbundet eller spillerne. Det var vel sånn i Bosnia på den tiden "supporterne" deres laget brann på Ullevål, men de har jo ordnet opp og fått forbund, laget og tilhenger (samt diasporaen) til å trekke i lag og er nå kvalifisert for VM. Andre landslag, som storlagene Tyskland og Italia, holder vel interessen gjennom kvalikken (som de jo alltid vinner lett) oppe ved å la landskampene gå på rundgang. Hadde jeg vært spiller på landslaget nå ville jeg heller spilt på fulle stadioner i Stavanger eller Ålesund enn foran 7-12 000 på Ullevål.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 13:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Høgmo vil være mer velvillig innstilt til både publikum og til media, og hvis han får resultater etter hvert, så vil nok mye kunne rettes på der. Spørsmålet er forholdet til NFF, som overhodet ikke ser ut til å være på bølgelengde med folket.

NFF bør frem til neste kvalik begynner sende landslaget Norge rundt, og gi landslaget tilbake til folket. Flere vennskapskamper på flere steder i Norge, billige billetter og legg forholdene til rette for de få som bryr seg om å stå og synge for Norge.

Vær positivt innstil til klubbene, legg forholdene til rette for at det skal lønne seg å delta i e-cup. Det skal lønne seg å produsere nye landslagsspillere.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 14:10    Post subject: Reply with quote

Mange gode poenger Oppemannen. Jeg synes også trenden er "skummel".
Har selv opplevd å bli ledd av fordi jeg ser alle landskampene, og fordi jeg faktisk gidder å bry meg. Det virker som den aksepterte holdningen nå til dags er noe sånt som "haha, Norge tapte igjen. Vi er rævva og har ikke noe i et mesterskap å gjøre".

Jeg blir iallefall hånet hvis jeg prøver å fronte mer nasjonalistiske holdninger i forhold til landslaget. Sånn skal det ikke være.

Skjønner at folk blir mer likegyldige ettersom alt fra forbund til spillere ikke leverer, men at folk synes det er gøy, det skjønner jeg ikke en dritt av!
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

Nei, og den nesegruse anglofilien (spanjofilien?) som kommer til uttrykk når United og Barcelona jogger seg gjennom en treningskamp på Ullevål i august og har bredere støtte enn landslaget har når de spiller er rimelig latterlig.

Vi blir så eksponert for internasjonal fotball nå. Og vanlige folk ser jo selvfølgelig nivåforskjellen på en kamper i Champions League og Tippeligaen, og Spania-Frankrike kontra Norge-Island, og det er jo naturligvis helt greit å konstatere denne forskjellen i ferdigheter og tempo, men det farlige er at folk også har begynt å fnise og le likegyldig av norsk fotball. Det er ikke flaut å være patriot på vegne av et lag eller en nasjon som presterer dårligere enn mange andre, da er det desto flauere å være en underdanig elsker av de som til enhver tid er best på feltet. For meg viser det karakterstyrke å være trofast mot klubb og landslag selv om det er motgang, og det gjelder både spillere, trenere og supportere.

For å gi folket troen og entusiasmen tilbake kan NFF gjøre enkle grep som å flytte noen landskamper og redusere billettprisene, men først og fremst må de ikke legge seg ut med alt av fotballpersonligheter i dette landet. Når de er så til de grader uærlige, uredelige og i utakt med grasrota i norsk fotball må det gå galt. By Rise, Bjørn Hansen, Nils Arne Eggen, det er ikke få som har uttalt seg kritisk ift. hvordan Drillo (og Semb) har blitt behandlet nå, og selv om Høgmo har en fin generasjon å jobbe med nå, flink med unge spillere som han er, så er det UTROLIG viktig at folket anser landslaget som sitt og opplever at forbundet er ærlige og er en samlende faktor for hele landet og det brede lag av befolkningen. De siste ukene har vel snarere gitt et bilde av NFF som en lukket og suspekt klan preget av hemmelighold og tvilsomme arbeidsmetoder. Så jeg gir Mix full støtte i det han sier. NFF er i utakt med folket sitt og det er en livsfarlig utvikling og en ond sirkel.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.10.2013 15:03    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å mobilisere noe entusiasme for landslaget, jeg er medgangssupporter av verste sort og jeg slenger gjerne dritt om landslaget når de spiller dårlig. Beklager, men sånn er det bare.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 15:09    Post subject: Reply with quote

Det er jo vanskelig å prioritere å dra på landskamper når Drillo ikke bryr seg om tilskuere og NFF generelt har en ganske dårlig innstilling ovenfor mer "aktive" supportere. Hjelper heller ikke at det er ganske stive priser.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 18.10.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Rusla bortover bryggerekka i Stavanger like før kampstart mot Island.
Noen hadde på Sverige-kampen,andre TV,n avslått.
På Dickens satt det noen å knottet på telefonen sin mens flere satt ute.
Vi hadde ca. en skjerm pr. mann inne i lokalet.
Fikk ikke akkurat Brasil-stemning av dette,men kanskje litt mere sprut om det var fortsatt håp for avansement.
Edit,ser det havna i feil tråd.
Får slenge på en heia mix da:)
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.11.2013 12:23    Post subject: Reply with quote

http://www.h-avis.no/spor...-1.8143469

Herlige Mix tilbyr sin egen gullbonus til FKH om RBK vinner gullet og skal få med seg alle i Rosenborg til å gjøre det samme. Tilbyr seg også å være altmuligmann denne uka på trening for FKH om de trenger hjelp Very Happy hehe
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 103, 104, 105  Next
Page 72 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb