English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 08:17    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Slutt, da! Eggen tok gull med Rosenborg i første forsøk i sin 2. periode. Ikke minst, hva utrettet han ikke med Moss? Åtte år, du liksom... Tommel'n ned
Jeg vet det, men premissene var annerledes den gang (feks med sikte på på spillerkjøp/salg både innenlands og utenlands) og som noen skriver lenger ned; satt spillestilen fra første sesong? Allerede andre sesong ble det sølv og nedadgående kurve, i dagens RBK og her på foraet hadde han vel blitt dømt nord og ned. Poenget var at RBK ble jevnt bedre og bedre etter hvert som de fikk øvd seg. Og nei; jeg er ikke spesielt historieløs; så praktisk talt alle hjemmekamper i perioden 1965 - 77 og har fulgt klubben tett siden, selv om jeg flyttet fra byen i 77. Har sett det meste som har vært på TV og enkelte kamper live både borte og hjemme.

Men Eggen var et geni og forut for sin tid - hvis noen tror at et geni plutselig skal dukke opp av hatten igjen og gjøre undere så tror jeg man skal se seg rundt i markedet, har noen sett noe tilsvarende siden (som i tillegg vil jobbe for knapper og glansbilder i en liten norsk klubb?). Hardt og langsiktig arbeid er det som gjelder - la oss ikke la Eggen nostalgien ta overhånd og evaluere alt ut fra hva som skjedde da - det vil i så fall ødelegge for klubben (og mange vil vel hevde at det har det gjort allerede for mange år siden).
Back to top
View user's profile Send private message
legenden6
Junior

PostPosted: 13.08.2013 09:01    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:

Men Eggen var et geni og forut for sin tid - hvis noen tror at et geni plutselig skal dukke opp av hatten igjen og gjøre undere så tror jeg man skal se seg rundt i markedet, har noen sett noe tilsvarende siden (som i tillegg vil jobbe for knapper og glansbilder i en liten norsk klubb?). Hardt og langsiktig arbeid er det som gjelder - la oss ikke la Eggen nostalgien ta overhånd og evaluere alt ut fra hva som skjedde da - det vil i så fall ødelegge for klubben (og mange vil vel hevde at det har det gjort allerede for mange år siden).

Kunne ikke sagt det bedre selv.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 10:48    Post subject: Reply with quote

Er mye rart som skrives her inne nå for å forsvare Perry. Listen blir lagt lavt, og vi skal ikke kunne forvente noe spesielt, iallfall ikke før tidligst neste år.

Jeg merker meg at sølv i 1989 blir brukt som et slags bevis på at spillestilen ikke satt. Joda, spillestilen satt godt fra sesong en Eggen returnerte til RBK den. At laget slett litt mer i sesong to har ingenting med spillestil å gjøre. Den var synlig den gang også.

Og Deilas første sesonger blir av en eller annen grunn brukt som noe Perry skal kunne sammenligne seg mot. La meg opplyse om at Strømsgodset var nede i Adeccoligaen fra og med 2002-sesongen til og med 2006, og hadde kun en sesong i Tippeligaen bak seg da Deila overtok. Perry overtok et lag med topp-plasseringer de siste fire årene. Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Og da har jeg ikke nevnt noe om ressursene, tilgjengelig støtteapparat, fasiliteter, tradisjoner og publikumsstøtte.

Det er heller ikke slik at Perry tok over som fersk trener 33 år gammel, slik Deila gjorde. Perry har fartstid på over ti år som fotballtrener. På den tiden har han faktisk ikke oppnådd noe som helst i nærheten av ekstraordinært, og spillestilsmessig har han vært på linje med de fleste andre norske trenere som er inspirert av Drillo og Eggen, med størst trykk på Drillo.

Jeg ser ingenting som tilsier at Perry skal få RBK til å spille en type fotball som er like ambisiøs som den Godset forsøker på. Etter åtte måneder burde man sett tendenser ute på banen, men det er ingen. Et og annet flott angrep finner du selvsagt, men det ser du hos Odd og Tromsø også.

Det er heller ingenting i Perrys trenerhistorie som tilsier at dette skal forandre seg i fremtiden. Mange her inne ønsker å vente og se, men dere kunne like gjerne ventet på julenissen.

Livet er kort, og derfor bør Perry sparkes. Han burde aldri vært ansatt i første omgang, da han ikke hadde resultater å vise til for å kunne forsvare en ansettelse i en toppklubb (og var heller ikke fersk nok til at man kunne håpe at han hadde kompetansen). Når han nå har fått sjansen og ingen signaler ut fra det man ser på fotballbanen sier noe annet enn det man visste på forhånd, så bør det være slutt.

Har han resultater? Ja, hva så? Det hadde Ola By Rise også, uten at det var nok.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 10:57    Post subject: Reply with quote

Kan godt være at du har rett og jeg heller faktisk mest den veien selv også, men har vi virkelig noen seriøse alternativer da? Har du noen forslag til hvem som skulle tatt over?

Uansett så mener jeg det er riktig å gi Perry arbeidsro fram til neste sommer i hvertfall.

Last edited by bongo on 13.08.2013 11:01; edited 1 time in total
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:00    Post subject: Reply with quote

@Brady
Hvilken lyd hadde fløyta etter brann borte? Eller etter vi rundspille godset hjemme? Og hva var din dom på f.eks Solskjær etter to strake gull, og hva er din dom på han nå?

God jul
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:07    Post subject: Reply with quote

Brady:

Du misforstår motivene for det som skrives mot deg i denne tråden. De aller fleste som motsier deg, er IKKE Perry tilhengere. De aller fleste var motstander, og er enda ikke overbevist om at Perry er riktig mann.

Men, vi ser at han ikke er en katastrofe, foreløbig, og er dermed villig til å gi en viss tid for å få orden på spillestilen. Resultatene er det ikke noe å si på.

Du kjører en agenda, med såpass vikarierende argumentasjon, at jeg mistenker at det eneste tilfellet hvor du vil godta en RBK trener, er hvis klubben sender forslagene ut på høring og velger den kandidaten du er positiv til.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:14    Post subject: Reply with quote

Brann-kampen så jeg dessverre ikke, men har forstått det slik at vi kontret seieren i land. Ja, vi var bedre enn Godset hjemme, men spillet var langt fra like ambisiøst og bra som det Godset forsøkte på i siste kamp, og innimellom lyktes med.

Solskjær og Molde? Syns rosen var i overkant, da jeg ikke syns de spilte like underholdende og flott som mange avisjournalister ville ha det til. Allikevel overraskende at de fikk en såpass dårlig sesong som de har hatt så langt i år. Dommen på Solskjær er omtrent den samme, at han har en del å lære enda, og at jeg ikke er overbevist om at han er bedre enn andre managere som har vært Ferguson-elever, som Steve Bruce, Bryan Robson, Mark Hughes og Roy Keane.

God jul til deg også, Megafritz.

Bongo; Jeg har ingen god oversikt over hva som fins på markedet av trenere, men ser jo noen åpenbare kandidater som burde vært inne på intervju og en grundig evaluering iallfall. Kasper Hjulmand, Morten Olsen, Trond Sollied, Jørn Andersen og Ronny Deila burde absolutt vært med i en slik intervjurunde, hvis de var interessert. Så er jeg sikker på at en mengde utenlandske trenere også ville sett interesse og utfordring i å trene et ressurssterkt lag med stor tradisjon i Champions League. Ikke bare i Europa, men også i Sør-Amerika. En kar som Liverød kunne sikkert vært behjelpelig med å kartlegge terrenget.

Og når vi først snakker seriøse alternativer. Personlig trodde jeg det var en dårlig spøk når jeg først hørte navnet til Perry bli omtalt som en mulig kandidat. Var han et seriøst alternativ, ville veldig mange andre norske fotballtrenere også vært det.

Ansettelsen var ikke verdig en klubb som omsetter for millioner og har en så stor fanskare som det Rosenborg Ballklub har.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:17    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Du kjører en agenda, med såpass vikarierende argumentasjon, at jeg mistenker at det eneste tilfellet hvor du vil godta en RBK trener, er hvis klubben sender forslagene ut på høring og velger den kandidaten du er positiv til.

Beste forslaget så langt i denne tråden...

Stusser forøvrig på det du skriver om vikarierende argumentasjon. Kjenner meg ikke igjen, men du må gjerne utdype, så skal jeg ta selvkritikk hvis jeg er enig.

Last edited by Brady on 13.08.2013 11:24; edited 2 times in total
Back to top
legenden6
Junior

PostPosted: 13.08.2013 11:18    Post subject: Reply with quote

Brady: Perry bør sparkes? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Ja, jeg er enig i at Perry ble ansatt på nogenlunde tynt prestasjonsmessig grunnlag. Men her kan det også være med faktorer som vi på utsiden ikke kjenner. Nils Arne var vel en av de som ville ha Perry som hovedtrener, og det kan vel neppe være for uten grunn?

Men uansett, vi kommer ikke langt med å dvele ved fortiden, vi må se på situasjonen her og nå. Om du ikke ser fremgang fra i fjor så skjønner ikke jeg hvilke fotballkamper du har sett. Siden Perry tok over har vi tapt 3 kamper (!), og alle disse tapene har kommet mot lag som vi på en normal dag er bedre enn.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Men, vi ser at han ikke er en katastrofe, foreløbig, og er dermed villig til å gi en viss tid for å få orden på spillestilen. Resultatene er det ikke noe å si på.

Man kan absolutt si noe på resultatene i Europa, så er ikke hundre prosent enig i at han er feilfri på den biten.

Det med spillestil og tid har jeg litt problemer med, fordi spillestilen bør jo vises ute på banen, selv om prestasjonene ikke er det de bør være. Det vises f.eks. at Brendan Rodgers innførte en ny spillestil i Liverpool, fra første treningskamp i fjor, men resultatmessig har de fremdeles mye å gå på.

I RBK-sammenheng forandret Eggen spillestilen fra dag en i 1988, og man så lett at Hamrén tok over laget sommeren 2008, selv om resultatene var varierende.

Her sliter jeg med å forstå hvorfor spillestilen plutselig skal forandre seg under Perry. Foreløpig ser man få tegn på at det er noe ekstraordinært på gang, og det etter hele åtte måneder. Man burde sett det i første treningskamp.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:29    Post subject: Reply with quote

legenden6 wrote:

Men uansett, vi kommer ikke langt med å dvele ved fortiden, vi må se på situasjonen her og nå. Om du ikke ser fremgang fra i fjor så skjønner ikke jeg hvilke fotballkamper du har sett. Siden Perry tok over har vi tapt 3 kamper (!), og alle disse tapene har kommet mot lag som vi på en normal dag er bedre enn.

Jeg ser fremgang fra i fjor, men ikke spesifikt på spillestil. Jeg ser fremgang på innsats, holdninger og teamwork. Det spiller også noe mer variert gjennom midten enn i fjor.

Perry har gjort en bra jobb på det han kan, men noe taktisk geni som Eggen blir han nok dessverre aldri. Hvis vi er fornøyd med å være et norsk topplag, men neppe kunne hevde oss i Europa, og ikke få se de helt store prestasjonene spillemessig, så ja, da er kanskje Perry rett mann.

Jeg syns et lag som Rosenborg skal legge listen høyere enn som så. Vi trenger en trener som har troen på det umulige, og som ikke forsøker å snakke ned forhåpninger gjennom å fortelle hvor mye enklere alt var før i tiden.
Back to top
legenden6
Junior

PostPosted: 13.08.2013 11:41    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig du ser etter når du mener vi mangler en god og tydelig spillestil?
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

Du kommer med veldig mye fornuftig Brady, og bortsett fra kravet om umiddelbar sparking av Perry er det ikke vanskelig og være enig med deg i det aller meste du skriver.

Vi kan selvsagt ikke slå oss til ro med bare å være norges beste lag, vi skal også kunne slå godt fra oss i Europa. Jeg syns målet om topp 30 er noe vi skal strekke oss etter.
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:49    Post subject: Reply with quote

Tydelig spillestil har vi vel til dels i dag også, men jeg finner ikke at den er utviklende eller underholdende nok.

Jeg mener vi bør søke mot en spillestil der vi forsøker å være dominant mot motstanderen, en offensiv stil som fremmer utvikling og som er ambisiøs. En stil som får ut potensialet til spillerne, og får brukt deres beste sider. Er ikke så opptatt av at det skal være 4-3-3 eller et annet system.

Jeg vil ha forhåpninger om å se noe ekstraordinært ute på banen. Løp og pasninger som går på skinner. Et lag som spiller som et lag. Det er ikke sikkert man lykkes hver gang, men de bør hele tiden forsøke, og da er forhåpningene og forventningene på plass også. Det kjenner jeg har vært mangelvare de siste årene.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 11:53    Post subject: Reply with quote

Ok, hvis jeg skjønner Brady rett, så måtte Perry alt fra første treningskamp ha vist at han er en ekstraordinær trener som er ekstaordinært god på å innføre en ny spillestil. En spillestil vi innen første treningskamp knapt nok hadde øvd på.

Jeg synes vi stiller ufattelig høye krav, som bare én mann er i stand til å oppfylle. En mann som klubben har gjort en ekstraordinær innsats for å skyve unna.

Vi kan ikke forvente det ekstraordinære i en så ordinær klubb som Rosenborg er. Hadde vi hatt en ekstaordinær ledelse kunne man kanskje stilt krav om en ekstraordinær trener. Men det eneste ved denne klubben som ikke er ordinært er merittlisten.
PerO
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:06    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
PerO wrote:

Man kan absolutt si noe på resultatene i Europa, så er ikke hundre prosent enig i at han er feilfri på den biten.

Det med spillestil og tid har jeg litt problemer med, fordi spillestilen bør jo vises ute på banen, selv om prestasjonene ikke er det de bør være. Det vises f.eks. at Brendan Rodgers innførte en ny spillestil i Liverpool, fra første treningskamp i fjor, men resultatmessig har de fremdeles mye å gå på.

I RBK-sammenheng forandret Eggen spillestilen fra dag en i 1988, og man så lett at Hamrén tok over laget sommeren 2008, selv om resultatene var varierende.

Her sliter jeg med å forstå hvorfor spillestilen plutselig skal forandre seg under Perry. Foreløpig ser man få tegn på at det er noe ekstraordinært på gang, og det etter hele åtte måneder. Man burde sett det i første treningskamp.

Jeg sa vel heller ikke at resultatene var feilfrie. Europa var ei blemme, men slikt skjer i fotball.

Jeg synes du er inne på mye fornuftig her. Og et fellestrekk, er at stilen har kommet kjapt for alle trenerne, men med varierende resultater i starten.

Ville du akseptert at Perry hadde varierende resultater? Ville et styre som har lovt gull i 2013? Jeg tror ikke det.

Forskjellen mellom Eggen/Hamren og Perry, er at de to førstnevnte ikke hadde krav om seriegull prestasjoner fra 1. dag. Hamren fikk en halv sesong. Eggen hadde ikke krav om gull, men klarte det likevel i 1. år, men ikke i 2.

Perry har, med den starten har fikk, et umiddelbart krav om resultatmessig suksess. Arbeidsformen må dermed bli anderledes enn hvis han kunne gitt blanke i resultatene tidlig i sesongen, og utelukkende kjørt trening i spillestil.

Perry ser ut til å kunne innfri resultatmålet (iallefall et godt nok poengsnitt hvis vi ikke kollapser). Det vil gi Perry arbeidsro fra de fleste, og da får vi se hva han duger til spillestilsmessig.

Vinner Perry serien i år, tror jeg han får den arbeidsroen som skal til, for at han kan kjøre spillestil, og om nødvendig starte neste sesong med middels resultater. Det var ikke et alternativ i år.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:24    Post subject: Reply with quote

Brady: I fjor var du veldig klar på at det hastet mest med å bli kvitt Jönsson, så fikk vi heller skifte ut sportslig leder etterhvert. Nå sitter vi altså her med en ny trener det haster med å bli kvitt. Hva får deg til å tro at noe vil bli annerledes denne gangen?
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:27    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Ok, hvis jeg skjønner Brady rett, så måtte Perry alt fra første treningskamp ha vist at han er en ekstraordinær trener som er ekstaordinært god på å innføre en ny spillestil. En spillestil vi innen første treningskamp knapt nok hadde øvd på.

Jeg synes vi stiller ufattelig høye krav, som bare én mann er i stand til å oppfylle. En mann som klubben har gjort en ekstraordinær innsats for å skyve unna.

Vi kan ikke forvente det ekstraordinære i en så ordinær klubb som Rosenborg er. Hadde vi hatt en ekstaordinær ledelse kunne man kanskje stilt krav om en ekstraordinær trener. Men det eneste ved denne klubben som ikke er ordinært er merittlisten.

RBK er en ekstraordinær klubb i norsk målestokk. Vi kan fylle på og kjøpe klassespillere som ingen andre norske klubber er i nærheten av.

Problemet er bare at:
1) Vi er for dårlige til å finne de riktige spillerne
2) Vi er for dårlige til å få spillerne drillet inn i klubbens spillesystem
3) VI er for dårlige til å hente spillere som passer inn i vårt forankrede spillesystem

Eks; nå har vi knapt en ving i klubben til tross for at vi skal spille 4-3-3. Hvordan er det mulig?

I tillegg:
Når hentet RBK sist en ung og lovende spiss som kan være backup til førsteoppstillingen og gradvis foredles til å bli en spiller av internasjonalt format?

Hver gang en spiller blir solgt, skal klubben ut "og erstatte" denne spilleren. "Å erstatte en spiller" er blitt et gjennomgangsuttrykk på brakka de siste årene.

Speiding av spillere og deretter innkjøp av nye spillere bør være en kontinuerlig prosess og ikke en ad-hoc oppgave overlatt til en inkompetent sportsdirektør og en særdeles begrenset trener.

Til sist: Man burde selvfølgelig kunne se en større progresjon spillemessig etter å ha spilt snart i 30 kamper siden februar/mars.

Last edited by Kent on 13.08.2013 12:30; edited 1 time in total
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 13.08.2013 12:29    Post subject: Reply with quote

De som mener Perry skal sparkes ettter åtte måneder fordi ikke laget spiller perfekt enda tror jeg må ta seg en bolle. Dere argumenterer for at Eggen lyktes med å spille fin fotball fra første sesong i sin andre periode, spar meg vær så snill. Fotballen har forandret seg, nivået både i Norge og Europa har blitt høyere og markedet har blitt vanskeligere. Å sparke en trener etter 8 måneder er alt annet en godfot. Mange her lever fortsatt i Eggen tiden dessverre! Å sparke en trener fordi han ikke har spilt fin nok fotball første sesongen, men brakte hjem seriegullet og kanskje et cup gull blir hodeløst. Vi kan ikke leke Chelsea, hva slags signaler sender vi da til resten av om verdenen vis vi sparker en trener som tok hjem et seriegull? Svaret er enkelt: Vi skremmer potensielle erstattere, spillere og får veldig mye negativ kritikk av media. Alt annet enn sunt for klubben.

Dere som etterlyser mere godfot i klubben men vil sparke Perry har ikke helt fortstått hva godfot er for det er ikke særlig godfot i mine øyne

Men om vi skulle vært like opp-og-ned spillemessig neste år kan jeg heve meg på de som vil ha han ut portene

Last edited by solbakken13 on 13.08.2013 12:37; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:32    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Brady: I fjor var du veldig klar på at det hastet mest med å bli kvitt Jönsson, så fikk vi heller skifte ut sportslig leder etterhvert. Nå sitter vi altså her med en ny trener det haster med å bli kvitt. Hva får deg til å tro at noe vil bli annerledes denne gangen?

Ingenting. Hadde faktisk ikke trodd at de skulle makte å ansette Perry igjen, men jeg tok dessverre feil.

Sportslig leder må forsvinne sammen med trener. Hvis så skulle skje, er det fortsatt et stort spørsmålstegn hvilken retning styret vil gå. De var også med på trener-ansettelsen, slik at nye ansettelser fort kan gå i evige rundganger med dårlige beslutninger.

Uansett tok jeg feil angående Hoftun, og overvurderte ham ikke så rent lite. Ikke la det være tvil. Den mannen må forsvinne sammen med treneren han var med på å ansette (når den tid kommer).
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:35    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:

Han hadde ikke trengt å vist seg ekstraordinært god på noen som helst måte i første treningskamp, men jeg ville sett klare tegn på at vi forsøker noe ekstraordinært. Tegn på at en ny mann står ved tegnebrettet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:39    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Ville du akseptert at Perry hadde varierende resultater? Ville et styre som har lovt gull i 2013? Jeg tror ikke det.

Ja, jeg ville akseptert det, og det mener jeg at jeg skrev i desember/januar også. Om styret hadde satt spørsmålstegn ved stillingen hans, om resultatene ikke var helt topp, men man så tegn til at noe spillemessig var på gang, tror jeg de ville fått ganske mye motbør.

Når det er sagt tror jeg Perry lever godt videre i klubben med sølvmedalje i år. Jeg tror ikke styret er så ensporet at de kun godtar gull.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:41    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Ting blir ikke annerledes så lenge det sitter inkompetanse fordelt over alle beslutningsorganer.

- Ansettelsen av Stjernen var feil
- Avskjedigelsen av Stjernen var tåpelig
- Ansettelsen av Koteng var en brøler
- Ansettelsen av Perry ble direkte gjort på feil grunnlag

I tillegg sitter sjefsklovnen Hoftun og fortsatt trekker i trådene.

I mellomtiden skjules inkompetansen delvis ved at vi kan kjøpe dyrere spillere enn de øvrige klubbene vi konkurrerer med.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:46    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
De som mener Perry skal sparkes ettter åtte måneder fordi ikke laget spiller perfekt enda tror jeg må ta seg en bolle.

Men om vi skulle vært like opp-og-ned spillemessig neste år kan jeg heve meg på de som vil ha han ut portene

Jeg har ikke sagt de skal spille perfekt. Stikkordet er "forsøke". Om man forsøker flere ganger, og den som lærer bort er flink til å gjøre korreksjoner, kan man forvente progresjon over tid. Om forsøkene og ambisjonsnivået uteblir, da blir det status quo.

Du er ikke den eneste som mener det er håpløst å sparke Perry etter åtte måneder, men kan være inne på samme tanke allerede neste sesong. Går det en magisk grense en plass mellom åtte måneder og 20 måneder (eller før)? Hvor er logikken i at det skal være legitimt å kreve avgang ett (magisk) punkt på denne måneds-skalaen, mens man må tvangsfores med boller om man mener det samme noen få måneder tidligere?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.08.2013 12:57    Post subject: Reply with quote

Så lenge resultatene er gode og den spillemessige utviklingen går fremover, så ser jeg overhodet ingen grunn til å skulle snakke om å sparke Perry verken nå eller om et års tid. Jeg forventer ikke at Perry er så eksepsjonelt dyktig som evigunge herr Eggen på å terpe spillestil. Jeg er fornøyd så lenge jeg ser fremgang. Og jeg synes fremgangen har vært merkbar, selv om det ikke har gått i veldig hurtig tempo.

Men av og til kan det være greit å ta det litt rolig, og ikke kjøre på med altfor mye informasjon på veldig kort tid. Perry må lære inn spillestilen på sin måte, ikke på Eggens måte. Det blir ikke noe godt resultat hvis Perry ikke kan være seg selv.

Jeg var heller ingen fan av å ansette Perry, men hittil har han i mine øyne gjort en meget god jobb, og jeg har svært lite å utsette på han. Jeg ser overhodet ingen grunn til at det er noe som helst fornuft i å ønske han sparket nå, bare på bakgrunn av at han ikke er Nils Arne Eggen.

Så lenge resultatene er akseptable, og man ser en viss fremgang spillemessig, så skal Perry få minst like lang tid som sin forgjenger.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 326, 327, 328  Next
Page 131 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb