English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Verner Rønning
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.08.2013 11:35    Post subject: Reply with quote

PVR har spilt 13 kamper i serien der vi leder, han har spilt totalt 19 kamper for oss i år og har faktisk vært en stor bidragsyter for at vi ligger så godt an som vi gjør.

Ikke god nok til å spille fast, men rimelig garantert den beste "faste backupen" vi får tak i som ikke lager dårlig stemning og krever salg etter 6 mnd på benken.
PVR har bevist i min bok i år og fortjener ikke negative kommentarer.

Til skadeproblemene: Legene i Rosenborg har gjort en vurdering, han hadde ikke fått kontrakt om mente han ikke ville komme tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 14.08.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
Disse pengene kunne vært brukt på en ambisiøs 22-åring

Hvis man velger å være historieløs, så høres jo dette fornuftig ut. Troppen så omtrent slik ut tidligere, og en skade gjør at man må spille viktige kamper med ungutter som varierer i prestasjonen på stopperplass.

Kan jo også huske at Annan hadde karantene mot FCK i 2010, noe som resulterte i at Demidov ble flyttet opp på DM og Wangberg gikk inn på stopperplass.

Å ha en rutinert midstopper i stallen er svært viktig. Så får de unge, ambisiøse forsøke seg i kamper som passer det, i stedet for å bli kastet ut i viktige kamper hvor de har et enormt press på seg.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 12:57    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
PVR har spilt 13 kamper i serien der vi leder, han har spilt totalt 19 kamper for oss i år og har faktisk vært en stor bidragsyter for at vi ligger så godt an som vi gjør.

Ikke god nok til å spille fast, men rimelig garantert den beste "faste backupen" vi får tak i som ikke lager dårlig stemning og krever salg etter 6 mnd på benken.
PVR har bevist i min bok i år og fortjener ikke negative kommentarer.

QFT
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 14.08.2013 13:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Som frisk og rask er PVR en bra stallspiller, helt fin som backup for førstevalgene. Jeg synes det er for kaldt å pælme ut en spiller som for øvrig har gjort en god jobb bare på grunn av en skade.

Dette fanger egentlig essensen av det jeg vil til livs. Selvsagt skal vi være kalde! Dette dreier seg ikke om følelser for enkelttspillere og deres familie. Fotballproffer er høyt lønnet for å bedrive hobbyen sin, nedsiden er at toppfotball er beinhard kynisme, lik det eller ikke. Tror dere de beste lagene i Europa deler ut kontrakter basert på vedkommende ve og vel?

Quote:
Du skjønner vel at det er nødvendig å ikke bare ha en tropp bestående av unge ambisiøse spillere som begynner å syte etter 1 mnd på benken, og som hopper på første tillbud fra Club Brügge ?

Nei, det skjønner jeg ikke. Disse unge, ambisiøse spillerene du åpenbart ikke ønsker så mange av i troppen er isåfall faktisk aktuelle for Club Brugge. Det betyr store muligheter for inntekter og salgspotensiale. Noe vi burde prioritere høyt. Rønning er vel knapt nok verdt en pose peanøtter og neppe interessant for andre enn Skaubygda IL.

Quote:
Å ha en rutinert midstopper i stallen er svært viktig. Så får de unge, ambisiøse forsøke seg i kamper som passer det, i stedet for å bli kastet ut i viktige kamper hvor de har et enormt press på seg.

Problemet er bare det at de unge, ambisiøse ikke får prøve seg i "kamper som passer det", fordi noksagter som Rønning tar opp plassen deres. Eksempel: fordi Rønning er noen prosenter bedre enn Moe har ikke sistnevnte fått nevneverdig med sjanser i år. Om Rønning hadde blitt sendt til Skaubygda ville Moe garantert fått flere kamper, og antagelig vokst vesentlig mer enn han har gjort. Så får vil heller selge ham til Brann for en million daler om det viser seg at han ikke leverer over tid.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 13:30    Post subject: Reply with quote

Logikken din står til stryk.

Hva om Moe ikke holdt nivået, laget tapte viktige poeng og mistet førsteplassen?

Dessuten. Å være kald og kynisk i en bransje hvor man lever av unge menneskers tillit, er en dårlig businessplan.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg måtte lese lynvingens innlegg to ganger.

Lynvingen forstår tydeligvis ikke at spillerne våre er mennesker. Den iskalde kynismen han snakker om finnes sikkert i amerikanske advokatserier, men dette er en ganske annen plass.

