English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverige - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

Du mener at Gashi er bedre enn Nordtveit, altså. Alright.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 08:50    Post subject: Reply with quote

Som sagt så gäller det att hitta ett balanserat mittfält och det är inte alltid de "bästa" spelarna bildar den starkaste enheten. Nu spelade Henriksen, Johansen och Eikrem mot Sverige och det fungerade uppenbart inte så bra. Jag är dock övertygad om att min trio Tettey, Gashi och Skjelbred skulle fungera bra. Det förutsätter dock att ex-RBk-spelarnarna får gott om speltid, vilket jag inte är så överygade om att de får. Gashi erbjuder egenskaper som i stort saknas hos ungtupparna; lång erfarenhet och ledaregenskaper; alltså en chef på planen. Vidare har han en mycket bra passningsfot, som ivartfall Henriksen, Skjelbred och Tettey saknar.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 09:13    Post subject: Reply with quote

Ja, Gashi har en pasningsfot som Tettey, Skjelbred og Henriksen ikke matcher. Hehe.

Henriksen er ballfordeler i Æresdivisjonen, Skjelbred har et pasningstempo som få (om noen) i norsk fotball matcher, og Tettey har ligget helt i toppen på pasningsstatistikker både i Ligue 1 og Premier League. Men hva kan vel slå en habil Allsvenskan-spiller...
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 09:21    Post subject: Reply with quote

Jag har aldrig sett nämnda trio slå en precis crosspassning à la Scholes. 5-10 meters passningar klarar alla av.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 10:42    Post subject: Reply with quote

Så har heller du aldri fulgt med, så det sier ikke stort.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 11:04    Post subject: Reply with quote

Jag har sett hundratals matcher med nämda spelare. Samtidigt som jag även har haft det tvivelaktiga nöjet att betrakta din favorit Jarstein.
Har du sett Skjelbred & co slå precisa crosspassningar? Helsingborgs förra tränare har uttalat att Gashi har en passningsfot av världsklass. Något överdrivet är det, men det ligger något i det.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 11:11    Post subject: Reply with quote

Sorry, dette blir bare helt meningsløst. Du mener at Gashi(!) er en bedre spiller enn spillere som spiller mer eller mindre fast i store ligaer. Det er helt latterlig å skulle late som jeg klarer å ta diskusjonen seriøst.

Du har som vanlig kun én agenda, og det er å fremme svensker - eller i dette tilfellet en som spiller i Sverige.

Ta deg en sykkeltur med Hugo istedet for å snakke om Gashi og "verdensklasse".
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

Er da helt greit å mene at Gashi, Skjelbred og Tettey kunne utgjort en spennende midtbane trio for Norge, uten å bli ledd av og beskyldt for å ha agenda?
Også naturlig at en som har kjennskap til svensk fotball har mye å komme med angående allsvenskan spillere, på samme måte som Iconbit har mye å komme med angående danske spillere.

PÃ¥ sikt kunne jeg personlig tenkt meg Skjelbred - Johansen - Tettey, men det er kanskje litt tidlig for Johansen enda.
Forsåvidt spiller det ingen rolle hvem som spiller nå, før Drillo går av. Det er trenerskifte som er prekært for Norge nå. Norsk media skriver om Zlatan, ikke om Norge når Sverige møter Norge, det sier det meste. Landslaget er en vits.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.08.2013 11:38    Post subject: Reply with quote

Quote:
Også naturlig at en som har kjennskap til svensk fotball har mye å komme med angående allsvenskan spillere, på samme måte som Iconbit har mye å komme med angående danske spillere.

Om du hadde fulgt PeterStorey sin "karriere" på RBKWEB så ville du skjønt hvorfor Hedon skriver som han gjør. Denne brukeren er et troll som forsvarer alt som er svensk og som slakter alt annet. Han forsvant når RBK mistet Hamren og Lustig, nå er han uheldigvis tilbake.

Det er klasseforskjell mellom Iconbit som bidrar masse og Peter Storey som troller. Smile
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

Har ikke fulgt med på Peter's karriere, så om det er snakk om et såkalt "forumtroll" ser jeg greia. Denne diskusjonen sånn isolert sett synes jeg ikke vitner om trolling, selv om Gashi på ingen måte er det Norske landslags fremtid.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 12:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Er da helt greit å mene at Gashi, Skjelbred og Tettey kunne utgjort en spennende midtbane trio for Norge, uten å bli ledd av og beskyldt for å ha agenda?

Isolert sett, ja. I dette tilfellet, nei.

PS har definitivt en agenda, og det har han alltid hatt.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Det rare er jo at han tilsynelatende ikke har noe å "vinne" på denne merkelige greia heller. Who gives a shit?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 17:58    Post subject: Reply with quote

Min "agenda" i detta fall var att berätta för de som inte har sett Gashi de senaste åren och som klankar ned på honom, att han är en mycket bra spelare och har tillhört de bästa i allsvenskan de senaste åren. Nu är det så att de bästa spelarna i allsvenskan i rätt ålder i en strid ström blir proffs utomlands. Och jag vill påstå att många av dem är sämre än Gashi. Allts bäst i allsvenskan är ett kvalitetstämpel.

Jag är inte RBK-supporter av Hedons och Miami Dolpins snitt, det vill säga sådana som år ut och år in i stort sett hela tiden kritiserar tränare, spelare, spelet, sportslig ledning och administrationen. De är inte supportera till människorna som finns på Lerkendal idag utan är supportera till det abstrakta begreppet "laget".

Jag tror att jag tillhör majoriteten av supportrar som håller på laget och det sportsliga apparatet som finns idag. Jag har tillåtit mig att försvara Hamrén och Hoftun och även begått den förbrytelsen att tycka att laget tidvis spelar bra fotboll och att inte lösningen på alla problem är att tillkalla den åldrande Eggen. Därmed har jag en agenda.

Det finns kraftiga odemokratiska tendenser hos Hedon mfl som inte accepterar andra än de rådande uppfattningarna. Genast när jag försökte att upplysa om att Gashi faktiskt är en duktig spelare så var Hedon på mig som en ilsken bulldog och yrade om agenda och andra otrevligheter.

Huvudorsaken till att jag i princip har slutat att skriva på detta forum trots att jag är Rosenborgsupporter sedan barnsben i Namsos är att jag inte vill vara en del av näthatet som uppenbarligen finns på tex supporterforum och främlingsfientliga sajter. Jag vet inte varför jag utsätts för detta obehagliga hat från Hedon & co. Beror det på mina avvikande positiva hållningar till laget? Beror det på att jag är "svensk"?
Beror det på att sådana forum drar till sig ilskna unga män med en ogenerös inställning till sina medmänniskor?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 19:46    Post subject: Reply with quote

Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.08.2013 20:40    Post subject: Reply with quote

Det var ju beskedligt till dig att vara. Jag hade väntat mig något mycket värre.

För att återgå till saken. Jag noterar att "fantastiska" Nordtveit fick spela 6 min sedan Mönchengladbach hade avgjort matchen. Och som befarad blev det inte mycket speltid på Skjelbred (noll) och Tettey (sjutton). Det är inte bra för landslaget om de även i fortsättningen skall sitta fastklistrade på reservbänkarna. Då är det nog bättre för Drillo att välja någon med mycket speltid, typ Gashi.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 21:06    Post subject: Reply with quote

Alle disse har fått masse spilletid det siste året, og de kommer til å få masse det neste.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

Litt vel simpelt å bruke én serierunde som grunnlag. Da har man heller lite å komme med.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb