View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Messi Veteran
|
Posted: 28.07.2013 17:34 Post subject: |
|
|
DÃ¥rlig hukommelse eller selektiv? Hvor gammel var Steffen Iversen og Vegard Heggem da de forsvant ut porten ?
Spiller omsetningen er høy i alle klubber, det er bare i Barcelona,Bayern M og Man Utd hvor 11'ern er noenlunde stabil fra år til år. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 28.07.2013 17:42 Post subject: |
|
|
Noen som har noe å si om Per Verner eller? |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.07.2013 13:39 Post subject: |
|
|
Ja, jeg. Jeg leste i gårsdagens Trønder-Avis at Jonas Svensson uttalte i et intervju at feiringen som kom i etterkant av 1-0 målet mot Brann var en tribute/homage til Rønning, fordi han alltid kjører en sånn klappedans når han har ansvaret for oppvarming til trening.
Hadde ikke trodd at han var typen til å varte opp med såpass kreative ablegøyer, men det er han tydeligvis. Det er visst mangt og meget man ikke vet om ham - som at han også var mannen som tok patent på PVR-boksen, derav navnet.
Forøvrig synes jeg han er en stødig spiller som er et godt alternativ der bak. Han svekker ikke laget vesentlig når han spiller. Han forstår sin rolle og kjenner sine styrker og svakheter, og spiller slik at han maksimerer verdien av styrkene for å kompensere svakhetene. Man kan komme langt med det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2013 14:01 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: |
Hadde ikke trodd at han var typen til å varte opp med såpass kreative ablegøyer, men det er han tydeligvis. Det er visst mangt og meget man ikke vet om ham - som at han også var mannen som tok patent på PVR-boksen, derav navnet. |
Jeg reagerte på det samme, artig at en såpas grå mus utad er en bidragsyter for det motsatte!
Og siden det (jeg antar) er en artig spøk fra din side om PVR-navnet mangler en eller e.l. så må det bare slås fast at PVR står for Personal Video Recorder, bare sånn at ingen slumper til å bruke denne artige fake triviaen i annet lag hehe |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.07.2013 19:03 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | DÃ¥rlig hukommelse eller selektiv? Hvor gammel var Steffen Iversen og Vegard Heggem da de forsvant ut porten ? |
Når hele laget har en godt innarbeidet spillestil har det vist seg å være ganske enkelt å bytte ut en mann eller to. Når 8-9 utespillere kan systemet ut og inn er det mye enklere for et par nye å bli med i det samme systemet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2013 23:43 Post subject: |
|
|
Opplegget er at spillerne én og én må velge en eller annen bevegelse/rytme når de springer i to lange rekker under oppvarminga. Alt fra høye kneløft og sparke bak til slike danser.
Etter én gang over banen bytter man til nestemann. Altså er det ikke sånn at Rønning har ledet hele oppvarminger, om noen trodde det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2013 13:59 Post subject: |
|
|
En tilnærmet perfekt stallspiller.  |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.08.2013 14:03 Post subject: |
|
|
Bra Per
Godt å ha med deg videre i klubben. Håper du er tilbake for fullt til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.08.2013 14:06 Post subject: |
|
|
PVR virker å være en godt likt spiller i gruppa også. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 09.08.2013 14:16 Post subject: |
|
|
God nyhet! Som sagt over her, en perfekt stallspiller.
For meg virker det som harmonien i gruppa er bedre enn noen gang, spesielt nå som Dockal forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2013 14:29 Post subject: |
|
|
Bra for ham, bra for oss! God nyhet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 09.08.2013 14:44 Post subject: |
|
|
Bra. Topp med trøndere som er god nok for Rosenborg og vil bli i klubben! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.08.2013 15:52 Post subject: |
|
|
PVR er ingen toppspiller, men som andre sier så er han en bortimot perfekt backup. Virker som han synes det er helt i orden at han er reserve, og det er faen meg sjelden vare. Noen vil kanskje hevde at det er et tegn på svakhet, men man får nesten anta at han godtar dette fordi vi er Rosenborg, en lokal klubb han helt sikkert har fulgt hele livet. Jeg kunne også funnet meg i å slite benk på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.08.2013 15:56 Post subject: |
|
|
Ikke et uvanlig fenomen med spillere som har fått muligheten i en litt for stor klubb for ferdighetene de har. Rønning virker å akseptere sin plass i systemet, og det er viktig. Vi kan jo ikke bare ha tjueåringer som alle skal ha startplass og griner seg ut av klubben om de benkes i to-tre kamper på rad  |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 09.08.2013 16:16 Post subject: |
|
|
Synes PVR gjør en solid jobb i hver kamp han får spille. Det er som regel et stabilt godt nivå på det han leverer, han er trygg defensivt (gode klareringer, kynisk, god i lufta og lite tull med ballen i beina) og har en offensiv styrke i hodespillet. Han er ikke nevneverdig rask, men kompenserer med ok klokskap. Samtidig som han heller ikke sutrer av å ikke spille fast. Rett og slett en bra spiller å ha i troppen. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.08.2013 16:25 Post subject: |
|
|
Så lenge han får stå med ryggen mot mål og stange unna er han grei, og om han ikke settes under for stort press i oppspillsfasen. Svakhetene er 1v1 langs bakken mot driblesterke og raske typer (få av de i TL) og om han er feilvendt. |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 09.08.2013 16:52 Post subject: |
|
|
Quote: | Med én sjanse imot har 29-åringen neppe spilt seg ut av forsvarsfireren, og spilleren selv er klar på hva som er ambisjonen.
– Jeg vil starte hver kamp, jeg. Det er det ikke noe tvil om det, sier Rønning.
– Føler du at du har kapret plassen nå?
– Nei, men jeg føler jeg har gjort en god jobb når jeg har fått muligheten. Når jeg starter kamper, så er det det eneste signalet jeg trenger for å skjønne at jeg har gjort det bra, sier Per Verner Rønning. |
http://www.framtidinord.n...202107.snd
For et år siden uttalte han at han ville være i førsteelleveren, så jeg vet ikke helt om det stemmer at han syns det er helt greit å sitte på benken og være tredjevalg. Alle vil vel helst spille. Men jeg tror kanskje han ser at han er det klare tredjevalget, og at han i Rosenborg uansett får mye spilletid, ettersom vi spiller mange kamper og at Strandberg har vært en del skadet. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2013 17:03 Post subject: |
|
|
At han har ambisjoner om å spille seg inn i første-elleveren til Rosenborg er jo bare bra. Det er ikke snakk om ambisjon om å spille i en første-ellever uansett hvor det er (som mange ser ut til å ha). Så at han aksepterer at han er backup, men vil selvfølgelig helst spille fra start og vil jobbe så godt som han kan for å nå det målet, høres ut som en perfekt spiller å ha i stallen. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.08.2013 18:29 Post subject: |
|
|
Det var bra du ikke gikk til noen andre Per Verner.
Du er gull for oss, og ikke minst trønder. Stå på. |
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 14.08.2013 10:30 Post subject: |
|
|
Når begynte klubben å tildele medlidenhetskontrakter?
Dette er jo tilfellet Erik Bråthen om igjen!
Det er ikke et arbeide for en komite eller syklubb å avgjøre hvem som gjør seg fortjent til å stikke sugerøret sitt ned i lønningsposen til RBK. Man må forstå spillets oppbygning for å vinne frem, det er åpenbart her noe av forvirringen til ledelsen i RBK ligger - at det ikke er det kjekkeste, det mest sympatiske eller det laget med best HMS som vinner. Vi er vel den eneste klubben i verden som deler ut kontrakter til fotballinvalide. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.08.2013 10:40 Post subject: |
|
|
Er Per Verner blitt fotballinvalid på sine gamle dager? Da vet du mer enn mange av oss andre her inne. Dette er en kjempegrei løsning, så lange han ikke begynner å sutre tvert han blir benket. Perfekt, og slettes ikke noe spesielt dårligere enn de han slåss med plassene med. så denne signeringa støtter jeg 100% |
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 14.08.2013 11:20 Post subject: |
|
|
Røket akilles er en svært alvorlig skade, ihvertfall for en 31-åring med fremtiden i ryggespeilet. Kanskje kommer han ikke engang opp på det labre nivået han holdt før skaden intraff. Når klubben satser lønnsmidler på denne svært begrensede spilleren, som på sitt beste holder middels tippeliganivå, så sier det noe om ambisjonsnivået. Disse pengene kunne vært brukt på en ambisiøs 22-åring, at Rønning er tilfreds med å få trefliser i ræva betyr bare at han ikke burde sitte der. En spiller som ikke vil opp og frem ha ingenting i RBK å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.08.2013 11:28 Post subject: |
|
|
Som frisk og rask er PVR en bra stallspiller, helt fin som backup for førstevalgene. Jeg synes det er for kaldt å pælme ut en spiller som for øvrig har gjort en god jobb bare på grunn av en skade. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 14.08.2013 11:30 Post subject: |
|
|
Makan til reaksjon. Jeg tror ikke du mener det du lirer av deg, og samtidig kjenner jeg deg ikke godt nok til å vite om hele innlegget bare er ironisk ment eller ei.
Du skjønner vel at det er nødvendig å ikke bare ha en tropp bestående av unge ambisiøse spillere som begynner å syte etter 1 mnd på benken, og som hopper på første tillbud fra Club Brügge ? |
|
Back to top |
|
 |
|