Dessuten har vi allerede nok av unge ambisiøse spillere med videresalgspotensiale. Hvorfor etterlyser du mer? Vi er allerede en salgsklubb, ingen hevder noe annet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2013 13:56    Post subject: Reply with quote

Rønning får dessuten knapt mer lønn enn folk ellers.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 14:00    Post subject: Reply with quote

Satt faktisk å lurte på om Lynvingen hadde postet noe interessant idiotisk i dag like før jeg klikket meg inn på denne tråden. Godt å se at du leverer Tommel'n opp!

Det er bare å høre på Lynvingen, han er jo å finne på RBK Old Boys, så han vet hvordan det er å være fotballspiiller og vet hvordan ting bør være. Tydeligvis.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 14:19    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2013 14:29    Post subject: Reply with quote

Med Lynvingens spesielle debattstil i hodet, kan jeg allikevel svare,

Lynvingen wrote:
Quote:
Som frisk og rask er PVR en bra stallspiller, helt fin som backup for førstevalgene. Jeg synes det er for kaldt å pælme ut en spiller som for øvrig har gjort en god jobb bare på grunn av en skade.

Dette fanger egentlig essensen av det jeg vil til livs. Selvsagt skal vi være kalde! Dette dreier seg ikke om følelser for enkelttspillere og deres familie. Fotballproffer er høyt lønnet for å bedrive hobbyen sin, nedsiden er at toppfotball er beinhard kynisme, lik det eller ikke. Tror dere de beste lagene i Europa deler ut kontrakter basert på vedkommende ve og vel?

Jeg oppfatter det som om at du kanskje ikke akkurat er sosialdemokrat. Og det er jo et valg den enkelte må ta. Allikevel vil jeg peke på følgende:

1) Trygghet og trivsel kan også gi tellende resultater. -- Ja, fotballspillere får til dels høy lønn for å drive med en hobby. Allikevel er de også til dels vanlige arbeidstakere, vanlige mennesker, som påvirkes av ting rundt seg. Jeg antar at en del spillere (som andre) presterer bedre, over lengre tid, hvis rammene rundt oppleves som trygge.

2) At RBK har ordnede forhold kan telle positivt for spillere vi er interesserte i. -- Noen er supermenn som tror de aldri vil bli skadet, mens andre har det i bakhodet. (Det er blant annet derfor mange mennesker tar ut forsikring.) En klubb som prøver å tilrettelegge for skadde spillere kan virke inn på pluss-siden for en mulig ny spiller; en klubb som skyver deg ut om du er uheldig kan virke på minus-siden i vurderingen.

3) Lønnsomhet. -- Sykelønn dekkes av staten; for oss er det ikke store økonomiske tapet at han ikke kan spille. Han leverer veldig bra verdi for penga når han er frisk. Bra backup, ikke for dyr. Ikke usannsynlig at vi ville brukt mer penger på en erstatter, og sannsynlig at risikoen hadde vært større (vi vet hva Rønning bidrar med). Høy ROI!

Så vidt jeg har forstått har du en viss peiling på forretningsdrift. Jeg mener at den nye kontrakten er en god forretning for oss.

Men klart, noen steder er det mindre kultur for å ta hensyn til personen oppe i det hele. "Takler du ikke presset, så finn på noe annet å gjøre - blir du syk er ikke det vår sak."

Last edited by haavarl on 14.08.2013 14:33; edited 1 time in total
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 14:31    Post subject: Reply with quote

Orker ikke å kommentere det andre som ble skrevet, men denne:

Lynvingen wrote:
Om Rønning hadde blitt sendt til Skaubygda ville Moe garantert fått flere kamper, og antagelig vokst vesentlig mer enn han har gjort. Så får vil heller selge ham til Brann for en million daler om det viser seg at han ikke leverer over tid.

Ergo, ville man vært like langt, om Moe ikke hadde «vokst vesentlig». I tillegg måtte man ut å finne ny spiller. Ny spiller som tar til takke med å være i utfordreposisjon/stallspiller.

Men skjønner hva du mener, da spørsmålet er veldig relevant og egentlig verdt å diskutere. Selv om spørsmålet er stilt og besvart utallige ganger før, om jeg ikke husker feil.

Last edited by Attaboy on 14.08.2013 14:35; edited 1 time in total
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.08.2013 14:35    Post subject: Reply with quote

Haavarl:

Godt skrevet. Siden vi er en klubb, som vil ha spillere som egentlig er for god for TL, for å kunne hevde oss i Europa, er vi helt avhengig av et godt rykte. Det gjelder både ved skader, og salg når det er aktuelt.

Ingen vil vel tilbake til Hoftuns 3 års kontrakt, Bosmann-spillere etc som var konsekvensen etter at klubben kynisk hadde satt sportslig satsing foran salg ved noen anledninger.

Kynisme er for de største klubbene. De får sine spillere uansett, i kraft av å ha største lønninger etc...
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 14.08.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
Dessuten. Å være kald og kynisk i en bransje hvor man lever av unge menneskers tillit, er en dårlig businessplan.

Quote:
Lynvingen forstår tydeligvis ikke at spillerne våre er mennesker. Den iskalde kynismen han snakker om finnes sikkert i amerikanske advokatserier, men dette er en ganske annen plass.

Jeg forstår at sosialismen står sterkt, også her på forumet. Er beint fram sjokkert over tilbøyligheten til at kontrakter sporenstreks deles ut til de mest sympatiske og hyggelige. Vi får nå nesten for Alas sin del håpe at han ryker på et leddbånd borte i Uniten, da kan det vel fort vanke en ny lang kontrakt på ham også.

Quote:
Ivar Posted: 14.08.2013 14:00 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Satt faktisk å lurte på om Lynvingen hadde postet noe interessant idiotisk i dag like før jeg klikket meg inn på denne tråden. Godt å se at du leverer

At Lynvingen, daglig, flyter over minnet til Ivar er intet mindre enn utrolig gledelig. Det kan se ut som min misjon her på forumet er i ferd med å bære frukter, en misjonær: reinspikka nybrottsarbeid. Nå kan jeg i sannhet returnere direkte hjem fra ærbe, dra av en ståkuk, og være storfornøyd med uka. Til ære for Rønning skal jeg også jekke nedpå en dansk rødpølse. Det har han i sannhet fortjent.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2013 14:43    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
Jeg forstår at sosialismen står sterkt, også her på forumet.

Ingen hemmelighet at jeg er sosialdemokrat og tilhenger av ordnede forhold i arbeidslivet, i alle fall! Så ja - la oss ta hensyn til mer enn penger og lønnsomhet.

Uten at det er godt å si hva du egentlig mener, da.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2014 17:12    Post subject: Reply with quote

-Ubeskrivelig godt

Per Verner er så smått tilbake på treningsfeltet, og satser på å kunne være med å konkurrere om plassene i seriestarten.

Må si jeg har sansen for Rønning. Ujålete, real og ærlig, både som spiller og mann.
josinho
Veteran

PostPosted: 13.01.2014 18:16    Post subject: Reply with quote

Rønning har faktisk rukket å bli 31 år. En fin back-up og en fin fyr å ha i stallen.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 13.01.2014 18:52    Post subject: Reply with quote

Svært godt fornøyd med å ha Rønning i RBK. Tommel'n opp!
Aldri noen krise når han er førstevalget, giftig offensivt på corner, og gitt hans situasjon så er vel backup-posisjon levelig for han. Har litt følelsen av at han er litt som en nord-trøndersk Lago.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 13.01.2014 19:04    Post subject: Reply with quote

Vil tro at det siste innlegget ble skrevet med en skikkelig stor dose ironi.... Smile
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 13.01.2014 19:06    Post subject: Reply with quote

Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.01.2014 14:26    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Vil tro at det siste innlegget ble skrevet med en skikkelig stor dose ironi.... Smile

Tja, hvorfor det? Jeg kunne skrevet det samme og ment det.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.01.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

Er det Rosenborg2 som diskuteres?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.01.2014 14:37    Post subject: Reply with quote

Rønning er en meget habil backupstopper, ingen tvil om det. Vi skal være glad vi har en så god spiller som er villig til å sitte "fast" på benken.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 14.01.2014 14:43    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg satt med hjertet i halsen noen kamper når PVR var del av startelleveren, men stort sett har det gått bra. Når han har kommet inn som innbytter har han stort sett alltid vært veldig trygg og god. Alt i alt en flott backupspiller.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 14.01.2014 15:47    Post subject: Reply with quote

Rønning er en knall backupstopper. Han er ikke brilliant men duger godt til den jobben. Litt av greia er at han vet hva han er god på og hva han er dårlig på.

Han vil aldri prøve seg på et dribleraid eller det å legge silkepasninger(Selv om Jönsson av en eller annen grunn brukte han som oppspiller i mange kamper). Han takler hardt og kontant, har full kontroll i lufta, og lemper ballen unna om han er presset. Enkelt og greit.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 14.01.2014 17:49    Post subject: Reply with quote

Syns hardnakket å huske en kamp hvor vi sleit med å score og Rønning dro på nettopp et dribleraid. Han driblet seg vel igjennom nesten hele motstanderlaget, synd det ikke ble mål for å være ærlig. Han var vel spiss, i sine yngre dager?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 38, 39, 40  Next
Page 32 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb