English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2013 23:15    Post subject: Reply with quote

PerO: mtp. RBKs røtter, så er taktikken den samme hver kamp: en skal spille sitt eget grunnspill, og dette skal terpes igjen og igjen. Eggen kjørte omtrent de samme skyggeøktene foran hver kamp i alle år. Terping av eget spill. En skal da ikke spille noe forskjellig i angrep uansett hvilket av høkkertlagene i Tippeligaen man møter??
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 21.08.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Perry får jaggu skjønne at med det sirupsspillet laget hans presterer i kamp etter kamper det få familier som gidder å legge igjen en tusenlapp på Lerkendal. At han skal kjefte på folk som blir hjemme fra kampene er helt latterlig.

Perry lovte at RBK skulle tilbake til røttene med underholdende og morsom fotball som var gjenkjennelig. Den varen har han ikke levert - da vil folk slutte og dukke opp på et eller annet tidspunkt.

Jeg vil snarere gi ros til publikum som etter min mening har møtt opp i overraskende stort antall i år om man tar i betraktning hva laget egentlig har prestert av festlig fotball.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 23:59    Post subject: Reply with quote

Litt av poenget er at RBK ikke har noe rett eller krav på tilskuere. Klubbens eksistens er basert på tilskuerne, og som alle andre kulturtilbud styres antall tilskuere av kvaliteten og prisen på produktet. RBK kan påvirke begge deler. At noen tusen av oss kommer nærmest uansett pris og hva klubben foretar seg er et privilegium, ikke en rett. Det er kanskje på tide at de begynner å forstå det der nede på brakka.
Back to top
Riversen
Proff

PostPosted: 22.08.2013 02:25    Post subject: Reply with quote

Deilig at Perry er så ærlig og direkte. kunne ikke vært mer enig.
Om ikke folk møter opp kan de faen ikke klage. Slutt med det pisset om at dere møter hvis laget spiller "bra fotball". Makan til kravstore "supportere" skal man faen meg lete lenge etter. Det er synd at supporterkulturen er så dårlig. Og hvis ikke det er problemet er det gjennomsnittspublikummet som må kjenne sin besøkelsetid. Jeg skulle gitt mye for å ha muligheten
Til å se hver eneste hjemmekamp. Dere som kan det er heldige.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.08.2013 03:30    Post subject: Reply with quote

Bra sagt Øystein.

Skulle Stoke-supporterne latt være å gå på kamp pga spillestilen de har hatt den siste tiden?

Nei. I stede så har de hatt supporterne med høyest volum i hele PL.

- Torgeir Børven
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 07:00    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at Perry klager på oppmøtet. Selv synes jeg vi spilte en god kamp og vant fullt fortjent!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 07:44    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
PerO: mtp. RBKs røtter, så er taktikken den samme hver kamp: en skal spille sitt eget grunnspill, og dette skal terpes igjen og igjen. Eggen kjørte omtrent de samme skyggeøktene foran hver kamp i alle år. Terping av eget spill. En skal da ikke spille noe forskjellig i angrep uansett hvilket av høkkertlagene i Tippeligaen man møter??

Jeg er klar over det. Og Perry kunne valgt å følge NAE's oppskrift om spillestil: Drit i resultater og tabell, og terp, terp til det sitter og løsner. Men ville styre, og supportere akseptert en tabell hvor vi etter 10 kamper var 10-15 poeng bak, men spillestilen begynner å sitte? Jeg tror ikke det.

Perry har derfor i stedet fulgt NAE's oppskrift for å få resultater. Det tar iflg NAE ca 2 uker å organisere laget så det begynner å gi resultater.

Hvis Perry kunne startet sesongen med full støtte fra både klubb og supportere, kunne han kun vært opptatt av spillestil. Muligens hadde vi likevel vært med i toppstriden, hvis spillestilen satt kjapt, men det er ingen garanti for det.

Perry startet derimot sin trenergjerning, med protestaksjoner fra supporterne, og en presse som satt klar med slipte kniver for å utnytte misnøye fra publikum til å angripe Perry. I den situasjonen er det bare en ting som teller: Resultater. Så får spillestil komme etterhvert som man har bevist at man duger som trener for RBK.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 08:07    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Tell dager fra seriestart, og trekk fra følgende:

kamper
dag før med kampforberedelse
dag etter med restitusjon

De tre dagene du ønsker å trekke fra her, er vel de mest sentrale i utvikling og forbedring av spillestil.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 08:08    Post subject: Reply with quote

Øystein Iversen wrote:
Deilig at Perry er så ærlig og direkte. kunne ikke vært mer enig.
Om ikke folk møter opp kan de faen ikke klage. Slutt med det pisset om at dere møter hvis laget spiller "bra fotball". Makan til kravstore "supportere" skal man faen meg lete lenge etter.

Nå må du lære deg å lese.

Quote:
Det er synd at supporterkulturen er så dårlig.

Er den?

Quote:
Og hvis ikke det er problemet er det gjennomsnittspublikummet som må kjenne sin besøkelsetid. Jeg skulle gitt mye for å ha muligheten
Til å se hver eneste hjemmekamp. Dere som kan det er heldige.

Lerkendal-publikummet har alltid vært kravstore. Kvartfinale i cupen er ikke interessant nok - om ikke motstanderen er spesielt attraktiv - det er ikke Enga etter det som skjedde i helga, og RBK ikke spiller spesielt bra fotball. RBK kom fra en pisse kjedelig kamp mot Enga for bare få dager siden, de fleste gidder ikke det én gang til. Ta også med at det var onsdag kveld, noe som betyr at mange barnefamilier dropper å ta turen.

Tilskuertallene i år har vært bedre enn på lenge, stemningen på stadion er bra, på bortebane er det ingen i Norge som er i nærheten, med supporternes kampanjehjelp klarte en å fylle stadion i ferietida og i konkurranse med flyshow på Rørvik. Da er det forbanna latterlig at PJH, Selnæs og hvem det måtte være syter om oppmøtet.

Det er utidig og det skaper distanse mellom publikum og klubben/spillergruppa/trenerteamet. Du kan ikke kjefte folk til å komme på kamp - da kommer det bare færre.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.08.2013 08:14    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Og Perry kunne valgt å følge NAE's oppskrift om spillestil: Drit i resultater og tabell, og terp, terp til det sitter og løsner. Men ville styre, og supportere akseptert en tabell hvor vi etter 10 kamper var 10-15 poeng bak, men spillestilen begynner å sitte?.

For noe vås. Spørsmål:

Hvorfor skulle terping av spillestil ført til at vi hadde "ligget 10-15 poeng bak" etter 10 kamper?

En spillestil har man for å få det beste ut av lagets spillere (les: oppnå best mulige resultater). Det ville tvert i mot gjort resultatene våre bedre om vi hadde vært i stand til å utnytte spillernes beste sider på en bedre måte.

Rett og slett tøv du farer med her PerO. Du mistolker også ting NAE har sagt. Han har sagt at det tar to uker å spille inn et lag. Er ikke sånn at en må velge mellom spillestil og resultater...
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 08:34    Post subject: Reply with quote

@ Øystein Iversen:

Jeg er helt enig med deg under forutsetningen av at du med "supporterkulturen" mener den gjennomsnittlige tilskuer. Trønderske tilskuere er etter min mening kravstore og bortskjemte, og rangerer ikke høyt på min liste over "gode" supportere.

Når det gjelder de "virkelige" supporterne, som Kjernen og/eller Ultras (?) så mener jeg at de er i toppen i norsk fotball. De er selvsagt også bortskjemte og kravstore, men de støtter laget uansett. Og så skaper de et fantastisk liv under kamp. Imponert.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 08:35    Post subject: Reply with quote

knerten_10:

Jeg anbefaler deg å lese litt mer av det som NAE sier, og huske å sette uttalelsene i konteksten de ble uttalt.

I en artikkel hvor temaet var trenere som sier resultatene skal bli bedre neste år, så sier helt korrekt NAE at det er tull, det tar 2 uker å sette et lag, og begynne å få resultater.

