View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.08.2013 13:29 Post subject: |
|
|
jeg tipper en utvilklingskurve noe a'la vaar danske venn Peter Ankersen _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.08.2013 13:43 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Jaha? Husker det som om at han var god hver gang han fikk sjansen. |
Da husker du feil.  |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 22.08.2013 13:43 Post subject: |
|
|
Får håpe han ikke lider av plutselig hjemlengsel han og da  |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 22.08.2013 13:50 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | jeg tipper en utvilklingskurve noe a'la vaar danske venn Peter Ankersen |
I modsætning til Ankersen, der kun hadde opnået kamper på andre nivå i Danmark, så har Skjelvik flere sæsoner på høyeste nivå. Da vil jeg tillate meg at forvente mere fra dag ét. Men har han Ankersens nivå om et år skal jeg ikke klage. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 22.08.2013 13:56 Post subject: |
|
|
Fyren har ikke spilt en kamp på skikkelig nivå på ekstremt lang tid (26 minutter i Allsvenskan i april), såklart vil han være rusten. Neste år tror jeg vi diskuterer hvem som er best av Gamboa og Skjelvik. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 22.08.2013 14:06 Post subject: |
|
|
Godt poeng og uklar formulering av meg. Poenget mitt er, at Skjelvik er længere i sin utvikling enn Ankersen var, da han kom. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 22.08.2013 14:53 Post subject: |
|
|
Sitter det virkelig folk her å kritiserer Skjelvik som for første gang på lang lang tid spiller fotball?
Herrefred folkens, han må da vitterlig få lov til å komme i form han også før dere begynner å dømme han nord og ned.
Merk mine ord, vi vil få stor glede av Skjelvik i de årene som kommer!
Og for en gangs skyld så mener jeg at Perry gjorde et genialt trekk.. fikk ham i gang litt mot VIF for så å la ham spille så lenge han klarer mot S-Ulf. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.08.2013 17:19 Post subject: |
|
|
Helt enig med Thulian. Skjelvik må få tid. Han trenger matchtrening og innføring i spillestil og vi har god tid da Dorsin fortsatt holder godt TL-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 22.08.2013 18:08 Post subject: |
|
|
Quote: | attach
Forumsjef
Dessuten var ikke hovedankepunktet mot Lynvingen at Skjelvik er dømt til å lykkes, det var at nivået i Kalmar og Allsvenskan ikke er så milevis unna som han skulle ha det til. Det kan en slå fast. Hvordan det vil gå med Skjelvik, det er fortsatt i det blå selv etter en heller svak debut.
Så det er ikke bare å komme her og komme her.
_________________ |
Oh holy mother of christ..
Det er temmelig historieløst å hevde at min kritikk mot Skjelvik gikk utelukkende på lavt nivå i Allsvenskan. Foreslår at du blafrer et par sider tilbake i denne tråden, og du vil se at jeg publiserer ord som "horribel førstetouch", "elendig posisjonering" osv...jeg føler jeg har mine ord i behold?
Til dere alle dere ny-religiøse på forumet, tør jeg spørre hvor avsinding ræva Skjelvik skulle spilt i sin debut for at dere hadde mistet troen på dette tragikomiske tilfellet av en omskolert benkers fra Stabæk? Eller er dette en umulighet? Om vi i går hadde erstattet Skjelvik med en Stensaas på honnørbillett, ville dere like forbanna hatt trua? Jeg tror det. Dette er i sannhet en av de mest elendige debutene jeg har sett, det bekrefter all min kritikk og alt jeg har hevdet. Lustig og andre debutanter var overtente og spilte hasardiøst og risikofylt, men man så talentet, på venstrebacken vår i går var det fullstendig natta. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.08.2013 18:42 Post subject: |
|
|
Du overdriver så latterlig at innlegget mister sin verdi lynvingen. Mest elendige debuter? Så du lekjacs sin debut for Engen for et par måneder siden? Eller Lustig sin debut tilbake i tiden?
Det var ingenting med denne omgangen som tilsier at Skjelvik danker ut Dorsin med det første, og det var vanskelig å se masse kvalitet i han. Men det kan være nerver, han er kamprusten, han har ikke spilt mot TL-motstand som back, etc etc.
Og bare for å ha det klart: Du får ikke cred her inne om Skjelvik ikke lykkes i RBK, når argumentene dine er basert på 1 omgang du så av svensk fotball for ett år siden kombinert med din husk av vingen Skjelvik i Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 22.08.2013 19:10 Post subject: |
|
|
Tror jeg så Kvarme sin debut tilbake tidlig på 90-tallet. Kom inn som innbytter og i løpet av den tiden han var på banen var han på sidelinja og drakk flere ganger enn han var borti ballen. Debuten var så som så kan man si, men karrieren ble helt OK. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.08.2013 22:02 Post subject: |
|
|
Lynvingen wrote: | Oh holy mother of christ..
Det er temmelig historieløst å hevde at min kritikk mot Skjelvik gikk utelukkende på lavt nivå i Allsvenskan. Foreslår at du blafrer et par sider tilbake i denne tråden, og du vil se at jeg publiserer ord som "horribel førstetouch", "elendig posisjonering" osv...jeg føler jeg har mine ord i behold? |
Jeg sier at det protestene primært gikk på mot deg, var din vurdering av nivået på svensk fotball, ikke nødvendigvis Skjelvik. Derfor blir det latterlig av deg å forsøke å briske deg sånn, da fåtallet har sagt at Skjelvik er dømt til å bli en suksess. Du har ikke motbevist noe. Du er ikke den eneste med både observasjons- og vurderingsevne. Det du har, er en egen evne til å være oppblåst og høylytt. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 23.08.2013 00:34 Post subject: |
|
|
Hehe Lynvingen. NÃ¥ ble du totalt avkledd av garvede debattanter, og de har faktisk helt rett. Total skivebom av deg  |
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 23.08.2013 10:11 Post subject: |
|
|
Hei hei hei.
Yo, Frankieboy! Bassenget har åpnet. Du og neseklypa di er hjertelig
velkommen når som helst. Husk å dusje først. Jeg sier HONKY-TONKY hva gjelder denne utfordringen, og det som nå tegner det seg til å bli en kamp i kampen.
Vel, jeg hører du piper om avkledde, garvede menn. Lynvingen har gått på banen med en presis analyse, som viser seg å være en innertier når fasiten foreligger. Da føles det rimelig katolsk å bli møtt av sistnevntes fritolkning i retning av frodig homoerotikk. Jeg skjønner at det ikke er rom for mange bokstaver i vokabulæret ditt Frankster, men det er temmelig nærsynt å hevde at ikke du og andre har opplevd følelsen av å ha rulleskøyter på beina i møte med debattanten Lynvingen.
Forresten...pssst...pssst....Frankiefourfingers...pssst...du lever ikke i en gangsterfilm.
Last edited by Lynvingen on 23.08.2013 13:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 23.08.2013 10:22 Post subject: |
|
|
Nå er jo RBK kjent for å selge side backer som varmt brød, syns derfor at en treg start for Herr Skjelvik kan være positivt for klubben i bunn og grunn. Dessverre trur jeg han slår hardt tilbake i helga : /
Har ikke noen som helst tvil på potentialet til Skjelvik. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.08.2013 14:05 Post subject: |
|
|
Morsomt  |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 23.08.2013 16:36 Post subject: |
|
|
Lynvingen leverer  _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 23.08.2013 17:16 Post subject: |
|
|
Noen som er utålmodige her?
Skjelvik har vel nettopp startet sin karriere for RBK, og er kamprusten, samt omskolert til back for ikke alt for lenge siden, med det offensive som sin styrke og med behov for å utvikle det defensive. Han var U-21 spiller.
På meg høres dette ut som en nærmest tro kopi av Lustig da han tok steget fra et av de dårligere lagene i Allsvenskan til RBK, bortsett fra at Lustig ikke var kamprusten etter lengre tids skade da han kom til RBK. Hans debut for Rosenborg var vel ikke av det bedre slaget, men han kom sterkt tilbake.
Gi Skjelvik høstsesongen på å få noen kamper og å utvikle seg videre, og fra neste sesong av vil han forhåpentligvis være en god konkurrent til Dorsin og prestere på høyt TL-nivå.
P.S. Største kritikk av en debutant ifht. forventningene, og som senere fikk en svært sentral rolle på laget, er kanskje Brattbakk? Synes å huske han fikk mye kritikk før han gikk på utlån til Bodø-Glimt, spesielt i debuten. Tror han spilte ving og skulle ta over kantrollen til Mini (?), men det gikk ikke så bra. Historien videre husker vi alle.  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.08.2013 17:32 Post subject: |
|
|
http://www.nrk.no/trondel...1.11198099
RBKs ferske back er på offensiven etter å ha slitt med tre strake strekkskader. Onsdag fikk han sin debut i kvartfinalen mot Vålerenga, uten å imponere.
– Det var vel ingen kjempesøknad fra meg. Jeg er litt unna form og det blir for lite tempo i spillet mitt. Men nå får jeg ny mulighet mot Sandnes Ulf på søndag og da skal jeg bite fra meg, lover 22-åringen. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.08.2013 19:08 Post subject: |
|
|
Ivar wrote: | Lynvingen leverer  |
Lurer veldig på hvor mange edit og hvor mange timer han brukte på å sy sammen innlegget sitt  |
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 26.08.2013 09:01 Post subject: |
|
|
Snakk om virremikkel. Likte spesielt godt da han forsøkte å dytte ballen på den ene siden av en Ulfegutt, og løpe på den andre siden. Det gikk jo skikkelig åt skogen. I rest my case. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2013 09:04 Post subject: |
|
|
Fortsetter Skjelvik fremgang i like stort tempo som han har gjort den siste uka, skal Dani Alvés passe seg...
Fra å være skrekkelig dårlig mot Enga, var han svak i førsteomgang i går - og faktisk til tider direkte god i andreomgang. Viser at han absolutt har noe å fare med. |
|
Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 26.08.2013 09:10 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon her. Heldigvis et stort steg fra forrige kamp. Men, nÃ¥r vi har sÃ¥ hurtige backer, sÃ¥ savner jeg at de truer bakrommet, det vil skapt mye mere plass for resten. Gamboa var flink til dette i fjor, men i Ã¥r stopper han pÃ¥ midtstreken. Why? Kanskje fordi Tippeligaen er blitt sÃ¥ sterk?😉 |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 26.08.2013 09:12 Post subject: |
|
|
Enig, viste sin ekstreme fart også, husker spesielt en episode, så ut som en ball var på vei over dødlinja, han med to Ulf spillere mellom seg og ball og så løper han forbi begge på yttersida, får tak i ballen og legger et bra ball ut i feltet til (husker ikke) som kåler den bort.
Han spilte også ballen tidlig og bra fra seg, bra sjelden back hos oss spiller tidlig på indreløper, men det gjorde godeste Jørgen flere ganger. Tommin opp. (kan ha noe med at Berntsen var flink til å frigjøre seg) |
|
Back to top |
|
 |
|