I sin egen beskrivelse i godfoten om det å få spillestilen inn i Moss, påpeker han hvor viktig det er å ha fokus på spillestil, ikke resultater (selv om de var akseptable/bra i Moss) og beskriver at det løsnet i juli.

Han har også i andre uttalelser sagt om andre trenere (Perry?) at det er viktig å ikke skjele til resultater, eller la seg presse av omgivelsene i prosessen med å få inn en ny spillestil. Man må bare terpe til det sitter, og det gode spillet kommer.

Så har jeg aldri sagt at man nødvendigvis ikke får raske resultater, men når man øver mye på en ny offensiv spillestil, så er det høy risiko for at man får mange baklengs inntil stilen sitter.

Hvor mange kamper med 1,2 poeng i snitt tror du det hadde tatt før pressen hadde hentet tabellene herfra med Perrys tidligere poengsnitt, og startet en kampanje mot Perry? Jeg tror personlig at det hadde tatt mellom 5 og 10 kamper før den kampanjen var igang, godt understøttet av supporterne. Det kunne medført et for stort press på klubben, og oppsigelse av Perry.

Perry har derfor valgt den sikre veien. God defensiv organisering og masse poeng. Så øver vi på offensiv smahandling over tid.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 08:42    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Når det gjelder de "virkelige" supporterne, som Kjernen og/eller Ultras (?) så mener jeg at de er i toppen i norsk fotball. De er selvsagt også bortskjemte og kravstore, men de støtter laget uansett. Og så skaper de et fantastisk liv under kamp. Imponert.

Mener alle som møter på kamp jevnlig (så ofte de kan) og er glad i Rosenborg trygt kan kalle seg virkelige supportere, selv om de en enkelt kveld skulle prioritere familiekveld, kveldsjobbing eller hyrdestund med fruen foran en kvartfinale i cupen. Og selv om de verken synger, hopper eller flagger.

Hilsen meg
Kjernen/TT05/UN99

Edit:
Hentesveis wrote:
Jeg er helt enig med deg under forutsetningen av at du med "supporterkulturen" mener den gjennomsnittlige tilskuer. Trønderske tilskuere er etter min mening kravstore og bortskjemte, og rangerer ikke høyt på min liste over "gode" supportere.

Trønderske tilskuere har vært ledende i publikumstall siden femtitallet, har alltid gitt Rosenborg mye oppmerksomhet, og har vært mange folk på stadion også i år hvor det har gått dårlig. De er engasjerte, bryr seg, sier ifra når de er misfornøyde, gir positiv feedback når det er fortjent, snakker om Rosenborg i lunsjen, på puben, hvor enn det faller seg naturlig.

Rosenborg har veldig gode supportere - selv om de er kravstore - uansett om du snakker om oss som står og synger, om den litt bortksjemte kompisgjengen med litt for dyre sesongkort på Meglern eller om pappa med to kids på familietribunen.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 22.08.2013 08:50    Post subject: Reply with quote

eru: Tommel'n opp!

Det er en vanskelig øvelse å klage på at man ikke får det publikum man fortjener.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2013 08:50    Post subject: Reply with quote

Sånn skal det låte. Slike holdninger som skaper tilhørighet og lokker folk med Tommel'n opp! Noen av disse har dessuten en forhistorie med mer aktiv støtte. Det er mer sammensatt enn som så.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 10:44    Post subject: Reply with quote

Den evig lojale syngende supporter eksisterer ikke, det er i all hovedsak unge menn i en viss livsfase som utgjør denne grupperingen, og de har sine naturlige frafall etterhvert som livet skrider frem. Tror det er ganske mange som har forsvunnet fra de syngendes mange forskjellige ståplasser i Rosenborgs historie og over på de øvrige tribunefeltene.

De aller mest "hissige" av dagens aktive faller nok fort inn i den kategorien om fem-ti år de også Smile

Ellers håpløst av Perry, dette hadde kommet så mye bedre frem om han fremfor å konfrontere omverdenen hadde oppildnet om et ønske om støtte til en viktig kamp.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han har et lite poeng. Folk har veldig lyst til å se cupfinalen, men veldig få har lyst å se kvart- og semifinale. Det er jo det samme "kjedelige" laget som spiller både finale og kvart-/semifinale.

Men folk er vel forskjellige. Prisene på kampbillett kan også være for dyre for en hel familie.

Det enkleste løsningen er jo at RBK oppfordrer folk til å komme på kamp med litt promotering og billige billetter på hele stadion, type 100-150 kr.

Den vanskelige løsningen er at RBK spiller underholdende fotball for (muligens) bortskjemte RBK-fans, og at de dermed drar på kamp.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 11:07    Post subject: Reply with quote

Man kan jo stille seg spørsmålet om dette er et særfenomen for Rosenborg, at cupen ikke drar like mange tilskuere som i tidligere år? Eller er dette et fenomen flere Tippeligaklubber opplever? Det er faktisk en trend i flere fotballnasjoner at den nasjonale cupen nedprioriteres av både klubbene selv og publikum.

Et lite utvalg av de siste kampene i cupen. Nå har jeg ikke disse klubbenes gjennomsnitt så langt i år, men jeg antar at det er et stykke under snittet for alle klubbene.

Start - Lillestrøm: 4138
Molde - Mjøndalen: 5009
Haugesund - Bodø/Glimt: 3390
VÃ¥lerenga - Sogndal: 2040
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.08.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

Det er jo mange faktorer som bidrar her.

*Cup er hakket under serie når det gjelder interesse, så lenge det ikke er snakk om semifinale eller finale.
*Det har gått 10 år siden RBK kom til en cupfinale, trøndere har blitt vant med at det ikke er noe klubben prioriterer / er god på.
*Kampen spilles på en onsdag
*Vi spilte mot VIF for 4 dager siden.
*Den kampen endte 0-0, fordi RBK stanget mot et rævalag.
*Cupkampene koster ekstra. Når det er seriekamp ligger alle sesongkortene i bunn på tilskuertallet. Når det er cup begynner man på null.

I så måte er 7000 bra, selv om man kan anta at mange med sesongkort normalt sett er interessert i en kvartfinale i cupen. Det hadde vært svært oppsiktsvekkende hvis det kom like mange som i helga på denne kampen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.08.2013 12:47    Post subject: Reply with quote

...

Last edited by SunsetSalami on 23.01.2014 16:09; edited 1 time in total
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 12:56    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
det er i all hovedsak unge menn i en viss livsfase som utgjør denne grupperingen, og de har sine naturlige frafall etterhvert som livet skrider frem.

Tydeligvis kan det jo være tilvekster fra andre enn unge menn også - om ikke blir nok pappa(og garantert flere andre) svært glad for å bli beskrevet som ung mann. Det er heller ikke alle rundt der hvor jeg står som ser ut til å falle inn under kategorien unge menn, ikke alle er menn en gang, men det synges. Hver hjemmekamp, om det er Sandnes eller Bayer Leverkusen.
Strand
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det segmentet er mer fargerikt i Norge enn i større fotballnasjoner, men om vi skulle hatt en opptelling tipper jeg menn i tjueårene er største enkeltgruppe også hos ØØ.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 13:55    Post subject: Reply with quote

Det er ikke mange igjen av oss som hang på gjerdet i asfaltbiten i 96. Skjønt totalen den gang var ikke så mange heller da.

For mange er det nok en fase i supporterlivet å være en kauker på kamp, men for en del er det utenkelig å være på kamp uten den delen.

(Erfaringsmessig er perioden jenter har som 'ivrig die-hard' betraktelig kortere enn hos det mannlige kjønn som frekventerer ØØ)
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2013 13:57    Post subject: Reply with quote

Sitte på siden? Da kan man jo like godt se kampen på tv.
Thulian
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 14:04    Post subject: Reply with quote

Er selv 34 (og således en ung mann ennå...Razz)
Men er alltid på Adressa Tribunen, og så godt jeg kan i nærheten av de mest ivrige.
For meg er det utenkelig å sitte på langsidene eller den andre kortsida, det er rett og slett ikke trøkk nok der.
Å stå på fotball kamp, synge når man har stemmen/lysten til det, og være med å bidra til å skape stemning er jo halve moroa.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 326, 327, 328  Next
Page 137 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb